Konsolos Eşi Cipiyle Motosiklete Çarpıp Kaçtı

Katılım
1 Ağu 2010
Mesajlar
1,453
Nerde insan hakları? yok türkiyede bulan var mı? cevap belli paran varsa var yoksa yok
 
Katılım
10 Eyl 2014
Mesajlar
330
allah acil şifalar versin çok üzüldüm umarım en kısa sürede iyileşir ....

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:37 ----------

tarihi yeni gördüm...

... umarım adalet yerini bulur..
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978

Kaçmış gitmişler bile... Elin gavuru gelecek burada canına kastedecek, sakat bırakıp hiçbi şey olmamış gibi elini kolunu sallaya sallaya ülkesine dönecek, bizim devlet mal mal bakacak. Tam bir muz cumhuriyeti. Çöküntü içindeki osmanlının son zamanlarından ne farkı var ? Onursuz, haysiyetsiz, karaktersizler sağolsun 100 senede dönüp dolaşıp aynı yere geri geldik... Dünya lideri palavralarıyla uyumaya devam, gerçek tokat gibi çarpıyor insanın suratına. Komada olanlar bi şey hissetmiyorlar pek tabii...
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Eyl 2014
Mesajlar
537
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
arkadaslar,
bu olay bayagi eskimis ancak bi kac sey yazmak istedim

carpip kacan Andrea Köppel in esinden dolayi diplomatik dokunulmazligi var.
anlami; TC kanunlarina tabi degil.
yol ortasinda kaza ile degil bilerek cikarip silahla birini vursa
polis, mahkeme, yargi hic bir sey yapamaz.
ancak disisleri bakanligi bu kisiyi “persona non-grata”, istenmeyen kisi ilan eder ve sinir disi edebilir.
bir de buyukelciyi disislerine cagirip eline bir kinama notasi verebilirler.

ancak ve ancak, kisi kendisi yargilanmayi kabul ederse ve kendi dislerinden yargilanmak icin izin alirsa,
baska bir ulkede yargilanabilir.

bazi yerlerde/sitelerde, “Uluslararası Hukuk ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü de “72/1 No’lu genelge ..” den bahsediliyor.
tamamen cahillik ifadesidir.
degil disislerinin siradan bir genelgesi, meclis bunun icin kanun cikarsa bile bi anlami yok.
cunku uluslararasi hukuk, her ulkenin kendi icindeki yerel hukukunun ustundedir.
turkiye 1947 viyana konvansiyonunu imzalamistir,
ve orada diplomatlarin haklari, yetkileri, dokunulmazliklari kesin ifadelerle belirlenmistir.

daha sonra bu kisi “kendi istegi ile” karakola gelip ifade verdi.
daha sonra da kendi ulkesi disislerinin “tavsiyesi” ile kendi ulkesine geri dondu.
kendi ulkesinde yargilanir mi? bilmiyorum.

ayni/benzer durumlar turk diplomatlarin da basina gelmistir.
trafik cezalarini alip da kagidi yabanci polisin suratina carptigi icin karakola atilip,
sonradan turk buyukelciligi tarafindan karakoldan yargilanmadan, ceza odemeden kurtulan turk diplomatlar olmustur.

bunlari bu kisiyi savunmak icin yazmadim.
sadece -diplomatik islerle ugrasan biri olarak -
durumu bildigim kadariyle, biraz daha aciklamak icin yazdim.

tum bunlar bir insana/cana carpip da, orada yolda oylece birakip kacmasini ahlaken mesrulastirir mi? HAYIR!!!
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
Yazdıklarınız yanlış değil, ancak aynısını bir Türk diplomat İsviçre'de bir İsviçre vatandaşına yapsa, Türkiye'ye yargılanmadan geri dönse bile bunun Türkiye'ye bir bedeli muhakkak olurdu.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst