Karbüratörden yarım çay bardağı su çıktı!

Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Teknik açıklamasını merak ettiğim hadise. O su oraya nereden geldi?
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Depo kapağındaki lastik yağmur suyunu vs sızdırıyor olabilir yada biryerde sulu benzin verdiler , asıl soru şu olmalı , karbüratörde o kadar su varsa depoda kimbilir ne kadar vardır ?
 
Katılım
20 Mar 2017
Mesajlar
1,365
Depo kapağındaki lastik yağmur suyunu vs sızdırıyor olabilir yada biryerde sulu benzin verdiler , asıl soru şu olmalı , karbüratörde o kadar su varsa depoda kimbilir ne kadar vardır ?

Depoda yoktur , su daha ağır olduğu için kaburotorun altına çoker. Zaten o kapburatorun altı ,eski araçlar da kolayca sokulsun diye ayrı yapılırdı. Kara Jawa.,puch kullandı isen bilirsin.
Üniversite de iken Opel ascona 1.5 dizel arabam vardı , mazot filtresinin donup performans.dustugu ve mazot filtresi altından çok su bosaltigimi bilirim öyle yarim yarim çay bardağı değil. Bir iki su bardagi.

Günümüz yakınlarında bu su olmaması lazım , artık 30 sene önceki rafineri değil .

Eskiden benzin mazot da şöyle calarlardi rafineriden hırsızlık şekli.
Tankerler bir girişte birde çıkışta tartilir mesafade bayağı vardır. Tanker %10-15 su ile doldurulur. Yakıt yüklenir tekrar tartım noktasına
Gelene kadar gizli olan vana açılır ve su boşaltılır , su tam boşaltılmadigi için mazot da benzinde sulu olur . Bu iş genelde mazot da yapılır. Benzinin sulu olması ise soovent katarlardi su ile ama nasıl yapıyorlardı o üç kağıdı pek detayına vakıf değilim.

Sonuc
Yakıt aldığın istasyon degisitir
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Depoda yoktur , su daha ağır olduğu için kaburotorun altına çoker. Zaten o kapburatorun altı ,eski araçlar da kolayca sokulsun diye ayrı yapılırdı. Kara Jawa.,puch kullandı isen bilirsin.
Üniversite de iken Opel ascona 1.5 dizel arabam vardı , mazot filtresinin donup performans.dustugu ve mazot filtresi altından çok su bosaltigimi bilirim öyle yarim yarim çay bardağı değil. Bir iki su bardagi.

Günümüz yakınlarında bu su olmaması lazım , artık 30 sene önceki rafineri değil .

Eskiden benzin mazot da şöyle calarlardi rafineriden hırsızlık şekli.
Tankerler bir girişte birde çıkışta tartilir mesafade bayağı vardır. Tanker %10-15 su ile doldurulur. Yakıt yüklenir tekrar tartım noktasına
Gelene kadar gizli olan vana açılır ve su boşaltılır , su tam boşaltılmadigi için mazot da benzinde sulu olur . Bu iş genelde mazot da yapılır. Benzinin sulu olması ise soovent katarlardi su ile ama nasıl yapıyorlardı o üç kağıdı pek detayına vakıf değilim.

Sonuc
Yakıt aldığın istasyon degisitir

Sürekli aynı yerden alıyorum demek ki istasyonu değiştirme zamanı gelmiş.
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
Çinli motorların karbüratör altında tahliye vidası olur.
Ayda 1-2 bir kaç defa yapmakta fayda var
 
Katılım
29 Ağu 2018
Mesajlar
125
Hocam karbüratörün tahliye vanasından benzin kokusu gelene kadar boşaltın, benzin kokmaya başlayınca kapatıp çalıştırmayı deneyin, çalışmazsa bir kere daha işlemi tekrar edip deneyin yine çalışmazsa depoyu komple boşaltıp yeni benzin koyun ve karbüratörü de temizleyin.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Hocam karbüratörün tahliye vanasından benzin kokusu gelene kadar boşaltın, benzin kokmaya başlayınca kapatıp çalıştırmayı deneyin, çalışmazsa bir kere daha işlemi tekrar edip deneyin yine çalışmazsa depoyu komple boşaltıp yeni benzin koyun ve karbüratörü de temizleyin.

Teşekkür ederim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst