Türkiye'de bu yarışlar yapılıyor olsaydı, sanırım yorumlar biraz daha insaflı olabilirdi.
Fakat gerek federasyonun, gerek ülke yönetiminin aymazlığı nedeniyle dünya şampiyonası ülkemizde yapılamıyor.
Bu da olayı sadece televizyondan seyretmek durumunda olan, pist havasını teneffüs etmeyen kişilerin mevzuyu algılayamamasına yol açıyor.
Oysa Kenan gerçekten önemli bir şey başarıyor.
Neredeyse her milletten binlerce insanla birlikte tribünlerde onu alkışlamak,yarış sonrası kazanan tarafta olmak, bayrağımızın göndere çekilmesi bizi çok mutlu ediyor.
Ucundan kıyısından bu işlere bulaşmış biri olarak başardığı şeyin hiç de kolay olmadığını biliyorum.
Kenan bir hata yaptı.
Başarıları ile anılabilecek ve herkes tarafından sevilecek durumdayken yaptığı spora hem din hem de siyaset karıştırdı.
Ülkemiz;
"bi taraf olmayan bertaraf olur"
anlayışıyla yönetildiğinden onun taraf seçmesi bir başkalarını da tarafını göstermeye zorladı.
Kenan bu saatten sonra her yıl Motogp şampiyonu olsa yine eleştirilecek,yine sevilmeyecek,yine küçümsenecek.
Bu kendi tercihi.
Bununla yaşamayı öğrenmek zorunda.
Bu durumu artık düzeltemez.
Fakat tüm bu olaylar, başardığı işi,onun bir dünya şampiyonu olduğu gerçeğini değiştirmiyor.
Evet Süper sport kategorisi bir geçiş kategorisi.
Burada geleceğin SBK yarışçıları yarışıyor.
Burada yarışan pilotlar en fazla bir kaç sene kalıp bir üst kategoriye, bazen de motogpye gidiyor.
Kenan'da bu kategorileri denedi.
Olmadı.
Elbet sebepleri var.
Belki de yetersiz.
Ama bu onun kötü bir pilot olduğunu göstermez.
Size çok ilginç bir şey söyleyeyim.
Hatta iddialı konuşayım.
Kenan şu an kullandığı 600cc'lik motosikletiyle SBK'ya katılıp 1000'liklerle yarışsın, ilk onda yarışı bitirebileceği pistler var.
Her yarışında binlik kullanan bir çok pilottan daha iyi derece yapıyor.
Hem de bunu 600cc ile yapıyor.
Yani küçümserken bir ayağınız frende olsun ki kaymayın....
Bakın bugün yarışta Kenan'ın ZX6R ile en iyi tur derecesi
1'44.379
Schmitter; ZX10R ile
1'44.508
Pesek; R1 ile
1'46.168
Scassa; Panigal ile
1'45.219
Al Sulaiti ZX10R ile
1'44.816
yapmış.
Yarış ortalamalarına bakın, Kenan'ın bir çok SBK yarışçısından çok dha iyi dereceleri olduğunu göreceksiniz.
Bunun dışında Kenan'a acıların çocuğu muamelesi yapmanızı da anlamıyorum.
Bu çocuk daha 16 yaşında iki abisiyle birlikte Türkiye'de yarışıyordu.
Yani ailede 3 yarışçı ve bu demektir ki en az 3 yarış motosikleti ve yarışlara katılabilmek için gerekli giderleri karşılayacak para var.
Bir çoğunuz 125-250cc yarış motosikletinin hayalini bile kuramıyorsunuz çünkü çok pahalı.
Ama kalkmış Kenan'a acıyorsunuz.
Yok efendim ne yokluklar çekmiş.
Yok efendim Küçük Emrah muamelesi.
Ulem hanginizin ailesinde 2-3 yarış motoru alıp yarıştıracak para var da adama acıyorsunuz?
Kenan'ı ben de eleştiriyorum.
Dünya görüşümüz çok farklı.
Siyasi görüşümüz de öyle.
Ama yaptığınız eleştirinin elle tutulur bir yanı olsun.
Saçmalamadan,
sakin!!!!!