Kışın üşümemek için neler yapıyorsunuz?

Katılım
4 Haz 2016
Mesajlar
1,362
Motosikleti
Triumph Tiger 800XRx
son 3 aydır bana bir şeyler oldu, normalde ellerim ve ayaklarım hep soğuk olur üşürdüm ama son 3 aydır ellerim ayaklarım hep sıcak... hatta kız arkadaşım da bana söylemişti, akşam serinliğinde sahilde otururken ellerimin çok sıcak olduğunu söylüyordu... (artık kız arkadaşım yok)

bugünde iş yerinde ustanın beli sakatlanmış yatıyordu ve ona ayağa kalkması için yardım edeyim derken fark ettim elleri soğuktu ve benimki sıcaktı...

bugün evde yemek yerken annemin eline baktım oda soğuktu ve benimki sıcaktı...

son zamanlarda neyi farklı yaptığımı söyleyeyim; çay içmeyi azalttım ve içersem de az porsiyon... süt içmiyorum... sabahları kahvaltıda kafein olsun diye "jacops" marka kahve ve süt tozu koyup içiyorum, maksat yoğun iş için güç versin... ara sıra bira içiyorum... her sabah omega 3 hapı ve magnezyum hapı kullanıyorum... creatine tozu içiyorum her sabah ve gün içerisinde su içmeyi ihmal etmiyorum...

bunlar dışında tatlıyı da azalttım eskisine göre.. abur cubur yersem de patates cips ve bira eşliğinde gömüyorum... bunları yaparak mı oldu bilmiyorum artık... zaten kilo da almışım... 55 kiloydum ama 60 kg olmuşum.

.......................

işin özeti şu; soğuktan korunmak için tabi giyinmek şart fakat giyinmek ile olmuyor sadece... vücudun direncini yükseltmek ve sağlığı arttırmak gerekiyor... dediğim gibi yani şu an yaz ayları yeni yeni bitiyor ve çevremde insanların elleri soğuk iken benim sıcak... yazında akşam serinliği olduğu günlerde arkadaşım üşürken ben ateş atıyordum mesela...

yani vücut sağlığınıza dikkat edin.. kan değerlerini düşürecek gıdalar tüketmeyin... çayı azaltın, süt içmeyin, gün içerisinde su içmeyi ihmal etmeyin... ara sıra en azından bir tane küçük shot(şot) için, efes marka olanı daha kolay bir içime sahip, tuborg alıp zorlanmayın başlangıçta.
Gendine iyi bakmışsın zalım Fatih. Eti, köfteyi bol yemişssin, kan değerlerin yükselmiş elin ayağın ısınmış😀
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Kışa özel kıyafetler , yağmurluklar ile iki üç saate kadar idare edebiliyorum , benim en çok ayaklarım üşüyordu üç sene önce powerbank ile çalışan ayak tabanı ısıtıcısı aldım , botların altına yerleştirdim poverbanklarıda botun kenarına sokuyorum 5-6 saat ohh ayaklar hamam , motor harici atelyede , sahada çalışırkende kullanıyorum valla büyük fark oldu yoksa birdaha çocuğumuz olmayacaktı 😂
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
aşk falan kalmadı :(

denedik olmadı, sevdiğim kadın ruh hastası çıktı, halen seviyorum ama birlikteliğimizin mümkün olmayacağı yada mümkün olsa bile bana hayatı zindan edeceği %100 ortada olduğu için severek ayrıldım... sadece sevmek yetmiyormuş :)

hayata küsmek yok, bir çok insana göre halen şanslıyım, maddi manevi gücüm var ve daha yol alabilecek durumdayım fakat gelecek bize ne getirir o bilinmez... biraz daha olgun ve taşlaşmış bir kalp ile yola devam, kolay bağlanmayacak şekilde...

şu an bekarlar evlenemiyor oldukları için üzgün... evliler de bekarlık zamanlarındaki rahatı kaybettikleri için üzgün... uzun lafın kısası herkes kendinde olmayan şeyi istiyor ama elindekileri görmezden geliyor..

neredeyse 20 milyon evlilik yaşındaki erkek bekarmış şu anda... mutluluğu yakalayabilirsem zaten ben kendimi kutsanmış olarak sayarım, şu anda şaşırmıyorum yani.
Sevdiğin kadınla evlenme. Kafanın uyuştuğu, iyi anlaştığın, ortak hedef ve hobilerinin olduğu kadınla evlen.
 
Katılım
11 Ocak 2025
Mesajlar
345
Motosikleti
Honda CBR500R
Kaskın içine güzel, kalın bir kar maskesi, kıyafetlerimin üstüne korumalı ceket üstüne giydiğim kürklü bir deri montum var. Korumalı pantolon altına yün içlik ya da termal içlik, eldivenim içine kışlık yün eldiven -alışma süreci rahatsız edici ama alışınca fena değil soğuğa karşı kesin çözüm değil ama bir nebze gelen soğuğu kesiyor-, güzel kalın bir çorap üstüne kışlık motosiklet çizmesi. Geçen kış -2 derecede sürdüğümü hatırlıyorum sabah 07.00 sularında, ellerim hariç vücudum rüzgarı bile hissetmiyordu. Aşırı sağanak varsa da üstüme geçirebildiğim Decathlon'dan aldığım büyük bir yağmurluğum var.
 
Katılım
2 Tem 2012
Mesajlar
4,753
Motosikleti
Hero X Pulse 200
Kışlık motor pantolonu ve montu şart desem yeridir, bacaklardan soğuk aldımı insanın direnci kırlıyor, hava geçirdiği sürece kat kat giyinmenin faydası yok.

Birde elcik ısıtma baya iş yapıyor
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,627
Motosikleti
Ns200 15"
Geçtiğimiz kış kuryelik yaparken kar yağarken çalıştığım vakitler kabus gibi aklıma geldi, 5-6 kat giyindiğimi hatırlıyorum ama yeri geliyor yine üşüyordum.
 
Katılım
22 May 2021
Mesajlar
1,014
Motosikleti
Forza 250
Eller için elcik koruma,bu sene elcik ısıtmada kullanacağım.Vücutta eğer çook soğuksa hava ve yola cıkıyorsam termal içlik onun üstüne dede içliği onun üstüne de tişört giyiyorum.Mont olarakta zaten alpinestars ın WP olan bi modelini kullanıyorum kışlık içlikli bu şekilde beni 8-9 derecelere kadar rahat idare ediyor.Daha da üşümeye devam edersem bu denizcilerin giydiği bol bi güvenlik yeleğimsi birşey var,içi pamuklu ve kalın onu da montun üstüne giyiyorum.Belden altım ama çok üşümüyor genelde pantolon sadece ayağada maksimum 2 çorap
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,840
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Ben Kasım - Mart arası 5 ay binmioyurm yatıyor motor. ilkbahar ve sonbaharda havalar soğuyunca özellikle hava kararırken hava soğumaya başladığında elcik ısıtma kullanıyorum, tam tatlısu motorcusuyum.
 
Katılım
30 May 2015
Mesajlar
160
şöyle bir gerçek var: rüzgar geçtiği sürece ne yaparsan yap, üşüyeceksin. uzun süreli sürüşlerde, süratli sürüşlerde yağmurda üşümek rüzgar geçiren her motorcunun kaderi. kat kat giyinirsen üşümeye başlama süren birkaç dakika artar tek faydası o olur.

üşümemeyi sağlamanın iki+bir yolu var:
1- rüzgar geçişini engellemek
2- elektrikli ısıtmalar kullanmak (elektrikli yelek,koltuk ısıtma,elcik ısıtma)

3-kafein içeren metabolik hızlandırıcılar ile ısı üretimini geçici olarak arttırmak (yorgunluk vb bedeli ile)

ben rüzgar yememek için, yazlık eldivenin üstüne pvc bir levha kaplamıştım. tasarımı ve bazı yönleri kötü olsa da ellerimin üşümesini, antalyada sıfır derece civarı ve 140 km gibi hızlarda sıfırlamıştı. (eldivenin sadece üst kısmı bile)
ellerden üşümeyi bitirirsen %5-15 civarı etki ediyor, ellerden daha sıcak dönen kan vücut ısısını da hafif yükseltiyor, daha da önemlisi parmakların kontrolünü kaybetmiyorsun.
normal şartlarda kuryeler karda kışta sürmek için elcik koruma kullanıyor, ya eldiveni mumla-boya ile vs kaplacaksın, ya da şu tip koruma yapacaksın:
eldiven yağmurluğu rüzgarı tam olarak çözmüyor.


ayaklar üşüyorsa ve daha kötüsü ıslanıyorsa, bot yağmurluğu ve normal yağmurluk kullanman gerekiyor. önce bot yağmurluğunu giyip üstüne pijama benzeri yağmurluk giyince ayağın ıslanamaz. (üşüyebilir)

şu tipte bir yağmurluk alman lazım, (ben denemedim ama sanırım pvc bazlı olanlar daha iyi)

scootera geçsen de üşüme %100 çözülmeyecek, bunları doğru yaparsan geçmene de gerek kalmayacaktır.

gelelim gögüs kafesine, ısı kaybının en büyük kısmı gögüs kafesinden oluyor. gögüsünün önüne rüzgarı kesecek herhangi bir şey koyman en iyi sonucu verecektir. ben sadece dört mevsim ceket ve üstüne yağmurluk kullandım. yağmurluk yeni iken rüzgarı %40-50 azaltıyor, fakat eskidikçe daha çok rüzgar ve su alıyor.

bu sebeple bu sene pvc masa örtüsü alıp onu kesip biçerek kolsuz bir ceket yaparak rüzgarı sıfırlamayı planlıyorum. tahminimce -20 derecelerde bile rüzgar sıfırlanırsa ısıtmalar olmadan birkaç saat konforluca sürebilirim.



özetlersem fizik kuralları itibariyle, hava, içeri girdiği sürece bedenini ciddi şekilde soğutacak. havayı tamamen kesen, balıkçı yağmurluğu, dalgıç kıyafeti, ve benzeri şeyler yoksa az ya da çok üşüyeceksin.
 

Ged

Katılım
19 Ağu 2025
Mesajlar
1,472
Motosikleti
Forza 250, Tiger Sport 660
Ben baya bi denemeden sonra usume konusunu şöyle çözdüm:
Durt store kislik deri eldiven
Klim windstopper balaklava
Yazlik mont icine kaz tuyu mont
Alpinestar bot
Knox/bikers jeans pantolon. Eger cok soguksa pantolon ustune decathlondan aldigim su gecirmez yat pantolonu.
 
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
8,142
Termal iclik ustune ruzgarlik veya yagmurluk tarzinda mont giyebilirsin,bu arada termal iclik giyerken atlet giyilmez,dogrudan termali giy daha etkili olur.

Uşume mevzusun da en onemli etken boyun bolgesi oraya pamuklu polar tarzi boyunluk kullanabilirsin.

Ayaklar icinde yün uzun corap

Motosiklet icin kuryelerin kullandigi yunlu elcikler var gorunuse takilma cok is goruyor ayrica elcik isitma varsa o zaman ne ala.
 
Katılım
16 Eki 2015
Mesajlar
3,257
Motosikleti
Çükü Olanın Dükü Olur.
Biz güneye gidiyoruz ağbi.🤗
4ouioei.jpg
 
Katılım
25 Kas 2018
Mesajlar
142
Oyuncak ayım var 1metre boyunda onu koyuyorum montumun içine kafası da boynumdan çıkıyor
Birde elcik ısıtma aldım piyanocu ne zaman getirecek takacak kimbilir?
Qs bile 4 ay sürdü gelmesi
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,840
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Biz güneye gidiyoruz ağbi.🤗
4ouioei.jpg
Çocukken hayalimdi, çok zengin olup leylekler gibi yazın kuzeye kışın güneye gidebilsem, iş güç derdi olmasa.
Bunun için çok çok zengin olmaya da gerek yok, 12 metre yelkenli bir tekne ve ayda bin dolar gelir yeterli olur.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst