Kawasaki Kawasaki ER5 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
27 Nis 2011
Mesajlar
132
arkadaşlar askere gideceğim için er 5 imi satmak zorundayım ilgilene arkadaşlara duyurulur... sahibinden.com ilan no:61778549
 
Katılım
11 Ara 2006
Mesajlar
815
50.000 km i 400 km geçtim :) bakıma sokayım diyorumda namussuz banamısın demiyor :p , hatta kış geldi performans tavan yaptı!! nedir beyler şimdi bunun 50.000 km işlemleri? bu arada egsozt susturucum boşalmıştı şakır şukur ötüyordu.Bursa'da orjinal çıkma buldum 185 TL e aldım...Bu hafta eskisini kestirip yenisini taktıracağım...Ercan motor 350 TL fatura çıkardı orjinal olmayan egzosta böyle bir formül buldum umarım kötü bir görüntü oluşturmaz kaynak işinden sonra!:silent:
 
Katılım
9 Ara 2005
Mesajlar
590
50.000 km i 400 km geçtim :) bakıma sokayım diyorumda namussuz banamısın demiyor :p , hatta kış geldi performans tavan yaptı!! nedir beyler şimdi bunun 50.000 km işlemleri? bu arada egsozt susturucum boşalmıştı şakır şukur ötüyordu.Bursa'da orjinal çıkma buldum 185 TL e aldım...Bu hafta eskisini kestirip yenisini taktıracağım...Ercan motor 350 TL fatura çıkardı orjinal olmayan egzosta böyle bir formül buldum umarım kötü bir görüntü oluşturmaz kaynak işinden sonra!:silent:

O egzost'u ben alacaktım fiyatını 150TL ye bırakmadı.Çizik v.s. vardı.Kaynak yapınca çirkin görüneceğini düşünmesem hemen alırdım.Performans egzost takarken onu görünen yerden değilde alt çift birleşim yerinden kesseler düşünmeden alırdım :)
Hayırlı olsun eskisinden iyi olacağı kesin bence :D
50bin km güzel bir kmdir.Motorla ilgili ilginç ilginç görüşleri olan çakma ustaların görmesi gerekir :)
Yaptırabileceklerin zaten sınırlı.

Sübap ayarı
Karbüratör temizliği
Hava ayarları
Senkronizasyon ayarı
Buji değişimi
Hava filtre değişimi
Yağ filtre değişimi
Yağ değişimi
Zincir & dişli bakımları
Gaz , debriyaj ve jikle teli bakımı - yağlaması
Fren kampana sisteminin sprey ile temizliği
Jantta bulunan kampana yuvası fatura yapmışsa yüksek fren performansı için tornada faturasını aldırabilirsiniz
Disk aynanızda aynı şekilde fatura varsa disk aynasını traşlatabilir veya yeni disk alabilirsiniz
Akünüz sulu ise akü bakımı yapılabilir

Bu bakımlar neticesinde motorunuzda sorun yoksa 75bin kmye kadar problemsiz devam edebilirsiniz...
Sübap senkron ayarına 200TL alırlar,karbüratör temizli falan 200e ikna edebilirsin.
Yağ ve yağ filtresi 90TL tutar.Bujiler nkg olarak 40TL.Hava filtresi K&N almazsan 60TL civarı.Jant ve disk konusu hariç yapılacak işlemler için de işçiliği senkron işçiliği için söylediği rakama dahil ettirebilirsin düşüncesindeyim.
 
Katılım
11 Ara 2006
Mesajlar
815
O egzost'u ben alacaktım fiyatını 150TL ye bırakmadı.Çizik v.s. vardı.Kaynak yapınca çirkin görüneceğini düşünmesem hemen alırdım.Performans egzost takarken onu görünen yerden değilde alt çift birleşim yerinden kesseler düşünmeden alırdım :)
Hayırlı olsun eskisinden iyi olacağı kesin bence :D
50bin km güzel bir kmdir.Motorla ilgili ilginç ilginç görüşleri olan çakma ustaların görmesi gerekir :)
Yaptırabileceklerin zaten sınırlı.

Sübap ayarı
Karbüratör temizliği
Hava ayarları
Senkronizasyon ayarı
Buji değişimi
Hava filtre değişimi
Yağ filtre değişimi
Yağ değişimi
Zincir & dişli bakımları
Gaz , debriyaj ve jikle teli bakımı - yağlaması
Fren kampana sisteminin sprey ile temizliği
Jantta bulunan kampana yuvası fatura yapmışsa yüksek fren performansı için tornada faturasını aldırabilirsiniz
Disk aynanızda aynı şekilde fatura varsa disk aynasını traşlatabilir veya yeni disk alabilirsiniz
Akünüz sulu ise akü bakımı yapılabilir

Bu bakımlar neticesinde motorunuzda sorun yoksa 75bin kmye kadar problemsiz devam edebilirsiniz...
Sübap senkron ayarına 200TL alırlar,karbüratör temizli falan 200e ikna edebilirsin.
Yağ ve yağ filtresi 90TL tutar.Bujiler nkg olarak 40TL.Hava filtresi K&N almazsan 60TL civarı.Jant ve disk konusu hariç yapılacak işlemler için de işçiliği senkron işçiliği için söylediği rakama dahil ettirebilirsin düşüncesindeyim.


adam banada bırakmadı 150 TL e 1 ay bekledim 2 kez aradım nuh dedi peygamber demedi.:) neyse,bugün taktırdım susturucuyu.fakat taktırırken bir sürprizle karşılaştım ki eski susturucu çıkınca içinde herhangi bir boşalma olmadığını farkettim..yeni susturucuyu kaynattırıp monte edince yumrukla vurduğumda yine şakır şukur ses yaptı...deli oldum nerden geldiğini anlayamadık!daha sonra alt çit birleşim yerindeki bağlantıdaki vidaların takoz lastiklerinin boşluk yaptığı sesin bundan sebep olduğu kanısına vardım...ama entresandırki eskiye oranla daha az bir ses var!sanki biraz haybeye uğraşılmış masraf edilmiş gibi oldu!!! neyseki görünüm itibarı ile benimkinden daha temiz ve çiziksiz..adam 14.000 km de çıkarmış susturucuyu arada 35.000 km var :) en azından bu biraz teselli oldu...

50.000 km bakımınında maşallahı varmış,400-500 TL sıkışmış biryerlere anlaşılan!:queen: ilanda 6.300 TL fiyat koymuştum e 7.000 TL desem yeridir yani :p
 
Katılım
9 Ara 2005
Mesajlar
590
Arkadaşlar bizim motorun parça kodlarının bulunduğu parts manual'i nin pdf belgesini bir türlü bulamadım.Kimsede veya piyasada yok mudur yav ?
ER5 in parça kodları lazım bana...


---------- Mesajlar birleştirildi - 17:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:58 ----------

adam banada bırakmadı 150 TL e 1 ay bekledim 2 kez aradım nuh dedi peygamber demedi.:) neyse,bugün taktırdım susturucuyu.fakat taktırırken bir sürprizle karşılaştım ki eski susturucu çıkınca içinde herhangi bir boşalma olmadığını farkettim..yeni susturucuyu kaynattırıp monte edince yumrukla vurduğumda yine şakır şukur ses yaptı...deli oldum nerden geldiğini anlayamadık!daha sonra alt çit birleşim yerindeki bağlantıdaki vidaların takoz lastiklerinin boşluk yaptığı sesin bundan sebep olduğu kanısına vardım...ama entresandırki eskiye oranla daha az bir ses var!sanki biraz haybeye uğraşılmış masraf edilmiş gibi oldu!!! neyseki görünüm itibarı ile benimkinden daha temiz ve çiziksiz..adam 14.000 km de çıkarmış susturucuyu arada 35.000 km var :) en azından bu biraz teselli oldu...

50.000 km bakımınında maşallahı varmış,400-500 TL sıkışmış biryerlere anlaşılan!:queen: ilanda 6.300 TL fiyat koymuştum e 7.000 TL desem yeridir yani :p

Yoo bunlar 50bin bakımının yapılması gerekenler değil.Ben olsam yapacaklarım :D Siz bunları kısa vadede yapmışsınızdır o ayrı.Benim dediklerim yapılırsa iyi olurlar :D
Ayrıca egzostu kestikten sonra da çıkardığınızda vurunca şangırtı geliyorsa iç susturucu puntalarından ayrılmış demektir.
Daha önce bu olay cbf150 ve kanuni markasının seyhan 125 ve 150 modellerinde karşılaştığımız bir sorun.Egzostu pek görünmeyen bir tarafından dikdörtgen şeklinde açıp oksijen kaynağı ile içten punta atarak çözüyorduk.
Belki daha profesyonel bir çözüm yolu mevcuttur düüşüncesindeyim açıkçası.Neyse görüntüyü tazelemiş oldunuz.
Mümkünse kaynaktan sonraki sağ profilden bir resim yollayabilir misiniz ?
Nasıl durdu içinize sindi mi görüntüsü ?
 
Katılım
11 Ara 2006
Mesajlar
815
Arkadaşlar bizim motorun parça kodlarının bulunduğu parts manual'i nin pdf belgesini bir türlü bulamadım.Kimsede veya piyasada yok mudur yav ?
ER5 in parça kodları lazım bana...


---------- Mesajlar birleştirildi - 17:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:58 ----------



Yoo bunlar 50bin bakımının yapılması gerekenler değil.Ben olsam yapacaklarım :D Siz bunları kısa vadede yapmışsınızdır o ayrı.Benim dediklerim yapılırsa iyi olurlar :D
Ayrıca egzostu kestikten sonra da çıkardığınızda vurunca şangırtı geliyorsa iç susturucu puntalarından ayrılmış demektir.
Daha önce bu olay cbf150 ve kanuni markasının seyhan 125 ve 150 modellerinde karşılaştığımız bir sorun.Egzostu pek görünmeyen bir tarafından dikdörtgen şeklinde açıp oksijen kaynağı ile içten punta atarak çözüyorduk.
Belki daha profesyonel bir çözüm yolu mevcuttur düüşüncesindeyim açıkçası.Neyse görüntüyü tazelemiş oldunuz.
Mümkünse kaynaktan sonraki sağ profilden bir resim yollayabilir misiniz ?
Nasıl durdu içinize sindi mi görüntüsü ?

iç susturucu nerdeki? puntalarından ayrılmış isede egzozu komple söktük keserken ve kaynak yaparken evirdik çevirdik hiç ses gelmedi? hatta az önce tekrar baktım şırıltı alt çit birleşim yerinden geliyor iç susturucu oradamı? en kısa zamanda resimi eklerim...görüntü olarak içime sinmedi değil,polisaj uyguladıktan sonra daha iyi görünür kanaatindeyim...senin bacak nasıl dostum?ne zaman dönüyorsun aramıza?
 
Katılım
9 Ara 2005
Mesajlar
590
iç susturucu nerdeki? puntalarından ayrılmış isede egzozu komple söktük keserken ve kaynak yaparken evirdik çevirdik hiç ses gelmedi? hatta az önce tekrar baktım şırıltı alt çit birleşim yerinden geliyor iç susturucu oradamı? en kısa zamanda resimi eklerim...görüntü olarak içime sinmedi değil,polisaj uyguladıktan sonra daha iyi görünür kanaatindeyim...senin bacak nasıl dostum?ne zaman dönüyorsun aramıza?

Kardeşim tek deyneğe düştüm.Deyneksizde adım atabiliyorum.Doktorum üzerine ufak ufak deynekle bas dedi.Kazayı yaptığım artçımın durumu iyi.Şuan deyneksiz yürüyor normale yakın şekilde.Benim kırıklar biraz daha teferruatlı olduğu için uzun sürüyor.Üzerine birde doku ölümü ve iyileşme süreci gelince biraz şifa dağılıyor tabiki :) Ama buna şükür tek deynek normal şekilde yürüyorum.Sorunsuz şekilde otomobil kullanabiliyorum.Buda bileğim için büyük bir artı katıyor.
Ne yalan söyliyim az önce hava soğuk falan demedim giydim montumu kuzenimle iki ER5 ufaktan bir gazladım :D Ama hava anormal soğuktu açıkçası hiç zevk alamadım demiyim ama şimdilik yetti :D) Yani aslında aranıza döndüm sayılır bir nebze de olsa.Sadece motordan inince yürüme sıkıntım var.Deynek taşımakta biraz garip olacağı için arabam ile devam şimdilik :D Hem kaloriferi de var :D

İç susturucu dediğim şey kestiğiniz bölümün içi.Eğer onu sallayınca veya yere tıklatınca şırıltı yapmıyorsa onda sorun yoktur zaten.Asıl şırıltıyı Er5 te egzost tarafındaki artçı pag'i yapar.Mutlaka kapalı tutun.Onun şırıltısı sizin kafanızı karıştırıyor olabilir ;)
 
Katılım
19 Şub 2007
Mesajlar
703
Eski model er5 lerin egsozu çürüyor genelde. Burda 2000 model aldı arkadaş ,egsoz hyo 250 egsozu.Son gelen crom egsozlu er5 lerde bu sorunun olmadığını düşünüyorum.ilkan bu arada km olarak en yüksek km kimde topicte:)))
 
Katılım
9 Ara 2005
Mesajlar
590
Yeni model olarak sanırım Serhat olması lazım.99 kasaları bilmiyorum.Bana direksiyon borusu lazım kanka ya .. Anında yamuluyor bu gidonlar.Sol taraf yukarı doğru değil geriye doğru gelmiş olayda.Bindim dün ama can sıkıcı oluyor sanki motor yamuk gibi ayarım kaçtı :)
 
Katılım
11 Ara 2006
Mesajlar
815
benim egzoz yeni modelde abi deli oldum şırıltı sesinin kaynağını bulamıyorum kafayı yiyecem susturucudan değil,arka peglerdende değil :) egzoz alt çift birleşim yerinden geliyor yumrukla vurunca! neyse artık haftaya bakımda ustamla iyice bi kontrol ederim lift üzerindeyken motor alttan baka baka bulurum umarım!gerçi rahatsızlık verici boyutta değil ses ama tilt oluyorum elimde değil :) bu arada en yüksek km lerden biri bendedir eminim 50.550 oldu...4.550 Km si bana aittir :p
 
Katılım
5 Kas 2011
Mesajlar
1
Merhaba arkadaşlar . Aranıza yeni katıldım. Herkese kazasız belasız sürüşler diliyorum. Allah hepimizi korusun inşallah. Bir sorum olacak. Er-5 lerin senkron ayar vidası sonuna kadar sıkıldıktan sonra standart olarak tekrar geriye kaç tur gevşetiliyor? Bilen arkadaşlar söylerse sevinirim....
 
Katılım
9 Ara 2005
Mesajlar
590
Merhaba arkadaşlar . Aranıza yeni katıldım. Herkese kazasız belasız sürüşler diliyorum. Allah hepimizi korusun inşallah. Bir sorum olacak. Er-5 lerin senkron ayar vidası sonuna kadar sıkıldıktan sonra standart olarak tekrar geriye kaç tur gevşetiliyor? Bilen arkadaşlar söylerse sevinirim....

Onun öyle bir turu yok kardeşim.Elektronik veya mekanik cihaza bağlanarak senkron sağlanıyor.Senkron yapmadan önce hava ayar vidalarını kapatıp 2.5 tam tur açacaksın her iki karbüratöründe.Ardından vakum kafalarına senkron vakum hortumlarını takıp ayar vidasından vakumlar eşit duruma gelene kadar ayarlayacaksın.
 
Katılım
19 Şub 2007
Mesajlar
703
Onun öyle bir turu yok kardeşim.Elektronik veya mekanik cihaza bağlanarak senkron sağlanıyor.Senkron yapmadan önce hava ayar vidalarını kapatıp 2.5 tam tur açacaksın her iki karbüratöründe.Ardından vakum kafalarına senkron vakum hortumlarını takıp ayar vidasından vakumlar eşit duruma gelene kadar ayarlayacaksın.

İlkan kardeşim direksiyon ebaydan da alsak kargo baya tuzlu. Birebir olan bir çinli yokmudur acaba. Yamulunca eski ayara getiremiyorum. Sürekli. yamuk kalıyor az da olsa.. Bildiğim en ucuz direksiyon yeni kasa gs 500 120 tl sonrada cbf 250 ninki geliyor 150 lira civarı sanırsam. Yan sanayi uyan direksiyon bulursak bütün er5 sahipleri rahat eder. Düşme durumunda tako nikelajı direksiyon ve sinyalin hasar görmesi fix olan bişey..Bu arada 24 binde siyah bir er5 samimi bir dostum tarafından satın alındı. sinyal camı lazım elinde fazla olup satmak isteyenveya fiyatını bilen belirtirse sevinirim. Saat gibi çalışıyor namussuz. Bu arada km olarak 50 bin 55 bin değil anahtar değmeden orjinal 70 /80 binde er 5 var mı? (yurdum insanı faktörünü hesaba katarak soruyorum, avrupada olsa 100 bin çevirir kesin)
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
ben her zaman şöyle düşünürüm motorun bakım zamanını beklememeli,değişik bir ses duyunca sesin neden oldugu sorunu gidermeli,sık sık kumanda tellerini kontrol edip yağlamasını yapmalı,ilginç bir zamanda arıza vermemesi için :)
zaten zincir ve dişliler arıza yapacagını zamanla belli ediyor.
bu tarz üst cc motosikletlerde en sıkıcı olan çogu parçanın eş degerini bulamamak :silent:
ben ön disc için eş deger bulamadım mesela orjinalini sipariş ettim,yine arka dişli içinde Almanya'dan orjinalini getirttim.gerçi yurt dışından getirtmek her zaman ucuz oluyor ama insanı baya bir ugraştırıyor.
bazı yabancı sitelerde çogu motosiklete uyan eş deger parçaları gösteriyor ama içlerinde neyazikki Kawasaki yok :pale:

bende er 5 servis manueli var İlkan ama İngilizce lazım oldukça komşuya çevirttiriyorum şimdiye kadar çok işimi gördü :) yoksa bu km ye kadar zor gelirdik servise paraları bayılmaktan :)
kısmetse bayramdan sonra subap ayarı ve senkron ayarı yaptıracagım bakalım ne kadar keyif vericek ayardan sonra şu anda şehir içi km de 200-210 krş yakmaya başladı son zamdan sonra

Bu arada hepinizin Kurban Bayramı Kutlu olsun kazasız belasız sürüşler :)
 
Katılım
9 Ara 2005
Mesajlar
590
ben her zaman şöyle düşünürüm motorun bakım zamanını beklememeli,değişik bir ses duyunca sesin neden oldugu sorunu gidermeli,sık sık kumanda tellerini kontrol edip yağlamasını yapmalı,ilginç bir zamanda arıza vermemesi için :)
zaten zincir ve dişliler arıza yapacagını zamanla belli ediyor.
bu tarz üst cc motosikletlerde en sıkıcı olan çogu parçanın eş degerini bulamamak :silent:
ben ön disc için eş deger bulamadım mesela orjinalini sipariş ettim,yine arka dişli içinde Almanya'dan orjinalini getirttim.gerçi yurt dışından getirtmek her zaman ucuz oluyor ama insanı baya bir ugraştırıyor.
bazı yabancı sitelerde çogu motosiklete uyan eş deger parçaları gösteriyor ama içlerinde neyazikki Kawasaki yok :pale:

bende er 5 servis manueli var İlkan ama İngilizce lazım oldukça komşuya çevirttiriyorum şimdiye kadar çok işimi gördü :) yoksa bu km ye kadar zor gelirdik servise paraları bayılmaktan :)
kısmetse bayramdan sonra subap ayarı ve senkron ayarı yaptıracagım bakalım ne kadar keyif vericek ayardan sonra şu anda şehir içi km de 200-210 krş yakmaya başladı son zamdan sonra

Bu arada hepinizin Kurban Bayramı Kutlu olsun kazasız belasız sürüşler :)

Seninde bayramın mübarek olsun.Ben servis manual'ini istemiyorum.Bende var o.Bana Parça kodlarının manual'i lazım.Sipariş vereceğim zaaman orjinal parça almak istersem çok uğraşıyorum parça koduna ulaşana kadar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:21 ----------

İlkan kardeşim direksiyon ebaydan da alsak kargo baya tuzlu. Birebir olan bir çinli yokmudur acaba. Yamulunca eski ayara getiremiyorum. Sürekli. yamuk kalıyor az da olsa.. Bildiğim en ucuz direksiyon yeni kasa gs 500 120 tl sonrada cbf 250 ninki geliyor 150 lira civarı sanırsam. Yan sanayi uyan direksiyon bulursak bütün er5 sahipleri rahat eder. Düşme durumunda tako nikelajı direksiyon ve sinyalin hasar görmesi fix olan bişey..Bu arada 24 binde siyah bir er5 samimi bir dostum tarafından satın alındı. sinyal camı lazım elinde fazla olup satmak isteyenveya fiyatını bilen belirtirse sevinirim. Saat gibi çalışıyor namussuz. Bu arada km olarak 50 bin 55 bin değil anahtar değmeden orjinal 70 /80 binde er 5 var mı? (yurdum insanı faktörünü hesaba katarak soruyorum, avrupada olsa 100 bin çevirir kesin)

Kanka Kanuni Windy 150 var.Bu direksiyon bizim direksiyonla aynı gibi geldi bana.Birtek takınca belki göbekteki dişlerin 2-3 mm lik bölümü taşar.Ama problem değil.Birde kumanda panelleri için delik açılması lazım.Onu da yaparız.Deneyeceğim.Sonucu bildiririm.
ER5 in sinyali zor sinyal camı daha zor bulunur.Düşme olayında benim sinyallere bişe olmadı :D Hep camları parçalandı.Diğer parça zaten çok sağlam lanet :D
Arkadaşa selam söyle.Hayırlı olsun dileklerimizi ileet.Kendisinide buraya sok :D
Bu arada bende orjinal sinyaller var.Bilginiz olsun ;) Ön mü arka mı önemli olan o...
 
Katılım
11 Ara 2006
Mesajlar
815
İlkan kardeşim direksiyon ebaydan da alsak kargo baya tuzlu. Birebir olan bir çinli yokmudur acaba. Yamulunca eski ayara getiremiyorum. Sürekli. yamuk kalıyor az da olsa.. Bildiğim en ucuz direksiyon yeni kasa gs 500 120 tl sonrada cbf 250 ninki geliyor 150 lira civarı sanırsam. Yan sanayi uyan direksiyon bulursak bütün er5 sahipleri rahat eder. Düşme durumunda tako nikelajı direksiyon ve sinyalin hasar görmesi fix olan bişey..Bu arada 24 binde siyah bir er5 samimi bir dostum tarafından satın alındı. sinyal camı lazım elinde fazla olup satmak isteyenveya fiyatını bilen belirtirse sevinirim. Saat gibi çalışıyor namussuz. Bu arada km olarak 50 bin 55 bin değil anahtar değmeden orjinal 70 /80 binde er 5 var mı? (yurdum insanı faktörünü hesaba katarak soruyorum, avrupada olsa 100 bin çevirir kesin)

sinyal camı ingiliz wemoto var tanesi 7 TL e geliyor.ben daha önce ısmarladım tavsiye ederim;:cat:

http://www.wemoto.com/bikes/Kawasaki/ER-5_ER_500_C1_C3_C4_C5P/01-07/picture/Indicator_Lens/
 
Katılım
19 Şub 2007
Mesajlar
703
Evet ben yurtdışı uğraşmadan alalım dedim. son çare bunu da değerlendiricem. velomoto sitesinde 2 lens ve ampul 44 tl. Bu sinyal camları ön arka farkediyor mu acaba ?? inşallah aynıdır. 2 şeffaf lens ile sorun çözülmüş olur...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst