LED Sinyal sorunu :(

Katılım
18 Eki 2019
Mesajlar
8
Öncelikle merhaba abilerim, kardeşlerim. Buraya yeni üye olsam da senelerdir bu forumu ziyaret ederim. Sorunuma gelecek olursam; motosikletime led sinyalleri bağladığım zaman sağa veya sola sinyal verdiğimde 4’ü birden yanıp sönüyor arabalarda ki dörtlüler gibi yani. Yalnız ben bağlantıları doğru yaptığıma oldukça eminim çünkü eski sinyalleri tek tek söküp tek tek led sinyalleri taktım.

Bu forum da değerli bi abimizin yazdığı bir öneriyi okudum, arka sinyallere eski sinyallerin ampulünü ekledim ve normal olarak çalıştı. Motosikletimi sürekli yıkadığım için bu durumdan rahatsız oldum. AliExpress’ten flaşör aldım ve taktım fakat eski sinyallerin ampulünü söktükten sonra led sinyallerim tekrardan dörtlü gibi yandılar. Anlayacağanız hiç bir işe yaramadı yaptıklarım.

Benim bu sinyal sorununu çözmem için ne yapmam gerek veyahut araya bir şey mi eklemem gerekiyor çözemedim, yardımcı olabilecek varsa çok sevinirim. Şimdiden çok teşekkür ederim.

Flaşörün linki: TRY 5.59 17% İndirim | Yeni 12V 2 Pin motosiklet flaşör ayarlanabilir LED flaşör rölesi dönüş sinyali gösterge Hyper yanıp sönen
https://a.aliexpress.com/_B01CXh
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
Harika anlatım.
Yazarken gösterdiğiniz itina için kendi adıma teşekkür ederim.
Birazdan ' ustalar ' gelip çözer umarım. Ben de merak ettim :)
 
Katılım
18 Eki 2019
Mesajlar
8
Gösterdiğiniz ilgi için ben teşekkür ederim hocam. Türkçemizi doğru kullanmak gerek diye düşünüyorum, gelecek nesillere örnek olmak için :) Forumu kullanmayı çok bilmiyorum eğer bi hatam olursa affola
 
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
2,648
Motosiklet ledi değil ama, başka bir cihazda led dönüşümü yaparken, sizinkine benzer bir sorunla karşılaşmıştım.
Sorun ledlerin ampulden daha az akım çekmesinden kaynaklanıyordu.

Devreye müdahale etmemem gerekiyordu.
Önce ledlerin çektiği akımı ölçtüm.
Sonrada ampulun çektiği akımı.
Aradaki farkı ledlere paralel bağladığım bşr taş dirençle devreden çekilmesini sağladım.

Problem çözülmüştü...

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:06 ----------

bşr taş direnç => bir taş direnç

Taş direnç : üzerinde yüksek enerji tüketilebilen direnç. Genelde üzerinde watt cinsinden ne kadar enerji harcanabileceği belirtilir.

10 ohm 5 watt,
10 ohm 20 watt gibi...

Neticede taş direnç, sizin ampulü ledlere paralel bağlamanız gibi iş görüyor.
Eğer ampulünüzün watt değeri belliyse kullanmanız gereken direnç değerini hesaplayabilirsiniz.

R (direnç) = V (volt, burda 12 olacak) ÷ I (akım)

W (watt) = I (Akım) x V (volt)
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Eki 2019
Mesajlar
8
Hocam, teşekkür ederim gayet aydınlatıcı oldu. Taş direnci, LED’leri taktığım giriş soketine mi bağlamam gerekiyor acaba :thumright
 
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
2,648
Örneğin ampulde 48 watt diyorsa...

48 watt = 12 volt x I amper
I=4 amper

R = V ÷ I
R = 12 volt ÷ 4 amper
R = 3 ohm

Çok kabaca, ampul yerine 3 ohm/50 watt lık bir taş direnç kullanmanız gerekli.

Aşağıdaki linkte 3.3 ohm , 50 wattlık bir direnç var. Tamamen rastgele seçtim. Firmayı biliyorum ama ben hiç alışveriş yapmadım.

https://www.kartalotomasyon.com.tr/33-Ohm-50w-Aluminyum-Direnc,PR-11282.html

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:48 ----------

Ampulü taktığınız yerdeki uçlara paralel bağlamanız gerekli. Zaten ledlerin +- uçlarınıda oraya bağlıyorsunuz. Yada başka deyişle ledlerin ucuna paralel bağlamalısınız. Direncin +- ucu yoktur. İstediğiniz ucu + ya bağlayabilirsiniz.

Şahsi kanaatim 6.8 ohm, 25 watt taş direnç yetecektir. Fiyatı daha ucuzdur.
 
Katılım
18 Eki 2019
Mesajlar
8
Yapabilecek bilgiye eriştim sayenizde hocam :) Bir tane daha sorum olacaktı; 4 adet sinyalim var, eğer yanlış anlamadıysam 2 tane taş direnç bana yetecektir diye düşünüyorum doğru mudur ?
 
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
2,648
bir şeyi düzeltmem gerek...

Sizin ampulün 50 watt olduğunu düşünerek (tamamen sallamaca) 6.8 ohm 25 watt yeterli diye söyledim.

Ampulünüze bakıp ona göre hesap yapmak gerek.

Zira 50 watt ön farlar oluyor.
Sinyal ampullerinin watı çok daha düşüktür.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:01 ----------

motorun marka modeli nedir?
Belki internetten sinyal ampulünün watt değerini buluruz.

Her sinyal ampulü yerine bir tane taş direnç bağlamanız gerekli. Ampulün bağlandığı uçlara bağlanacak direnç.

Linkini verdiğiniz aliexpresste kullanıcılar benzer sorundan bahsetmişler.
 
Katılım
18 Eki 2019
Mesajlar
8
Hocam sizi de uğraştırıyorum böyle hakkınızı helal edin :) Motorumun markası ve modeli: Lifan emisol 150. Ben, şimdi baktım sizi uğraştırmamak için ama bulamadım kaç watt olduğunu

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:10 ----------

Hocam, bu ürünün açıklama kısmında 12V yazıyor bunu dirençsiz bir şekilde bağlasam bi sorun olur mu acaba

Ürün linki: https://www.hepsiburada.com/motospa...-wkt-tl-42-p-HBV00000CFD3C?magaza=ERKAY MOTOR
 
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
2,648
Bir yerde 10 wattlık bir ampulden bahsedilmiş. Sinyal ampulü için %90 doğrudur.

Biz 12 watt diyelim.
12 watt = 12 volt x I amper
I = 1 amper

R = V ÷ I
R = 12 volt ÷ 1 amper
R = 12 ohm

Direnç 10-12 ohm aralığında, 10-15 watt olmalı.

Aşağıda linkteki, 10 ohm, 11 watt taş direnç işinizi görür.
4 adet gerekli.
Her biri ampulü simüle edecek.
Bu nedenle ampul yerine bağlanacak.
Fiyatıda iyi. 4x2,5 TL = 10 TL toplam.
https://www.direnc.net/10r-11w-tas-direnc

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:28 ----------

Hepsiburada linkindeki sinyalde çalışıyordur ama sizin motorun sürücüsünü bilmiyorum. Yanıltmak istemem.

Ben sizin ampulü taktığınızda neden ledlerin doğru çalıştığını izah ettim ve ledleri ampulle kullanmak istemediğiniz için, ampul yerine taş direnç tavsiye ettim.
 
Katılım
18 Eki 2019
Mesajlar
8
Adamın dibisiniz çok teşekkürler :) Ben yeterince bilgi edindim ve cevabımı aldım, hakkınızı helal edin :) Burada elli yere sordum kimse cevabını veremiyor, aklıma dirençler geldi fakat elektrik bilgim olmadığı için işin içinden çıkamadım :) Bursa’ya işiniz düşerse bi PM atmanız yeterli. Allah razı olsun sizden
 
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
2,648
Adamın dibisiniz çok teşekkürler :) Ben yeterince bilgi edindim ve cevabımı aldım, hakkınızı helal edin :) Burada elli yere sordum kimse cevabını veremiyor, aklıma dirençler geldi fakat elektrik bilgim olmadığı için işin içinden çıkamadım :) Bursa’ya işiniz düşerse bi PM atmanız yeterli. Allah razı olsun sizden

Kullandıktan sonra birde bilgi verirseniz süper olur.

Tüm forumun beklentisi, öneriler denendikten sonraki sonuçtan haberdar olmak şeklinde.

Unutmayın, direnç uçları ampulün uçlarının yerine bağlanacak.

Bursada, @bursalıali beyden sonra bir kapımız daha oldu. Teşekkürler...

Bu arada, helallik bir durum yok. Umarım sonuçtan memnun kalırsınız.
 
Katılım
18 Eki 2019
Mesajlar
8
Tabii bilgi vereceğim :) Fakat bunu ne zaman halledeceğim onu bilemiyorum çünkü bu aralar işim başımdan aşkın :( Sizin verdiğiniz bilgiler sayesinde memnun kalacağıma emin olabilirsiz :) Tekrardan çok teşekkür ederim.
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,541
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Led stop fren lambası aldım. Motora taktım. Çift duylu olmasına rağmen stop yanmıyor. Fren yanıyor. Çıkardım. Pille çalıştırdım durum aynı.
Sıkıntılı bir iş olduğu kanaatine varıp bu sevdadan vazgeçtim...:farao:
 
Katılım
18 Eki 2019
Mesajlar
8
Biraz geç oldu dönüş yapmam :) Led lambalar sıkıntılı hocam. Sinyal lambaları motosikletin kafasına takılı, dirençler oraya nasıl sığacak onu düşünüyorum ben de :)
 
Katılım
23 Eki 2021
Mesajlar
4
Merhaba, aynı sorun şu an bende de var. Kayar led sinyaller aldım cbr 125'im için (eski kasa). Flaşör hatası olduğunu düşündüm ve Led flaşör sipariş ettim. Henüz gelmedi. Geldiğinde deneyeceğim fakat yukarıda verilen bilgiler kafamı çok karıştırdı. Tam olarak taş direnci nereye bağlamamız gerektiğini kavrayamadım. Sinyal kablosunu bağladığımız yere mi başlayacağız yoksa soketten önceki noktaya mı çözemedim.
Bir de sağa veya sola sinyal versem dahi dörtlü gibi yanıyor. Ama led değil de flamanlı ampül kullanırsam normal yanıyor. Yardımlarınızı bekliyorum. Özellikle taş direnç işe yarar mı ve nereye gidip satın alınır bilgisini verirseniz çok sevinirim.
 
Katılım
28 Mar 2020
Mesajlar
85
Merhaba, aynı sorun şu an bende de var. Kayar led sinyaller aldım cbr 125'im için (eski kasa). Flaşör hatası olduğunu düşündüm ve Led flaşör sipariş ettim. Henüz gelmedi. Geldiğinde deneyeceğim fakat yukarıda verilen bilgiler kafamı çok karıştırdı. Tam olarak taş direnci nereye bağlamamız gerektiğini kavrayamadım. Sinyal kablosunu bağladığımız yere mi başlayacağız yoksa soketten önceki noktaya mı çözemedim.
Bir de sağa veya sola sinyal versem dahi dörtlü gibi yanıyor. Ama led değil de flamanlı ampül kullanırsam normal yanıyor. Yardımlarınızı bekliyorum. Özellikle taş direnç işe yarar mı ve nereye gidip satın alınır bilgisini verirseniz çok sevinirim.

Yanlış bilmiyorsam kayar sinyallerde ya led rölesi alıp zamanı uzatmak yada röleyi komple iptal etmek gerekiyor. Ben seneler önce kayar sinyal almıştım fakat takmadım. 12 voltu direk olarak verdiğimde otomatik olarak kayıyordu röleye ihtiyaç kalmıyordu.
 
Katılım
2 Haz 2018
Mesajlar
1,729
Hocam, teşekkür ederim gayet aydınlatıcı oldu. Taş direnci, LED’leri taktığım giriş soketine mi bağlamam gerekiyor acaba :thumright

Sinyal kablosunu kesip direnci araya eklemen gerekiyor. + kablo>direnç>+ kablo şeklinde. Ön sinyal kablosuna bağlamana gerek yok arka sinyal kablolarına bağlaman yeterli. Makaron ile uçları izole etmeyi unutma elektrik bandından çok daha güvenli.
 
Katılım
23 Eki 2021
Mesajlar
4
Anladım, önce flaşörü iptal ederek direkt bağlamayı deneyeceğim. Olmazsa eğer yeni led flaşörü bağlayıp denerim. Sonucu burada paylaşacağım. Kayar Led sinyallerin çilesini başkası benim gibi çekmesin aman aman... Ne illet bir şeymiş bu ya. Ne motorcular biliyor ne başkası. Led flaşör de olmazsa yukarıdaki yorumlarda anlatılan taş direnç olayını deneyeceğim bir de...:)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst