Kaydıktan Sonra Motorun Zıplaması

Katılım
5 May 2007
Mesajlar
286
Merhaba Arkadaşlar

Bundan sonra umarım beraber geçireceğiz bu forumda zamanmızı size sormak istediğim aslında bir sorun değil merak!

Anlatayım ;

Belirli bir hızla(hatrı sayılır bir miktar) giderken arka tekerleri kitleyip motoru iyice yavaşlattıktan sonra gaza bastığımda motorun zıplaması nedendir acaba?

Ayrıca motora ne gibi bir zararı vardır yada varmıdır?

Bilgilerim
Yamoto 150T
4 Zamanlı
 
Katılım
4 Ağu 2006
Mesajlar
732
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
yanlis vites seciminden oluyordur. yani yüksek vitesde birakiyor ve motor devrinin fazla düsmesine neden oluyorsun. alet toparlamaya calisirken zorlaniyor ve motosiklet hoplamaya basliyor. aynen arabada (eskiden, daha hafif arabalarda) oldugu gibi (simdiki 1.5 tonluk araclarda sadece motorun bogulmak üzere oldugunu duyuyorsun - "rölanti vuruyor" olayi).
 
Katılım
24 Nis 2006
Mesajlar
10
fren sıktıgınızda amartisörler asagıya dogru küçülür siz gaza basıp aynı anda freni bırakırsanız yay serbest kalır sizi motor esek gibi tepeler üstünden bile atabilir.... heleki gidonunuz baska yönde motor baska yönde ise kolay gelsin .....
 
Katılım
24 Ocak 2006
Mesajlar
4,007
Scooter kullandığın için ilk kalkışlarda küçük vitese denk gelen aktarma kayışı sıkılığı bulunması sebebiyle motor istikrarlı hızlanıyor.Ama ani frende motor büyük vitese denk gelen pozisyonda olduğu için ani hızlanma eğilimide oluyor ve öne doğru şahlanıyomuş gibi geliyor.(Tahminen:cherry: )
 
Katılım
17 May 2006
Mesajlar
2,547
fren sıktıgınızda amartisörler asagıya dogru küçülür siz gaza basıp aynı anda freni bırakırsanız yay serbest kalır sizi motor esek gibi tepeler üstünden bile atabilir.... heleki gidonunuz baska yönde motor baska yönde ise kolay gelsin .....

arkadas bunu ima etmemis,onun soyledigi sey motor zorlandiginda niye sarsar.motor normal gdevirinde giderken piston ve krank ve kol fazla yuke binmez,ama zorlanirsa yani piston asagi yukari hareketini zorlanmadan yapar.sen zorlayip gaza abandiginda pistonun asagi hareketi cok zor olur ama piston hava tahliyesini yaptiktan sonra yanma odasi bosalir ve piston yukten duser,
diger bi basit aciklama ile pistonun alt olu nokta ve ust olu noktadaki asiri kuvvet farklari.
 
Katılım
5 May 2007
Mesajlar
286
Scooter kullandığın için ilk kalkışlarda küçük vitese denk gelen aktarma kayışı sıkılığı bulunması sebebiyle motor istikrarlı hızlanıyor.Ama ani frende motor büyük vitese denk gelen pozisyonda olduğu için ani hızlanma eğilimide oluyor ve öne doğru şahlanıyomuş gibi geliyor.(Tahminen:cherry: )

Teşekkürler kendimi motor servisinde gibi hissettim!!!
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
19 Nis 2007
Mesajlar
270
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
LASTİKLER FAZKMAMI GELDİ arkadaşım neden arka tekeri kitliyosunki ???
 
Katılım
4 Eyl 2005
Mesajlar
1,077
tamamen kayıştan kaynaklanan bi olay dediğin yüksek hızlarda arka tekerleği kilitlediğinde kayış duruş pozisyonu alır ve gaz vermeye kalktığında da ani den açılır ve aşırı derecede rahatsız edici bi itme yapar zararı varmı var tabi kayışın ömrünü yersin kalitesiz kayışsa kopadabilir:rendeer:
 
Katılım
2 Eyl 2006
Mesajlar
26
peki bu hareket yani arkadaşın sorduğu arka lastiği kitleyip gaz verince meydana gelen olay motora zarar verirmi???
 
Katılım
27 Şub 2007
Mesajlar
247
kardeş motor hopluyorsa aşırı bi tepki veriyorsa neden yapıyorsunki tabiki zararı olur.yapma sende için rahat olsun en azından.kitapçıgında motru hoplatın klitleyip ani gaz verin zararı olmaz diye yazmazki.ya gaz teli kopar yada biyeri koparır.ozaman usta bulur zararını
 
Katılım
2 Eyl 2006
Mesajlar
26
kardeş motor hopluyorsa aşırı bi tepki veriyorsa neden yapıyorsunki tabiki zararı olur.yapma sende için rahat olsun en azından.kitapçıgında motru hoplatın klitleyip ani gaz verin zararı olmaz diye yazmazki.ya gaz teli kopar yada biyeri koparır.ozaman usta bulur zararını


Sağ olasın baba ya uzun zamandır bende bunu düşünüyordum aydınlattığın için tekrardan teşekkürler...
 
Katılım
5 May 2007
Mesajlar
286
Ne biliyim sevk meselesi yaw :(
Ayrıca teşekkürler birbirinden değerli cevaplarınız için!
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst