KTM motoru Royal Enfield'dan daha uzun ömürlü müdür?

Katılım
8 Eyl 2023
Mesajlar
102
arkadaşlar , ktm ve re motosikletleri ve ktm motor bloğu kullandığı için bajaj motosiklet kullananları da ilgilendirebilecek bir forum paylaşımı buldum .
umarım ilgili ve meraklı arkadaşlar için faydalı olur .

https://www.quora.com/Will-KTM-engine-last-longer-than-Royal-Enfield

selamlar .
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,626
Motosikleti
Ns200 15"
Ktm blokları gergin çalışır fakat Royal Enfield öyle değildir, sıkıştırma oranı ve devir ne kadar çoksa rektefiye zamanı düşük sıkıştırma oranına sahip olana göre daha hızlı gelecektir. Goldwing ile Cbr'ın ömrü bir olur mu :)?
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Arkadaşlar doğruya doğru çoğumuz aldığı motoru 100'lerce bin km kullanmıyoruz. En tiri viri motoru da alsak zaten öyle ya da böyle 30-40000 km görüyor. Motosiklet bir bütün ve sadece blok sağlığından ibaret değil. Elektroniği var, mekaniği var, sensörü var, o'su var bu'su var. Blok sağlam kalsa bile öyle denyo bir yerden sıkıntı yaratır ki ne kolay kolay teşhis edebilirsin ne de sıkıntını çözecek malzemeyi bulabilirsin. Konuyu açan arkadaş iyi niyetle konu açmış ama 2 motorun da kullanıcı kitlesi farklı. Ktm alacak adam RE almaz, RE alacak adam Ktm'ye dönüp bakmaz bence.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,626
Motosikleti
Ns200 15"
https://youtu.be/9GAUo8eUXeU?si=w3rIcXbiXHwTBZ08
bunu bir izlemenizi öneririm iki markanın da yağa bıraktıkları partikül verileri mevcut.
quora linkinde extra bi bilgi göremedim iyi bakarsan ikisi de uzun gider diyor.

Bu video açıkçası pekte sonuç verecek bir video değil, en büyük sebebi nasıl kullanıldığı ve hangi şartlar altında kullanıldığı hiç belli değil. Benim için bu videonun hiç bir geçerliliği yok.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,008
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
RE 650 bloklu motosikletlerini Avrupa'da 5 yıl garanti ile satıyor. Başka da bir şey söylemeyeceğim. RE bloklarını KTM yapmıyor bu arada farklı gruplara ait markalar bunlar.
 
Katılım
1 Haz 2023
Mesajlar
611
rektefiyesiz 100bin deviren ktmler var.ktm nin çoğu motoru yuksek sıkıstırmalı calısıyor,az benzinle daha fazla güç.buna baglı motor içi parçalar diger motorlardan farklı.tommy yazmıs royal alan ktm almaz ,tam tersi işte.
bunlar eski saçma konular.gunumuzde çoğu otomobil aynı km yapıyor.
çok çok eskiden 1-2 japon yuksek km yapıyordu.devir değişti.şimdi parça aşınıyor değiştiriyorsun.yedegi bol,takıp sokmesi kolay.herseyin manueli işçiligi sır değil artıkç.
konuya gelince,evet ktm goreceli aşınır makinalar yapıyor.zaten alan kitle genelde sportif suruyor
 
Katılım
26 Tem 2022
Mesajlar
84
Bu video açıkçası pekte sonuç verecek bir video değil, en büyük sebebi nasıl kullanıldığı ve hangi şartlar altında kullanıldığı hiç belli değil. Benim için bu videonun hiç bir geçerliliği yok.

rodaj kurallarına uyularak süreç tamamlanmış motosikletten çıkan makinada dönen ilk yağın testi, üretim standartı açısından bir görüş sunuyor uzun süreli bir aşınma testi değil tabii ki.
 
Katılım
23 Kas 2020
Mesajlar
1,875
Arkadaşlar doğruya doğru çoğumuz aldığı motoru 100'lerce bin km kullanmıyoruz. En tiri viri motoru da alsak zaten öyle ya da böyle 30-40000 km görüyor. Motosiklet bir bütün ve sadece blok sağlığından ibaret değil. Elektroniği var, mekaniği var, sensörü var, o'su var bu'su var. Blok sağlam kalsa bile öyle denyo bir yerden sıkıntı yaratır ki ne kolay kolay teşhis edebilirsin ne de sıkıntını çözecek malzemeyi bulabilirsin. Konuyu açan arkadaş iyi niyetle konu açmış ama 2 motorun da kullanıcı kitlesi farklı. Ktm alacak adam RE almaz, RE alacak adam Ktm'ye dönüp bakmaz bence.

katiliyorum. Bugun dominar alcak adam bloktan yana cekince duymaz. ama kafada bir suru soru var? akuyu degistir stator hassas, istop ediyor sensor degistir yok mars almiyor yok sarj etmiyor ekran reset atiyor devir dalgalaniyor binbir turlu can sıkıci sorun.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
RE 650 bloklu motosikletlerini Avrupa'da 5 yıl garanti ile satıyor. Başka da bir şey söylemeyeceğim.
Burada araçların garanti süresi şöyle: Honda ve Toyota 3 yıl, Mercedes ve BMW 4 yıl, Hyundai 5 yıl garanti ile geliyor. 2020'den önce Hyundai 7 yıl garanti ile geliyordu. Zaten o sayede başarılı oldu.

Velhasıl bu garanti olayı kalite demek değil. Mantıken öyle geliyor ama değil. Daha çok pazarlama ile alakalı.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,008
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Burada araçların garanti süresi şöyle: Honda ve Toyota 3 yıl, Mercedes ve BMW 4 yıl, Hyundai 5 yıl garanti ile geliyor. 2020'den önce Hyundai 7 yıl garanti ile geliyordu. Zaten o sayede başarılı oldu.

Velhasıl bu garanti olayı kalite demek değil. Mantıken öyle geliyor ama değil. Daha çok pazarlama ile alakalı.

O halde çok yüksek bir kâr marjıyla çalışıyor olmalılar ama fiyatları da epeyi düşük. Yani pazarlama yapılır tabi de işin ucu zarar etmeye varacak kadar bir kampanya yapılmaz.

650'ler hava/yağ soğutmalı, supap ayarı NC'ler gibi somunla yapılan, sık (5000km) bakım aralıklarına sahip ve kalıbına göre az (sadece 47hp/52Nm) güç ve tork üreten, stressiz çalışan basit motorlara sahip. Motorlarını limitlerde zorlayan KTM kadar sorun çıkarma potansiyelleri olduğunu düşünmüyorum.
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Ağu 2022
Mesajlar
510
Motosikleti
Suzuki Inazuma
https://youtu.be/9GAUo8eUXeU?si=w3rIcXbiXHwTBZ08
bunu bir izlemenizi öneririm iki markanın da yağa bıraktıkları partikül verileri mevcut.
quora linkinde extra bi bilgi göremedim iyi bakarsan ikisi de uzun gider diyor.

Her motor firmasından tek bir motor alınıyor sadece. Bu videodan elde edilen sonucun bilimsel bir geçerliliği yoktur. Bu video, sadece test edilen o motorlar için geçerli oluyor maalesef :(

Kontrollü bir ortamda standart testlere uğratacak bütçe de Fortnine'da yok maalesef. Her firmadan n tane motoru, aynı ortamda standart bir prosedürden geçirebilmek lazım bunun için.
 
Katılım
17 Mar 2014
Mesajlar
1,290
Motosikleti
1190 ADV
Konu en baştan yanlış ele alınmış. KTM nin kullandığı birtek blok yada model yok. Aynı şey Royal Enfield içinde geçerli.

Royal Enfield çok eski bir marka, İngiltere den doğmuş, şimdi Hindistan merkezli. Son himalayan modeli şimdiye kadar ürettikleri ilk su soğutmalı motor. Diğer modelleri zaten Türkiye'de pek satılmıyor.

KTM ürettiği birçok motor bloğu da Rotax'a uzanır ki Rotax'tan birçok mühendisi de bünyesine almıştır.

LC8 bloğu, 950, 990, 1050, 1090, 1190, 1290 cc olarak halen kullanılıyor. Çok da sağlam bloktur. Rotax ile birlikte geliştirilmiştir. Temelinin sağlamlığını araştırmak isteyen Rotax motorları nerelerde kullanılmış bir araştırsın. Yakın zamana kadar BMW'nin F650-F800 bloklarını rotax üretiyordu, yine yakın zamana kadar Bayraktar TB2'nin motorları rotax idi.

Motor bloklarının servis süresi, performansları vs'yi ele alınca KTM ile Royal Enfield kıyaslanamaz bile.
 
Katılım
3 Haz 2007
Mesajlar
411
Su soğutmalı motor kullandın hortum delindi conta yaktı segmanlar haşlandı
Ama çok kaliteli motordu ne oldu ?
O zaman hava soğutmalı daha çok dayanır
Bu iş bin kritere bakar iyi bakılan tapagaz anormal devirler çevirmeyen yağına suyuna iyi bakılan çin motoru bile yeterince dayanır
 
Katılım
8 Haz 2023
Mesajlar
294
Motosikleti
tehlikeli pıskileyt
790 üzeri KTM bloklarının çok sağlam olduğunu hissediyorum ama 125,250 ve 390 blokları nedense bana çin malı motor bloğu gibi hissettiriyor. Bakın teknik veri falan değil tamamiyle hissiyat. Muhtemelen tek silindir olması ve yüksek kompresyonda çalışmasının verdiği bir hissiyat. 4000 km oldu bir türlü atamadım o hissi üstümden. Motordan aldığım zevki bile kısıyor bazen. Ne bileyim sollama yapacağım zaman ya da yüksek devir kullanmam gerektiği zaman içim bi cız ediyor. Sakınılan göze çöp batacağını bildiğim için de aman aman kibar davranmıyorum.

Mesela benim bilinçaltında cfmoto, bajaj ve ktm kafa kafaya. Bu listeye mondial gibi ultra düşük kaliteler hariç genel olarak çinlileri de dahil edebilirsiniz.

Sırf bu yüzden düzgün bir japona geçmek istiyorum. Benim bilinçaltı japonlar tarafından fena şekilde manipüle edilmiş durumda. Muhtemelen seneye japon bir makineyle el sıkışacağız.
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
ktm in 990 1090 1190 gibi motorları çok sağlam çok uzun ömürlü olabilir ama küçük cc ler öyle değildir
tıpkı honda yamaha gibi
 
Katılım
28 Nis 2017
Mesajlar
260
Arkadaşlar scram 411 motorum var ortalama 110 falan sabit gidebileceği hız max 140 bile görmüyor ktm bu hızları 125 cc de görüyor mantıken düşündüğünüzde 411 cc motor 110'la giderken daha rahat ve kendini kasmadan gidiyor üstelik değişik elektronik sistemleri olmadığı için arızada çıkarmaz.
 
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
2,755
Motosikleti
Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
Motor ne kadar uzun yol yapıyorsa, ne kadar az cold start yapıyorsa o kadar uzun dayanır. Motorun en çok canını alan yağ kartere süzüldükten sonraki soğuk çalıştırmadır. Çok sıcak çalışan, çok yüksek devirli makineler ve çalışma şartları da ömrünü etkileyen şeyler. Sıkıştırma oranı da o kadar etkili değildir diye düşünüyorum. Milyon km yapan dizel makineler var, sıkıştırma benzine göre çok fazladır.
 
Katılım
28 Nis 2017
Mesajlar
260
ben bu konu hakkında şöyle düşünüyorum ne kadar yüksek cc ve ne kadar güç minimum düzeyde tutulursa motor o kadar uzun ömürlü olur ki royal enfield ların motor blokları ciddi derecede kalitelidir yıllardır kullanılır ve bloklarda bilinen bir arıza yok (Yeni nesil su soğutmalrı için aynı şeyi söyleyemem ) bloklarda kullandıkları materyal kaliteside çoğu piyasadaki üründen iyi tabi burada benzer fiyatlardaki motorlarla kıyaslıyorum
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst