Kendi Motosikletimizi Üretemez miyiz?

Katılım
26 Haz 2015
Mesajlar
681
zaten üretiyoruz dünyanın pek çok ülkesinde kullanılan tt custom motosikletler var. Adam devlet bana yardım etsin diye bitarafını yırttı,adama bir el atmadılar. Herkesin söylediği bir gerçek var ötv ve kdv den devlet, üreticiden çok para kazanıyor. neden türkiyede adam motosiklet üretsinki çok yüksek adetler üretmesi lazım. yada tt custom gibi dubai gibi biyerde hayatına devam edebilir .
 
Katılım
26 Eyl 2016
Mesajlar
149
Cadillac BLS Marka aracı allayıp, pullayıp yerli malı Türk otomobili diye satanlar motosiklet mi yapacak :pr::pr:

YERLİ OTOMOBİL

OEWnNz.png


Cadillac BLS
znWvLO.png

 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.

Röportajda 2018 de yapacaz diyor sayın bakanımız. Keşke...

Bahsettiği araç yapıldı, hatta daha yeni yenilendi. İsmi: Chevy Volt. Şu ana kadar GM'in en çok ARGE yatırımı yaptığı araç oldu, yeni Corvette Stingray'den bile fazla para harcamışlar. Bunu diyen GM.

Bakanın gösterdiği pilleri Koreden alıyorlar. Peki Hyundai'a avantajımız nedir? GM'e avantajımız nedir? Onlar hem ARGE, hem üretim, hem pazarlama da yillar öndeyken biz nasıl rekabet edeceğiz? Bizde olup ta onlarda olmayan faktör nedir? Damarlarımızdaki asil kan mı? Az daha somut bilgiyi ihtiyaç var zerre miktar ümitli olmak için...
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
2,484
Bizim bu saatten sonra yeni bir marka yaratmamız zor.Hazır bir platform alıp (Volvo gibi) onu üreterek bu işi yapabiliriz belki.Bu işlerde tecrübe kazanmamız lazım.Tabi bu yatırım para kazandırırmı orasını bilemem.Ülkedeki sanayinin durumu belli yatırım yapana deli derler.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
569
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Motosiklete gelene kadar ohoooooo...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bence bunlarin hepsi birer komplo. Tubitak'taki hainler 3-5 civatayi bi araya getirip yeni biseyler yaptik diye kandiriyorlar sayin bakanimizi. O da inanip "2 sene sonra elektrikli benzinli yerli aracimiz olcek" deyince de alay konusu oluyor. Kesin bir kumpas bu.

Bakin bu hainlerin ikinci kumpasina! Sayin bakanimiza AVM'lerdeki video oyunlarindan oynatip ucus simulator'u diye yutturmuslar bu sefer de...

bakan-640x360.jpg


Bakin sagdaki asker kilikli kendini tutamamis pis pis siritiyor! Hain bunlar hain!
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
bazıları yeni piyasaya çıkması beklenen arabamıza kopya falan demiş!

aman kopya mopya olsun yeterki çıksın. herhangi bir arabanın çakmasını yapsınlar isterse. artık ithalat istemiyoruz öyle değil mi arkadaşlar?
 
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
Röportajda 2018 de yapacaz diyor sayın bakanımız. Keşke...

Bahsettiği araç yapıldı, hatta daha yeni yenilendi. İsmi: Chevy Volt. Şu ana kadar GM'in en çok ARGE yatırımı yaptığı araç oldu, yeni Corvette Stingray'den bile fazla para harcamışlar. Bunu diyen GM.

Bakanın gösterdiği pilleri Koreden alıyorlar. Peki Hyundai'a avantajımız nedir? GM'e avantajımız nedir? Onlar hem ARGE, hem üretim, hem pazarlama da yillar öndeyken biz nasıl rekabet edeceğiz? Bizde olup ta onlarda olmayan faktör nedir? Damarlarımızdaki asil kan mı? Az daha somut bilgiyi ihtiyaç var zerre miktar ümitli olmak için...

ben pek ümitli değilim bir şey üretip satabilceğimizden biz ancak elimizdeki kurumları satarız Teiaş ta staj yapıyordum 1 2 sene önce durup dururken bir anda %49 u satıldı.
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
Kim bekliyor? Godot'yu Beklerken isimli kitap aklıma geldi bak şimdi...

iptal mi oldu o iş? 3 tane protatip falan üretilmiş diye bir haber buldum ama sonradan iptal edildi diye haber göremeyince beklemedeyiz diye düşündüm. gerçi araba almayı düşünmüyorum ama yakınlarım araba alıyorlar.
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
%90 ı salak olan bir ülkeden ne beklion

haklısın, o kadar salak olunca kazığın dibine kadar girip iyice çığırdan çıkmaları lazım anca o zaman düzen değişir. ben para denkleştirebilirim ama bu kadar pahalı olmasına karşı olduğum için sigorta yaptırmıyorum.

zaten enayi gibi 1100 tl ehliyet parası verdik. ne yaptılarda 1100 lira aldılarki. kurs motorunu sadece 1 kez en fazla 15dk sürmüşümdür. ve derse bir gün gittim.

olmayan hizmetlerin bedellerini ödüyoruz artık.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
zaten enayi gibi 1100 tl ehliyet parası verdik. ne yaptılarda 1100 lira aldılarki. kurs motorunu sadece 1 kez en fazla 15dk sürmüşümdür. ve derse bir gün gittim.

olmayan hizmetlerin bedellerini ödüyoruz artık.
Amerika'da motosiklet ehliyeti için kurs zorunlu. 10 saat motosiklet üzerinde, 10 saat sınıfta. Bitişinde sınav olup geçenlere ehliyet veriyorlar.

Fiyatı: $5.

O da en sonda verilen ehliyet için alınan ücret. Kurs tamamen ücretsiz. Bildiğiniz motosikletler, harcadığınız benzin dahil. Kask ve eldiveni de onlar sağlıyor.

Motosiklet tehlikeli şey, millet ölüyor, bari böyle zorunlu bir eğitim verelim diye karar alıp taa kırk sene önce vakıf kurmuşlar.
 
Katılım
10 Eki 2016
Mesajlar
1,005
Arkadaşlar benim kendi şirketim var, durumu çok kısaca özetleyeyim;
vergi dairesi ile işi olmayanların anlaması zor bir denklem var;

Siz bir mal ya da hizmet aldığınızda ödediğiniz paranın yaklaşık yarısı farklı adlar altında vergi olarak devlete gidiyor.
Eğer aldığınız şey lüks ise ya da devletin bu konuda bir yaptırımı varsa daha da fazlası olabilir.

Bu nedenle ürettiğiniz bir mal veya hizmeti en az karla satmayı kabul etseniz bile ,
piyasada sizin maliyet + kar olarak belirlediğinizin iki katına fiyatlamanız gerekiyor, çünkü devlet alacağını mutlaka alacak.

Ayrıca risk faktörlerini ilk yatırım maliyetlerini de ekleyin, bu bedel daha da yüksek olacak.
Hiç yapmayalım demiyorum, ama devlet katkısı, vergi indirimi, hibe vs olmadan çok zor.

Diyelim ki yıllarca çalışarak elde ettiğiniz bir birikim var ve bu birikimi değerlendirmek istiyorsunuz.
Doğal olarak en az riskli olanı tercih edersiniz.

Komplo teorileri, sistem değişiklikleri vs işin magazin boyutu.
Sıradan bir üretim tesisi açmak için dahi milyonlarca lira harcamak gerekir.
yüzlerce mühendis, işçi çalıştırmak gerekir.
Zor ve risklidir, devlet desteği olmazsa bunlar yapılmaz.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst