Kaza anında neden hemen kontak kapatılıyor ?

Katılım
24 Ağu 2020
Mesajlar
65
Merhaba değerli abilerim az önce 06Doruk adlı bir motovloggerin kaza anını izledim daha doğrusu videolarını izliyordum ve kaza yaptığını gördüm ve motordan düştü direk kontağa koşup hemen kapattı sadece bu abimiz değil tüm kişiler öyle neden kapatiyorlar kapatmazsak ne olur ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:35 ----------

Yokmu cevap
 
Katılım
10 Eki 2017
Mesajlar
1,413
Motosikleti
Ns200
Kaza anında ne kadar hasar alındığı motosiklete bakmadan anlasilamayacagi için önce kontağı kapatıp yağ akmasına karşı motosikleti benzin akmasına karşı hem motosikleti hem kendinizi sağlama almış oluyorsunuz. Motosikletin yatık vaziyette çalışması da iyi yaglanmamasi sebebiyle ek hasara sebep olabilir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:55 ----------

Motosikletin yatık vaziyette çalışması da iyi yaglanmamasi sebebiyle ek hasara sebep olabilir.

Bundan emin değilim
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
6 Kas 2019
Mesajlar
2,241
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Merhaba değerli abilerim az önce 06Doruk adlı bir motovloggerin kaza anını izledim daha doğrusu videolarını izliyordum ve kaza yaptığını gördüm ve motordan düştü direk kontağa koşup hemen kapattı sadece bu abimiz değil tüm kişiler öyle neden kapatiyorlar kapatmazsak ne olur ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:35 ----------

Yokmu cevap

Bosuna benzin yakmasin diye kapatiyor tabiki.
 
Katılım
23 Ağu 2018
Mesajlar
780
Hem yukarıdaki sebeplerden hem de olası sıkışmaların önüne geçilebilmesi için gerekli bence.
 
Katılım
9 Nis 2020
Mesajlar
6
Yan yatan motosiklette arka tekerlek yere temas etmediği durumda motor stop etmez ve çalışmaya devam eder. Genelde viteste kaldığı için tekerlek hareket halindedir. Ola ki olay yerinde biri tekerleğe veya zincire dokunursa ciddi zarar görebilir veya bilinçsiz biri motosikleti kaldırmaya kalktığında arka tekerlek yere değdiği an elinden fırlayıp ikinci bir kazaya yol açabilir. Karbüratörden akan benzinin olduğu yerde ateş olmadan tutuşması zor ancak yine de sıcak motora fazla benzin akıtmamak lazım. Bunun için motoru dik konuma getirmek gerekiyor. Yatay pozisyonda yağlama az olsa da hemen motora zarar vereceğini sanmıyorum. Zarar verse bile kaza yapan yada tanıkların aklına bunun geleceğini sanmıyorum.
 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
Scooterlarda denge sensorunden dolayi otomatik kapaniyor diye biliyorum. Benim eski scooterin denge sensorunu iptal etmisler benden onceki sahipleri. Ilk kazamda hava filtresinin oldugu kisim yaglandi, motor yaginin bir kismi yere akti. Calismaya devam etse yagi bitirebilir, zaten 1 lt aliyordu.
 
Katılım
24 Ağu 2020
Mesajlar
65
Cevap veren tüm abilerime sonsuz tesekkur ederim merakımı giderdiginiz için :)
 
Katılım
4 Mar 2007
Mesajlar
2,414
Motosikleti
BWS 100
Bahsettiği video bu galiba. 6.dk'da gerçekleşiyor. (herkeste videocu olmuş.)

arkadaş motoru yatırmıştı. Hafif bir şekilde. Hızıda düşüktü. Tam arka teker ayağına denk gelmişti ve teker patinaj çekiyordu ayak bileğinin üstünde. Allahtan bot vardı birşey olmadı. Bot olmasa, hasarsız atlattığımız düşmeyi, iyi bir yanıkla ödeyecekti. MEsela orada da daha motoru ve çocuğu kaldırmadan direkt kontağı kapatmak gerek.
hahha, öyle bir anlattım ki. Sanki ayağının üstüne motoru kaldırıyormuşuz falan.
Kapatın işte kontağı. nedeni yok.
En basiti, yağ pompası boşta kalır. motor yağlama yapmaz, yatak sarar. Nedeni bu :mrgreen:
 
Son düzenleme:
Katılım
24 Ağu 2020
Mesajlar
65
Bahsettiği video bu galiba. 6.dk'da gerçekleşiyor. (herkeste videocu olmuş.)
https://www.youtube.com/watch?v=GOyjBVEBHx8

arkadaş motoru yatırmıştı. Hafif bir şekilde. Hızıda düşüktü. Tam arka teker ayağına denk gelmişti ve teker patinaj çekiyordu ayak bileğinin üstünde. Allahtan bot vardı birşey olmadı. Bot olmasa, hasarsız atlattığımız düşmeyi, iyi bir yanıkla ödeyecekti. MEsela orada da daha motoru ve çocuğu kaldırmadan direkt kontağı kapatmak gerek.
hahha, öyle bir anlattım ki. Sanki ayağının üstüne motoru kaldırıyormuşuz falan.
Kapatın işte kontağı. nedeni yok.
En basiti, yağ pompası boşta kalır. motor yağlama yapmaz, yatak sarar. Nedeni bu :mrgreen:

Evet evet dediğim video bu :D
 
Katılım
26 Ocak 2015
Mesajlar
37
Modern motosikletlerin zaten hepsinde düşme anında ateşlemeyi kesmek için eğim sensörü mevcut. Bunun amacı hem güvenlik(yangın, hareketili parçalar vs.) hemde motor yatay konumda hiç yağlama yapmadığı için motorun zarar görmesini engellemek. Yağ pompası, yağı karterin en alt noktasından tek bir yerden çeker. Bu sebeple yatay pozisyonda yağlama olmaz.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
5 Kas 2015
Mesajlar
11,464
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ABS'nin engelleyebilecegi bir kaza daha...

Bu arada yaglama sistemi kartersizse (dry sump) motor yan yatsa bile yaglamaya devam eder :wiinkk:
 
Katılım
26 Ocak 2015
Mesajlar
37
Belli açıdan sonra onlar da yağlama yapmaz. Sonuçta yağ rezervuarı ayrı olsada pompa her zaman en aşağıdan çeker.
 
Katılım
19 Ağu 2018
Mesajlar
838
ABS'nin engelleyebilecegi bir kaza daha...

Bu arada yaglama sistemi kartersizse (dry sump) motor yan yatsa bile yaglamaya devam eder :wiinkk:

uzun bir viraj düşünsek 250 300 metre falan motor maksimum yatış açısında viraj çıkışına kadar dönse sürekli o zaman ne olur ?
yatış açısı atıyorum 55-60 derece olacak
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Arkadaşlar zaten işin teknik boyutunu güzelce anlatmışlar, bana da sanki kaza sonrası insanın canıyla cebelleşirken o hengamede gundinin tekinin motoru çalmaya yeltenmemesi adına kontak kapatılır, anahtar çıkarılır gibi geliyor.
 
Katılım
28 Tem 2020
Mesajlar
135
Motosiklet az yaksın diye, durduğu yerde çalışırsa giderken 100km de 4lt yakıyorsa atıyorum yatık halde 100km de kaç lt yakar kestiremeyiz çünki km yapamıyoruz :D
 
Katılım
21 Ara 2008
Mesajlar
1,744
kaza anında motor devrildiğinde motorun yağlanamaması,çalınma riskine kadar bir çok fikir beyan edilmiş.Video'dan bağımsız olarak söyleyebilirim ki yağ pompasının görevini yapamaması , çalınma riski,yakıt sarfiyatından daha büyük bir risk var .Kaza yapan ,yan yatan motorların yakıt şamandıraları takılı kalabiliyor.şamandıranın takılı kalmasıyla yakıt tahliyeden boşalır.en önemli faktör yangın riskidir.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,448
Motosikleti
D400
ben teknik sebeplerden değil yerde devrilmiş halde hala calısır halde durdugunda sinirimi bozdugu sanki cok daha hasar alacakmıs hissi verdiği için kapatmıstıöm
 
Katılım
31 Mar 2009
Mesajlar
3,303
bu kadar basit kazada kötü olmuş sadece taksi değil bütün araçlar frene basmış hepsinde stoplar yanıyor biraz daha dikkatli olsa cillop gibi kurtarırmış biraz da bu tarz kazalar sanırım arkadaşın video çekerken dikkatinin dağıldığından oluyor o an ne desem ne yapsam modu oluyor ister istemez birde hyosung kullanmışlığım frenleri çok saçma yerde kitleyen bir motor kendisi abs olsa muhtemel kurtarırdı gibi
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst