O parça katalizor değil, motor havalandırma( motorun içerisinde biriken havayı belirli kanallardan geçirerek ve yağ buharından süzerek küçük bir boruda biriktirir. ) Belirli aralıklarla o parçanın tahliyesine benzinimsi ancak daha çok beyaz renkli bir sıvı birikir. Katalizör ise eksozda genelde manifolddan sonra olup yanmamış zararlı gazları ısı yoluyla tekrar yakmaya çalışarak çevreye daha temiz bir eksoz gazının salınmasını sağlar. Katalizörün yanmayan yakıtı geri çevirip tekrar yaktırdığı görüşü ise yaygın bilinen bir yanlıştır. Bu sistem EGR( eksoz gazı geri dönüşü ya da İngilizcesiyle Exhaust Gas Recirculation) ile genelde turbo dizel araçlarda emisyonu düşürmek için eksoz gazının bir kısmını tekrar manifolda yollayıp kullanılmış havanın tekrar kullanılmasını sağlar.
İkinci sorunuz için de o açıklık normal diyebilmemiz için rolanti motorun istenilen değerlerinde olmalı. Ancak her türlü tam kapalı konumda olmaz. Rolantide de olsa - zaten rolanti ayar civatası burayı kontrol eder- az bir miktar açıktır.