Kask ve Gözlük

Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
Arkadaşlar gözlerim bayaa bozuk olduğu için (miyop-4,50, astigmat 1 :cherry: ) sürekli gözlük kullanmak zorundayım. Fuarda kafama tam uyan kasklarla gözlük takmakta çok zorlandım, gözlüğü rahat taktığım kasklar da kafamı sallasam uçacak gibi durdular. Gözlük-kask kombinasyonunu nasıl yapacağım? Eğer "Ne yaparsan yap, zor olur" diyorsanız lens mi alayım veya ameliyatla toptan mı kurtulayım?
 
Katılım
15 Ağu 2005
Mesajlar
99
çizdir hocam rahat edersın ben 35 yıl gözlük kullandıktan sonra rahata erdım keşke çok daha once yaptırsa imişim tavsıye ederııımmm
 
Katılım
27 Kas 2005
Mesajlar
306
lens tabikiii bende öyle yaptım lensler geldi yurtdışı oluşu zamanı biraz!geciktiriyo 1ay bekledim bi lens için ama lensi kullanmakta zor yaaa düşünüldüü kadar kolay olmadıını kullanmaya başladıktan sonra anladım
 
Katılım
31 Ocak 2005
Mesajlar
2,031
pardon neyi çizdiriyon kestaneyimi,gözlüğümü:queen: kütük sende motora binerken artçı ol böylece sorun kalmaz yada motora binme ameliyat olmaktanda kurtulursun bizde çözüm çok,servise gittim abi dedim benim motor 100 ü geçince titriyor dedim adam ne dese beğenirsin abi sende 100 le git dedi titremez dedi:queen:
 
Katılım
13 Nis 2005
Mesajlar
200
Ben fuarda gözlük takılabilem kasklar gördüm. Bol tasarlanmış kasktan söz etmiyorum, içine baktım baya baya oyuk yapmışlar kaskı, gözlük sapı girsin diye. Belki yeni birşey değildi ama hoşuma gitmişti :)
 
Katılım
16 Eki 2005
Mesajlar
2,761
Motosikleti
cb 125 f- nc 750x dct
valla gözlük ve kask kullanımı zor bi iş.ne yapacam bende bilmiyorum.yarı açılan kasklarada güvenemiyorum.tam kapalılarada vizör kısmından gözlüğü geçirmek zor oluyo.bakalım ne yapacam.hayır ne ameliyat oluyo,nede lens kullanabilirim:pr:
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
O zaman lazer olayını araştırayım bari.

Talep çoksa RR Toplu Alım Listesi altına MT Toplu Çizdirme Listesi konusu açarız :mrgreen:
 
Katılım
20 Şub 2006
Mesajlar
1,105
direk lazer tanıdığım çok sağlam bir doktor var numarasını verebilirim...
 
Katılım
4 Mar 2004
Mesajlar
1,755
Ben 5 sene lens kullandıktan sonra alerjik olaylar başladı,lens kullanamaz hale geldim, şu an gözlük kullanıyorum.

Kemik gözlük çerçevesi al, kafana kask tam olsa bile, kaskı taktıktan sonra gözlüğü ittirerek sokabiliyosun.gözlük kulaklarında değil, kafanla kask arasında sıkışarak duruyo :mrgreen: .

Lazer olayında sıkıntı yaşayan arkadaşlarım oldu o yüzden ben pek sıcak bakmıyorum. ( göz yaşı üreten sinirleri zarar gördü , gözlerine sürekli krem sürmek zorunda kaldı. iyi bi doktor ve hastanede oldu bu olay, arkadaşımda doktordur.)
 
Katılım
7 Nis 2005
Mesajlar
1,905
Benim numaralı gözlüğüm yok ama, güneş gözlüğü hiç çıkmaz gözümden.

Bence burada esas mesele güneş...

Çünkü gözlüksüz az veya kötü görürsün belki ama güneş gözüne gelirse hiç göremezsin. O yüzden öncelikle kaskını muhakkak gözlük takabileceğin şekilde al.

Ancak gözlük takma opsiyonunu güneş gözlüğü için kullan derim. Gözündeki bozukluğu da artık çizdirerek mi yoksa lens lemi yada gözlükte renkli cam kullanarak mı halledersin bilemem.
 
Katılım
27 Kas 2005
Mesajlar
306
çizdirmek çocuk oyuncaaımı yaaa yapmayın sonuçta komplikasyon ihtimali çok yüksek lensi bile tavsiye etmiyolar
 
Katılım
10 Ocak 2006
Mesajlar
272
her göz bozukluğu için lazer operasyonu yapılamıyor. ayrıca operasyon sonrası sıkıntılı. göz doktorlarının çoğu gözlük kullanıyor eğer iyi bir şey olsaydı önce kendileri olurdu. ben de gözlük kullanıyorum. sapları ince olduğu için rahatlıkla takıyorum. gerçi benim kask çenesi açılabilir olanlarda ama tam kaskla da denediğimde oluyor. gözlük kullanımı yazın sıkıntı olabiliyor çünkü güneş gözlüğü tak çıkar derdi var. bu yüzden daha önce numaralı güneş gözlüğü yaptırmıştım, fakat fuardan airoh un sv 55 güneş vizörlü kaskını aldım ve artık tak çıkardan kurtuldum.
 
Katılım
21 Tem 2005
Mesajlar
651
lazer tedavisi kesin çözüm bence hem normaldede rahat olur nede olsa sağlık
 
Katılım
4 Şub 2006
Mesajlar
1,357
Güneş sorun değil zaten ultraviyole filtreli bir sürü kask var.Gözlük olayına gelince arkadaşımın ağır astigmatı var,kullandığı kros kasknın dışından gayet güzel takıyor gözlüğü.Bu durumda kask model önemli olan.
 
Katılım
8 Ara 2005
Mesajlar
21
bence tam araştırmadan kesin çözüm çizdirmek demek yanlış. Ben yaklaşık 17 senedir lens kullanıyorum. Lazer olayı aklımda ama çevremdeki bir kaç ters durum beni bekletiyor. Lazer de doktorlar ne derse desin hata payı var...
Lazer teknolojisinin en büyük handikaplarından biri kısmen yeni bir teknoloji olması yani uzun vadedeki komplikasyonları olur mu olmaz mı belli değil. Eşimin bir hocasının lazer yüzünden nerdeyse kör olacak olması beni biraz korkuttu açıkçası, doktorlar onbinde bir olur desede göz bu riske atmaya değmez bence...

Bence lens kullanmak en rahatı, tabi göz yapınıza göre değişebilir. 1 - 2 ay alışma süreci lazım tabii, küçücük bir tozdan rahatsız olan gözünüze çok daha büyük bir plastik parçası koyuyorsunuz itiraz etmesi normal, ama alıştıktan sonra çok rahat edersiniz, gözlükte neymiş oh be dersiniz. Kask problemi kalmaz...
 
Katılım
28 Mar 2006
Mesajlar
116
Lazer tedavisini tavsiye ederim, ben çok rahat ettim..
Hem sadece motor için düşünme, normalde de gözlük veya lens kullanmanın bir sürü sıkıntısı var, toptan kurtulmuş olursun.
Üstelik normal insanlar gibi görebiliyor olmak müthiş bir duygu :)
Dilersen doktorumun bilglerini verebilirim..
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2005
Mesajlar
902
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Khutuck,
22 yıldan beri lens kullanıyorum. Gözümün bir kısmını lazerle buharlaştırıp inceltmeye hiç niyetim yok. Sonra birgün birisi gözüne bir yumruk atar veya sporda bir dirsek yersin ve gözünde dekolman (yırtık) oluşabilir. Bir de sanıyor musun ki cizdirdikten sonra göz numaran hep aynı kalacak? Devamlı değişiyor. Bu sefer hem cizdirmiş olacaksın hem de 2-3 yıl sonra gene hafif bir gözlük almak durumunda kalabileceksin. Bir de gözlükle kaskı kullanmadaki sorunu anlamadım. Gündüzleri gözümde (lens+güneş gözlüğü+kask) ya da (numaralı gözlük+kask) mutlaka olmaktadır. Flip-up kaskım var ama gözlüklerimi vizörden kolaylıkla takıp çıkarmaktayım.
 
Katılım
24 Ocak 2006
Mesajlar
342
kardeş benim gibiysen ne çizdir ne de lens al, şahsen ben ikisinide düşünmüyorum gözlüğü ben bi parçam olarak düşünüyorum ve bu kafaylada ömrümün sonuna kadarda gözlük kullanacam, gözlüksüz kendimi acaip hissediyorum, kask olayınıda mutlaka çözersin, ben tam kask kullandım, ittirerekten falan gözlüğü falan takıyorsun biraz zahmetli oluyor ama zorlayınca yerine oturuyor:mrgreen: ki ayrıca zaten arkadaşların dediği gibi ona özel kasklarda var sanırım...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst