Kenan Sofuoğlu hayal ettiği piste kavuştu

Admin
Yönetici
Katılım
14 Nis 2003
Mesajlar
7,150
Motosikleti
Yamaha MT-09 Tracer
Sakarya Büyükşehir Belediyesi`nin de desteğiyle bitirilen pistte şampiyonalar düzenlenerek genç sporcular yetiştirilecek.
Motosiklette 2010 Dünya Supersport Şampiyonu olan bu yıl Moto2`de yarışan milli sürücü Kenan Sofuoğlu, memleketi Sakarya`nın Akyazı ilçesinde yaptırdığı pist tamamlandı. Büyükşehir Belediyesi`nce asfaltı atılan pist, Ramazan ayından sonra Türkiye Süper Moto Şampiyonası`na ev sahipliği yapacak.

Pistin kendisi gibi ölen ağabeyleri Bahattin ve Sinan`ın da hayali olduğunu kaydeden Sofuoğlu, "Bu proje ölen ağabeylerimin ve benim en büyük hayalimizdi. Yıllar önce böyle bir pist yapma niyetimiz vardı. O zaman imkanımız yoktu. Şimdi belediye ve kendi imkanlarımızla pisti yaptık. Ölen ağabeylerimle birlikte çektirdiğimiz fotoğraflar da pistte yer alıyor." dedi.

Pisti yapmak için büyük gayret gösterdiklerini anlatan Sofuoğlu, pistin şampiyonaların en sevilen pisti haline geleceğine inandığını belirtti. Pistin garaj ve idari binalarının da kısa sürede bitirileceğini dile getiren Sofuoğlu, şunları söyledi:
"Son hazırlıklarını yapıyoruz. Biraz acele ediyoruz çünkü Ramazan`dan sonra Türkiye Şampiyonası`nın bir yarışını yapmak istiyoruz burada. Motosiklet Federasyonu ile görüştüm. Pistin yapımında en büyük desteği Büyükşehir Belediye Başkanı Zeki Toçoğlu`ndan aldım. Kendisine teşekür ediyorum. Asfalt ve çevre güvenliğinde önemli destekleri oldu. İnşallah Sakarya`da güzel yarışlar düzenlediğimiz zaman bu pistin değerini herkes daha iyi anlayacak. Pist kısmı bittiği için açılışını yapabilecem. Çevresinde bazı hazırlıklar var."

PİSTTE YENİ ŞAMPİYONLAR YETİŞECEK

Bin 300 metre uzunluğunda 8 metre genişliğindeki pistin virajlarının özel yapıldığını ifade eden Sofuoğlu, "Süper motorla çok iyi şekilde drift yapacak şekilde kullanabileceğim bir pist oldu. Bu pistin en önemli özelliği hem ufak yaştaki sporcuları yetiştirebilecek bir pist hem de benim gibi profesyonel sporcunun antrenman yapabileceği bir pist. Türkiye Karting ve Süper Moto Şampiyonalarını kaldırabilecek bir pist yaptık. Başka bir amacımda burada ilerleyen zamanlarda ufak bir yarış okulu yapmak. Genç çocukları ve sporcuları yetiştirmek. Genç sporcuların yetişeceği yarışlar yapmak istiyoruz." diye konuştu.

İstanbul Park gibi bir piste ihtiyaçlarının olmadığına dikkati çeken milli motosikletçi, şunları dedi:
"Pisti insanlar İstanbul Park ile karıştırıyor. İstanbul Park gibi bir piste ihtiyacımız yok bizim. Türkiye`de ki eksiklik ufak pistler yok. Bu pist ufak bir yarış pisti. Burada sporcu hem güzel antrenman yapabilir aynı zamanda genç sporcular yetişebilir. İstanbul Park gibi bir pistte bunu yapma imkanınız yok."

Kaynak: CHA
 

Ekli dosyalar

  • sakaryasupermotopisti.jpg
    sakaryasupermotopisti.jpg
    19.7 KB · Görüntüleme: 8,786
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
Başlıklar özel olarak seçiliyo sanırım:cherry::pl:

Bin 300 metre uzunluğunda 8 metre genişliğindeki
bu kadar büyük alanda kaybolan olmasa bari
:cherry:
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
tüm belediyelere örnek olması açısından geliştirilebilecek bir proje.
en azından basketbol sahası yapabiseler!!!....
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Pist kötü değil. Hatta benim için mükemmel bile olabilir. Ancak Kenanın hayalindeki pist olabilir mi? Onun cevabı tartışmasız HAYIR. Ancak özellikle motor yoğunluğu olan illere bu tarz pistlerin yapılması artık şart. Koskoca Ankarada adam gibi karting pisti bile yok...
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
Arkadaşlar Kenan Dünya Şampiyonası'ndaki motorla yarışmayacak ki burada... Supermoto'yla antrenman yapacak. Supermoto pisti dediğin kısa olur, 1300 metre uzunluk ve 8 metre genişlik gayet ideal. Neden hor görülmüş anlam veremedim. Kenan sırf Supermoto antrenmanı yapabilmek için motorunu go kartını herşeyini minibüse yükleyip taa Sakarya'dan kalkıp Tuzla'ya veya YTÜ'nin Davutpaşa yerleşkesindeki go kart pistine (ki biri 500 küsür öbürü 600 metre, genişliği de 5-6 metreyi geçmeyen pistler) geliyordu. 2010 sezonu başlamadan hemen önce de sırf antrenman yapacak diye motokrosla ayak bileğini kırdı. Şimdi herşeyini ilk önce kendisine göre ayarlayabileceği ve evine yakın bir pisti var. Bir sporcu daha ne ister...
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,948
nazar etmeyin ne olur çalışın sizin de olurr:king:
 
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
Şimdi taşlar yerine oturdu.
Güvenlik önlemleri de yeterince iyi olursa gayet başarılı bir girişim.
Tel örgülerin önüne bir çare bulurlarsa mis gibi sm pisti olacak.
 
Katılım
22 Haz 2009
Mesajlar
1,279
Shrieker aynen katılıyorum bizde ön yargı fazlasıyla var pist deyince akıllara hemen hertürlü yarışların yapılabileceği kadar devasa bişey geliyor oysaki Kenan kendisi için antrenman pisti istemiş ve yapmıştır eminim bu onun hayalidir ve gerçekleştirmiştir ileride burada motorcular yetiştirecektir gerçekten daha ne istesin ne mutlu ona:cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst