Kazalarda kasksız ölenler ölüme daha da yaklaştırır beni

Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
Konu, trafik kazalarında ölen kasksız, korumasız, gençlerle ilgili..

Ben motor sürerken kaskımı da montumu da dizliğimi de sırtlığımı da eldivenimi de botumu da giyiyorum..
O halde benim eleştirme hakkım var diye düşünüyorum..


Üzülmek geniş bir kavram..
Genç bir insan, kim ve ne yapıyor olursa olsun, ölünce üzülürüm evet..
Ama söz konusu motosiklet üzerinde kask takmadan gidip kaza yaparak hayatını kaybeden birisi olunca kızarım da..

Çünkü bu kasksız çocuklar(!) kazalarda ölerek beni de ölüme yaklaştırır aslında..

Nasıl mı?

Kaza videolarını izleyen ve motosikletle sadece dikiz aynasında gördüğü kadar alakası olan birisi der ki; "kasksız ölür tabi, bu motorcuların hepsi manyak, serseri takımı zaten"

Ve ne olur?

Bu sözleri söyleyen kişi, bu tür kazalarda ölen kasksız gençlerin haberi rutin olduğu için bir etkilenme hissetmez, trafikte beni görmezden gelmeye devam eder ve belki bir gün benim başlığım açılır MT'ye..

E-5'te giderken bir minibüsün sıkıştırması, hatalı sollama yapan bir taksi, aşırı süratli gelen bir özel araç veya viraj alırken üstüne süren bir kamyon yüzünden bariyerlere çarpıp kafası, kolu bacağı koptu ve ardında dul bir eş, kahrolmuş anne-baba ve gözü yaşlı öğrencilerini bıraktı diye haber olurum..

Biz sürekli konuşuruz ya hani Türkiye'de motosiklet kültürü yok diye..
Bunun esas nedeninin gene biz, yani hasbelkader bilinçli, en azından kasksız motor üstüne oturmayan kullanıcılar olduğunu unutmayalım..

O yüzden, ben, korumasız bir şekilde kaza yapıp ölen motosiklet sürücülerine sadece insan oldukları için üzülürüm..
Ölen kişi genç ise biraz daha fazla üzülürüm..
Hepsi bu..

Ama tüm korumalarını giymiş birisi aynı kazayı yapsa ve ölse ona kat be kat daha çok üzülürüm..O kişi, hiç tanımadığım birisi bile olsa kahrolurum, göz yaşı dökerim hikayesini okudukça..

Çünkü o kişi, elinden geldiğince tüm önlemlerini almış bir motosiklet sevdalısıdır..
Çünkü o kişi, motosiklet ruhunu ta içinde yaşayandır, bilirim bunu..
Çünkü o kişi, ölerek aslında benim fark edilmemi biraz daha arttırmıştır yollarda..

O kişinin kaza videosunu izlerken "korumaları olduğu halde gene de öldü" haberi "kasksız motor sürücüsü öldü" haberine göre kulağa daha farklı geldiği için aklına kazınan, belki de 3 saniye sonra aynaya bakmadan sağa kıracak bir şöförün bilinçaltında motosiklet imgesini yaratacak ve adamın sağa bakarak beni aynasında fark etmesini sağlayacaktır..

Belki de hayatımı kurtaracaktır o kişi....


Motosiklet kültürü denilen naneden benim, ne anladığıma yönelik bir pasaj aktardım sizlere..

Selam&sevgi..
 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
4,756
Doğru bir yaklaşım fakat ne sebeple olursa olsun ne şekilde olursa olsun bir motosiklet kullanıcısının ölümü beni hep üzüyor hepte düşündürüyor.
Son zamanlarda o kadar kaza videosu seyrettimki ,motosiklet tutkumu sorgulamaa başladım :(
Ülkesi ,teknolojisi , ekonomisi ilerleyip geliştikçe insanları gerileyen başka bir ülke varmıdır. Kafa olarak gerilemeye devam ettiğimiz sürece korumalıda olsak korumasızda olsak cahil sürücülerin içerisinde herzaman tehlikedeyiz maalesef.
 
Katılım
1 Tem 2010
Mesajlar
438
Emegıne saglık abı guzel bır yazı ve anlatım olmus. Valla anlamam neden hala bunları bıle bıle KASK ları varken neden kolunda takılı KASK ıyla olume gıderler hıc anlamam.
 
Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
363
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Sürücü, eğitim almadan trafiğe çıkar. Karşısında ki insana insan gözüyle bakmaz ise bu dediğin Motosiklet için değil, bütün trafikte seyreden ehliyetli insanları tehlikeye sokar.
 
Katılım
16 May 2007
Mesajlar
3,088
süper bir anlatım , herkesin karşı karşıya olduğu ama farkında olmadığı hızla büyüyen bu tehlikeyi harika kaleme almışsın ::alkiis::
 
Katılım
22 Haz 2009
Mesajlar
1,279
doğru sözün üstüne daha da diyecek bişey yok(anlayana sivrisinek saz anlamayana davul-zurna az demişler)
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
B sınıfı ehliyet için yapılan sürücü eğitiminde yalnız 4 tekerlere karşı önlem ve bilgiler veriliyor..
Eğitim asla ne olur almasa ne olur?
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
147
Söylediklerinize tamamen katılıyorum.Hız faktörüne hiç değinmemişsiniz.Bence full korumalı 200 km üzeri gitmekle kasksız kullanma arasında bir fark yok.
 
Katılım
17 Kas 2009
Mesajlar
1,715
Konu, trafik kazalarında ölen kasksız, korumasız, gençlerle ilgili..

Ben motor sürerken kaskımı da montumu da dizliğimi de sırtlığımı da eldivenimi de botumu da giyiyorum..
O halde benim eleştirme hakkım var diye düşünüyorum..


Üzülmek geniş bir kavram..
Genç bir insan, kim ve ne yapıyor olursa olsun, ölünce üzülürüm evet..
Ama söz konusu motosiklet üzerinde kask takmadan gidip kaza yaparak hayatını kaybeden birisi olunca kızarım da..

Çünkü bu kasksız çocuklar(!) kazalarda ölerek beni de ölüme yaklaştırır aslında..

Nasıl mı?

Kaza videolarını izleyen ve motosikletle sadece dikiz aynasında gördüğü kadar alakası olan birisi der ki; "kasksız ölür tabi, bu motorcuların hepsi manyak, serseri takımı zaten"

Ve ne olur?

Bu sözleri söyleyen kişi, bu tür kazalarda ölen kasksız gençlerin haberi rutin olduğu için bir etkilenme hissetmez, trafikte beni görmezden gelmeye devam eder ve belki bir gün benim başlığım açılır MT'ye..

E-5'te giderken bir minibüsün sıkıştırması, hatalı sollama yapan bir taksi, aşırı süratli gelen bir özel araç veya viraj alırken üstüne süren bir kamyon yüzünden bariyerlere çarpıp kafası, kolu bacağı koptu ve ardında dul bir eş, kahrolmuş anne-baba ve gözü yaşlı öğrencilerini bıraktı diye haber olurum..

Biz sürekli konuşuruz ya hani Türkiye'de motosiklet kültürü yok diye..
Bunun esas nedeninin gene biz, yani hasbelkader bilinçli, en azından kasksız motor üstüne oturmayan kullanıcılar olduğunu unutmayalım..

O yüzden, ben, korumasız bir şekilde kaza yapıp ölen motosiklet sürücülerine sadece insan oldukları için üzülürüm..
Ölen kişi genç ise biraz daha fazla üzülürüm..
Hepsi bu..

Ama tüm korumalarını giymiş birisi aynı kazayı yapsa ve ölse ona kat be kat daha çok üzülürüm..O kişi, hiç tanımadığım birisi bile olsa kahrolurum, göz yaşı dökerim hikayesini okudukça..

Çünkü o kişi, elinden geldiğince tüm önlemlerini almış bir motosiklet sevdalısıdır..
Çünkü o kişi, motosiklet ruhunu ta içinde yaşayandır, bilirim bunu..
Çünkü o kişi, ölerek aslında benim fark edilmemi biraz daha arttırmıştır yollarda..

O kişinin kaza videosunu izlerken "korumaları olduğu halde gene de öldü" haberi "kasksız motor sürücüsü öldü" haberine göre kulağa daha farklı geldiği için aklına kazınan, belki de 3 saniye sonra aynaya bakmadan sağa kıracak bir şöförün bilinçaltında motosiklet imgesini yaratacak ve adamın sağa bakarak beni aynasında fark etmesini sağlayacaktır..

Belki de hayatımı kurtaracaktır o kişi....


Motosiklet kültürü denilen naneden benim, ne anladığıma yönelik bir pasaj aktardım sizlere..

Selam&sevgi..

Ah be Engin im..
Yaziyorsun ve sana herkez hak vericek bundan eminim..
Ama sadece burada hak vericekler..
Ve yinede genelde bildiklerini okuyacaklar bunu bilesin.. :silent:
Sana sunu söyliyeyim dostum..
Türkiyede motor kültürü falan yok.
Ve bizler bunu göremiyecegiz bunuda bilesin..

Hatirliyorsun degilmi burada selam verme meselesini nekadar konustuk..
Türkiyede 4000 km falan yaptim..
Bana kimse selam vermedi..
Korna calmalar falan oldu ama bende onlara cevap vermedim..
Birkere haric..
Edirne Babaeski arasi geliyorum..
Karsidan yanilmiyorsam 4 yada 5 motordu gelen..
Ama anliyorum uzaktan yurt disindan motorlar...
Sol elimi konustugumuz gibi aciyorum ve hepsi bana ayni hareketi yapiyor..
Sanirim onlarda sasirmistir hayret bir selam veren var diye..
Biz bunlari beceremiyorsak kask, koruma gec sen bunlari Engin.. :pr:

Gecen pazar günü hava cok güzeldi ve bayagi gezdim burada..
Sana yalan gelicek ama sol kolumu neredeyse indiremedim..
Tabiki müsaitsem.. Virajda falan kafayi indirmek te yetiyor..
Selam ver dur isin yoksa..
Ülem hepinizmi yollara döküldünüz selepsizler.. :)

Daha cok ama cok yolumuz/yolunuz var Engin...
 
Katılım
24 Ağu 2005
Mesajlar
784
Söylediklerinize tamamen katılıyorum.Hız faktörüne hiç değinmemişsiniz.Bence full korumalı 200 km üzeri gitmekle kasksız kullanma arasında bir fark yok.

Bence çok farklı...

Kask konusuna gelince bence Osbourne kask'a çok fazla ödev yüklüyor. Kask konusu sonuçta kişisel bir tercihtir. Takar veya takmaz. Takmaz ise ufak veya büyük herhangi bir trafik kazasında en büyük zararı kendi görür. Çoğunlukla da ölüm veya kalıcı hasarla sonuçlanır.

Ama "Serseri motorcu" olmanın ana kaynağı kask takmama değildir kanımca. Hiç bir trafik kuralına uymadan motosiklet kullananlardır.

- Tek yöne dalanlar.
- Kaldırıma çıkanlar.
- Yayalara bile makas atanlar.
- Abartı egzoz kullananlar.
- Akan trafikte akrobasi yapanlar.
- Akan trafikte en sol şeritin solundan gidenler.

Bunların yanında kasksız kullanımın etkisi çok düşük kalır "serseri motorcu" bakışının oluşmasında.
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
bir kaç ay önce maraştaki ss çi arkadaşlara dedim ki; çok yakında biriniz patlayacak ve birileriniz motora artık binmeyecek.

sebebi de, " ben de motora binerdim, tek teker yapardım ama bir arkadaşım kaza yaptı kafası parçalandı, onun o halini ve ailesini görünce sattım gitti. lanet olsun motora, şeytan işi" diyeceksiniz.

çünkü hep aynı hikayeyi şehirlerde ve köy kahvelerinde dinledim...


güldüler. zaten kask kolda ve korumalıklarımıza gülerlerdi ( hala da gülen var )

sonra bir yamaha R! şehir içi yoğun bir cadede makaslayıp, gazlarken bir yayaya çarptı. yaya öldü, sürücü hapiste...

geçenlerde bir tanesi yeni trafiğe açılan yolda motoru ne kadar yatırdığını gösteren fotolar çektirirken ( kasksız, zaten kask takacaksa neden foto çektirsin ki ) görülmüş.

maraşta anayolda motor giremez tabelaları var.

geçen yıl da mersinden kahramanmaraşa geldiğimde polisler durdurdu bizi,
sordular "yarışa mı geldniz?
hayır, arkadaşları ziyarete geldik dedik.
trafik polsinden gelen cevap şaşırtıcı " O HALDE NEDEN KASK TAKMIŞSINIZ? "
cevabım; "benim geldiğim yerde kasksız olanı tarfiğe çıkartmazlar,çıkanı da durdurup ceza yazarlar :) "
polis memuru da;
"şehiriçine girmeyin, geri dönün. Emniyet müdürü motorlardan nefret eder" dediler

zihniyet bu olduktan sonra, kask taksan polis, takmasan azrail... hangisi tercih etsek ki :)

( full koruma olmadan hala da çıkmam, çıkamam. kendimi çıplak hissederim nedense )

emeğine sağlık engin, ben de senin söylediklerine ek yapayım dedim.
remzi de ayrı bir konuya değinmiş...

bir de dün ortaya çıkan motosiklet bilginleri var, bakalım onlar ne diyecek. merak ediyorum...
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
5,554
@ Ante
Kask elbette giyildiği andan itibaren insana gaz kolunu daha az açtıran veya makas atmasını mekanik olarak engelleyen bir sistem değil..Bunu kast etmiyorum elbette..

Ama kask ve koruması olan sürücüler genel olarak daha dikkatli, daha bilinçli ve başkalarının yaşam hakkına daha fazla saygı gösteren kişiler diye düşündüğüm için kasklılar ve kasksızlar diye ikiye ayırmıştım..

Yoksa kaskı olup içinde Alien barındıran bir ton motorcu da var memlekette..
Neyse anafikri anlatabildim sanırım..


Bunun haricinde diğer arkadaşlarımın dediklerine katılıyorum..Malesef memlekette durum bu ama değişmeyeceğini bilsek de, düzeltilemez olduğuna kökten inansak da aksini yapmaya devam etmeliyiz, her zaman..
 
Katılım
17 Kas 2009
Mesajlar
1,715
geçen yıl da mersinden kahramanmaraşa geldiğimde polisler durdurdu bizi,
sordular "yarışa mı geldniz?
hayır, arkadaşları ziyarete geldik dedik.
trafik polsinden gelen cevap şaşırtıcı " O HALDE NEDEN KASK TAKMIŞSINIZ? "
cevabım; "benim geldiğim yerde kasksız olanı tarfiğe çıkartmazlar,çıkanı da durdurup ceza yazarlar :) "
polis memuru da;
"şehiriçine girmeyin, geri dönün. Emniyet müdürü motorlardan nefret eder" dediler

Sencer bunlar saka degilmi?????
Yani bukadar olur... :pr::pr:
Bunlar sakaydi de bana ne olur...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst