Kaza Sonrası Sigorta ve Servisle İlgili Sorun (Bajaj)

Katılım
18 Haz 2016
Mesajlar
230
Bi trafik kazası geçirmiştim ve karşı taraf %100 suçlu çıktı ve motoru servise bıraktım ekspertiz yapıldı ve 1 hafta sonra motor hazır dediler gittiğimde taksiye çarpan kısımda boyalar bile duruyordu dedim kırık çatlak vs bişey var mı yok olduğu söylendi ve o sıralar hasta cenaze işleri olduğu için pek dikkat edemedim, hafta sonu motoru temizlerken çarptığım kısımda grenajda çatlak olduğunu farkettim servise fotosunu atıp bugun gittim, fakat dosya kapanmış durumda gözüküyor, fotoğrafını çektiler soracaklarını söylediler. Benim aptallığım adam akıllı kontrol edememekten dolayı oldu başımdaki işlerden dolayı fakat servisin işi zaten bu değilmiydi şimdi dosya kapandı karşılanmıyor denilirse ne yapmam gerekir ?
 
Katılım
20 Eyl 2013
Mesajlar
2,767
Zaten dosya kapanmıştır, servis o parçayı ekspere bildirmemiş, sen de servise itiraz etmemişsin (afedersin ne halta yarıyorsa o servis) ve dosya kapanmış ise, hele ki motoru teslim aldın, bir daha o eksperi o parçanın bahsedilen kazada kırıldığına / çatladığına zor ikna edersiniz. Teslim alınmışsa iş bitmiştir.

Şunu anlamıyorum, adam kaza yapıyor, motorunu servise bırakıyor "yapın bunu" diye, servis grenajdaki çatlağı görmüyor! Ne demek bu yahu biri anlatsın, ne işe yarar bu servis? Kaza yapmış motoru müşterisine teslim ederken motorun üzerinde diğer araçtan kalma boyalar duruyorsa, bu servis hiç mi utanmıyor o motoru teslim etmeye?
 
Katılım
18 Haz 2016
Mesajlar
230
Zaten dosya kapanmıştır, servis o parçayı ekspere bildirmemiş, sen de servise itiraz etmemişsin (afedersin ne halta yarıyorsa o servis) ve dosya kapanmış ise, hele ki motoru teslim aldın, bir daha o eksperi o parçanın bahsedilen kazada kırıldığına / çatladığına zor ikna edersiniz. Teslim alınmışsa iş bitmiştir.

Şunu anlamıyorum, adam kaza yapıyor, motorunu servise bırakıyor "yapın bunu" diye, servis grenajdaki çatlağı görmüyor! Ne demek bu yahu biri anlatsın, ne işe yarar bu servis? Kaza yapmış motoru müşterisine teslim ederken motorun üzerinde diğer araçtan kalma boyalar duruyorsa, bu servis hiç mi utanmıyor o motoru teslim etmeye?

O kısımda hala taksinin çıkmayan ufak ufak boyaları duruyor çatlağa yakın yerde değişen parçalarda sıfır çizik var yani oradan kalma olduğu belli oluyor aslında, ya ilk kazam ve birde insanlara ters davranmayı sevmiyorum o yüzden sesimi çıkarmadım aslında, birde hastane olayları vardı çokta fırsatım olmadı ama haklısınız.
 
Katılım
22 Nis 2014
Mesajlar
296
Dosya kapandı ise unut azız dostum gitti o :(
yanlız buda birşey mi be , ben mondıal servısınde 1 aydan fazla motor yatırdım aynı senın gıbı karsı taraf %100 haksızdı ,gittk ankarada yiba çarsınıın arkdasında bır tamırcıye eksper geldı tum parça parasını falan onayladı ama bızım parçalar gelmedı en son dedım yurur hale geldıyse ben motorumu alayım da dıger ayaklık vs sonradan gelsın sorun degıl en son motoru satarken ayaklıkları hala gelecekti :)
Pcx ımle ufak kaza yaptım maltepedekı honda bayısıne gıttım ulan bır hos geldın bır hurmet geçmıs olsun abı bılmem ne hatta olay hakkın orda memur arkadaslarıda cagırıp bılgı verdırdıler bana peki bundan sonra yamaha mondıla vs mı deseler tabıkı honda canlar
 
Katılım
20 Eyl 2013
Mesajlar
2,767
Dosya kapandı ise unut azız dostum gitti o :(
yanlız buda birşey mi be , ben mondıal servısınde 1 aydan fazla motor yatırdım aynı senın gıbı karsı taraf %100 haksızdı ,gittk ankarada yiba çarsınıın arkdasında bır tamırcıye eksper geldı tum parça parasını falan onayladı ama bızım parçalar gelmedı en son dedım yurur hale geldıyse ben motorumu alayım da dıger ayaklık vs sonradan gelsın sorun degıl en son motoru satarken ayaklıkları hala gelecekti :)
Pcx ımle ufak kaza yaptım maltepedekı honda bayısıne gıttım ulan bır hos geldın bır hurmet geçmıs olsun abı bılmem ne hatta olay hakkın orda memur arkadaslarıda cagırıp bılgı verdırdıler bana peki bundan sonra yamaha mondıla vs mı deseler tabıkı honda canlar

1- Yazılarında noktalama işareti kullan. Okurken kör olmayalım :)

2- Mondiali tartışmaya gerek yok. Aynı bahsettiğin servise bir kez gitmiştim. Garantili motora bakıp ve sadece bakarak "krankı eğri bunun, 700 tl masraf çıkar" diyebiliyor. Zaten servisliği iptal edildi.

Honda konusunda katılıyorum. CBR'yi alıp Efe Honda'ya uğrayınca bakım için, anladım ki sorun motosiklete binmek değil, 3. sınıf markaların yaptığı motoralara binmekteymiş.
 
Katılım
3 Şub 2017
Mesajlar
80
Benzer bir olay benim de başıma geldi malesef. Bajaj servisinden kazalı motorun parçalarını yarım yamalak tutturup çıkardılar motoru. Motor çöpe gitti. Geçmiş olsun. Kendinize birşey olmadığına dua edin. Ben öyle yapıyorum.
 
Katılım
18 Haz 2016
Mesajlar
230
Bakalım sonuç ne olacak merak ediyorum, durduk yere 150-200 lira daha masrafa girmek istemiyorum. Hayır bide sigorta karşılıyacak her şeyi resmen enayi durumuna düşüyor insan.
 
Katılım
4 Ağu 2014
Mesajlar
665
Oncelikle gecmis olsun.
Muhtemelen sen motoru biraktiginda degismesi gereken o kirik parca hazirda ellerinde yoktur seni bekletmemek ve/veya daha hizli para alabilmek icin yapmislardir.
Tabi burada aslinda sana sormalari gerekirdi bekletelim mi tamir edip verelim mi diye..

Bir ustanin bakipda kirik parcayi anlamamasi imkansiz zira..
Hani gozden kacmis falan derlerse inanma.

Acikcasi 150-200 lira icin agiz tadini da bozmani onermem gerekiyorsa bayi de parcadan alacagi kardan ve iscilikten feragat eder orta yolu bulursunuz.

Tekrar gecmis olsun.
 
Katılım
29 Kas 2015
Mesajlar
1,029
Bakalım sonuç ne olacak merak ediyorum, durduk yere 150-200 lira daha masrafa girmek istemiyorum. Hayır bide sigorta karşılıyacak her şeyi resmen enayi durumuna düşüyor insan.

eğer sigorta karşılamazsa servisin bunu karşılayıp değiştirmesi lazım, sonuçta kendilerinin görmeyip atladığı bir durum ve bunun suçlusu sen değilsin. 150-200 lira gibi bir şeyse bile bence hiç ses etmeden değiştirmeleri lazım.
 
Katılım
19 Ocak 2016
Mesajlar
1,484
Ford focus arabam vardı. Kaza yaptım. üyükçekmece-Beykent'de kaportacı Mesut usta var. Oraya bıraktım. Adam arabamla 40 km dolanmış. Sözde parça almış ama 3-4 değil ki 40. Sonra ben araştırıp eksper raporuna ulaştım. Hele şimdi SBGM var. Hemen ulaşıyorsun. Kaç para hasar denmiş, neler yapılmış falan. Neyse benim eksper farlar ve radyatör değişecek diye rapor tutmuş. Adam değiştirmemiş. Raporu gösterdim sonra fazlasıyla hasarı giderdi. Birdaha da oraya gitmedim.

Sen de Eksper raporuna ulaş. Belki o parçalar değişecek dedi ama adam yapmadı. Parayı cebe attı. Bunun kesin sonucunu ancak öyle öğrenebilirsin.
 
Katılım
14 Mar 2016
Mesajlar
1,991
Ford focus arabam vardı. Kaza yaptım. üyükçekmece-Beykent'de kaportacı Mesut usta var. Oraya bıraktım. Adam arabamla 40 km dolanmış. Sözde parça almış ama 3-4 değil ki 40. Sonra ben araştırıp eksper raporuna ulaştım. Hele şimdi SBGM var. Hemen ulaşıyorsun. Kaç para hasar denmiş, neler yapılmış falan. Neyse benim eksper farlar ve radyatör değişecek diye rapor tutmuş. Adam değiştirmemiş. Raporu gösterdim sonra fazlasıyla hasarı giderdi. Birdaha da oraya gitmedim.

Sen de Eksper raporuna ulaş. Belki o parçalar değişecek dedi ama adam yapmadı. Parayı cebe attı. Bunun kesin sonucunu ancak öyle öğrenebilirsin.

Evet olayın kaynağı bu. Büyük ihtimalle eksper raporunda o parçada değişmiş görünüyordur, parasını ise eksper ile servis kırışırlar.
Vaktiyle başımıza geldi, misal adam yazmış rapora, arka bagaj kilidi değişti, cam fitilleri komple değişti, kaput komple boyandı (sadece alt kısmı boyandı),mebteşeler değişti diye. Hiçbiri yapılmamıştı halbuki. Ben karşı tarafın sigortasından yaptırmıştım, yaptırmadan önce bir kaç kişi ile konuştuk, o zamanın parası 500-600 TL ye çıkar denen aracın hasara raporunda 2.400 TL yazıyordu.
 
Katılım
18 Haz 2016
Mesajlar
230
Grenaj yapilmadigi halde 415 tl odeme yapmistim, grenajin cozumunu beklerken bugun sigorta firmasindan mesaj geldi ve 360 tl odeme yapilacagi yaziyordu firmayi aradim donus bekliyorum.
Sorun 1 di 2 oldu 415 tl odedim 360 tl odencegi yaziyor ve grenajim çatlak.
 
Katılım
29 Kas 2015
Mesajlar
1,029
Grenaj yapilmadigi halde 415 tl odeme yapmistim, grenajin cozumunu beklerken bugun sigorta firmasindan mesaj geldi ve 360 tl odeme yapilacagi yaziyordu firmayi aradim donus bekliyorum.
Sorun 1 di 2 oldu 415 tl odedim 360 tl odencegi yaziyor ve grenajim çatlak.

hocam bu ödemeler neyin ödemesi? anlamadım ondan soruyorum.
 
Katılım
20 Eyl 2013
Mesajlar
2,767
hocam bu ödemeler neyin ödemesi? anlamadım ondan soruyorum.

Kazada hasar gören aracın sigorta tarafından ödenerek yapılacaksa, sistem böyle işliyor. Sen motorunu yaptırıyorsun, sigortanın ödemesi genelde geciktiği için, motorunu teslim alabilmek adına ödemeyi sen yapıyorsun (bazı servisler yapılan tamirat bedeli kadar teminat senedi alıyor, sigorta firması paralarını ödediğinde senedinizi geri veriyorlar) ve sigorta firması parayı sonra senin hesabına yatırıyor.
 
Katılım
7 Ağu 2015
Mesajlar
528
Grenaj yapilmadigi halde 415 tl odeme yapmistim, grenajin cozumunu beklerken bugun sigorta firmasindan mesaj geldi ve 360 tl odeme yapilacagi yaziyordu firmayi aradim donus bekliyorum.
Sorun 1 di 2 oldu 415 tl odedim 360 tl odencegi yaziyor ve grenajim çatlak.

Hocam benim kazamda da belli bir miktar eksik odenmisti ilk ödemede.Sebebi katma deger vergisinu sigorta sirketi oncelikle vermiyormus ... Eger sen motoru yaptirirsan ve motor yapildi teslim edildi diye sigorta sirketine evrak gonderilirse paranin kalan kismi hesabina o zaman tekrar yatiriliyormus.. Ve bunu servislerde bilmiyor , benim gittigim servis bilmiyordu hatta bu yuzden tartismistikta ama sonradan öğrendim... Bir sıkıntı olmaz sonradan paran yatar diye dusunuyorum kalan kismi bende oyle oldu... Kdv miktarina bak kdv miktari kadar eksikse buyuk olasilikla boyledir...
 
Katılım
18 Haz 2016
Mesajlar
230
Yok eksik islem yapmis servis gorustum kalan ucreti onlardan alicam, grenajdaki catlak olayinida sonradan sigorta onaylamamis onun hakkindada ne yapilacagini bildirmelerini bekliyorum, yani işin özü en bastan ekspertiz islemi duzgun yapilsaydi hic bi sorun olmayacakti
 
Katılım
29 Mar 2015
Mesajlar
590
hangis servis hocam, yazdınız mı görmedim ama ifşa edin bir daha gitmemeye çalışalım.
 
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
159
Bende bi araçla kaza yapmiştım servise braktım araçınız hazır dediler gitim almaya bi baktım ön çam çatlak bu niye çatlak dedim görmemişiz experede
bile bildirmemişler servis kendi cebinden değiştirdi :) Allahtan gördüm yoksa kitlerler di bana
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst