KTM RC125 Çanta ve Depolama Sorunu

Katılım
18 May 2025
Mesajlar
230
Motosikleti
Mondial Grumble
Merhabalar, arkadaşımda KTM RC125 var. 2015 model. O kasalarda bildiğiniz üzere artçı selesi ek olarak yok onun yerine
yumuşak sayılabilir bir yapı var.

Biz de yapacağımız geziler, mangallar olsun bu tarz yolculuklarda malum saklama alanı motorda hiç bulunmadığı için
problem yaşıyoruz.
Sırt çantası da vücuda direkt kuvvet uyguluyor ki racing olduğu için hem sürücü hem artçı için oturuş pozisyonu
rahat değil o sebeple de bu pek mümkün değil.
Demirsiz yan çanta konusunda da herhangi bir artçı selesi olmadığı için onu yerleştirecek kıstıracak bir
bölüm de yok, kayışlar o yapıdan rahatça kayabilir.
Motora da topcase ile yan çanta demiri zaten takılamıyor.
Aksesuar olarak artçı selesi üzerine koyulan bir çanta varmış; o da gezilerimizi 2 motor, 4 kişi yapacağımız için mümkün değil.

Sizce bu problemi nasıl çözebiliriz?
 
Katılım
25 Ara 2022
Mesajlar
83
Motosikleti
Bajaj Pulsar NS125
Merhabalar, arkadaşımda KTM RC125 var. 2015 model. O kasalarda bildiğiniz üzere artçı selesi ek olarak yok onun yerine
yumuşak sayılabilir bir yapı var.

Biz de yapacağımız geziler, mangallar olsun bu tarz yolculuklarda malum saklama alanı motorda hiç bulunmadığı için
problem yaşıyoruz.
Sırt çantası da vücuda direkt kuvvet uyguluyor ki racing olduğu için hem sürücü hem artçı için oturuş pozisyonu
rahat değil o sebeple de bu pek mümkün değil.
Demirsiz yan çanta konusunda da herhangi bir artçı selesi olmadığı için onu yerleştirecek kıstıracak bir
bölüm de yok, kayışlar o yapıdan rahatça kayabilir.
Motora da topcase ile yan çanta demiri zaten takılamıyor.
Aksesuar olarak artçı selesi üzerine koyulan bir çanta varmış; o da gezilerimizi 2 motor, 4 kişi yapacağımız için mümkün değil.

Sizce bu problemi nasıl çözebiliriz?
R25 alırken bayiden motorun arkasına o zamanın parasıyla 12.000 civarı tutan bir çanta almıştım, 1 kez o da bayiden eve getirirken kullandım gayet geniş kapasiteli bir çanta, arka selenin üstüne koyup 1-2 kalın kumaşı artçı basamaklarına bir şekilde sarıp sarmalayıp yola çıkıyorsun. Baya pratik ve kaliteli birşey. Not! 4 kişi yapacakmışsınız sonradan gördüm hocam kusura bakmayın, o durumda ne yapılabilir bilmiyorum


 
Son düzenleme:
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
3,892
Motosikleti
Aprilia Tuareg 660
en azından o motor için o kadar para harcamaya gerek yok bu işinizi görür fiyatından dolayı da üzmez şimdilik giviye kriegaya bi motor parası gömmeye gerek yok


bunu almayı düşünüyordum sonra acerbis x water 30 litreliği yarı fiyatına buldum onu almıştım yoksa bu attığımı alacaktım ben de
 
Katılım
25 Eki 2022
Mesajlar
2,085
Motosikleti
Yamaha XSR700
Sırt çantasından başka şansın yok. Belki depo üstü çanta da yapabilirsin ama racing tipli motorlarda çok efektif olmayabilir.
 
Katılım
18 Eki 2020
Mesajlar
391
Motosikleti
Kanuni Seyhan MZ 301 - 2001
Motorla gezi, mangal, kamp, deniz, uzun yol vs yapacak kişi racing den uzak duracak. Racing denen aletler üzerine oturup gaz açmaktan başka bi halta yaramıyor. Alacaksın bi adventure, yol endurosu, touring, sport touring, maxi scooter hatta cruiser da olur. Olmadı çanta takılır bi naked, belki de basit bi commuter. Topcase de takarsın yan çantalar da bağlarsın, istediğin gibi yüklenir her yere gidersin. Zevkler ve renkler tartışılmaz ama tek motor hakkı olup ta bunu racing den yana kullananı anlamıyorum. Mesela bazılarının hem arabası var hem scooterı var hemde büyük cc racing makinası var. Bak onlara hiç bişey diyemem. Adamın her ihtiyaca göre aracı var elinde. Ama son parasıyla düşük cc bi racing alıp sonra da şunu nereye koyarım bunu nereye bağlarım diyeni anlamıyorum.
 
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
3,892
Motosikleti
Aprilia Tuareg 660
her motorla her yol yapılır tek derdin çanta olsun kendini bi sik sananlara da aldırış etme gezmenin bahanesi olmaz
 
Katılım
11 Ocak 2025
Mesajlar
345
Motosikleti
Honda CBR500R
Bana da lazım böyle bir şey, birkaç alternatif buldum.

Öncelikle bir tane depo üstü çanta alabilirsin. Ufak tefek eşyalarını koymak için Temu'da uygun fiyatlı alternatifler var kullanıcı yorumları da olumlu görünüyor. Temu'ya Motosiklet depo üstü taşıma yazınca direkt çıkıyor.

Forumda böyle bir video buldum, belki işine yarar.

Ayrıca yine Temu'da RHINOWALK'un böyle yan çanta taşıma aparatları var. Alıp deneme fırsatım olmadı ama mantıklı duruyor. Çanta lastiğe, egzoza değer mi bilemiyorum ya da artçı yerini ne kadar işgal ediyor. Bağlantıları ne kadar gergin, çanta ne kadar aşağı takılıyor, bunlar benim için soru işareti.


 
Katılım
18 May 2025
Mesajlar
230
Motosikleti
Mondial Grumble
Motorla gezi, mangal, kamp, deniz, uzun yol vs yapacak kişi racing den uzak duracak. Racing denen aletler üzerine oturup gaz açmaktan başka bi halta yaramıyor. Alacaksın bi adventure, yol endurosu, touring, sport touring, maxi scooter hatta cruiser da olur. Olmadı çanta takılır bi naked, belki de basit bi commuter. Topcase de takarsın yan çantalar da bağlarsın, istediğin gibi yüklenir her yere gidersin. Zevkler ve renkler tartışılmaz ama tek motor hakkı olup ta bunu racing den yana kullananı anlamıyorum. Mesela bazılarının hem arabası var hem scooterı var hemde büyük cc racing makinası var. Bak onlara hiç bişey diyemem. Adamın her ihtiyaca göre aracı var elinde. Ama son parasıyla düşük cc bi racing alıp sonra da şunu nereye koyarım bunu nereye bağlarım diyeni anlamıyorum.
Kesinlikle katılmıyorum. Her ne kadar genç olsak da daha yasal olarak çocuk sayılıyoruz sonuçta 18 yaşında değiliz. A1 ehliyete göre en kaliteli en şık motorlardan biri var arkadaşımda zaten. Oluşacak tek sıkıntımız bahsettiğim gibi ufak uzun yolda depolama sorunu o da olsun zaten. Yoksa bende de basit bir commuter var. Deh eşeğim deh :ROFLMAO:
R25 alırken bayiden motorun arkasına o zamanın parasıyla 12.000 civarı tutan bir çanta almıştım, 1 kez o da bayiden eve getirirken kullandım gayet geniş kapasiteli bir çanta, arka selenin üstüne koyup 1-2 kalın kumaşı artçı basamaklarına bir şekilde sarıp sarmalayıp yola çıkıyorsun. Baya pratik ve kaliteli birşey. Not! 4 kişi yapacakmışsınız sonradan gördüm hocam kusura bakmayın, o durumda ne yapılabilir bilmiyorum
en azından o motor için o kadar para harcamaya gerek yok bu işinizi görür fiyatından dolayı da üzmez şimdilik giviye kriegaya bi motor parası gömmeye gerek yok

bunu almayı düşünüyordum sonra acerbis x water 30 litreliği yarı fiyatına buldum onu almıştım yoksa bu attığımı alacaktım ben de
Sırt çantasından başka şansın yok. Belki depo üstü çanta da yapabilirsin ama racing tipli motorlarda çok efektif olmayabilir.
Abiler cevaplarınız için teşekkür ediyorum, sele üstü çanta öneriniz için de sağolun. Evet sırt çantası çözüm gibi.
her motorla her yol yapılır tek derdin çanta olsun kendini bi sik sananlara da aldırış etme gezmenin bahanesi olmaz
Kesinlikle katılıyorum:)
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Bana da lazım böyle bir şey, birkaç alternatif buldum.

Öncelikle bir tane depo üstü çanta alabilirsin. Ufak tefek eşyalarını koymak için Temu'da uygun fiyatlı alternatifler var kullanıcı yorumları da olumlu görünüyor. Temu'ya Motosiklet depo üstü taşıma yazınca direkt çıkıyor.

Forumda böyle bir video buldum, belki işine yarar.

Ayrıca yine Temu'da RHINOWALK'un böyle yan çanta taşıma aparatları var. Alıp deneme fırsatım olmadı ama mantıklı duruyor. Çanta lastiğe, egzoza değer mi bilemiyorum ya da artçı yerini ne kadar işgal ediyor. Bağlantıları ne kadar gergin, çanta ne kadar aşağı takılıyor, bunlar benim için soru işareti.


Hmm evet mantıklı. Hem depo üstü çanta hem de yan çanta taşıma aparatları iş görür gibi. Yan çanta taşıma aparatının ince kayışları olmadığından kayma durumu da olmaz, artçı üzerine oturacak zaten. :)
Teşekkür ediyorum.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,547
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Yanına alacağın eşyalar sosis çanta gibi bir çantaya sığıyorsa sığdır, artçı selesi üzerine koy ve 2 tane en az 3'er metrelik spanzetle kuyruk altından destek alarak sabitle.
 
Katılım
18 May 2025
Mesajlar
230
Motosikleti
Mondial Grumble
Yanına alacağın eşyalar sosis çanta gibi bir çantaya sığıyorsa sığdır, artçı selesi üzerine koy ve 2 tane en az 3'er metrelik spanzetle kuyruk altından destek alarak sabitle.
:unsure: Örümcek file ile aslında kuyruk üstü ile sele altına yani stopun oraya sabitlesek nasıl olur?
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,547
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
:unsure: Örümcek file ile aslında kuyruk üstü ile sele altına yani stopun oraya sabitlesek nasıl olur?
Örümcek file 50-60 lt gibi çantaları iyi sabitleyemiyor ama spanzet müthiş bir icat, tavsiye ederim. 50-60 lt çanta örneğini de şu yüzden verdim; hani mangaldı, eşyaydı, kamp sandalyesiydi hepsini içine koyup dökülmeden taşmadan taşıyabilirsin.

Hangi sabitleyiciyi kullanırsan kullan ama arka kuyruğunu çizecektir, bu nedenle spanzet, ahtapot file, bagaj lastiği vs fark etmez, arka kuyruğa değeceği noktalara buzdolabı poşeti, streç film gibi bir şeyler eklesen araya harika olur.
 
Katılım
18 May 2025
Mesajlar
230
Motosikleti
Mondial Grumble
Örümcek file 50-60 lt gibi çantaları iyi sabitleyemiyor ama spanzet müthiş bir icat, tavsiye ederim. 50-60 lt çanta örneğini de şu yüzden verdim; hani mangaldı, eşyaydı, kamp sandalyesiydi hepsini içine koyup dökülmeden taşmadan taşıyabilirsin.

Hangi sabitleyiciyi kullanırsan kullan ama arka kuyruğunu çizecektir, bu nedenle spanzet, ahtapot file, bagaj lastiği vs fark etmez, arka kuyruğa değeceği noktalara buzdolabı poşeti, streç film gibi bir şeyler eklesen araya harika olur.
Anladım abi spanzet mantıklı geldi. Arka kuyruk çok sorun değildir ama ne olur ne olmaz streç film kullanalım bakalım.
Çok sağol abi cevabın için.
 
Katılım
27 Nis 2015
Mesajlar
4,294
bel çevresinden de bağı/kayışı olan "motorcu sırt çantası" alacaksın. böylece çantanın ağırlığı omuzlarına değil beline biner sen de yorulmazsın.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst