- Konu Yazar
- #1
Eskişehir'de oturuyorum Mondial MR 150 sahibiyim. 4000 km'dir bu motoru kullanıyorum.
Benim gibi motorla işe gidip gelenleriniz vardır. Sabah 8:45 dışarı şöyle bir baktım hava kapalı yağmur da hafif çiseliyor. Normalde yağmur yağdığında otobüsle giderim işe. Düşündüm ki birazcık yağar sonra diner, şimdi kim durağa kadar yürüyecek, otobüs bekleyecek, iki otobüs değiştirip sonra da işe geç kalmaya ne hacet? Motora bindim Carrefour kavşağından çevre yoluna çıktım. Giderken yağış biraz artmaya başladı, yağmur ilk yağdığında yerler sabun gibi kaygan olur bilirim. Düşündüm ki biraz daha gideyim ilerde bi petrole girip beklerim sonra yağmur dindiğinde yola devam ederim. İşe biraz geç kalsam da canımı tehlikeye atmamış olurum. Ben petrole ulaşmadan sağanak yağış bastırdı. 1 kilometre bilemedin 1,5 kilometre ilerdeki petrolü gözüme kestirdim, sağ şeritten yavaş yavaş gidiyorum tam petrole girecektim ki önümdeki araç aniden frene bastı. Hızım 40 km takip mesafesini koruyordum, durmada sıkıntı olmaz diye düşünürken ön ve arka frene hafifçe bastım. Arkayı iyi ayarlamamış olacağım ki arka teker kilitlendi ve motor kaymaya başladı, freni bıraksam öndekine çarpacağım, yağmurta kıvırtma tekniğini de kullanamıyorsunuz kaldı ki kıvırtma olayı teker dönerken yapılır, solumda kamyon, kaçacak yer de yok motor da yalpalamaya başladı. Nasıl yaptım bilmiyorum o anda hızlı düşündüm gidonu hızlıca asılıp motoru sol tarafa yatırdım. Ayağımı motorun altından çekip motordan ayrıldım. Arkadaki araçlara gözümün ucuyla bakıyorum bu esnada üstümden geçmesinler diye. Şükür hızlı gelmiyorlardı. Durdular. Ben asfaltı yalayarak motorun yanına kadar kaymışım. Motor yola ters vaziyette kenara çekildi kenar çizgisinin üstünde durdu.
Bu kazadan iyi ders çıkardım.
Ben kendimce hatalarımı saymak istiyorum, diğer arkadaşlara da uyarı mahiyetinde olursa faydalı olur diye düşündüm.
Benim hatalarım şunlar:
1- Yağışlı havada kendine güvenip motora binmek
2- Ön arka fren arasındaki uyumu yeterince bilmemek
3- Yağış tehlike arz etmeye başladığı anda motoru kenara çekip beklememek.
Eğer ki;
1- Daha hızlı gidiyor olsaydım
2- Korumasız olsaydım.
3- Takip mesafesine dikkat etmemiş olsaydım
4- Arkadaki araç hızlı geliyor olsaydı.
yaptığım kazanın daha kötü sonuçları olabilirdi. Allah korusun.
Arkadaşlara nacizane tavsiyelerim;
* Yağış az bile olsa çok gerekmedikçe motor kullanmayın, kendinize çok güveniyor olsanız bile motorunuz hareketlerinize asla kuru havalardaki gibi yanıt vermez.
* Sadece yağışlı havalar için değil, kuru zeminde de güvenli duruş için ön ve arka freni tam uyumlu kullanmayı öğrenin.Benim gibi kaygan zeminde arka frene birazcık fazla dokunursanız asfaltı vileda yaparsınız.
* Korumasız olarak motosiklete binip 50 metre ötedeki mahalle bakkalına dahi gitmeyin.
* İlla ki yağışta motor kullanacaksanız takip mesafesini abartılı bir şekilde artırın. Zeminin ne kadar kaygan olabileceğini tahmin etmek mümkün olmuyor. Yol bir anda buz pistine dönüşüveriyor.
* Motorunuzda ABS gibi ileri fren teknolojileri yoksa yağışlı havalarda motorunuzu frenle değil vitesle yavaşlatın.
* Yağışlı havada motor kullanacaksanız çok ama çok yavaş gidin.
* Yağmur yağmaya başladıysa en iyisi kenara çekip yağmurun dinmesini beklemektir. Hiçbir şey canınızdan daha kıymetli değil.
İlave olarak kaçırdığım noktalar varsa yorumlarınızı bekliyorum.
Benim gibi motorla işe gidip gelenleriniz vardır. Sabah 8:45 dışarı şöyle bir baktım hava kapalı yağmur da hafif çiseliyor. Normalde yağmur yağdığında otobüsle giderim işe. Düşündüm ki birazcık yağar sonra diner, şimdi kim durağa kadar yürüyecek, otobüs bekleyecek, iki otobüs değiştirip sonra da işe geç kalmaya ne hacet? Motora bindim Carrefour kavşağından çevre yoluna çıktım. Giderken yağış biraz artmaya başladı, yağmur ilk yağdığında yerler sabun gibi kaygan olur bilirim. Düşündüm ki biraz daha gideyim ilerde bi petrole girip beklerim sonra yağmur dindiğinde yola devam ederim. İşe biraz geç kalsam da canımı tehlikeye atmamış olurum. Ben petrole ulaşmadan sağanak yağış bastırdı. 1 kilometre bilemedin 1,5 kilometre ilerdeki petrolü gözüme kestirdim, sağ şeritten yavaş yavaş gidiyorum tam petrole girecektim ki önümdeki araç aniden frene bastı. Hızım 40 km takip mesafesini koruyordum, durmada sıkıntı olmaz diye düşünürken ön ve arka frene hafifçe bastım. Arkayı iyi ayarlamamış olacağım ki arka teker kilitlendi ve motor kaymaya başladı, freni bıraksam öndekine çarpacağım, yağmurta kıvırtma tekniğini de kullanamıyorsunuz kaldı ki kıvırtma olayı teker dönerken yapılır, solumda kamyon, kaçacak yer de yok motor da yalpalamaya başladı. Nasıl yaptım bilmiyorum o anda hızlı düşündüm gidonu hızlıca asılıp motoru sol tarafa yatırdım. Ayağımı motorun altından çekip motordan ayrıldım. Arkadaki araçlara gözümün ucuyla bakıyorum bu esnada üstümden geçmesinler diye. Şükür hızlı gelmiyorlardı. Durdular. Ben asfaltı yalayarak motorun yanına kadar kaymışım. Motor yola ters vaziyette kenara çekildi kenar çizgisinin üstünde durdu.
Bu kazadan iyi ders çıkardım.
Ben kendimce hatalarımı saymak istiyorum, diğer arkadaşlara da uyarı mahiyetinde olursa faydalı olur diye düşündüm.
Benim hatalarım şunlar:
1- Yağışlı havada kendine güvenip motora binmek
2- Ön arka fren arasındaki uyumu yeterince bilmemek
3- Yağış tehlike arz etmeye başladığı anda motoru kenara çekip beklememek.
Eğer ki;
1- Daha hızlı gidiyor olsaydım
2- Korumasız olsaydım.
3- Takip mesafesine dikkat etmemiş olsaydım
4- Arkadaki araç hızlı geliyor olsaydı.
yaptığım kazanın daha kötü sonuçları olabilirdi. Allah korusun.
Arkadaşlara nacizane tavsiyelerim;
* Yağış az bile olsa çok gerekmedikçe motor kullanmayın, kendinize çok güveniyor olsanız bile motorunuz hareketlerinize asla kuru havalardaki gibi yanıt vermez.
* Sadece yağışlı havalar için değil, kuru zeminde de güvenli duruş için ön ve arka freni tam uyumlu kullanmayı öğrenin.Benim gibi kaygan zeminde arka frene birazcık fazla dokunursanız asfaltı vileda yaparsınız.
* Korumasız olarak motosiklete binip 50 metre ötedeki mahalle bakkalına dahi gitmeyin.
* İlla ki yağışta motor kullanacaksanız takip mesafesini abartılı bir şekilde artırın. Zeminin ne kadar kaygan olabileceğini tahmin etmek mümkün olmuyor. Yol bir anda buz pistine dönüşüveriyor.
* Motorunuzda ABS gibi ileri fren teknolojileri yoksa yağışlı havalarda motorunuzu frenle değil vitesle yavaşlatın.
* Yağışlı havada motor kullanacaksanız çok ama çok yavaş gidin.
* Yağmur yağmaya başladıysa en iyisi kenara çekip yağmurun dinmesini beklemektir. Hiçbir şey canınızdan daha kıymetli değil.
İlave olarak kaçırdığım noktalar varsa yorumlarınızı bekliyorum.