kasım ayında uzun yol güzergah tavsiyesi

Katılım
5 Mar 2018
Mesajlar
73
Merhaba arkadaşlar,

Kasım ayının ilk haftasında İstanbul - Bodrum gidiş geliş yol yapmayı planlıyorum. Aynı mevzu için 2 sualim olacak :

1 - Havanın soğuk olma ihtimalini düşünerek Bursa - Balıkesir - Manisa üzerinden değilde Tekirdağ - Çanakkale - Ayvalık - İzmir yolunu mu tercih etmeliyim sizce ?

Yoksa o kadar iklim fark etmez yolu gereksiz uzatmış olur muyum ?

Ya da yolu uzat o güzergah motor sürmek için daha keyiflidir denebilir mi ?


2 - Yolu 2 ye bölmeli miyim ? Çok km tecrübem olmasına rağmen bu kadar uzun yol yapmadım daha önce. En uzak Ağva'ya gitmişliğim var :)

Yani gidişte ve dönüşte 1 er gece ara bir yerlerde konaklama yapılmalı mı ?

Teşekkürler yanıtlar için..
 
Katılım
28 Nis 2017
Mesajlar
260
Motorun ne şuan kaç CC kaç silindirli motorun titreşimi nasıl yani bir kaç defa ayvalık İstanbul yaptım 150 CC motorla yorucu oldu ama altımda en azından bir 250 CC Lik bir motor olsaydı çok farkeder di yada 400 CC Lik bunlara artı olarak rüzgar yağmur etkenleri var olayda rüzgar yağmur yediğin anda sıkıntılar başlar hızın düşer yağmurluk dahi olsa uzun sürede üşüyebilirsin bu arada nacizane tavsiyem ilk marşta gidebildiğin kadar yol git
 
Katılım
5 Mar 2018
Mesajlar
73
Motorun ne şuan kaç CC kaç silindirli motorun titreşimi nasıl yani bir kaç defa ayvalık İstanbul yaptım 150 CC motorla yorucu oldu ama altımda en azından bir 250 CC Lik bir motor olsaydı çok farkeder di yada 400 CC Lik bunlara artı olarak rüzgar yağmur etkenleri var olayda rüzgar yağmur yediğin anda sıkıntılar başlar hızın düşer yağmurluk dahi olsa uzun sürede üşüyebilirsin bu arada nacizane tavsiyem ilk marşta gidebildiğin kadar yol git

motor cbr500r hocam.
 
Katılım
19 Kas 2017
Mesajlar
2,187
uzatma bence tekirdağ,çanakkale buralarda soğuk oluyor oynasa oynasa 3-4 derece oynar kasım ayında yolu erken bitirmek daha mantıklı diye düşünüyorum,üşüdükçe mola verip sıcak bişeyler içmekte fayda var
 
Katılım
21 Şub 2015
Mesajlar
36
Kışın o yolu gitmedim ama yazın Tekirdağ - Çanakkale - Ayvalık - İzmir güzergahında özellikle Çanakkale İzmir arasındaki rüzgarlardan çok etkilenmiştim. Resmen motoru yanlayarak götürmek zorunda kaldığım kilometreler oldu. O günden sonra bir daha burdan gitmem demiştim. Hala da diyorum :)
 
Katılım
29 Eyl 2017
Mesajlar
14
bence bursa-balıkesir üzerinden bas git motorun güzel nasıl olsa.. çanakkaleye gidene kadar manisaya yaklaşırsın gereksiz uzar yol
 
Katılım
12 Eyl 2018
Mesajlar
203
Çanakkale üzerinden gitmeyin gereksiz yere yolu aşırı uzatmış olursunuz. Konaklama yapılacak kadar da uzun bir yol değil gideceğiniz yol.
 
Katılım
13 Eyl 2013
Mesajlar
3,093
İki güzergahıda kullandım. Aliağa/Çanakkale yolu yaz aylarında bile öyle rüzgarlı oluyor ki motosiklet kendi kendine şerit değiştiriyor.

Balıkesir/Manisa/İzmir yolunu tavsiye ederim. Rüzgar kesinlikle Çanakkale yolundaki gibi değil. Belki bir kaç derece daha soğuk olur o kadar.

Zaten motosiklette soğuğu dert edecek kadar ekipmanın uygun değilse hiç çıkma yola. Soğuk vardır ama soğuğa uygun ekipman da vardır. Yazlık veya 4 mevsim ekipmanla çıkma o yola. :)
 
Katılım
5 Mar 2018
Mesajlar
73
İki güzergahıda kullandım. Aliağa/Çanakkale yolu yaz aylarında bile öyle rüzgarlı oluyor ki motosiklet kendi kendine şerit değiştiriyor.

Balıkesir/Manisa/İzmir yolunu tavsiye ederim. Rüzgar kesinlikle Çanakkale yolundaki gibi değil. Belki bir kaç derece daha soğuk olur o kadar.

Zaten motosiklette soğuğu dert edecek kadar ekipmanın uygun değilse hiç çıkma yola. Soğuk vardır ama soğuğa uygun ekipman da vardır. Yazlık veya 4 mevsim ekipmanla çıkma o yola. :)

ekipman sağlam hocam.. sıkıntı yok orda :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:27 ----------

Geri dönüşleriniz için teşekkürler arkadaşlar, Balıkesir - Manisa güzergahını kullanacağım.

Tekeriniz düz bassın..
 
Katılım
15 Ara 2014
Mesajlar
1,570
Varmak gibi bir hedefiniz olmasın şu saatte diye ... Gerekirse çeker yatarsınız 1 gece... veya zaruretten gerekmese de, daha bir yolculuğun tadını çıkarmak için istediğiniz yerlerde durursunuz...

MotoKurye değilseniz, nerde kaldınız diye soracak yok; erken geldiniz diye madalya takacak da olmayacak...

Güvenli ve eğlenceli sürüşler...

Bu, yaz, kış sürüş şekliyle ilgili ... Kasım ayında motor sürmeye gelince... Kışlık eldiven,kask içine giyebileceğiniz kar maskesi tarzında, daha ince kumaştan şapka... içlik, motosiklet pantolonu, kalın çoraplar...

Titrediğinizde kenara çekin... hyphotermia diye bir muhabbet var... gugıllamadan yola çıkmayın kış günü ... özeti: üşüyorsunuz, üşüdüğünüzü fark etmiyorsunuz...

Soğuktan korunmak için kışlık motosiklet montunun içine, döşüme, strofor koyduğumu bilirim, yastık kılıfına geçirip ... :mrgreen: ...
 
Katılım
3 Eki 2016
Mesajlar
2,684
Uzun yol tecrübeniz az olduğundan bence yolu daha fazla uzatmayın. Hatta bence 2. seçenek yarı yolda 1 gece konaklamayı düşünebilirsin. Sık sık mola ver, hava durumunu iyi kontrol et. Çok yağışlı ise planı ertele.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst