KLE 500 VE XT 600 ARASINDA KALDIM

Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
bu iki motoru da çok yakından inceleyemedim ama xt nin dayanıklılığı, kle nin de çift silindir olması nedeniyle ikisi arasında kalkdım.

deneyimli arkadaşların bilgisine ihtiyacım var.
( bu tip konuların açılmasını ben de sevmem ama maalesef bir karşılaştırma bulamadım )
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,133
Merak ettiğin öğrenmek istediğin ne varsa kle 500 hakkında bilgi verebilirim. Bende xt 660 ı çok araştırdım kullanıcıları ile konuştum. KLE 500 e karar verdim.
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
Merak ettiğin öğrenmek istediğin ne varsa kle 500 hakkında bilgi verebilirim. Bende xt 660 ı çok araştırdım kullanıcıları ile konuştum. KLE 500 e karar verdim.

KLE 500 ü tercih etmendeki sebepler nelerdir, karşılaştırma yapabilir misin?
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,133
KLE 500 ile XT arasında motor dışında pek fark yok.

Boyutlar aynı sayılır.

Çift silindir farkını sürekli hissediyorsun. Titreşimsiz ve konforlu ( Almadan önce bolca xt660 ve f650 gs araştırmalarımdan bılıyorum ) teksilindirin verdiği performans kesinlikle çift silindirde yok ama aynı oranda da sürüş konforundan fedakarlık yapmak gerekiyor. Ben fedakarlığı performansdan vazgecerek yaptım. KLE de olumsuz olarak sele rahatsızlığınıda dile getirmek gerekli. 150 TL maliyetle seleyi sertleştirerek bunu çözmen gerekecek. Kilo farkından dolayı xt660 ın frenlemesini de hatırlatmak lazım KLE bu konuda alt limitlerde.

Bunun dışında KLE nin arazı ve asfalt performansından yana en ufak şikayetim olmadı.
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
peki kle nin 1998 modeli mi yoksa 2004 mü tercih edeyim?
 
Katılım
15 Mar 2005
Mesajlar
2,890
Yolda daha çok kullanacaksan KLE, ama yok ben atlar zıplar hoplarım ya da yapmaya çalıştığımda gık demesin dersen xt.
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
peki bu ikisine alternatif ne olabilir ( firewind hariç ) honda da ne var buna benzer?
 
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
4,287
yürekçe abim büyüğümüzsün sen daha iyibilirsin ama
bence xt600 neden dersen
kle 500 motorunu biliyorsun çap strok oranı çok düşük olduğun bir enduro motor için gerekli torkun neredeyse yarını bile alamzasın
motoru bu iş için en uygun olan er5 için yani comunter bir motor için üretildiğinden düşük devirlerde özellikle offroad kullanımda seni inanamayacağın kadar üzer
xt 600 ü neden tavsiye edersin dersen VİA nickli üyeye ve kuvvetmira nickli üyelere sor sana daha yardımcı olurlar
şimdi ben nasıl kullandığımı şöyle iyi böyle iyi dediğimde eleştirilirim (biliyorsunuz kawasaki düşmanı olduğumdan :D)
hani hiç birşey önemli değil özellikleride önemli değil sadece marka olarak sorarsanız
her zaman yamaha hem parçası bol hem de ucuz inanamayacağınız kadar ucuz
daha iki ay önce arkadaşın piston sekman silindir ve üst kapakğını 600 tl gibi bir maliyetle değiştirdik ki neredeyse ortalama bir çinli parça fiyatına
 

VIA

Katılım
28 Ağu 2010
Mesajlar
452
Daha alt devirlerde ve daha az yakıtla daha fazla gücü,torku hissetmek istersen XT
Daha sağlam,daha dayanıklı bir motosiklet istersen XT
Daha düşük arıza çıkarma olasılığı dersen XT
Daha bol ve ucuz yedek parçayla daha düşük bakım onarım maliyeti istiyorsan XT
Daha biçimsiz bir motosiklet için XT :queen:
Daha fazla tek silindir için XT :pl:
Daha az iki silindir içinde XT :flower:
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
yürekçe abim büyüğümüzsün sen daha iyibilirsin ama
bence xt600 neden dersen
kle 500 motorunu biliyorsun çap strok oranı çok düşük olduğun bir enduro motor için gerekli torkun neredeyse yarını bile alamzasın
motoru bu iş için en uygun olan er5 için yani comunter bir motor için üretildiğinden düşük devirlerde özellikle offroad kullanımda seni inanamayacağın kadar üzer
xt 600 ü neden tavsiye edersin dersen VİA nickli üyeye ve kuvvetmira nickli üyelere sor sana daha yardımcı olurlar
şimdi ben nasıl kullandığımı şöyle iyi böyle iyi dediğimde eleştirilirim (biliyorsunuz kawasaki düşmanı olduğumdan :D)
hani hiç birşey önemli değil özellikleride önemli değil sadece marka olarak sorarsanız
her zaman yamaha hem parçası bol hem de ucuz inanamayacağınız kadar ucuz
daha iki ay önce arkadaşın piston sekman silindir ve üst kapakğını 600 tl gibi bir maliyetle değiştirdik ki neredeyse ortalama bir çinli parça fiyatına

evet, işte aradığım cevaplar bunlar :)
bu arada akıl yaşta değil, baştadır be kardeş. tecrübe; saygı ister ;)

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:15 ----------

Daha alt devirlerde ve daha az yakıtla daha fazla gücü,torku hissetmek istersen XT
Daha sağlam,daha dayanıklı bir motosiklet istersen XT
Daha düşük arıza çıkarma olasılığı dersen XT
Daha bol ve ucuz yedek parçayla daha düşük bakım onarım maliyeti istiyorsan XT
Daha biçimsiz bir motosiklet için XT :queen:
Daha fazla tek silindir için XT :pl:
Daha az iki silindir içinde XT :flower:

aslında xt ye yönelmemin asıl sebeplerinden biri sensin, diğeri mira...
kle yi sadece çift silindir olduğunda ve kafa grenajı hoşuma gittiği için listeme eklemiştim.
bu sınıfta hondanın bir alternatifi yok sanıyorum.
ama 5000 tl bütçe ile sanırım en akıllıcası xt...

bakalım Kuvvetmira gelince ne diyecek.
aslında coq'unda düşüncelerei önemli amabu sınıfta bir motor için kafa yorar mı bilemem....

ilgilenen herkese çok teşekkürler...
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
ooo, yürekçe hoca da endurocu oluyor :cat:
yeşilliğe, ırmaklara ve kuş cıvıltılarına daha fazla karşı koyamadın de mi? :)

şimdi azizim, sen yolların adamısın, xt600 bu bağlamda tatmin etmeyebilir.
hareketli bir motor, yüksek torklu, eğlenceli, agresif.
ama mevzu uzun yollar oldu mu beklentileri çok yüksek tutmamak lazım.
selesi ve titreşimi yüzlerce kilometrelik yolculuk için konforsuz.
hayvani hızlanmasına ve düşük devirlerde bile dehşetli torkuna rağmen son sürati yüksek tempolu bir uzun yol için yeterli değil.
o safkan bir doğu afrika çıtası :) avını yakalamak için çok kısa sürede deli hızlanır, öne doğru atlar resmen. ama yakalayamazsa uzun kilometreler boyunca 140 km hızla avını takip edemez. toprağı kazır, yanlar, tekere gelir, tırmanır. ama uzun kilometreler boyu tempolu sürüşler sevmez.

kle 500'ün yol performansı daha iyidir, artçısı daha rahattır. ama ayırdığın bütçe ile kaç model ve nasıl durumda olur bilemedim.

ben kendi sürüş karakteristiğime göre xt600 tercih ettim, yine ederim.
ama uzun yolların motorcusu isen, hele de artçın varısa çift silindir bir makina daha isabetli bence.
hayırlısı olsun.
 
Katılım
5 Mar 2010
Mesajlar
2,035
sencer abi benim gibi ansiklopedi varken..:)KLE 500 Ömürlük makina..2004 alabilirsen süper olur ama 99 dan fazla aşağı düşme serkanabiden bilgi al
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
ooo, yürekçe hoca da endurocu oluyor :cat:
yeşilliğe, ırmaklara ve kuş cıvıltılarına daha fazla karşı koyamadın de mi? :)

şimdi azizim, sen yolların adamısın, xt600 bu bağlamda tatmin etmeyebilir.
hareketli bir motor, yüksek torklu, eğlenceli, agresif.
ama mevzu uzun yollar oldu mu beklentileri çok yüksek tutmamak lazım.
selesi ve titreşimi yüzlerce kilometrelik yolculuk için konforsuz.
hayvani hızlanmasına ve düşük devirlerde bile dehşetli torkuna rağmen son sürati yüksek tempolu bir uzun yol için yeterli değil.
o safkan bir doğu afrika çıtası :) avını yakalamak için çok kısa sürede deli hızlanır, öne doğru atlar resmen. ama yakalayamazsa uzun kilometreler boyunca 140 km hızla avını takip edemez. toprağı kazır, yanlar, tekere gelir, tırmanır. ama uzun kilometreler boyu tempolu sürüşler sevmez.

kle 500'ün yol performansı daha iyidir, artçısı daha rahattır. ama ayırdığın bütçe ile kaç model ve nasıl durumda olur bilemedim.

ben kendi sürüş karakteristiğime göre xt600 tercih ettim, yine ederim.
ama uzun yolların motorcusu isen, hele de artçın varısa çift silindir bir makina daha isabetli bence.
hayırlısı olsun.

öğrenecek çok şeyimiz var :cat:
 
Katılım
22 Haz 2009
Mesajlar
1,279
arkadaşlarında dediği gibi iş aslında senin ne istediğinde bitiyor,yani uzun yollara süreceksen KLE ama civarda gezer tozarım diyorsan XT...
umarım gönlüne göre bir motor bulursun
 
Katılım
16 Nis 2003
Mesajlar
1,149
Bu motorlar sıfır olsaydı ben kle 500 derdim.Yolda daha konforlu olduğu için.

Ama sıfır değil.

Bu durumda ben olsam en temiz olanını tercih ederdim.
 

VIA

Katılım
28 Ağu 2010
Mesajlar
452
XT nin ; 90-100km/sa. hızları aşılmadığında uzun yoldaki konforuda bana hiç fena gelmedi zaten bu hızlardaki yolculukta KLE den konfor bakımından pek hissedilir bir fark yoktur ivmelenmeler hariç bu hızlara motoru sabitlediğinizde mesela 4000 devir ve 5. vitesteyken 100 km/s hıza denk geliyor ve bu şekilde giderken sanki motordaki sürtünme sıfır gibi :) titreşim gerçekten hissedilmeyecek kadar düşük. Hatta bu şekilde bu motorla Çine bile rahat bi şekilde gidilip gelebilirim :) Ama uzun yolu hem sevip hemde biran önce bitmesini istemek gibi bir çelişkideyseniz kısacası 90 la 100 le yolmu biter gibi düşüncedeyseniz XT'yle 160/170 km/s kadar çıkabilirsiniz ama bu süratlerde uzun süre gidilemez. Nedenmi ? Birincisi bu süratler motorun yüksek ve açık yapısı yüzünden aşırı rüzgara maruz kalırsınız, ön çamurluğa alttan şiddetle vuran rüzgar nerdeyse ön tekerin yerden temasını kesecek gibi.. Airodinamik olmadığından hızlandıkça güvensizleşiyor XT çünkü motosikletin zeminle baskısı temas ağırlığı azalıyor az önce söylediğim nedenlerden dolayı. İkincisi 600cc hacmindeki silindirin içerisinde yerleşik uzun stroklu ve geniş çaplı devasa pistonun doğrusal gidiş gelişlerini krank milinde dairesel harekete çevrilmesinde aracı olan ve bir işlevide pistonun alt-üst ölü noktalarda sınırlanması olan biyel kolu bu baskıya uzun süre dayanamayabilir dayansa bile bahsettiğim işlemin motordaki yaratacağı titreşime siz dayanamazsınız :) ve illaki motor ömrünü kısaltır. XT nin çok sakin rüzgarsız havalarda bile katlanılabilir sabit max hızı 120 km/s dir geçen yıl Ankara'dan Van'a gelirken vaktim kısıtlıydı ve bu sınırların biraz daha üzerini zorlamıştım bir günde yaklasık 1400km yol yaptım yapılmıyor değil ama eve girip kendimi kanapeye attığımda bitkinlikten uykuya çoktan dalmıştım sabah kalktığımdada hala uzuvlarım titremekteydi :queen:

Kişisel antipatim olan ve kawasakinin profesyonel motosiklet üreticisi anlayışıyla bağdaştıramadığım argesiz, stroksuz ve torksuz, üç değişik alakasız modelde ortak kullanılan motoruyla ve enduromsu görünüm verilmiş modeli KLE500'e nedense hiç sıcak bakamıyorum ama durumdan memnun kullanıcısı motorcu dostlarımın olduğunu biliyor kısa tecrübelere dayansada belirttiğim nedenler dışında şöyledir böyledir diyerek gereksiz tartışmalara girmek istemem. Sadece önerim kararınız KLE500 den yana olursa 600cc ve üzeri enduro motosikletler kullandıysanız KLE'yi ne aldığınızı bilerek deneyerek alın.

Sonuç ; XT bir kaplandır en hard endurolardan biridir uygun lastiklerle arazidede asfaltada keyif veren bir motosikletdir limitlerine dikkat edilirse keyifli uzun yolculuklarda yapılabilir. Çok uzun deneyimlerim olmadı ama KLE' nin de konforlu hız limitleri XT'den belki 15-20 km/s fazladır. Fazer'la bile uzun yolda 120_140 km/s i fazla geçmeyen biri olarak benim için diğer avantajları sebebiyle XT'yi herzaman üst konfor limitlerindeki 15-20 km olabilecek KLE avantajına tercih ederim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst