Küçük Şehir Avantajları

Katılım
12 Ara 2024
Mesajlar
19
Sizce Küçük Şehirin Motorsiklet Sürerken Artıları Neler? Bence Yunus Polis Olmaması Bir avantaj başka neler var?
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
12,743
Yunus Polis'in olmaması bence bir dezavantaj. Asayiş olmadığı zaman kertenkele gibi gençler trafikte çok tehlikeli işler yapıyor. Küçük şehrin bence tek avantajı yoğun bir trafiğinin olmamasıdır.
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
19,577
Polisin olmadığına sevinen bir vatandaş ya kanunsuz birşeyler yapmıştır ya da yapacaktır...
Artısına gelince..
Trafik sorunun olmayacak..Kalabalık olmayacak , Hafif ticariler olmayacak..
Ama tofaş ve reno gurubuna hep maruz kalacaksuın..
 
Katılım
22 May 2021
Mesajlar
595
Şuan işim gereği Kaştayım,İstanbuldaki hayatıma kıyasla trafik ışıklarının olmaması,her yerden fırlayan kuryelerin olmaması gibi büyük avantajları mevcut.Sanılanın aksine ise küçük yerlerde öyle bugün polisten kaçtım artık yakalamaz gibi durumlar yok,5 sokak 2 caddeden oluştuğu için söz konusu yerler bi gün öpmezlerse sonra ki gün emin olun denk gelip öpülüyorsunuz nerden biliyorsun diye sormayın :D.Bide her sene bütün motorların aküsünü değiştiriyoruz,sezonda vakit olmadığı için 1-2 kmlik yerlere zibilyon kere marş bastığımız için ne marka olursa olsun akü dayanmıyor.Bide üst yorumdaki gibi gerçekten atalarımızdan kalan kuş serisi,toros vb. Araç kullanan yerlilerin yola bakmadan atlaması gibi nedenlerden kaş ve çevresi gibi yerlerde genelde yazları 2 günde 1 değişik değişik kazalar ölümler oluyor.
 
Katılım
2 Haz 2023
Mesajlar
270
Yunus polis olmaması bir avantaj değil.
Küçük şehirlerden birinde yaşıyorum, buradaki trafik kontrolünü başka yerde görmedim sürekli var.
Trafik açısından daha az araç ama daha dar yollar var.
Trafik kültürü neredeyse yok yine rahat değilsiniz.
Daha az araç olmasından kaynaklı stres seviyeniz daha düşük ve daha az gürültü.
Aracınızla ilgili adam gibi servis yada yedek parça bulamayabilirsiniz.
 
Katılım
22 May 2021
Mesajlar
595
Diğer yaşanılan dezavantajlar en yakın AVM 105km uzakta Fethiye’de,bi ehliyet alıcaksın sınav yeri 50-60km ötede.1 liralık işe en az 4-5 lira gibi fiyatlandırmalar var.Ayakkabı alsan alamıyorsun herşeyi internetten söylemek zorundasın deneme şansın olmadığı için bi çok şeyi al iade et bir daha al gbi durumlar yaşıyorsun.Ama günün sonunda Kaş senenin 300 küsür günü güneşli :) İstanbul’da kar varken burda 16-20 derece havada vakit geçirebiliyorsun.
 
Katılım
13 Ocak 2025
Mesajlar
23
Selamlar, Küçük şehirde olmanın avantajları bana göre; Trafik daha az olabilir. Kırmızı ışıklar da daha az beklersin. Daha az çevirme olur, belki de radar olmaz. Park sorunu olmayabilir. Dur kalk olmaz benzin daha verimli olur. Herkes birbirini tanır daha samimi bir motorcu ortamı olur. Ama kaliteli bir usta bulamayabilirsiniz, iyi bir motosiklet mağazası da bulamayabilirsiniz, yolların da kalitesi düşük olabilir bu da bir tehlike oluşturur
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
13,975
sakarya da küçüktü ama yavaş yavaş büyüdü trafik yoğunlaştı çok göç aldı 25 yıl önce ki ile şimdi arasında dağlar kadar fark var
 
Katılım
3 Nis 2023
Mesajlar
195
Sakinlik, mesafe ve ipsiz sapsız tiplerin olmamasıdır. (olanlar da tımar edilir ve sorun çözülür)
 
Katılım
12 Ara 2024
Mesajlar
19
Polisin olmadığına sevinen bir vatandaş ya kanunsuz birşeyler yapmıştır ya da yapacaktır...
Artısına gelince..
Trafik sorunun olmayacak..Kalabalık olmayacak , Hafif ticariler olmayacak..
Ama tofaş ve reno gurubuna hep maruz kalacaksuın..
çoğu motorcu kaçmayı tercih ediyor. o bakımdan söylemiştim
 
Katılım
13 Ara 2024
Mesajlar
142
Sizce Küçük Şehirin Motorsiklet Sürerken Artıları Neler? Bence Yunus Polis Olmaması Bir avantaj başka neler var?
Çevirme az polis az belki işine gelebilir onun haricinde trendyol gibi firmalarla çok haşır neşir olur artık bi bakmışsın herşeye kargo parası veriyorsun çoğu küçük şehirde motosiklet konusunda hiç birşey yok
 
Katılım
15 Ağu 2024
Mesajlar
12
Küçük şehirlerin bana kalırsa hiçbir avantajı yok. Her şeyden önce iki tane göbekli ve beceriksiz ustanın eline mahkumsun. Motor ve ekipman satan mağazalar çok kısıtlı olduğu için orada da hiçbir avantajın olmuyor. Trafik denetimi kısıtlı olduğundan birçok kullanıcı riskli işlere kalkışıyor ki bu da tüm motosiklet kullanıcılarına karşı insanların bakış açısını değiştiriyor. Bunların dışında organizasyon sıkıntısı da yaşanıyor. Haliyle sosyalleşme tarafında da eksik kalıyorsun.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
5,903
Küçük şehirlerin tamir bakım işleri için hiç avantajı yok. Bir kere usta yok. Sanayideki ustalar küçük çinli scooterlara bakıyorlar, büyük motorları ellemek istemiyorlar zaten gitmek istemezsiniz basit şeyler dışında çünkü tecrübeleri yok, ben bakmam bunu diyen ustaya evet dürüstmüş diyorum.
Periyodik bakım için bile 200km yol gidip istanbula gideceğim bahar gelmesini bekliyorum. Lastikçi bile yok ki düzgün lastikçi zaten istanbul gibi bir yerde bile sayılı.

Trafikte çok fazla küçük scooter var, küçük scooterlar ya da 125cc motorlar vızır vızır nereden çıkacakları ne yapacakları belli değil, hemen hemen hepsinin bir eğitimi de yok, kafasından dandik kask giymiş olana rastlayınca ekipman giymiş deniyor, bu yüzden şehir içinde motor sürmüyorum.

Avantajları var mı, var tabi, bir iş olunca en uzak mesafeye bile yürüyerek gidip işi halledebiliyorum, daha uzaksa ya da çok soğuksa, üşeniyorsam araba ile en uzak mesafe 10 dakika. Çarşı pazar istanbula göre ucuz.
En büyük avantajı da motora binince 10 dakikada şehir dışına çıkabilip çok güzel rotalarda sürebilmek, hemen her köyde/kasabadaki köftecilere gidebilmek.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
7,146
Şehir dediğinin nüfusu 800.00 - 1.100.000 arasında falan olmalı, bir de CHP seçmeli. Bu durumda Eskişehir ideal gibi. (Ama iklimi zor biraz...) :D
 
Katılım
25 Nis 2019
Mesajlar
842
Kendi durumumdan bahsedecek olursam eksi yönleri;
En yakın yetkili servis (Honda) 230 KM uzaklıkta. Şehirdeki ustalar yağ, zincir, filtre ve balata değişimi haricindeki diğer işlere pek bulaşmıyor.
Çarşımız 2 ana caddeden ibaret. Esnaflar arası yoğun rekabet olmadığı için bazı ürün ve hizmetler pahalı. Sosyal olanaklar açısından zayıflıklar var.
Güzel tarafları: Her yer yakın. Trafik diye birşey yok. Bir ayağımız hep farklı şehirlerde.
Yaylalar, kayak merkezleri ve doğal güzellikteki alanlara erişim çok kolay.
Mülteci sorunu yok, yerel halk arasında kütürtü patırdı yok. Çocuklarım okullarına servisle değil yürüyerek gidip geliyorlar
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
5,903
Kendi durumumdan bahsedecek olursam eksi yönleri;
En yakın yetkili servis (Honda) 230 KM uzaklıkta. Şehirdeki ustalar yağ, zincir, filtre ve balata değişimi haricindeki diğer işlere pek bulaşmıyor.
Çarşımız 2 ana caddeden ibaret. Esnaflar arası yoğun rekabet olmadığı için bazı ürün ve hizmetler pahalı. Sosyal olanaklar açısından zayıflıklar var.
Güzel tarafları: Her yer yakın. Trafik diye birşey yok. Bir ayağımız hep farklı şehirlerde.
Yaylalar, kayak merkezleri ve doğal güzellikteki alanlara erişim çok kolay.
Mülteci sorunu yok, yerel halk arasında kütürtü patırdı yok. Çocuklarım okullarına servisle değil yürüyerek gidip geliyorlar
En güzel kısmı da çocukların okula yürüyerek gidip gelebilmesi.
Bizim çocukların okulu eve olabilecek en uzak okul, istanbul ölçülerine göre bize yakın gelmişti, iyidir deyip oraya kaydettirmiştik, orası bile yürüyerek 20dakika sürüyor. Hava güzelse bisikletle de gidip gelebiliyorlar zaten okul bahçesinde bisikletleri parkedebilsinler diye güzel park yeri de yapmışlar.
İstanbul'da çocuklar istiyor diye ayda bir falan fast food dükkanlarına giderdik, burger king falan buraya taşındığımızdan beri istemiyorlar gitmek, ne gerek var onu yiyene kadar köfteciye gidelim hem köfte öncesinde birer kelle paça çorbası içeriz diyorlar.

Sokaklar vızır vızır scooter dolu ve bunların en az yarısı genç kadınlar hatta yaşlı teyzeler. Rahatsız edilmeden scooterlar, bisikletle ya da yayan gecenin geç bir saati bile sokaklarda görmek mümkün, demek ki yeterince güvenli.

Tek sıkıntı sosyal olanaklar kısıtlı. Belediyenin kültür/sanat merkezi çok güzel, sürekli bir konserler tüyatrolar falan var salonlarına gelen, istanbulda olsak trafikti, yoldu falan derken günler önceden planlanacak etkinlikler için burada evden çıkıp arabayla 5dk mesafede ve otopark sorunu da yok haydi bu akşam yemekten sonra çıkıp tiyatroya gidelim diyebiliyoruz.
 
Katılım
12 May 2007
Mesajlar
151
Memleketim ilceye bagli bir koy ve orada basladi motor sevdasi bende. Istanbulda sehir icinde motosiklet kullanmanin cok cazip bir yani yok. Motosiklet kullandigimi hissetmem icin sile darlik falan yapiyorum. virajlar yollar doga bunu buyuk sehirlerde ozellikle istanbulda bulmak zor. Kucuk sehirde olsam muhakkak bir crf alip daga bayira cikardim. Motosiklet virajda ve arazide guzel. Diger turlu dumduz asfalt yol trafik, vs. Arablarin arasinda siyrilmaya calisma ve onun tedirginligi ile surus yapmaktan mototsikleti hissederek kullanamiyorsun. Motorun varsa kucuk sehirde olacaksin. Iste o zaman hayatin motor olur cunku bu sefer bir tane arazi icin alayim bir tane uzun yol icin alayim, dersin. Ayrica istanbulda garajinin olma ihtimali dusuk, milarder degilsen. Ama kucuk yerlerde sana ait bir garajinda olur, bakimlarini da kendin yaparsin. Ben servisti suydu falan cok dusunmuyorum. Garantisi biten motoru sanayide ki her usta bakimini yapar. cok spesifik bit motorun olacakki anca o zaman servise gotur. kucuk sehir herzaman iyidir. motorun bile calinsa kim nerede gormus hemen soyler. oyle cok apacilikte yapamazsin, sikayet ederler. polis alir seni.
 
Katılım
12 Ara 2024
Mesajlar
19
Küçük şehirlerin tamir bakım işleri için hiç avantajı yok. Bir kere usta yok. Sanayideki ustalar küçük çinli scooterlara bakıyorlar, büyük motorları ellemek istemiyorlar zaten gitmek istemezsiniz basit şeyler dışında çünkü tecrübeleri yok, ben bakmam bunu diyen ustaya evet dürüstmüş diyorum.
Periyodik bakım için bile 200km yol gidip istanbula gideceğim bahar gelmesini bekliyorum. Lastikçi bile yok ki düzgün lastikçi zaten istanbul gibi bir yerde bile sayılı.

Trafikte çok fazla küçük scooter var, küçük scooterlar ya da 125cc motorlar vızır vızır nereden çıkacakları ne yapacakları belli değil, hemen hemen hepsinin bir eğitimi de yok, kafasından dandik kask giymiş olana rastlayınca ekipman giymiş deniyor, bu yüzden şehir içinde motor sürmüyorum.

Avantajları var mı, var tabi, bir iş olunca en uzak mesafeye bile yürüyerek gidip işi halledebiliyorum, daha uzaksa ya da çok soğuksa, üşeniyorsam araba ile en uzak mesafe 10 dakika. Çarşı pazar istanbula göre ucuz.
En büyük avantajı da motora binince 10 dakikada şehir dışına çıkabilip çok güzel rotalarda sürebilmek, hemen her köyde/kasabadaki köftecilere gidebilmek.
neyse ki bura tamir konusunda iyi adam kawasaki'ye felan bakıyor.. dükkanın önü motor dolu.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst