- Katılım
- 14 Nis 2003
- Mesajlar
- 7,150
- Motosikleti
- Yamaha MT-09 Tracer
- Konu Yazar
- #1
Motosiklet yarışçısı Kenan Sofuoğlu, gelecek sezon mücadele edeceği Dünya Supersport Şampiyonasındaki takımı Lorenzini Kawasaki ile İstanbulda medya önüne çıktı.
Türkiye Spor Yazarları Derneğinde (TSYD) gerçekleştirilen törende, Kenan Sofuoğlu ile birlikte Türkiye Motosiklet Federasyonu (TMF) Başkanı Bekir Yunus Uçar, Lorenzini Kawasaki takımının sahibi Vanni Lorenzini, Kawasaki Avrupa Sorumlusu Fabien Raolo ve takım proje lideri Jean Marc Dossios da hazır bulundu.
Bu sezon yer aldığı Moto2de beklenen performansı ortaya koyamayan ve yeniden daha önce 2 kez şampiyonluk yaşadığı Dünya Supersport Şampiyonasında yarışma kararı alan Kenan Sofuoğlu, yaptığı açıklamada, "2011de kötü bir sezon geçirdim ve Moto2 istediğim gibi gitmedi. Şimdi sapasağlam ayaktayız ve yeni sözleşme imzaladık" derken, "Bu, motor sporlarının Türkiyede gelişmesi için de önemli. Kawasaki ekibiyle sadece anlaşma imzalamadık, gelecek yılların projeleri ve altyapısı için de önemli olacak. Türkiyede düzenleyeceğimiz özel bir kupa olacak. Benden sonra gelecek gençlerin yetişmesi için çaba sarf edeceğiz. Avrupa şampiyonalarına Türkiyeden sporcular göndermek için çalışacağız" ifadelerini kullandı.
"Büyük sponsorum olsaydı, burada MotoGPyi açıklayabilirdim"
Daha önce Honda ve Yamaha ile yarıştığını ancak ilk kez Kawasaki kullanma fırsatı yakaladığını anlatan Kenan Sofuoğlu, bu markanın kendisi için farklı olduğunu dile getirirken, Moto2de geçen kötü geçen sezonla ilgili bilgiler vererek, şöyle konuştu: "Birçok insan neden MotoGP yerine Supersporta döndüğümü soruyor. Geçen sene Moto2de takımım çok iyi değildi. Sorunlarım oldu. Benim Supersportta şampiyon olduğum sene 8. olan sporcu, şimdi MotoGPye gitti. Çünkü önemli bir İtalyan firması ona sponsorluk desteği verdi. Eğer benim de büyük bir sponsorum olsaydı, burada MotoGPyi açıklıyor olabilirdim. Kawasakiye gelirken 3-4 farklı Moto2 takımından da teklif geldi. Hatta biri çok güçlü bir ekipti ve onlarla ön anlaşma da yapmıştım. Daha sonra takım gereken desteği veremedi, gerekli sponsor desteğini alamayınca vazgeçtim."
"2012de Dünya şampiyonu olmalıyım"
Yeni takımımı seçerken, ekibin gücünden emin olması gerektiğini aktaran Kenan Sofuoğlu, Lorenzini Kawasaki takımını seçmesinde bunun etkili olduğunu vurgulayarak, "Bana şampiyonluk getirebilecek bir takım olmalıydı. 2012 yılında Dünya şampiyonu olmam gerekiyor. 2011 iyi geçmedi. Yeni sezonda şampiyonluk için çalışacağım. Ama motor sporu sadece sizin elinizde olmaz. Mekanik sıkıntı olabilir, kaza olabilir ama ben elimden gelen mücadeleyi vereceğim" diye konuştu.
"Daha kapı kapanmadı, ilerde MotoGP veya Superbike olabilir"
Kariyer hedeflerini açıklarken yeni takımıyla Supersportta şampiyonluk yaşamak istediğini aktaran Kenan, iki önemli organizasyon MotoGp ile Superbikea da soğuk bakmadığını söyledi.
Moto2de yaşadığı sıkıntıların, babasının hastalığı ve vefatıyla da ilgili olduğunu ifade eden başarılı sporcu, sözlerini şöyle tamamladı: "Babamın hastalığı benim hazırlık dönemime geldi. Ben de sezona hazırlanamadım ve moral olarak da çok kötüydüm. Sezon başlayınca yarışlardan alacağım iyi sonuçlarla moralim düzelir diye düşündüm ancak beklediğim gibi başlayamadık. Takımda bana verilen sözler tutulmadı. Takımın sponsoru da bıraktı ve ekonomik sıkıntı yaşandı. Motorumuzu geliştiremedik. Moto2de inanılmaz bütçeler var ama size iyi imkanlar verilmiyor. İyi motosiklet verilmiyor. Eşit imkan sağlanmayan bir kategori olduğu için kendimi riske atmak istemedim. Orada yer alan iki önemli takımdan birine gitmezseniz, kesinlikle geride kalacaksınız ve ben de bunu istemedim. Şimdi Supersportda şampiyon olursam, Kawasaki bana daha iyi imkan verecektir. İlerde Moto2 veya MotoGPde şampiyon olabilecek bir takımdan teklif gelirse, kullanabilirim. 2011deki hatayı bir daha yapmam.
Moto2de kötü bir takıma gittim ve şampiyon olmaya çalıştım. Artık şampiyon olunamayacak bir takıma gitmem. Benim için daha kapılar kapanmadı. Yaşım da buna uygun. Eğer sezon iyi giderse, sezon ortasında Superbikeı Kawasaki ile deneyebilirim." -Uçar: "Çok şükür, bir kahramana sahibiz"- TMF Başkanı Bekir Yunus Uçar, gelişmesi gereken spor branşlarında her ülkenin bir kahramana ihtiyacı olduğunu söylerken, "Çok şükür, biz bu kahramana sahibiz. Federasyonumuz, verdiği destek ve yaptığı çalışmalarla, özellikle de sporcunun kendi gayretiyle Kenan Sofuoğluna sahip oldu. Bizim büyük önem verdiğimiz bir isim. Bir sporcu ve Türk genci olarak bu ilgiye layık olduğunu da her fırsatta gösterdi, başarısını ortaya koydu. Kenan, Türkiyede bilindiğinin kat kat fazlası kadar Dünya motosiklet arenasında tanınıyor" diye konuştu.
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ile Gençlik ve Spor Bakanı Suat Kılıçın da onayıyla Kenan Sofuoğluna çalışmalarında sonuna kadar destek verdiklerini belirten Uçar, "Dünyanın kabullendiği Kawasaki markasıyla bir buluşma gerçekleşecek. Biz Kenana yardım değil, yapmamız gerekeni yapıyoruz. Belki de imkanlarımızdan dolayı gerekenin altında bir destek verebiliyoruz" şeklinde görüş belirtti.
Uçar ayrıca, İddaadan elde edilen gelirleri Kenan Sofuoğlunun istememesi nedeniyle bu paranın çeşitli yardım ve eğitim organizasyonlarında kullandığını hatırlatırken, "Şimdi Vanda ve Hakkaride 2 bin 500 çocuğa hizmet edecek büyük çadırlar kuruyoruz. Kenanın verdiği imkanla 8-9 saat elektrikli motosikletlerle bu çocukların eğitim almalarını sağlayacağız. Bu eğitimi gelecek haftadan itibaren vermeye başlayacağız" açıklamasında bulundu.
Lorenzini: "Kenan takımımıza başarı getirecek"
Supersport ekibi Lorenzini Kawasakinin sahibi Vanni Lorenzini, yaptığı konuşmada Kenan Sofuoğluna övgülerde bulundu.
Takımlarının 10 yıldır yer aldığı Supersportda büyük takımlara karşı mücadele verecek seviyeye Kenanla geldiğini anlatan Lorenzini, "Kenan Sofuoğlunun takıma başarılar getireceğine eminim. Savaşçı bir yapıda yarışıyor ve mücadeleci biri. Kawasaki takımıyla birlikte büyük başarılara imza atmaya hazır" şeklinde konuştu.
Kawasaki Avrupa Sorumlusu Fabien Raolo ise açıklamasında, takım olarak Supersportta istedikleri seviyeye gelemediklerini ancak Kenan Sofuoğlunun dahil olmasıyla birlikte hedeflerine ulaşacaklarını anlatırken, esprili bir şekilde, "Bundan önce Kenan bizim rakibimizdi. O yüzden Kenanı kişisel olarak çok iyi tanımıyorum. Fakat Kawasakiye gelmesiyle birlikte iyi olan tarafa geçtiğini düşünüyorum. Yaptığımız testlerde, Kenanın çok profesyonel olduğunu, takımla çalışmaya çabuk adapte olduğunu ve takım ruhunu çok çabuk yakaladığımızı düşünüyorum" dedi.
Öte yandan, takım proje lideri Jean Marc Dossios ise, bir yarış takımının elin parmakları gibi yarışçı, takım, iyi bir motor, sponsorlar ve federasyondan oluştuğunun altını çizerken, "Hepsi bir arada olduğunda iyi bir yarış takımı oluşturulabilir ve biz hepsine sahibiz. Umarım ki sezon sonunda İstanbulda sizinle birlikte başarıyı kutlamak için bir parti yapmak istiyorum. Rüya gibi bir takım için gereken her şeye sahibiz ve tüm şansımızı kullanacağız" diye konuştu.
Ayrıca, toplantıda genç motosikletçi Toprak Razgatlıoğlu da medyaya tanıtıldı. Kenan Sofuoğlunun ardından gelen isim olarak adlandırılan sporcunun yurt dışında yarışabilmesi için çalışmalar yapıldığı aktarılırken, Kenan Sofuoğlu da, "Toprakın önünde önemli bir kariyer imkanı var. Zannediyorum ki, imkan verilirse benden sonra Dünya Şampiyonasına çıkacak sporcu Topraktır" ifadelerini kullandı.
Kaynak: Milliyet
Türkiye Spor Yazarları Derneğinde (TSYD) gerçekleştirilen törende, Kenan Sofuoğlu ile birlikte Türkiye Motosiklet Federasyonu (TMF) Başkanı Bekir Yunus Uçar, Lorenzini Kawasaki takımının sahibi Vanni Lorenzini, Kawasaki Avrupa Sorumlusu Fabien Raolo ve takım proje lideri Jean Marc Dossios da hazır bulundu.
Bu sezon yer aldığı Moto2de beklenen performansı ortaya koyamayan ve yeniden daha önce 2 kez şampiyonluk yaşadığı Dünya Supersport Şampiyonasında yarışma kararı alan Kenan Sofuoğlu, yaptığı açıklamada, "2011de kötü bir sezon geçirdim ve Moto2 istediğim gibi gitmedi. Şimdi sapasağlam ayaktayız ve yeni sözleşme imzaladık" derken, "Bu, motor sporlarının Türkiyede gelişmesi için de önemli. Kawasaki ekibiyle sadece anlaşma imzalamadık, gelecek yılların projeleri ve altyapısı için de önemli olacak. Türkiyede düzenleyeceğimiz özel bir kupa olacak. Benden sonra gelecek gençlerin yetişmesi için çaba sarf edeceğiz. Avrupa şampiyonalarına Türkiyeden sporcular göndermek için çalışacağız" ifadelerini kullandı.
"Büyük sponsorum olsaydı, burada MotoGPyi açıklayabilirdim"
Daha önce Honda ve Yamaha ile yarıştığını ancak ilk kez Kawasaki kullanma fırsatı yakaladığını anlatan Kenan Sofuoğlu, bu markanın kendisi için farklı olduğunu dile getirirken, Moto2de geçen kötü geçen sezonla ilgili bilgiler vererek, şöyle konuştu: "Birçok insan neden MotoGP yerine Supersporta döndüğümü soruyor. Geçen sene Moto2de takımım çok iyi değildi. Sorunlarım oldu. Benim Supersportta şampiyon olduğum sene 8. olan sporcu, şimdi MotoGPye gitti. Çünkü önemli bir İtalyan firması ona sponsorluk desteği verdi. Eğer benim de büyük bir sponsorum olsaydı, burada MotoGPyi açıklıyor olabilirdim. Kawasakiye gelirken 3-4 farklı Moto2 takımından da teklif geldi. Hatta biri çok güçlü bir ekipti ve onlarla ön anlaşma da yapmıştım. Daha sonra takım gereken desteği veremedi, gerekli sponsor desteğini alamayınca vazgeçtim."
"2012de Dünya şampiyonu olmalıyım"
Yeni takımımı seçerken, ekibin gücünden emin olması gerektiğini aktaran Kenan Sofuoğlu, Lorenzini Kawasaki takımını seçmesinde bunun etkili olduğunu vurgulayarak, "Bana şampiyonluk getirebilecek bir takım olmalıydı. 2012 yılında Dünya şampiyonu olmam gerekiyor. 2011 iyi geçmedi. Yeni sezonda şampiyonluk için çalışacağım. Ama motor sporu sadece sizin elinizde olmaz. Mekanik sıkıntı olabilir, kaza olabilir ama ben elimden gelen mücadeleyi vereceğim" diye konuştu.
"Daha kapı kapanmadı, ilerde MotoGP veya Superbike olabilir"
Kariyer hedeflerini açıklarken yeni takımıyla Supersportta şampiyonluk yaşamak istediğini aktaran Kenan, iki önemli organizasyon MotoGp ile Superbikea da soğuk bakmadığını söyledi.
Moto2de yaşadığı sıkıntıların, babasının hastalığı ve vefatıyla da ilgili olduğunu ifade eden başarılı sporcu, sözlerini şöyle tamamladı: "Babamın hastalığı benim hazırlık dönemime geldi. Ben de sezona hazırlanamadım ve moral olarak da çok kötüydüm. Sezon başlayınca yarışlardan alacağım iyi sonuçlarla moralim düzelir diye düşündüm ancak beklediğim gibi başlayamadık. Takımda bana verilen sözler tutulmadı. Takımın sponsoru da bıraktı ve ekonomik sıkıntı yaşandı. Motorumuzu geliştiremedik. Moto2de inanılmaz bütçeler var ama size iyi imkanlar verilmiyor. İyi motosiklet verilmiyor. Eşit imkan sağlanmayan bir kategori olduğu için kendimi riske atmak istemedim. Orada yer alan iki önemli takımdan birine gitmezseniz, kesinlikle geride kalacaksınız ve ben de bunu istemedim. Şimdi Supersportda şampiyon olursam, Kawasaki bana daha iyi imkan verecektir. İlerde Moto2 veya MotoGPde şampiyon olabilecek bir takımdan teklif gelirse, kullanabilirim. 2011deki hatayı bir daha yapmam.
Moto2de kötü bir takıma gittim ve şampiyon olmaya çalıştım. Artık şampiyon olunamayacak bir takıma gitmem. Benim için daha kapılar kapanmadı. Yaşım da buna uygun. Eğer sezon iyi giderse, sezon ortasında Superbikeı Kawasaki ile deneyebilirim." -Uçar: "Çok şükür, bir kahramana sahibiz"- TMF Başkanı Bekir Yunus Uçar, gelişmesi gereken spor branşlarında her ülkenin bir kahramana ihtiyacı olduğunu söylerken, "Çok şükür, biz bu kahramana sahibiz. Federasyonumuz, verdiği destek ve yaptığı çalışmalarla, özellikle de sporcunun kendi gayretiyle Kenan Sofuoğluna sahip oldu. Bizim büyük önem verdiğimiz bir isim. Bir sporcu ve Türk genci olarak bu ilgiye layık olduğunu da her fırsatta gösterdi, başarısını ortaya koydu. Kenan, Türkiyede bilindiğinin kat kat fazlası kadar Dünya motosiklet arenasında tanınıyor" diye konuştu.
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ile Gençlik ve Spor Bakanı Suat Kılıçın da onayıyla Kenan Sofuoğluna çalışmalarında sonuna kadar destek verdiklerini belirten Uçar, "Dünyanın kabullendiği Kawasaki markasıyla bir buluşma gerçekleşecek. Biz Kenana yardım değil, yapmamız gerekeni yapıyoruz. Belki de imkanlarımızdan dolayı gerekenin altında bir destek verebiliyoruz" şeklinde görüş belirtti.
Uçar ayrıca, İddaadan elde edilen gelirleri Kenan Sofuoğlunun istememesi nedeniyle bu paranın çeşitli yardım ve eğitim organizasyonlarında kullandığını hatırlatırken, "Şimdi Vanda ve Hakkaride 2 bin 500 çocuğa hizmet edecek büyük çadırlar kuruyoruz. Kenanın verdiği imkanla 8-9 saat elektrikli motosikletlerle bu çocukların eğitim almalarını sağlayacağız. Bu eğitimi gelecek haftadan itibaren vermeye başlayacağız" açıklamasında bulundu.
Lorenzini: "Kenan takımımıza başarı getirecek"
Supersport ekibi Lorenzini Kawasakinin sahibi Vanni Lorenzini, yaptığı konuşmada Kenan Sofuoğluna övgülerde bulundu.
Takımlarının 10 yıldır yer aldığı Supersportda büyük takımlara karşı mücadele verecek seviyeye Kenanla geldiğini anlatan Lorenzini, "Kenan Sofuoğlunun takıma başarılar getireceğine eminim. Savaşçı bir yapıda yarışıyor ve mücadeleci biri. Kawasaki takımıyla birlikte büyük başarılara imza atmaya hazır" şeklinde konuştu.
Kawasaki Avrupa Sorumlusu Fabien Raolo ise açıklamasında, takım olarak Supersportta istedikleri seviyeye gelemediklerini ancak Kenan Sofuoğlunun dahil olmasıyla birlikte hedeflerine ulaşacaklarını anlatırken, esprili bir şekilde, "Bundan önce Kenan bizim rakibimizdi. O yüzden Kenanı kişisel olarak çok iyi tanımıyorum. Fakat Kawasakiye gelmesiyle birlikte iyi olan tarafa geçtiğini düşünüyorum. Yaptığımız testlerde, Kenanın çok profesyonel olduğunu, takımla çalışmaya çabuk adapte olduğunu ve takım ruhunu çok çabuk yakaladığımızı düşünüyorum" dedi.
Öte yandan, takım proje lideri Jean Marc Dossios ise, bir yarış takımının elin parmakları gibi yarışçı, takım, iyi bir motor, sponsorlar ve federasyondan oluştuğunun altını çizerken, "Hepsi bir arada olduğunda iyi bir yarış takımı oluşturulabilir ve biz hepsine sahibiz. Umarım ki sezon sonunda İstanbulda sizinle birlikte başarıyı kutlamak için bir parti yapmak istiyorum. Rüya gibi bir takım için gereken her şeye sahibiz ve tüm şansımızı kullanacağız" diye konuştu.
Ayrıca, toplantıda genç motosikletçi Toprak Razgatlıoğlu da medyaya tanıtıldı. Kenan Sofuoğlunun ardından gelen isim olarak adlandırılan sporcunun yurt dışında yarışabilmesi için çalışmalar yapıldığı aktarılırken, Kenan Sofuoğlu da, "Toprakın önünde önemli bir kariyer imkanı var. Zannediyorum ki, imkan verilirse benden sonra Dünya Şampiyonasına çıkacak sporcu Topraktır" ifadelerini kullandı.
Kaynak: Milliyet