- Katılım
- 19 Ağu 2005
- Mesajlar
- 95
- Konu Yazar
- #1
Sosyal Yardım Mağazası
Sosyal Yardim Magazasi yeni yerine gecmis:
Istiklal Cad. No:235 Kat 3
Beyoglu
Tel: 251 83 44
Hafta arasi hergun saat 9-12, 14-16 arasi acik
Bilginize....
Günlük koşuşturmaca içinde dikkati çekmesi biraz da zor belki. Ama içeriden elleri kolları poşet dolu çıkan ve gülümseyen insanları fark etmemek imkansız.
Bu dükkandan çıkanlar mutluluklarını göstere göstere sokağa karışıyorlar ve kesinlikle kucaklanmış oluyor torbaları. Yardım mağazası, Beyoğlu Kaymakamlığı'nın bir projesi. Amacı, hayırseverlerden toplanan giysi ve oyuncak gibi eşyaları ihtiyacı olanlara iletmek. Mağaza sorumlusu ile yapilan bir sohbet...
>
Yardım mağazası ne zamandır var, nasıl başladınız?>
> > İhtiyacı olanlara erzak, ilaç yardımı zaten yapıyorduk. Buraya gelen insanların mağazalardan alışveriş yapma şansları olmadığı için, hayırsever vatandaşlarımızla birlikte böyle bir mağaza sistemi kurabileceğimizi düşündük. Kullanmadığımız kıyafet, ayakkabı, oyuncak gibi eşyaları, değerlendirelim istedik. 0- 70 yaş arası olmak üzere, mevsime göre kullanılmayan giyim eşyalarını topluyoruz. Burası işlek bir yer olduğu için insanlara ulaşmak zor olmadı.
>
> > Bağış yapmak isteyen biri ne yapmalı?
>
> - Bağışlamak istediğiniz eşyaları alıp, buraya getireceksiniz. Eğer taşıyamayacağınız kadar çok ise bir telefon yeterli, biz gelip alıyoruz. Tesadüfen burada hava kötüyken yolda kalan bir turiste çay ikram etmiştik, o da ülkesine döndüğünde buradan bahsetmiş. İsviçre'den, İngiltere'den bile yardım gönderenler oldu. Yardımlar
> karşılığında, Sosyal Dayanışma Vakfı adına makbuz kesiyoruz.
>
> > Peki buradan yararlanmak isteyen bir vatandaşın ne yapması gerekiyor? >
> > - Sarı kartlarımız var. Muhtarlarına gidiyorlar, muhtar zaten onların fakirlik durumunu biliyor. Bizim için alışveriş kartı olan bu sarı kartlardan alıp buraya geliyorlar. Zaten biz de muhtarlarla irtibat halindeyiz. Bizde kayıtlı 6 bin vatandaşımız var. Herkese yetebilmek için geliştirdiğimiz bir sistem var. Buraya her gelenin bir seferde en fazla altı parça alma hakkı var. Biz tabii elimizde o sırada çok ürün varsa bu konuda esnek oluyoruz. Bir de bir kez bir şeyler alan, tekrar üç ay sonra gelebiliyor. Ama bazen o kadar uzaktan geliyorlar ki geri git, üç ay sonra gel demiyoruz tabii. Yani, kurallarımız buradan en ideal verimi aldırmayı engellemeyecek kadar esnek. Buradan yararlanacak insanın, yaz başında kışlık, kış başında yazlık giysi bulması daha kolay.
>
> Şu an en çok nelere ihtiyaç var? >
> - Yaşlılar için onları sıcak tutabilecek her şeye ihtiyaç var. Bizim kenara attığımız kazaklar, modası geçmiş kabanlar, ayakkabılar burada o kadar değerli ki. Bir de burada kayıtları defterlerle tutuyoruz. 6 bin kişi söz konusu olduğundan her zaman çok sağlıklı olmuyor tabii. İnterneti kullanmak da yardımlaşma söz konusu olduğunda çok önemli. Mail atabilmek, zincir oluşturmak işimizi çok kolaylaştıracak. Kış olduğu için, çocuk botları, kalın gocuklar, kışın giyilecek her şey. Okul eşyaları ve kırtasiye malzemeleri de tabii. Ayrıca kullanılmayan eski ev aletleri de olabilir. Aslında ortalama bir insan hayatının temelini oluşturan, çok kötü durumda olmayan her şey olabilir. Çocuklar için oyuncaklarımız da oluyor.
>
> > Raflarda kitaplarınız da var. >
> > - Evet, liseye, üniversiteye hazırlık kitaplarımız var, romanlarımız var. Kitap ihmal edilmemesi gereken bir konu. Buraya gelen genç kızlar, en az giysiler kadar heyecan duyuyorlar kitaplara. Sadece ansiklopedi istemiyoruz, bu insanların o kocaman ansiklopedileri sığdıracak yerleri yok evlerinde.
>
> > Bağışlar yeterli oluyor mu?
>
> > - Raflarım hiç boş kalmıyor. Büyük şirketlerden gelecek yardımlara ihtiyaç duyuyoruz yine de. Toplu halde bir üründen gönderilse, eski olmayan ama küçük defolu ürünler mesela. Maalesef elle tutulması mümkün olmayan şeyler de çıkıyor. Kirli, artık temizlenemez hale gelmiş eşyalar, eskilikten çürümüş şeyler geliyor. Çok üzülüyoruz tabii böyle olunca. Ben tek tek açıyorum gelen kutuları, bir hevesle. Ama bazen koca bir kutudan şuraya koyacak tek bir parça çıkmıyor. Bağış yapanlardan tek ricamız, çok yıpranmamış ya da az kullanılmış eşyalarını getirsinler. Bir hayır yapılıyorsa tam yapılmalı. Bu insanlar da alıp üstlerine giyecekler onları, benim vicdanım, midem el vermiyor kutulardan çıkarmaya bazı şeyleri.
>
> > Hiç sizi şaşırtan bir şey bağışlandı mı?
> > - Astragan, vizon kürkler bağışlayan oldu. Pahalı markalardan ayakkabılar bağışlanıyor bazen. Ama burada markanın hiçbir önemi yok. İnsanlar süslerinden önce ısınmayı amaçlıyor. Hayatlarında ilk kez kürke yakından bakıp sonra ona sarılarak dışarı çıkan insanlar görüyoruz. Bazen genç kızlar geliyor, mağazalarda görüp de
> alamadıkları bir şeyi buluyorlar. Bir kere, evimden kullanmadığım takı ve parfümleri getirmiştim. O kadar sevindiler ki buraya gelen kadınlar. Bazıları koku bile sürmemiş daha önce.
>
> > Peki, burada yaşadığınız en büyük sorun ne?
>
> > - Bazen, herkesin ihtiyacına cevap veremiyoruz. Mesela, şimdi kabanlar, montlar, kalın kazaklar gerekli ama her zaman aynı yoğunlukta gelmiyor bunlar. Biri gelip de bir mont, bir atkı bulamadığı zaman, onun hayal kırıklığına tanık olmak en zor şey.
Sosyal Yardim Magazasi yeni yerine gecmis:
Istiklal Cad. No:235 Kat 3
Beyoglu
Tel: 251 83 44
Hafta arasi hergun saat 9-12, 14-16 arasi acik
Bilginize....
Günlük koşuşturmaca içinde dikkati çekmesi biraz da zor belki. Ama içeriden elleri kolları poşet dolu çıkan ve gülümseyen insanları fark etmemek imkansız.
Bu dükkandan çıkanlar mutluluklarını göstere göstere sokağa karışıyorlar ve kesinlikle kucaklanmış oluyor torbaları. Yardım mağazası, Beyoğlu Kaymakamlığı'nın bir projesi. Amacı, hayırseverlerden toplanan giysi ve oyuncak gibi eşyaları ihtiyacı olanlara iletmek. Mağaza sorumlusu ile yapilan bir sohbet...
>
Yardım mağazası ne zamandır var, nasıl başladınız?>
> > İhtiyacı olanlara erzak, ilaç yardımı zaten yapıyorduk. Buraya gelen insanların mağazalardan alışveriş yapma şansları olmadığı için, hayırsever vatandaşlarımızla birlikte böyle bir mağaza sistemi kurabileceğimizi düşündük. Kullanmadığımız kıyafet, ayakkabı, oyuncak gibi eşyaları, değerlendirelim istedik. 0- 70 yaş arası olmak üzere, mevsime göre kullanılmayan giyim eşyalarını topluyoruz. Burası işlek bir yer olduğu için insanlara ulaşmak zor olmadı.
>
> > Bağış yapmak isteyen biri ne yapmalı?
>
> - Bağışlamak istediğiniz eşyaları alıp, buraya getireceksiniz. Eğer taşıyamayacağınız kadar çok ise bir telefon yeterli, biz gelip alıyoruz. Tesadüfen burada hava kötüyken yolda kalan bir turiste çay ikram etmiştik, o da ülkesine döndüğünde buradan bahsetmiş. İsviçre'den, İngiltere'den bile yardım gönderenler oldu. Yardımlar
> karşılığında, Sosyal Dayanışma Vakfı adına makbuz kesiyoruz.
>
> > Peki buradan yararlanmak isteyen bir vatandaşın ne yapması gerekiyor? >
> > - Sarı kartlarımız var. Muhtarlarına gidiyorlar, muhtar zaten onların fakirlik durumunu biliyor. Bizim için alışveriş kartı olan bu sarı kartlardan alıp buraya geliyorlar. Zaten biz de muhtarlarla irtibat halindeyiz. Bizde kayıtlı 6 bin vatandaşımız var. Herkese yetebilmek için geliştirdiğimiz bir sistem var. Buraya her gelenin bir seferde en fazla altı parça alma hakkı var. Biz tabii elimizde o sırada çok ürün varsa bu konuda esnek oluyoruz. Bir de bir kez bir şeyler alan, tekrar üç ay sonra gelebiliyor. Ama bazen o kadar uzaktan geliyorlar ki geri git, üç ay sonra gel demiyoruz tabii. Yani, kurallarımız buradan en ideal verimi aldırmayı engellemeyecek kadar esnek. Buradan yararlanacak insanın, yaz başında kışlık, kış başında yazlık giysi bulması daha kolay.
>
> Şu an en çok nelere ihtiyaç var? >
> - Yaşlılar için onları sıcak tutabilecek her şeye ihtiyaç var. Bizim kenara attığımız kazaklar, modası geçmiş kabanlar, ayakkabılar burada o kadar değerli ki. Bir de burada kayıtları defterlerle tutuyoruz. 6 bin kişi söz konusu olduğundan her zaman çok sağlıklı olmuyor tabii. İnterneti kullanmak da yardımlaşma söz konusu olduğunda çok önemli. Mail atabilmek, zincir oluşturmak işimizi çok kolaylaştıracak. Kış olduğu için, çocuk botları, kalın gocuklar, kışın giyilecek her şey. Okul eşyaları ve kırtasiye malzemeleri de tabii. Ayrıca kullanılmayan eski ev aletleri de olabilir. Aslında ortalama bir insan hayatının temelini oluşturan, çok kötü durumda olmayan her şey olabilir. Çocuklar için oyuncaklarımız da oluyor.
>
> > Raflarda kitaplarınız da var. >
> > - Evet, liseye, üniversiteye hazırlık kitaplarımız var, romanlarımız var. Kitap ihmal edilmemesi gereken bir konu. Buraya gelen genç kızlar, en az giysiler kadar heyecan duyuyorlar kitaplara. Sadece ansiklopedi istemiyoruz, bu insanların o kocaman ansiklopedileri sığdıracak yerleri yok evlerinde.
>
> > Bağışlar yeterli oluyor mu?
>
> > - Raflarım hiç boş kalmıyor. Büyük şirketlerden gelecek yardımlara ihtiyaç duyuyoruz yine de. Toplu halde bir üründen gönderilse, eski olmayan ama küçük defolu ürünler mesela. Maalesef elle tutulması mümkün olmayan şeyler de çıkıyor. Kirli, artık temizlenemez hale gelmiş eşyalar, eskilikten çürümüş şeyler geliyor. Çok üzülüyoruz tabii böyle olunca. Ben tek tek açıyorum gelen kutuları, bir hevesle. Ama bazen koca bir kutudan şuraya koyacak tek bir parça çıkmıyor. Bağış yapanlardan tek ricamız, çok yıpranmamış ya da az kullanılmış eşyalarını getirsinler. Bir hayır yapılıyorsa tam yapılmalı. Bu insanlar da alıp üstlerine giyecekler onları, benim vicdanım, midem el vermiyor kutulardan çıkarmaya bazı şeyleri.
>
> > Hiç sizi şaşırtan bir şey bağışlandı mı?
> > - Astragan, vizon kürkler bağışlayan oldu. Pahalı markalardan ayakkabılar bağışlanıyor bazen. Ama burada markanın hiçbir önemi yok. İnsanlar süslerinden önce ısınmayı amaçlıyor. Hayatlarında ilk kez kürke yakından bakıp sonra ona sarılarak dışarı çıkan insanlar görüyoruz. Bazen genç kızlar geliyor, mağazalarda görüp de
> alamadıkları bir şeyi buluyorlar. Bir kere, evimden kullanmadığım takı ve parfümleri getirmiştim. O kadar sevindiler ki buraya gelen kadınlar. Bazıları koku bile sürmemiş daha önce.
>
> > Peki, burada yaşadığınız en büyük sorun ne?
>
> > - Bazen, herkesin ihtiyacına cevap veremiyoruz. Mesela, şimdi kabanlar, montlar, kalın kazaklar gerekli ama her zaman aynı yoğunlukta gelmiyor bunlar. Biri gelip de bir mont, bir atkı bulamadığı zaman, onun hayal kırıklığına tanık olmak en zor şey.