Kenan Sofuoğlu Tekrar Supersport'da !

Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
Ulusal gururumuz 2007 ve 2010 Dünya Supersport Şampiyonu Kenan Sofuoğlu sürpriz bir karar alarak Dünya Supersport Şampiyonası'na geri dönüş yaptı. Ancak bu sefer Honda'yla değil, Kawasaki'yle !

Kawasaki'nin Dünya Supersport Şampiyonası'ndaki temsicisi olan motocard provec takımının Superike'a yükseltilmesiyle birlikte Supersport'daki resmi fabrika takımı görevini Lorenzini-Leoni takımı üstlenmiş oldu. Kawasaki bu şampiyonayı en son 2001 yılında kazanmış olsa da takım patronu Vanni Lorenzini umutlu konuştu: "Kenan'ın takıma gelişinden çok mutluyum, O en iyi Supersport pilotlarından biri. Anlaşılan, gelecek sezon bayağı hararetli olacak, ancak böyle bir pilotla ve takımımın çabasıyla Kawasaki'ye yakışan sonuca ulaşacağımıza güvenim tam" şeklinde konuştu.

Kenan ise " Kawasaki'nin kariyerimin bu zorlu dönemecinde bana sunduğu fırsattan dolayı çok mutluyum. Moto2'deki tecrübe çok önemliydi ancak benim için asıl önemli olan şampiyonluk için mücadele verebilmek ve bunun Lorenzini takımıyla mümkün olacağına eminim. Dünya Supersport'a geri dönerken mutluyum ve ilerisi için ihtiyaç duyduğum desteği göreceğime inanıyorum" dedi.

[IMG5]http://i.imgur.com/5ENat.jpg[/IMG5]
Kenan Moto2'ye sansasyonel bir giriş yapsa da tam olarak aradığını bulamadı, ancak 10 yıl aradan sonra yeşil 'Ninya'ya şampiyonluk getirmesi oldukça muhtemel
 

Ekli dosyalar

  • knn_bck.jpg
    knn_bck.jpg
    15.3 KB · Görüntüleme: 18,916
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
24 Mar 2011
Mesajlar
2,334
İnşallah başarılı olacak..allah yar ve yardımcın olsun kardeşim milli gururumuz....
 
Katılım
28 Nis 2009
Mesajlar
1,946
Sanırım artık Moto gp hedefi yok bu geriye bir adım ama sağlık olsun bunda da devam etmesi gurur verici belki kawa tarihi bir başarı yakalar.
 
Katılım
13 Mar 2010
Mesajlar
485
Ben de yükselişe devam etmesi ve pes etmemesi kanaatindeydim fakat hayırlısı olsun, Kenan yine oraların tozunu attırır.
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
Şahsen Gresini'ye geçip moto2'de devam etmesini isterdim. Ancak Kenan kendisi için en iyi olanın bu olduğuna karar vermiş. Kawasaki'nin en son kupası 2001'de. Bakalım Kenan bu uzun aradan sonra kupayı geri getirmeyi başarabilecek mi. Çok heyecanlı olacağı kesin.

Bu arada tulumunun taslağı da hazır:
Xuyj0.jpg




Olaya seyirci açısından bakarsak, Kenan'ı 18 yarış yerine 13 yarışta izleyeceğiz:pale:
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Şub 2006
Mesajlar
3,292
Bir gün herkez kawasakiye binecek demistim :)

Kenanim basarilar yeni sezon cok cok iyi gececek
 
Katılım
2 Ocak 2006
Mesajlar
314
hakkında hayırlısı olsun ama kawasaki ye binmesi bizede kawa kullanıcıları olarak ayrı bir gurur verir :)
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Sadece Kawasaki ile anlaşmasına sevindim. Keşke Gresini ile devam edebilseydi. %90 başarılı olurdu Moto2'de...
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Kenan PHILLIP ISLAND yarisindan sonra gelecek sezon Kawasaki'de yarisacagini çitlatmisti ama pek ciddiye almamistim.
Resmi açiklama yapildigina göre is kesinlesmis.
Hayirli olsun.
Kawasaki takimi bana gôre son üç yilin WSBK da yarisan en iyi motosikletine sahip.
Ihtiyaçlari olan tek sey Kenan gibi gözü kara bir pilottu.
Simdi buldular.
Bu sezon ik 4-5 hafta ortalikta yoktular ama Misano yarisini kazanarak bir tirmandilar, bir daha da kürsüden inmediler desek yeri var.
Bir kaç yaris hariç bu sezon hep kafaya oynadilar ve motosikletleri de kazanmak için yeterli.
Kenan hem takima, hem de SS kategorisine büyük heyecan katacak.
Tekrar hayirli ugurlu olsun.
 
Katılım
21 Şub 2009
Mesajlar
4,029
hayırlı uğurlu olsun başarılarının devamını inşallah getırır
 
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
0
Kendi ekonomik şartları ve mutluluğu için iyi olabilir ama 2 kere şampiyon olduğu kategoriye dönmesi kariyeri açısından çok heyecen verici değil. Bu kategoride ispatlıyacak neyi kaldıkı?

Biz kenanı supersuportta rekorlar kırarak şampiyon olması ile tanıdık ve Kenan tüm dünyayı şaşırttı. Superbike da ve Moto2 de istikrarsız ve başarısız bi görüntü cizdi. Ve bulunduğu ketegoride sanki başarılı olacağına diğer pilotlarla baş edemeyeceğine karar vermiş izlenimi uyandırıyor.

Kenan ve türk motorsporları camiası için hayırlısı...Ama Kenanın SS de yarıştığı geçtiği pilotları moto2 de şampiyon olurken ve moto gp pilotu olrak görmek insanı üzüyor
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Kendi ekonomik şartları ve mutluluğu için iyi olabilir ama 2 kere şampiyon olduğu kategoriye dönmesi kariyeri açısından çok heyecen verici değil. Bu kategoride ispatlıyacak neyi kaldıkı?

Biz kenanı supersuportta rekorlar kırarak şampiyon olması ile tanıdık ve Kenan tüm dünyayı şaşırttı. Superbike da ve Moto2 de istikrarsız ve başarısız bi görüntü cizdi. Ve bulunduğu ketegoride sanki başarılı olacağına diğer pilotlarla baş edemeyeceğine karar vermiş izlenimi uyandırıyor.

Kenan ve türk motorsporları camiası için hayırlısı...Ama Kenanın SS de yarıştığı geçtiği pilotları moto2 de şampiyon olurken ve moto gp pilotu olrak görmek insanı üzüyor

:)

Iste bu çok büyük bir yanilgi.:cherry:
Aslinda tam tersi gibi bir sey.:wiinkk:
 
Katılım
7 Tem 2005
Mesajlar
417
Biz zaten Türkler olarak hep kapıdan dönmeye alıştık gideriz dünya kupasında 3. oluruz gider avrupa kupasında yarı finalde eleniriz gider baskette dünya 2. oluruz hep bir tık gerideyiz hep. Kenan da bu modaya uydu bence moto gp çok zor bundan sonra yaş olarak da bir sene böyle geçti bir sende öyle 2 yıl daha geçmiş olacak sonra moto gp alttan gelen genç pilotlara daha çok şans veriyorlar sanki Kenan yaşlanıyor eee bide ntvde seyretmek iyi oluyordu şimdi birde eurosport açtırmamız gerekecek :cherry: neyse yinede o bizim milli gururumuz canımız nereye giderse gitsin inşallah en güzeli onun için olur dualarımız onunla yine.
 
Katılım
12 May 2011
Mesajlar
49
Şu yorumları okudum, sanki Kenan isteyerek ve severek WSS'e geri dönmüş gibi bir algı var millette.

Kenan gibi hiçbir sponsoru bulunmayan bir sürücü Gresini gibi bir takımda yarışmak için takıma para ödemek zorunda. Bu öyle böyle bir para değil, yarım milyon eurodan fazla bir para.
Herzamanki gibi Türkiye'den hiçbir destek göremeyen, kendisine verilen sözler tutulmayan Kenan ya açıkta kalacaktı ya da Kawasaki'nin iyi teklifini değerlendirecekti. Mantıklı olanı yaptı.

Kenan'ın Moto2'de iyi bir takımda yarışamayıp WSS'e geri dönmesi, federasyonun bir ayıbıdır, devletin bir ayıbıdır, milletin bir ayıbıdır...

Allah kendisinden razı olsun, elindeki imkanlar ile en iyisini yapmaya çalışıyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Eki 2009
Mesajlar
122
Kendi ekonomik şartları ve mutluluğu için iyi olabilir ama 2 kere şampiyon olduğu kategoriye dönmesi kariyeri açısından çok heyecen verici değil. Bu kategoride ispatlıyacak neyi kaldıkı?

Biz kenanı supersuportta rekorlar kırarak şampiyon olması ile tanıdık ve Kenan tüm dünyayı şaşırttı. Superbike da ve Moto2 de istikrarsız ve başarısız bi görüntü cizdi. Ve bulunduğu ketegoride sanki başarılı olacağına diğer pilotlarla baş edemeyeceğine karar vermiş izlenimi uyandırıyor.

Kenan ve türk motorsporları camiası için hayırlısı...Ama Kenanın SS de yarıştığı geçtiği pilotları moto2 de şampiyon olurken ve moto gp pilotu olrak görmek insanı üzüyor

Kelimesi kelimesine katılıyorum. Heyecan vermeyeceği kesin Her ne kadar milli gururumuz olsada kendisi....
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Kawasakinin motoru gerçekten bu senenin bence en iyi motoru idi(bütün yarışları izledim) Bence J.Ellison yada C.Davis Kawasaki de olsalardı şampiyon olurlardı. B.Parks bu işi tam istikrarlı devam ettiremedi. Kenan Kawasaki ile tekrar şampiyon olur gibi geliyor bana. Çünkü kawasaki ile yarışan takımlar baya bir yatırım yaptılar son senelerde. Gerçi Yamaha da 1 sene ara verdikten sonra şampiyon olmak için geldi, L.Scassa'yı SBK dan transfer etti, C.Davis'i de geçen senenin en başarılılarındandı, onu da aldılar. Ve şampiyon oldular. Hamleleri çok iyiydi yamahanın. Şimdi Kawasakide sıra bence. Kenan fazlasıyla iyi gelecektir o motosiklete...

Kenan'ın sponsoru var mı yok mu ben anlamadım hala... Devlet yani, Kenan'a sponsor oluyor ama bu sene olmadı diye mi Moto2'de yarışamadı? Yoksa Gresini takımı Simoncellinin yerine italyan bir pilot istiyoruz, bu italyan bir takım demişti, belki Moto2'de de tamamen italyan pilotlar ile yarışmak istiyor olabilirler. Ve Kenana ciddi takımlardan başka bir teklif gelmemiş olabilir. Yoksa oradaki sıradan takımlarda yarışmak için hem sponsor hem de yeterince popüleritesi var Kenanın...
 
Katılım
12 May 2011
Mesajlar
49
Kawasakinin motoru gerçekten bu senenin bence en iyi motoru idi(bütün yarışları izledim) Bence J.Ellison yada C.Davis Kawasaki de olsalardı şampiyon olurlardı. B.Parks bu işi tam istikrarlı devam ettiremedi. Kenan Kawasaki ile tekrar şampiyon olur gibi geliyor bana. Çünkü kawasaki ile yarışan takımlar baya bir yatırım yaptılar son senelerde. Gerçi Yamaha da 1 sene ara verdikten sonra şampiyon olmak için geldi, L.Scassa'yı SBK dan transfer etti, C.Davis'i de geçen senenin en başarılılarındandı, onu da aldılar. Ve şampiyon oldular. Hamleleri çok iyiydi yamahanın. Şimdi Kawasakide sıra bence. Kenan fazlasıyla iyi gelecektir o motosiklete...

Kenan'ın sponsoru var mı yok mu ben anlamadım hala... Devlet yani, Kenan'a sponsor oluyor ama bu sene olmadı diye mi Moto2'de yarışamadı? Yoksa Gresini takımı Simoncellinin yerine italyan bir pilot istiyoruz, bu italyan bir takım demişti, belki Moto2'de de tamamen italyan pilotlar ile yarışmak istiyor olabilirler. Ve Kenana ciddi takımlardan başka bir teklif gelmemiş olabilir. Yoksa oradaki sıradan takımlarda yarışmak için hem sponsor hem de yeterince popüleritesi var Kenanın...

Kenan'ın herhangi bir ana sponsoru yok. Çünkü bizim ülkemizde top ile yapılan sporlar spor olarak kabul ediliyor.

Kenan ilk CIPMOTO2 ile anlaşma imzaladığı sıralarda takım ana sponsorlarından birini kaybetmiş ama Kenan bu durumu bilerek anlaşmayı imzalamış.

İlerleyen zamanlarda Kenan yeterince test sürüşü yapamadığından şikayet etmiş, takım ana sponsorlarından birini kaybettiği için buna paralarının olmadığını söylemiş. Çünkü bir testin maliyeti pistin kiralanması, lastikler, yakıt, ücret vs vs normal yarıştan daha pahalıya bile gelebiliyormuş. Sanırım burada ipler kopmuş.

Gresini olayına gelince. Bir sürücünün bir takımda yarışmasının bir maliyeti var. Rossi, Stoner gibiyseniz bunu takım karşılıyor ve üzerine de para alıyorsunuz.

Ama iş Kenan'a gelince ya bu parayı ödeyecek sponsor getireceksiniz ya da kendi cebinizden ödeyeceksiniz. Medya da bu paranın 500bin euro olduğu söylendi, ne kadar doğru bilinmez. Bu fiyatın bazı takımlarda 1,5 milyon euroya kadar çıkabildiğini duydum.

Kenan bu para için Gençlik ve Spor bakanlığına başvurmuş anlaşılan olumsuz cevap almış.

Sezon sonuna doğru Kawasaki WSS takımı oldukça iyi bir teklif yapmış. Kenan'da Gresini işi olmadığı için ve tekrar CIPMOTO2 de yarışmak istemediği için kawasaki'nin teklifini kabul etmiş.

Gresini büyük ihtimalle WSS'den ispanyol Joan Lascorz ile anlaşacak çünkü valencia testlerine o gelmişti.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst