Kawasaki Kawasaki ER5 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
25 May 2008
Mesajlar
125
ağbilerim lintkeki yağ filitresinin yerine k&n aılrım daha iyi fiaytı otuz tl hava filitresi k&n yıkanabilir uzun vadeli kullnaırsın doksan tl bence daha mantıklı olur iridyum bujila ıcam kışa hazırlık yapıoy rum alınca fiyatınızay arım buraya daha önce suabp ayarı yapan varmı acaba yardımcı olusra sevinirim ekndim yapmak istioyrumda
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,133
ağbilerim lintkeki yağ filitresinin yerine k&n aılrım daha iyi fiaytı otuz tl hava filitresi k&n yıkanabilir uzun vadeli kullnaırsın doksan tl bence daha mantıklı olur iridyum bujila ıcam kışa hazırlık yapıoy rum alınca fiyatınızay arım buraya daha önce suabp ayarı yapan varmı acaba yardımcı olusra sevinirim ekndim yapmak istioyrumda


İridium buji taktım yakıt azaldı bir depoda 20-30 km daha fazla gidiyorum.

5 TL ye sentil aldım sibop ayarlarını kendim yapıyorum.

Hava filtresini yıkıyorum takıyorum.

Bugun yarında yağını filitresini değişeceğim. Malum bayram gezmeleri var hazırlıklı olalım.
 
Katılım
18 Eki 2008
Mesajlar
2,823
İridium buji taktım yakıt azaldı bir depoda 20-30 km daha fazla gidiyorum.

5 TL ye sentil aldım sibop ayarlarını kendim yapıyorum.

Hava filtresini yıkıyorum takıyorum.

Bugun yarında yağını filitresini değişeceğim. Malum bayram gezmeleri var hazırlıklı olalım.

supap ayarını yaparken eksoz ve emmeyi kaç sentile ayarlıyorsunuz?
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,133
Bujiyi ebaydan aldım çifti 45 TL ye evime kadar geldi. TR de tanesi 35 TL ve yok kimsede.

Emme ( inlet ) Ön taraftakiler 13mm-18mm
Exsoz (outlet) Arka taraftakıler 18mm-23mm
 
Katılım
25 May 2008
Mesajlar
125
biraz laf kalabalığı yapmış olucam ama link varmı acaba ve markasınedir
Emme ( inlet ) Ön taraftakiler 13mm-18mm
Exsoz (outlet) Arka taraftakıler 18mm-23mm
demişiz yani 13ve 18 arası ön 18 ve 23 arası arkadakilermi oluyor?
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,133
ebaydan alışverişi nasıl yapıyorsunuz kredi kartı ile mi? bide kargo ücretsiz mi?

EVET Kredi kartı ile PayPal hesabı açıyorsunuz odemeyı ordan yapıyorsunuz.
Kişinin satış şekline gore kargo udcreti değişiyor kimi satış fiyatının içine koyuyor kimide ayrıca istiyor.

biraz laf kalabalığı yapmış olucam ama link varmı acaba ve markasınedir
Emme ( inlet ) Ön taraftakiler 13mm-18mm
Exsoz (outlet) Arka taraftakıler 18mm-23mm
demişiz yani 13ve 18 arası ön 18 ve 23 arası arkadakilermi oluyor?

Motoru Açınca ne demek istediğimi gorursun. Yada kullanım klavuzuna bak açıklamaıs var orda resimli.
 
Katılım
22 Nis 2005
Mesajlar
317
EVET Kredi kartı ile PayPal hesabı açıyorsunuz odemeyı ordan yapıyorsunuz.
Kişinin satış şekline gore kargo udcreti değişiyor kimi satış fiyatının içine koyuyor kimide ayrıca istiyor.

QUOTE]

Evet hocam cevabına teşekkür ederim. Ama cevabından önce hallettim sanırım. fren balatası siparişi verdim, "kargolandı 2 haftada ulaşır" şeklinde bir mesaj aldım yalnız halen kredi kartımdan para çekilmiş değil paypal hesabımda ise -30 dolar gözüküyor. Acaba kredi kartından ne zaman çekilecek para?
 
Katılım
29 Ocak 2007
Mesajlar
4,992
Çok kırılanını gördüm.... :wiinkk::wiinkk:

Ufak çatlamalarla başlıyor herşey... :p:p

Sen iyice dip yapmışsın....:p Hekes büyütür sen ufaltmışsın motoru.. :wiinkk:

sağlık olsun demek lazım Alp:p bana kalsa 1300 hayabusadan şaşmam, şu balığa az gitsem biriktiririz belki ama her hafta balık peşindeyiz:cat:alayı masraf
 
Katılım
25 May 2008
Mesajlar
125
EVET Kredi kartı ile PayPal hesabı açıyorsunuz odemeyı ordan yapıyorsunuz.
Kişinin satış şekline gore kargo udcreti değişiyor kimi satış fiyatının içine koyuyor kimide ayrıca istiyor.



Motoru Açınca ne demek istediğimi gorursun. Yada kullanım klavuzuna bak açıklamaıs var orda resimli.

iyi açınca görücez artık dediğin gibi ne çıkıcak acaba bük hissediyorum:queen:
saka biryana cevap yazdığın için çok sağol birşeyler kaparsam yazarım buraya:cat:
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,133
EVET Kredi kartı ile PayPal hesabı açıyorsunuz odemeyı ordan yapıyorsunuz.
Kişinin satış şekline gore kargo udcreti değişiyor kimi satış fiyatının içine koyuyor kimide ayrıca istiyor.

QUOTE]

Evet hocam cevabına teşekkür ederim. Ama cevabından önce hallettim sanırım. fren balatası siparişi verdim, "kargolandı 2 haftada ulaşır" şeklinde bir mesaj aldım yalnız halen kredi kartımdan para çekilmiş değil paypal hesabımda ise -30 dolar gözüküyor. Acaba kredi kartından ne zaman çekilecek para?

Bu şekilde para çekildiğinde ( denizbank bonus var bende ) cep telefonuma mesaj gelıyor. Eğer mesaj gelmedıyse alısverısı tamamalamamış olabılırsın. Ebay sayfandan bak eger urun kargolanmıssa mesele yok kargolanmamıssa sorun var demektiri.

Ayrıca önemlı bir nokta daha var.

Eğer 30 gun içerisinde sana ulaşmazsa muhakkak 30. gun sonunda o kişi için olumsuz geribildirim bırak ebay o kişin hesabını kıtlıyor acılması için senın gerıbıldırımı olumlu olarak duzeltmen lazım. Yazışmalarını muhakkak ebay uzerınden yap. Onlar ılerde sana delıl olacak ve urun sana 30 gun ıcınde ulaşmadıgı ıcın paran ıade edılecek.
 
Katılım
14 Ağu 2010
Mesajlar
42
cok güzel sevdiğim bakmaya doyamadıgım bir er5'im var fakat arka süspansiyonlar çok sert ayarlarını en yumusak seviyeye getirmeme rağmen beni rahatsız ediyor ve hiç esneme payı yok, keşke ortada gs500 gibi tek süspansiyon olsaymış... kara kara düşünüyorum acaba ammortisorlerimi değiştirsemmi diye bana neler önerirsiniz yardımlarınızı bekliyorum herkeze şimdiden çok teşekkür ederim iyiki varsınız :)
 
Katılım
18 Eki 2008
Mesajlar
2,823
cok güzel sevdiğim bakmaya doyamadıgım bir er5'im var fakat arka süspansiyonlar çok sert ayarlarını en yumusak seviyeye getirmeme rağmen beni rahatsız ediyor ve hiç esneme payı yok, keşke ortada gs500 gibi tek süspansiyon olsaymış... kara kara düşünüyorum acaba ammortisorlerimi değiştirsemmi diye bana neler önerirsiniz yardımlarınızı bekliyorum herkeze şimdiden çok teşekkür ederim iyiki varsınız :)

var mı bilmiyorum, varsa da değer mi bilmiyorum ama öhlins amortisör takabilirsin...
 
Katılım
22 Nis 2005
Mesajlar
317
Bu şekilde para çekildiğinde ( denizbank bonus var bende ) cep telefonuma mesaj gelıyor. Eğer mesaj gelmedıyse alısverısı tamamalamamış olabılırsın. Ebay sayfandan bak eger urun kargolanmıssa mesele yok kargolanmamıssa sorun var demektiri.

Ayrıca önemlı bir nokta daha var.

Eğer 30 gun içerisinde sana ulaşmazsa muhakkak 30. gun sonunda o kişi için olumsuz geribildirim bırak ebay o kişin hesabını kıtlıyor acılması için senın gerıbıldırımı olumlu olarak duzeltmen lazım. Yazışmalarını muhakkak ebay uzerınden yap. Onlar ılerde sana delıl olacak ve urun sana 30 gun ıcınde ulaşmadıgı ıcın paran ıade edılecek.

bmazic9b6jkosrd3p.jpg


http://666kb.com/i/bmazic9b6jkosrd3p.jpg

Hocam sayfam bu, sayfada bi tane Trakking number var sanırım bu kargolandığını gösterir. Bide üstteki başlıklardan shipped e girdiğimde ürünüm gözüküyor.


NHC Kevlar Brake for Kawasaki KLR650/VN800/VN1500/ER-5
Sale date: 08/28/10
Tracking number: RR010328453TW

Bu resim ise paypal hesabım -30 dolar gözüküyor ama kredi kartımdan hala para çekilmedi.

bmazq08y3sgws1wk5.jpg


http://666kb.com/i/bmazq08y3sgws1wk5.jpg

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:20 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:12 ----------

cok güzel sevdiğim bakmaya doyamadıgım bir er5'im var fakat arka süspansiyonlar çok sert ayarlarını en yumusak seviyeye getirmeme rağmen beni rahatsız ediyor ve hiç esneme payı yok, keşke ortada gs500 gibi tek süspansiyon olsaymış... kara kara düşünüyorum acaba ammortisorlerimi değiştirsemmi diye bana neler önerirsiniz yardımlarınızı bekliyorum herkeze şimdiden çok teşekkür ederim iyiki varsınız :)

Kawasaki ER5 hakkında iki tane temel eleştiri var.
1. Arka frenin kampana oluşu
2. Arka amortisörlerin göbekten tek olmayışı.

1.Arka frenin kampana oluşu çok bişey farkettirmiyor motorun durma mesafesi bence gayet iyi hatta diskler kızgın olduğunda durma mesafesi uzarken kampana da böyle bişey söz konusu değil.

2.Amortisörlerin eski tip oluşundanmıdır bilmem ama evet amortisörler biraz sert. Ama bence buda çok kötü bişey değil amortisörlerin sert oluşu yol tutuşunu arttırıyor. Sağlam bi kasise yüksek hızla düşdüğünde sert amortisörde kontrolü kaybetmemen daha kolay hale geliyor.

Not: Bunlar benim fikirlerim eleştiriye açık.
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
merhaba ER-5 kullanıcıları... 13000 km.lik ybr maceramdan sonra size katılmaya karar verdim... Bütün topic'i baştan sona okudum. bir kaç sorum olacak. 1. yağ değişimi, iridyum buji değişimi, yağ filt. değişimi ne kadar tutar?
2. orjinal filtre kullananlar nasıl yapıyor filtre değişimini? (açık filtre kullananlar direk yıkıyıp geri takıyor galiba)
3. açık hava filtresi kullananlar için: yakıtta bir artış oldu mu?
4. açık hava filtresi kullanmak motor ömrünü azaltır mı?
5. Balıkesir'de ikamet ediyorum. bakımlarını kendim yapmayı düşünüyorum. Zaten Ybr'me ben bakım yapıyorum, ER-5 e de yapabileceğimi düşünüyorum. Yağ filtresi kaç km.de değişir? fiyatı nedir? en yakın nereden sipariş ettireceğim?
6. son olarak, er-5 alırken neye dikkat edeyim? motor ömrü kaç bin km? kaç model alayım?

ilk önce benim gibi ER 5 ini yeni alan arkadaşlara hayırlı olsun,kazasız belasız kullanımlar dilerim 500 cc sınıfında güzel seçim :cat:
bende baya bir araştırma yaptım servis manuelini indirdim gerekli yerleri inceledim,baya faydalı bilgiler var kitapcıkta.
ER 5 topigi yavaş gidiyor normaldir hem yaz sezonu,hem!de sorunsuz motor böyle olunca gelip giden,yazan çizen yok malesef :p ben bile 1 aydır biniyorum öylesine aklıma geldi ugradım topiğe :p
şimdi soran arkadaşlara bir kaç bildiğimi fikir olarak yazayım demesinler cevap yazan yok diye :)
yağ filtresi nette 20-30 tl arası ama oto parçacısına giderseniz japon otosu olan mazdaların yağ filtresi uyuyor tanesi 5 TL :)
yağ 3.4 LT alıyor yağ filtresi değişiminde 200 gr fazla alıyor yani 3.6 lt
hava filtresi 65-75 TL arası ama filtre imalatı yapan bir filtreci bulursanız iç kartonu ve süngeri değişip kullanabiliyorsunuz maliyeti 20 TL ben öyle yaptım İstanbul Bostancı oto sanayi sitesinde Ay filtre var çogu motosikletin filtresini yapıyor orjinal gibi ( kullandıgı filtre kagıtı italyan marka )
açık hava filtresi her zaman bol oksijen oldugu için fazla yakıt olarak geri dönecektir
yazın yağ olarakta castrol 15w/50 kullanman vites geçişleri için güzel olacaktır

bence her motosiklette oldugu gibi bizim motorlarda'da önemli olanı
az orjinal km
kazasız olması
debriyaj balatası durumu (malum balata 140 TL )
elektrik tesisatının ellenmemiş sorunsuz olması
lastiklerin iyi tarihinin yeni olması (2 çift lastik 500 TL )
grenajlarının sağlam olması (parçaları baya bir pahalı )
motor sogutma su sisteminde sıkıntı olmaması gibi sayabiliriz
aslında az km li olması bunların çogunu ekart ediyor debriyaj ve balatalar hariç tabiki.

bu arada merak eden arkadaşlara servis manuel kitapcıgına bu linkten ulaşabilirler

http://www.parliament-riders.co.il/manuals/Kawasaki/Kawasaki_Er5_'04_Service_Manual.pdf
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,133
bmazic9b6jkosrd3p.jpg


http://666kb.com/i/bmazic9b6jkosrd3p.jpg

Hocam sayfam bu, sayfada bi tane Trakking number var sanırım bu kargolandığını gösterir. Bide üstteki başlıklardan shipped e girdiğimde ürünüm gözüküyor.


NHC Kevlar Brake for Kawasaki KLR650/VN800/VN1500/ER-5
Sale date: 08/28/10
Tracking number: RR010328453TW

Bu resim ise paypal hesabım -30 dolar gözüküyor ama kredi kartımdan hala para çekilmedi.

bmazq08y3sgws1wk5.jpg


http://666kb.com/i/bmazq08y3sgws1wk5.jpg

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:20 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:12 ----------



Kawasaki ER5 hakkında iki tane temel eleştiri var.
1. Arka frenin kampana oluşu
2. Arka amortisörlerin göbekten tek olmayışı.

1.Arka frenin kampana oluşu çok bişey farkettirmiyor motorun durma mesafesi bence gayet iyi hatta diskler kızgın olduğunda durma mesafesi uzarken kampana da böyle bişey söz konusu değil.

2.Amortisörlerin eski tip oluşundanmıdır bilmem ama evet amortisörler biraz sert. Ama bence buda çok kötü bişey değil amortisörlerin sert oluşu yol tutuşunu arttırıyor. Sağlam bi kasise yüksek hızla düşdüğünde sert amortisörde kontrolü kaybetmemen daha kolay hale geliyor.

Not: Bunlar benim fikirlerim eleştiriye açık.

Tamam alışverişi tamamlamışsın. Ürünün kargolanmış.

Şimdi orda yazan Tracking number: RR010328453TW i PTT.GOV.TR adresine girip yurtdışı gönderi takibi butonuna basarak açılan penceredeki kutuya bu numarayı gir. Sana kargonun nezaman nerede oldugunu söyleyecek.
 
Katılım
22 Nis 2005
Mesajlar
317
yağ filtresi nette 20-30 tl arası ama oto parçacısına giderseniz japon otosu olan mazdaların yağ filtresi uyuyor tanesi 5 TL :)
yağ 3.4 LT alıyor yağ filtresi değişiminde 200 gr fazla alıyor yani 3.6 lt


bu arada merak eden arkadaşlara servis manuel kitapcıgına bu linkten ulaşabilirler

http://www.parliament-riders.co.il/manuals/Kawasaki/Kawasaki_Er5_'04_Service_Manual.pdf

bmc3wg6tv5g57m144.gif


Kardeş yağ konusunda sanırım bi yanlışın var filtre değişmediğinde 2.8 litre değiştiğinde 3 litre, motor tamamen kuru olduğunda 3,4 litre alır diyor ki 3. seçenek yani motorun tamamen kuru olması imkansız illa ki içinde bi miktar yağ kalıyor.



[

Tamam alışverişi tamamlamışsın. Ürünün kargolanmış.

Şimdi orda yazan Tracking number: RR010328453TW i PTT.GOV.TR adresine girip yurtdışı gönderi takibi butonuna basarak açılan penceredeki kutuya bu numarayı gir. Sana kargonun nezaman nerede oldugunu söyleyecek.

Hocam ilgine çok teşekkür ederim bi de bu paypal neden hala benden para çekmedi onu sorsam çok mu fazla şey istemiş olurum? :rendeer::rendeer::rendeer:
 
Katılım
18 Eki 2008
Mesajlar
2,823
bir sorum olacak, makina malum naked. bununla yaklaşık 5 saatlik bir yolculuk yapsam feci yorulur muyum? ayak bileklerim yada başka uzuvlarım ağrır mı? boyum 1.86, kilo 85
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst