KIYAFET GÜVENLİĞİ ! kask, zırh, mont vs.

Katılım
23 Nis 2006
Mesajlar
12
Arkadaşlar selamlar...

Bir kısmınızın bildiği üzere henüz motorum yok, lakin aldığımda ne kadar para olduğuna bakmadan alabildiğim en "güvenli" giysileri/korumaları almak istiyorum...

Görüntü, rahatlık vs bunlar hep 2. planda... Hayatımı tehlikeye atmaktansa sakil gözükmeyi tercih ederim.

Bu konuda sitede de araştırdım, internette de baktım, bir sürü şey okudum ama işte budur diyebileceğim çok tatmin edici kaynaklara ulaşamadım.
Öncelikle eğer var ise bildiğiniz linkler beklerim...

Benden bir adet: Bu konuda çok faydalı, ve bulduğum en kapsamlı adres:
http://www.roadsafety.mccofnsw.org.au/a/75.html

En güvenli kasklar, montlar, pantolonlan, zırhlar, gibi incelemeler bulamadım internette (amatör reviewlar haricinde)...

------------------------
Soracaklarım, aklımı kurcalayanlar:

Bazı markaların, full ceket şeklinde zırhlarını gördüm, bu tarz:
ba_back.jpg



1- Bunlar mı daha güvenlidir yoksa full-body denilen tüm vücut tulumları mı? + bu tulumlarda bu korumaların hepsi mevcut mudur? + fiyatları ne civardadır (zırhlar yabancı sitelerde 100-300$ arası) Sırt korumaları yetersiz gibi gözüktü gözüme!

2- Full korumalı tulumları mı almak, yoksa tek tek üst alt, vs kombinasyonlarını mı almak daha faydalı maksimum koruma için?

3- Nedir bunların en sağlamı kevlar mıdır?

-------------------

Bu konuların hepsine hakim fazla arkadaş yoktur sanıyorum ama lütfen az ama "doğru" bilgisi olan bütün arkadaşlar da cevap versin...[/img]

Aranızda bu tarz tulumdır, zırh ceketleridir gibi kıyafetleri bulunan arkadaşların varsa resimleri, nereden aldıkları ve fiyatları makbule geçer ayrıca.
 
Katılım
23 Nis 2006
Mesajlar
12
Yok canım sadece full korumalı bir ceket... Alpinestar'in da var böyle montları ama TR'de ne kadar acep? Yabancı sitelerde 200$ lar mertebesinde...
 
Super Moderator
Katılım
15 Kas 2005
Mesajlar
5,081
Türkiye'de ortalama bir mont bile 200 Euro seviyesinde, bu ve benzeri giysi ve aksasuarlar eminim çok daha uçuk fiyatlara satılıyordur.
 
Katılım
4 Mar 2004
Mesajlar
1,755
1- tulumlar tabiki en güvenli giysidir. tulumlarda her türlü koruma mevcuttur.fiyatları 800-1200€ civarındadır.

2 - tulum almak, güvenlik açısından daha iyi olmasına karşın, kullanım şartları nedeniyle anlamsız olur. alt ve üst şeklinde 2 parça giysi almanız mantıklıdır. tulumu giyip çıkarmak çok zordur, vücuda yapışır, yazın giyemezsiniz sıcaktan vs vs.

3 - kevlar şu anki en iyi malzeme benim bildiğim.
 
Katılım
23 Nis 2006
Mesajlar
12
Hmm...

Bu ceketler 200$'lara doğru dışarıda, deri ceketlerle bir fiyat mukayesesi yaparsak burada da çok dah pahalı olmaz sanki ama bilemiyorum tabii araştırmak lazım...

Tulum biraz abartı olacak gibi dediğiniz gibi, su an aklımdaki ekipman:

*Zırhlı ceketlerden
*Üzerine korumasız bir kevlar ya da deri
*Kask, eldiven, çizme, korumalı kumaş pantolon

Bu arada, koruma"sız" kevlar ya da deri motor ceketi mevcut mu??? Malum zırh alırsam 2 kat koruma olmaz...

+
Kevlar tulum var mı acep :p ?
------------
Ekipmanlar gerçekten de yurtdışı fiyatının 2-3 katı ise bir şekilde yurtdışı zorlanabilr belki...
 
Katılım
2 Eyl 2005
Mesajlar
59
Lord

aabi keşke bu koruma konusunda senin kadar özverili ve bilinçli davransa. fakat bu konuda abartmamak ta önemli bence. öncelikle almayı düşündüğün motor tipi hakkında bilgi verirsen sana daha iyi yorumlar gelir.

200 cc lik bir makinede full-armour tulum giyersen emin ol bana zorlanırsın. konsantrasyonun düşer, hareket kabiliyetin azalır ve kaza riski artar. unutma ki önümüz yaz. herşey gibi korumanın da fazlası zararlı olabilir. motorda sürücü nekadar ağır olursa kütlenin ağırlık merkezi de okadar yukarı çıkar. zaten dengesiz olan çin malı motorlarda ağırlığın 5 kilo artması ya da a.merkezinin 10 cm yukarı kayması sürüşte ciddi değişimlere neden olur
 
Katılım
4 Mar 2004
Mesajlar
1,755
kevlar bi kumaş cinsi değil, sert bi koruma malzemesi, montun koruma kısımları kevlar malzemeden yapıyor, Kumaş olarak CORDURA kumaşı tercih etmelisin, sürtünmede darbeyi emen bi kumaş çeşididir.
 
Katılım
26 Mar 2005
Mesajlar
599
resmini koyduğun montun içine giyilen korumayı 150 milyona worldcard a 8 taksite aldım 5 ay kadar önce
 
Katılım
23 Nis 2006
Mesajlar
12
cenngiz,

Sağolasın, dediğim gibi almayı düşündüğüm motor hyosung gt250 comet. Ağırlık olarak o kadar ağır olacağını sanmıyorum açıkçası, koca deri montlardan (sonuçta onların birçoğunda da diz ve omuz koruması va) fazla olmaması gerekir. Üzerine de ince bir kevlar takviyeli cordura alınabilir danger0'in da dediği gibi belki.

cgl125,
Seni bulduğum iyi oldu, bu tip zırh kullanan pek fazla kişi yok gibi :)
Fiyatı gayet iyiymiş öncelikle.

Nereden aldın?
Bunun markası, modeli nedir? (resimde gözükmüyor ama göğüs koruması da var değil mi?)
Almadan diğer zırhlara baktın mı ne gibi alternatiflerin vardı?
Memnun musun, nedir sağlamlığı, ek alınan korumalara göre?

ve aklıma gelmeyen diğer sorular :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst