Hoşgeldin:rendeer:
Sorduğun sorulara gelince, bir iki satırla cevap vermek gerekirse;
Trafiğe katılan bütün aktörler (vatandaşlar) ne kadar eşit?
Bence kanunlar ve kurallar dahilinde herkes eşit.
Eşit olmayanlarda ya görevli (Geçiş üstünlüğü olanlar),
ya da suçlu (başkasının hakkına tecavüz edenler).
Başkalarının hakkına ne kadar saygılıyız?
Başkasının hakkına tecavüz edinceye kadar sonsuz bir saygıyla.
Hata yapanları ne ölçüde hoş görebiliyoruz?
Konunun trafik olduğu varsayımıyla, kesinlikle hiç hoş görmem.
Hata yapmam. Ama yaparsam da hoş görülmek istemem.
(Trafik hatanın hoş görülebileceği yerlerden hiç değildir.)
Güçlüyüz diye güçsüzü ezerek onun hakkını gasp ediyor muyuz?
Günümüz dünyasında gücün tanımı çok izafi, kimin güçlü olduğu ise göreceli.
(Kaskın içine giren arı misali.)
Ama kimsenin hakkını gasp etmem.
Güçsüzüz diye güçlüye boyun eğiyor muyuz?
Bağzen güçlüye boyun eğdiğim olur,
o da ayağını ısırmak için...
Sağlıcakla kal.:rendeer: