Köpek yüzünden kaç kere kaza geçireyazdım.Korkarım köpekten çünkü bir terslik olduğunda sonucunu bilirim.Isırdığı zaman kuduz beraberinde kuduzu aratacak birçok hastalık bulaştırıyorlar.Hangi sokak köpeğinde ne hastalık vardır asla bilemeyiz. Arkadaşlar sokak köpekleri 60'a kadar çıkabiliyor, dalga geçmiyorum denedim (bu köpekler hornet herhalde..:cherry: ) Deney yapmadım ama kovalarken kadrana baktım.Sanılandan çok fakla zekidirler.Ova yollarında, eğimli dağ yollarında (eğim yönü farketmez köpekler hangi yönden gelirseniz gelin sürpriz bir şekilde karşınıza çıkıp dikkat dağıtarak sizi yolun kenarına uçurma becerileri gelişkin hayvanlardır) dikkat edilmesi gerekir.Sürü geçiyorsa ve başında sürü köpeği varsa gördüğünüz an durup onlar geçtikten sonra devam edin.Aksi halde eve kadar co-pilot olarak eşlik eder size.Manevra kabiliyetleri çok fazladır.Motorla 20 km ile zor yapılan manevraları onlar 40-50 km de yapabilirler.(Bunu da kaçarken zoraki denemiş oldum) Tam bu noktada en tehlikelisi saldırgan bir köpek karşınızdaysa onu bir şekilde arkanıza almaya çalışın.Bunun sınır noktası yan taraftır, asla önden gelen köpeğe birşey yapmaya çalışmayın.Altınıza alırsanız siz de uçarsınız, arabalara ne zararlar veriyorla çarpınca motorda neler olmaz.Tabii gönül ister ki hiç çarpışma olmasın onlar da can, çok üzülürüm çarparsam.Hareketlerinizi önceden tahmin ettikleri için en önemli etken köpeğin saldırmaya güdülenmiş olmasıdır.Eğer istediyse ve bağlı da değilse fiziksel limiti el verdiğince sizi kovalar.Diğer yazıda köpek sürülerine dikkat çekilmiş ki en tehlikelisi budur.Bulunduğum yerde özellikle sabaha karşı 4-6 saatleri arasında şehir içinde böyle sürüler gezer.Aynen buldozer gibi 8-10 köpek devamlı ilerlerler ve önlerine ne çıkarsa götürürler, aman dikkat bu da başıma geldi, tam motoru çıkarıyordum 5-10 yıl önce dershane otobüsüne yetişecektim baktım sürü ve bayağı da istekli gelince motoru yere attım ve apartman kapısını üzerime kapadım.Aksini düşünemiyorum.Demin söylediğim köpeği arkanıza alın iş kötüye sarıyorsa bazı köpeklerin tekerleği ısırıp kopardığını duydum(ben inandım siz inanmayabilirsiniz buralarda sahipleri ovaya gidemeyince günlerce aç susuz kalan köpekler deliye döner)Hayvanın delisi insanınkinden daha kötüdür.Adı üstünde hayvan, bir de deli, hem hayvan hem deli, bulaşmayın, iş zora sarıyorsa roketleyin.