Kenan Sofuoğlu ilk Moto2 yarışını 5. tamamladı

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Eurosport 1 saat kadar önce Gp yarislarinin tekrarini verdi.
Ben de oturup dikkatle izledim.
Ilk izlediginde heyecandan bir suru sey kaçiriyor insan.

Öncelikle Kenan'i kutluyorum tabi ki.
Allah'im sag salim, kazasiz belasiz bitirse! dedigimiz bir yarisi 5. sirada tamamladi.
Ilk defa katildigi bir mecrada büyük basari.

Son virajdan biraz hizli çikabilse, 3. olacakti, büyük sanssizlik.

Yarisi yorumlayalim biraz.
Kenan çok iyi çikis yapti.
Daha sonrada hiç zorlanmadan liderligi aldi ve fark atti.
Daha ilk turdan itibaren Kenan sol gidonu tokatlamaya basladi.
Orada bir problem oldugu belliydi ama ne oldugunu anlayamadim.
Ilk görüsmemizde soracagim tabi.
Bu problem Kenan'in hizini kesmedi fakat.
Peki neden 5. oldu?
Hem de uzun sure farkli onde oldugu halde.

Gp motorlarini pek tanimiyorum.
Bu nedenle ancak iskembeden yorum yapabilirim.
Kenan'in yavaslamasinin sebebi gidon kolu, ya da debriyaj maneti olamaz.
Belki orada pitle iletisimi saglayan aygitlar vardir ve teknik problem çikarmis olabilir.
Onu da sormak lazim.:)

Eger öyle degilse, problem lastiklerin bitmesi bence.
Buraya tiklayip kullanilan lastigi görebilirsiniz

Link verdim boyutu dusurup, ayrintilari bozmayayim diye dusundum.

Neyse, sonuç itibariyle amaç;
Kenan'in GP2 de kendini gostermesi, takimlarin dikkatini çekmesiydi.
Sadece takimlarin degil, tüm dünyanin ilgisini çekmeyi basardi.
Artik keyifle gelen teklifleri degerlendirecek.:bounce:

Ama iste hep bir sanssizlik var.
GP2 takimlarinin hemen hepsi maddi krizde.
Bakalim ne olacak?

Insallah hersey istedigi ve hak ettigi sekilde gelisir.
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Tabiki de sol kol kenanın yavaşlamasına sebep olmadı. Sadece mekanik anlamda sorun yaratsaydı virajlarda motoru kontrol ederken zorlanır ve vakit kaybederdi. Ancak sol kolda bulunun her ne aparat var ise motorun özellikle düzlükte yavaşlamasına sebep oldu. Viraj çıkışı demiyorum, özellikle düzlüteydi sorun. Asıl sorunu bu olarak gördüm ben.

Ha bir de lastikler de kenanın beklediğin daha çabuk aşınmış çünkü ilk defa kuru-yumuşak lastik denedi. neler olacağını bilmeden yapılmış bir seçimdi. Lastik sorununu bir miktar tolere edebildi kenan ancak başka bir sorundan dolayı düzlükte resmen keklik gibi avlandı rakiplerine...

Syanur kardeşim yorumuna aynen katılıyorum.Gerçekten bende şaşırdrım Toni Elias,Alex de Angelis.Bunlar motoGp pilotlarıydı ama kenan ilk defa katıldığı yarıştı tokatladı.Bu yapabilecek bence bi Rossi bi kenan başka pilot tanımam :p ( Rossi'nin 10 1 desteği kenan'da olsa çok daha farklı olur orası ayrı. ) Ayrıca yarışı ispanyol tv'sinde izledik orda motor sporlarına değer veriliyor gerçekten..Bizde yarışın ortasında reklam veriyolar :)) Bu arada download linkini verirsen sana zahmet bizde indirelim :)
Rossi'yi korku sardı şimdiden ßence :)


Uploaded with ImageShack.us


Bende tam bu resimi diyordum...:)

Artık rossi mi dersin stoner mı dersin bilmiyorum ama Kenanın yaptığını insan evladı yapmaz... Şahsen oradaki diğer pilotların yerinde olmak istemezdim. Nekadar tırt adamlar ile dolu olduğunu da gördük. Daha yarış bitmesine kaç tur varken tur bindirmeler başladı. İddialı pilotlara gelince onlar için de farklı bişey diyemiycem. Kenanla bütün mücadelelerde en fazla 2-3 viraj dayanabildiler...Sanki Moto2 motorlarını tasarlayan adam gelmiş de öğrencilerine ders veriyormuş gibiydi. Özellikle mücadelelerde gerek savunma gerekse atak yapmak için viraj giriş ve çıkışlarında nekadar farklı bir çizgi izlediğini dikkatle tekara tekrar izledim. Adam resmen ben başkayım diyordu...Diğer pilotların mücadelelerini izlediğimde resmen acemi gibi kaldılar kenanın yanında... En güvendiğim 3 isimden(De angelis, Elias ve İanone) sadece İanone hakkatten hakettiği gibi yarıştı. Onun da hakkını yememek lazım. 34~36.sıradan başladığı yarışı az daha kazanıyordu...

Buarada sana özelden atarım linki. İsteyen varsa özelden bana yazsın arkadaşlar, buradan link veremiyoruz...
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
Kenan'ın galibin 2.9sn. gerisinde bitirdiği yarışla ilgili iki şeyi belirtmeden geçemeyeceğim.

1) Adı sanı duyulmamış bir pilot tur farkı yerken Kenan'ın 2 saniyeden fazla zamanını çaldı. Pist görevlileri bu pilota neredeyse yarım tur boyunca mavi bayrak sallamadılar.

2) Kenan 26 turluk yarışın ilk turundan beri sol gidon kolundaki bir sorundan (takımın açıklamasına göre gevşekmiş ve serbest hareket ediyormuş) dolayı zaman kaybetti. 26 turda 2.9 saniyeden daha fazla zaman kaybettireceğini söylemek yanlış olmaz. Kenan'ın aşırı aşınan arka lastikten dolayı da zaman kaybettiği doğru, ancak gidon kolundaki sorun tarihi bir zafer elde etmesini engelledi.
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Kenan'ın galibin 2.9sn. gerisinde bitirdiği yarışla ilgili iki şeyi belirtmeden geçemeyeceğim.

1) Adı sanı duyulmamış bir pilot tur farkı yerken Kenan'ın 2 saniyeden fazla zamanını çaldı. Pist görevlileri bu pilota neredeyse yarım tur boyunca mavi bayrak sallamadılar.

2) Kenan 26 turluk yarışın ilk turundan beri sol gidon kolundaki bir sorundan (takımın açıklamasına göre gevşekmiş ve serbest hareket ediyormuş) dolayı zaman kaybetti. 26 turda 2.9 saniyeden daha fazla zaman kaybettireceğini söylemek yanlış olmaz. Kenan'ın aşırı aşınan arka lastikten dolayı da zaman kaybettiği doğru, ancak gidon kolundaki sorun tarihi bir zafer elde etmesini engelledi.

ilk yadığına katılmıyorum çünkü gözden kaçırmışsın galiba. Kenan o sürücüyü yakaladığı virajdan beri mavi bayrak sallanmaya başlandı. En sonunda start düzlüğünde kenan tur bindiridi ve düzlüğün sonundaki görevli resmen "yeter, allah belanı vermesin!" dercesine bayarağı sallıyordu:p Neyseki kazasız belasız atlattı, ben de çok stres yapmıştım..

İkinci söylediğine tamamen katılıyorum. Düzlükte çok belli oluyordu durum ve ayrıca bir ara motoru stop etti o ilk viraj çıkışında. Ama takımı da suçlamamak lazım çünkü yarış öncesi fena bir kaza geçirmiş. Hatta ucuz atlatmış, bu soruna bile şükretmek lazım belkide...
 
Katılım
21 Mar 2006
Mesajlar
273

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Evet arkadaslar, an itibariyle ögrenmis bulunuyorum.
Kenan'in gerilere dusmesinin sebebi lastiklerin erken bitmesiymis.
Ne yazikki kuru zemin lastikleriyle antreman yapma firsati hiç bulamamis.
Sanssizliga bakin ki yaris günü pist kurudu.
Eh yine de elinden geleni yapti.
Bir dahakine kupa kaldirirken gorecegiz insallah.:cat::bounce:
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,948
kenan onlara önümüzdeki sezon tozunu yutturur teknik sebeblerden dolayı 5. gelmesini babası açıkladı kısmet sabotaj a uğradı yani
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst