KUBA CG100 CC 200CC YE YÜKSELTME SORUNLAR

Katılım
30 May 2018
Mesajlar
9
Selamun aleyküm 100 lük kuba sj 100 motorumu 200 e çevirttim egzantrik üst kapak karbüratör plastik monifold silindir piston değişti 200 lük olarak değişmeyen sadece krank var ve motor 150 r goldları kalkışta bile geçemiyor birde ön dişli biraz büyüğü takıldı son olarak yaptığı hız 120 kendi ibresiyle 130 motor tahminen 20 25 kurus civarı kilometrede yakıyor yaktığı kadarda gitmiyor ve fark edilir bir şekilde egzozdan mavi duman atıyor biraz yağıda eksiltiyor bu sorunları nasil çözebiliriz yardımcı olursanız sevinirim
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Eki 2017
Mesajlar
479
Kardeş öncelikle geçmiş olsun demek istiyorum ve sana şu soruyu sormak istiyorum

Bu motosikleti üreten adamlar bunu 100cc'ye uygun olarak üretiyor ve sen bunu iki katına 200cc'ye çıkartmak istiyorsun bunu yaparken anladığım kadarıyla motosikleti gözden çıkartmış olmalısın ve motosiklette gözden çıkmış.

Böyle bir mantık yok sen şimdi diceksin ki yapanlar var bilmem ne var yapanlar yaptığı motosiklete ne kadar uzun müddet binebiliyor ?
Bu motosiklete bu masrafı yapana kadar satıp 180cc'lik olanını almak daha mantıklı değilmi.
Kaldıki motosikletin motorunun yarısı 200'lük yarısı 100'lük bu motosikletten nasıl performans bekliyorsun ?
Ya komple değiştiriceksin ya da hiç değiştirmeyeceksin.
Hadi değiştirdin lastikleri ne yapacaksın ?
Bence motosikleti eski haline çevir sat daha yüksek cc'lisini al ama fabrikadan çıkışlı olarak
 
Katılım
15 Eyl 2015
Mesajlar
43
100 lük cg nin krankının strokesi 4.95 mm motorun krankını değiştirmeyip silindir pistonu 65.5 taktıysan motorun 166 cc 200 değil,2. olarakta motorun sıkıştırma oranı silindiriin boyu uzadığı ve üst kapağını değiştirdiğin için yanma odası genişledi haliyle sıkıştırma oranı düşmüştür baya düşmüştür.
 
Katılım
30 May 2018
Mesajlar
9
Ya zaten benim amacim aslinda a1 ehliyetiyle yüksek cc motosiklet sürebilmek yaşım 17 ben bu motora yazlari 4,5 ay biniyorum ve 2,3 sene kadarda binsem yeter daha sonra kendim kazandigim parayla bi cbr 250r çift silindir almayı düsünüyorum ben bu motoru bu halden kurtarıp 200 lüğüne değer bir makinaya çevirmek istiyorum

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:59 ----------

Birde sanırım pistonun bombesini genişletmişler yakıt çeksin diyeymiş ben buna pek inanmadim yakıtla ne alakasi var sorunum bundan olamazmi piston değişsem tekrar kendim sizlerde hardimci olsaniz bombesiz bir piston kullansam yaktıgım kadarda sıkıstırma oranım olacagı icin sorunum azda olsun düzelir diyorum birde motorda ciddi anlamda üfleme şanzuman karter borusundan yağ atma var sanırim piston sağlıklı değil ve ben diyorumki üst kapak dursa 81 boy piston krank değişimiyle bu durumu halletsem nasıl olur şu linkteki setle http://www.gerezlimotor.com/cg-silindir-krank-dereceli-eksantrik-piston-set-655-81-82-83-boy-pmu1670

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:07 ----------

Birde motor aşırı ısıninca yağ yakmayı kesiyor çok az bir miktara düşüyor toplattığım kişi bana dolu motorlar yağ yakar dedi tabi buda işin bir yalanı gibime geliyor sizcede öyle değilmi
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Hangi şehirdensin bilemiyorum ama, ustanı bir an önce değiştir.
 
Katılım
15 Eyl 2015
Mesajlar
43
biran önce ustanı değiştir , cgde fazla sıkıştırmayınca yani hararet yaptırmayınca yag atma ,yakma vs durumlar olmuyor,pistonun bombesi aşağıya doğruysa oda etkiler tek yapacağın şey pistonun biraz daha yukarıya çıkmasını sağlayıp sıkıştırma oranını yükseltmek ancak buda krankı değiştirip strokesini artırarak yada üst kapağı söküp pistonu en üst noktaya alıp pistonun üzerinde ne kadar boşluk kaldıysa ölçüp işaretleyip tornacıda veya rektefiyecede kestirmek olur o şekilde çözebilirsin kolay gelsin :)
 
Katılım
15 Eyl 2015
Mesajlar
43
pistonun ortasını tornacıdaaşağıya doğru çukur halemi getirmişler
 
Katılım
30 May 2018
Mesajlar
9
Kiti alsammi diye şubdan soruyorum birde bendeki 79 boy falan heralde yada daha dusugu piston ben bunu yukseltmeden krank degisimiyle bunu halledebilirmiyim istedigim performansi alırmıyım ölçmedim ama pistonu bi ölçeyim daha sonra yazarım buraya gerekirse seti alip sizlerinde yardımiyla kendim takmayı düsübüyorum daha önce hiç piston vesayre degisimi falan yapmadim ama internet ortamindan sitelerden falan arastırıp bilgi sahibi olmus birisiyim tek yapamayacagım hangi parcanin ne boyutta ne ozellikte olup kullanacagım ve nasıl takıp nasıl toplayacagım birde bu yağ yakma olayına piston gömlek değişimiylemi son verebilecez yağ yakma işini gamamen bitirmek istiyorum ki zaten 3 4 ayda bi piston gömlek parası gidiyor yağ eklediğimden dolayı

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:43 ----------

Pistonu kontrol etmedim ama eski pistonumda söylediğin gibiydi ve dediki ben bu piston gibi oyuklari buyuttum dedi ve pistonla baya bi oynamışlar yani bi kaç bisey daha söyledi pistonun tepe noktasinin kenarlarina falanda bisey yapmislar

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:46 ----------

Söküp özelden falan fotoğraf atsam durum daha iyi anlasılırda subap ayarları bozulur diye sökemiyorum veya geriye toplayinca hersey yolunda gitmesse diye
 
Katılım
15 Eyl 2015
Mesajlar
43
kardeşim yeniden set alman senin için daha sağlıklı olucaktır.şimdilik üst kapağı sökme geri taktığında subab ayarları için sentil gerekecek ve silindir kapak contan değiştirilmeden geri takıldığı için ilerleyen zamanlarda yağ ve kompresyon kaybına neden olucaktır. motorun başında olmadığım için sağlıklı bi cevap veremiyorum lakin cekiş düşüklüğü sıkıştırma oranından dolayı ,yağ yakmada pistona ve silindire zarar geldiğindendir.konuyu takipteyim ama çevrende varsa başka ustaya götür bizim buradan yazacaklarımız çok yeterli gelmeyebilir
 
Katılım
20 Eyl 2013
Mesajlar
352
Mühendisler çap strok silindir vs. vs. kafa patlatsınlar bir motor üretmek için bizim tornacılar 2 parçayla işi çözsün var mı böyle bir mantık hadi çözdün motorun ömründen yersin hadi onuda kabul ettin bahsettiğinde motorlarda kampana fren sistemi var çok kaliteli lastikler yok hız yapıp ölüme mi koşuyorsun.
 
Katılım
30 May 2018
Mesajlar
9
Seydisehirden cefri lakapli birirsi kendisi topliyor 1150 lira para verdim sanzuman ve krank harici tum parcalarin degisimine

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:17 ----------

En iyisi ben bi linkini attigim seti alayim kendime guveniyorum arastirarak bile olur bu is sizdende yardim alirsam yapabilirim

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:18 ----------

Köyde biniyorum ve sanirim 50 60 km lede duramayacagimi sanmiyorum ölümede kosmuyorum hiç yoktan uzun yol yaptıgım zaman motor rahat gidecek tepelerde bayılmayacak uzun yolda 90 100 orjinali deyken 8 bin 9 bin gidiyorsa bu modifiyeyle 5 bin 6 bin devirde gidecek rahat gidecek istedigimde bazen bu bazende 50 60 km hizlara canavar gibi ulasmasi yada yolda giderken biraz zevkini alıp boşlayıp duzgünce gitmek ölüme koşmuyorum zaten elime geçen ilk fırsatta arka jantı büyük göbek jantla değiştirecem lastikleri kalınlaştiracam böylelikle birazdaha iyi fren sistemim durma kabiliyetim olur

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:22 ----------

Birde elimde 100 lük orjinal üst kapak var ve 150 lik orjinal değil bi silindir piston var birde 100 lük ust kapagin eksantrigi bunlar satilirmi yoksa satmaya değmezmi
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
geçmiş olsun.

böyle uğraşmak yerine satıp yüksek cc. alsaydın daha iyiydi.
 
Katılım
30 May 2018
Mesajlar
9
Artik bununla biyere kadar idare edip buyuk motora geçecem şuanki yapacağım şey bu sorunlarımi düzeltmek

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:02 ----------

Yada o set yerine krank ve piston değişimiyle sadece performansini degiştirip istediğim ayara getirebilirmiyim yoksa değiştirmişken silindirde alayımmı
 
Katılım
30 May 2018
Mesajlar
9
Yeni öğrendiğim bir şeye göre pistonumun 150 lik olduğunu öğrendim

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:27 ----------

Yani üstunde 150cc yazıyor silindirin dolandirmis beni linkteki kiti alip takmayi deneyeceğim
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst