Kanuni Kanuni - Ronny

Katılım
30 Haz 2011
Mesajlar
45
Motorla mutlu mesut bir hayat sürerken 80-85 e zor çıkması biraz da olsa canımı sıkıyordu.. Bir gün Vstrom'u olan başka bir arkadaşla yola çıktık, durduğumuzda yanıma geldi "Sen kafayı mı yedin bu kadar hız yapıyon bununla " dedi.. Ben şaşırdım haliyle çünkü ortalama 70-80 le gitmiştim.. "Filanca yerde peşinden gelirken ibrem 100 gösteriyordu" dedi..

İki gün sonra açtım GPS 'i çıktım yola.. İbremle gerçek arasında net %20 sapma var.. Yani ben 80 gidiyorum sanırken 100 le gidiyormuşum.. Benzer durum deneyimi olan var mı?
 
Katılım
26 Mar 2011
Mesajlar
76
slm arkadaslar herkeze kolay gelsin arar ara katılıyorum sohbetlere yakıt konusunda ben çok memnunum motorumdan sehriçi 240km gidiyorum kimizaman biraz seriye bağlayınca bizim 40km gidiyor haliyle 200kmde yeterli aranızda hiç honda daly150ile yarısan oldumu ben yarısdım ama motor sogukdu ve acayip fark yedim sogukken hafif rampa yukarı çok rampa değil ama 200mkadar vardı rampa motorum 70i geçmedi adam fena elledi yani beni daha sonrada arkadasın yamaha 125 ybr siyle 400m yarısdık motor gayet sıcakdı yolda düzdü rampa yok onu rahat geçdim sogukken gitmiyor bizim motor bide asırı rüzgardada sanki motoru biri tutup yavaslatıyor bende durumlar bu arkadaslar
 
Katılım
6 Nis 2011
Mesajlar
449
merhaba arkadaşlar yazlıkta duran ve arada ziyaret ettiğim sevgili ronnyim ile güzel maceralar yaşadım
ufak bir hasarsız atlattığım tehlike dışında sorun yoktu ama bir noktaya dikkat ediniz benimki yolda giderken aniden sinyaller iptal oldu
daha sonra anladım ki direksiyon (gidon) a gelen kabloların soketlerinden biri yerinden çıkmış ve takmak içiv ön panelin
orta kısmındaki farın üst bölümündeki ön paneli sökmek zorunda kaldım ve soketleri sıkıca yerleştirip kablo tutucu ile iyice sıktım
ön paneli sökmek bilmeyenler için (benim gibi) çok zor oldu ama aslında çok basitmiş (tabii 1 saat uğraştıktan sonra) bilenler için 2 dakika
neyse halloldu. bunun dışında benzin göstergesi yarım depodan sonra boşalmış gösteriyor ama ona alıştım. birde cantlara şerit çektim bence iyi durdu. hepinize selamlar.saygılar

http://imageshack.us/photo/my-images/594/sam060724062011.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/215/sam060524062011.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/171/sam060624062011.jpg/

Gecmis olsun.Zor olmus ama halletmissin.Yesil serit olayida siyah motoruna yakismis.Gule gule kullan.
 
Katılım
6 Nis 2011
Mesajlar
449
Motorla mutlu mesut bir hayat sürerken 80-85 e zor çıkması biraz da olsa canımı sıkıyordu.. Bir gün Vstrom'u olan başka bir arkadaşla yola çıktık, durduğumuzda yanıma geldi "Sen kafayı mı yedin bu kadar hız yapıyon bununla " dedi.. Ben şaşırdım haliyle çünkü ortalama 70-80 le gitmiştim.. "Filanca yerde peşinden gelirken ibrem 100 gösteriyordu" dedi..

İki gün sonra açtım GPS 'i çıktım yola.. İbremle gerçek arasında net %20 sapma var.. Yani ben 80 gidiyorum sanırken 100 le gidiyormuşum.. Benzer durum deneyimi olan var mı?

O is i bende cozemedim.Ustanin soyledigi ayni marka motorda bile fark olabilecegi yonunde.
 
Katılım
6 Nis 2011
Mesajlar
449
slm arkadaslar herkeze kolay gelsin arar ara katılıyorum sohbetlere yakıt konusunda ben çok memnunum motorumdan sehriçi 240km gidiyorum kimizaman biraz seriye bağlayınca bizim 40km gidiyor haliyle 200kmde yeterli aranızda hiç honda daly150ile yarısan oldumu ben yarısdım ama motor sogukdu ve acayip fark yedim sogukken hafif rampa yukarı çok rampa değil ama 200mkadar vardı rampa motorum 70i geçmedi adam fena elledi yani beni daha sonrada arkadasın yamaha 125 ybr siyle 400m yarısdık motor gayet sıcakdı yolda düzdü rampa yok onu rahat geçdim sogukken gitmiyor bizim motor bide asırı rüzgardada sanki motoru biri tutup yavaslatıyor bende durumlar bu arkadaslar

Ben motoru calistirdigimda 1 dk rolantide hareket etmeden bekliyorum.Sonra kademeli olarak hizlaniyorum.Ruzgar olayina katiliyorum.
 
Katılım
6 Nis 2011
Mesajlar
449
Herkese selam.Bugun 2500 km bakımına gittim.Yaklasik 1.5 saat surdu.Tayfun Usta (Tayfun motor) sagolsun yakin ilgi gosterdi.Yag degisti, civatalar kontrol edildi.Parcalara yaglama yapildi.Bakim sonrasi motorun sesi basta olmak uzere performansi olumlu yonde degisti.Bakimdan bazi kareler...
PICT2803.jpg

PICT2805.jpg

PICT2806.jpg

PICT2807.jpg

PICT2808.jpg

PICT2809.jpg

PICT2810.jpg

PICT2811.jpg

PICT2812.jpg

PICT2813.jpg
 
Katılım
1 Eki 2007
Mesajlar
87
Merhaba.
Motoruma sarı ışıkta yukardan gelen araba egzos kısmına dokunmustu zaten yeni kalkis yapmistim.
Ön kısımda ses ve titreme geliyordu.
Servis bakti ses gitmis titreşim az da olsa var.
200km de yim.bakimda tekrar gosterecegim.
Rölanti de sizde de titreşim var mi
 
Katılım
31 May 2011
Mesajlar
180
Slmm

Slm arkadaşlar öncelikle hepimizde kazasız,belasız günler diliyorum.Benim 400 km oldu yakında bakıma gidicem.Tayfun ustaya gittim eğzoz sesi normal dedi ama bana hiçte normal gelmedi, ayrıca www.kanuni.net sitesine üye olup oradan yedek parça fiyatlarına resimli şekilde bakabilirsiniz ki yedek parça fiyatları gayet pahalı geldi, mesela kanuni ronny eğzoz fiyatı 278 tl gösterge paneli 67 tl gibi
 
Katılım
6 Nis 2011
Mesajlar
449
Merhaba.
Motoruma sarı ışıkta yukardan gelen araba egzos kısmına dokunmustu zaten yeni kalkis yapmistim.
Ön kısımda ses ve titreme geliyordu.
Servis bakti ses gitmis titreşim az da olsa var.
200km de yim.bakimda tekrar gosterecegim.
Rölanti de sizde de titreşim var mi

Rolantide bende de hafif bir sarsinti vardi.Usta ayarladiktan sonra gitti.

---------- Post added at 11:22 ---------- Previous post was at 11:14 ----------

Slm arkadaşlar öncelikle hepimizde kazasız,belasız günler diliyorum.Benim 400 km oldu yakında bakıma gidicem.Tayfun ustaya gittim eğzoz sesi normal dedi ama bana hiçte normal gelmedi, ayrıca www.kanuni.net sitesine üye olup oradan yedek parça fiyatlarına resimli şekilde bakabilirsiniz ki yedek parça fiyatları gayet pahalı geldi, mesela kanuni ronny eğzoz fiyatı 278 tl gösterge paneli 67 tl gibi

Tayfun Ustaya gittiysen olayi cozmesi lazim.Atillaboz07 de egzoz konusunda ona gitmisti.En dogru bilgiyi ondan alabilirsin.Fiyat konusunda bilgim yok acikcasi.
 
Katılım
25 Nis 2011
Mesajlar
71
Gecmis olsun.Zor olmus ama halletmissin.Yesil serit olayida siyah motoruna yakismis.Gule gule kullan.

Teşekkür ederim Esp Explorer arkadaşım. bu arada bakım fotoğrafları çok hoş bizimki daha 250 km civarında daha ilk bakımı bile gelmedi. sorunsuz ve kazasız sürüşler dilerim.saygılar
 
Katılım
6 Nis 2011
Mesajlar
449
Teşekkür ederim Esp Explorer arkadaşım. bu arada bakım fotoğrafları çok hoş bizimki daha 250 km civarında daha ilk bakımı bile gelmedi. sorunsuz ve kazasız sürüşler dilerim.saygılar

Sanada simdiden iyi bakimlar.Aman dikkat.İlk bakim cok onemli heryerini iyice kontrol ettir.Kazasiz belasiz sürüşler...

---------- Post added at 12:41 ---------- Previous post was at 12:39 ----------

Kitapta şazıman yağını 400 de 800 de değiştirin diyor.. Değiştiren var mı?

Ben sadece motor yagini degistirttim (700 kusur ve 2400 kusur de).Ustada baska bir sey soylemedi.
 
Katılım
30 Haz 2011
Mesajlar
45
Kitapta yazdığından dolayı bugün veya yarın içime sinmesi açısından bi kereye mahsus şanzıman yağını değiştircem... Boşuna koyduklaırnı sanmıyorum kitapçığa...

Bir de cam sigortayı soketli sigortaya çevirteceğim.. Bu kadar titreşimli sarsıntılı ortamlarda cam sigorta sağlıksız.. İki kez temasını kaybettiği için çalıştıramadım motoru..
 
Katılım
31 May 2011
Mesajlar
180
ESP EXPLORER sen ilk bakıma kaç kmde gitmiştin ayrıca 500 den sonra kaç kmlik bakımları var,benim 400 km oldu artık bakıma götürmenin zamanı geldi diye düşünüyorum.Zaten motorda kendini bakım isteme açısından belli ediyor.Bakımda anladığım kadarı ile vidalar kontrol ediliyor,motorun yağı degişiyor.Bazı parçalar gres yağı ile yağlanır vs ilk bakımda dikkat etmemiz gerekenler neler bilgilendirirsen seviniriz.
 
Katılım
6 Nis 2011
Mesajlar
449
Kitapta yazdığından dolayı bugün veya yarın içime sinmesi açısından bi kereye mahsus şanzıman yağını değiştircem... Boşuna koyduklaırnı sanmıyorum kitapçığa...

Bir de cam sigortayı soketli sigortaya çevirteceğim.. Bu kadar titreşimli sarsıntılı ortamlarda cam sigorta sağlıksız.. İki kez temasını kaybettiği için çalıştıramadım motoru..

Haberlerini bekliyorum.

---------- Post added at 14:30 ---------- Previous post was at 14:26 ----------

ESP EXPLORER sen ilk bakıma kaç kmde gitmiştin ayrıca 500 den sonra kaç kmlik bakımları var,benim 400 km oldu artık bakıma götürmenin zamanı geldi diye düşünüyorum.Zaten motorda kendini bakım isteme açısından belli ediyor.Bakımda anladığım kadarı ile vidalar kontrol ediliyor,motorun yağı degişiyor.Bazı parçalar gres yağı ile yağlanır vs ilk bakımda dikkat etmemiz gerekenler neler bilgilendirirsen seviniriz.

Ben ilk bakima 700 km civarlarinda gittim.Yazdigin gibi motor yagi, vidalar, fren ayarlari, rolanti ayari vs. Ek olarak egzoz ve depo kapagi olayina dikkat etmek gerekiyor.Usta iyice elden gecirsin.2-3 arkadasta egzos ve depo kapagi sorunu cikmis.Bir sonraki bakimada 2400 km civarinda gittim.Simdi 5000 km gibi gidecegim.Not: Motoru isimden dolayi ancak haftada 1 gun kullanabiliyorum.
 
Katılım
31 May 2011
Mesajlar
180
Anladım explorer verdigin bilgiler için tşkler bende 500 e varmadan ilk bakıma götürmek istiyorum.Tayfun motora götürücem zaten adam sağolsun işini iyi yapıyor
 
Katılım
30 Haz 2011
Mesajlar
45
Ilk bakım için bu makinalarda o kadar beklemeyin.. Özellikle ilk iki bakım aralığını kısa vermiş.. Onu bile beklemeye gerek yok..
Ben ilk bakıma 300 küsür de gittim.. İkinci bakıma da 660 km gibi bugün gitmeye karar verdim.. Bakım zaten 20-30 lira tutuyor.. Bu tip makinaların sağlığı açısından sık yağ değişimi başlarda hayırlı olur...

İlk yağ değişimine gittiğimde üstündeki yağ su gibi aktı gitti boşaltırken.. Hani tamam sıcak yağ daha akışkan olur ama o kadar olmamalıydı bence.. O yüzden özellikle ilk yağ için 300-400 km yi geçirmeyin ve o ilk yağ üzerindeyken çok fazla zorlamayın... Ilk yağı attım Ipone koydum.. Muhtemelen bundan sonra da aynı yağ ile devam edeceğim.. (Bana kalsa magnatec koyarım ama servisim Ipone daha iyi dedi)
 
Katılım
6 Nis 2011
Mesajlar
449
Ilk bakım için bu makinalarda o kadar beklemeyin.. Özellikle ilk iki bakım aralığını kısa vermiş.. Onu bile beklemeye gerek yok..
Ben ilk bakıma 300 küsür de gittim.. İkinci bakıma da 660 km gibi bugün gitmeye karar verdim.. Bakım zaten 20-30 lira tutuyor.. Bu tip makinaların sağlığı açısından sık yağ değişimi başlarda hayırlı olur...

İlk yağ değişimine gittiğimde üstündeki yağ su gibi aktı gitti boşaltırken.. Hani tamam sıcak yağ daha akışkan olur ama o kadar olmamalıydı bence.. O yüzden özellikle ilk yağ için 300-400 km yi geçirmeyin ve o ilk yağ üzerindeyken çok fazla zorlamayın... Ilk yağı attım Ipone koydum.. Muhtemelen bundan sonra da aynı yağ ile devam edeceğim.. (Bana kalsa magnatec koyarım ama servisim Ipone daha iyi dedi)

Ben dedigin tarzda bir yag durumu yasamadim.Ama kullanima ve sartlara gore degisir mutlaka...
 
Katılım
26 Mar 2011
Mesajlar
76
okan masallah herkeze yetisiyorsun aslında yeni katılan arkadaslar başdan başlayım bütün formları okusalar hersey yazıyo zaten gerçi tanısmış oluyoruz herkezle 4100km oldu suan için bir sıkıntı yok ekzoz değişdikten sonra sanki benim motor gitmiyor gibi yada bana ole geliyoda olabilir antalyadaki arkadaslar tayfun motora gidin sakın baska yere gitmeyin gidersenizde anlarsınız tayfun motorun verdiği yarı hizmeti bile göremezsiniz baska yerde herkeze iyi sürüsler
 
Katılım
6 Nis 2011
Mesajlar
449
okan masallah herkeze yetisiyorsun aslında yeni katılan arkadaslar başdan başlayım bütün formları okusalar hersey yazıyo zaten gerçi tanısmış oluyoruz herkezle 4100km oldu suan için bir sıkıntı yok ekzoz değişdikten sonra sanki benim motor gitmiyor gibi yada bana ole geliyoda olabilir antalyadaki arkadaslar tayfun motora gidin sakın baska yere gitmeyin gidersenizde anlarsınız tayfun motorun verdiği yarı hizmeti bile göremezsiniz baska yerde herkeze iyi sürüsler

Sagolasin Atilla.Valla gecen mesajlarda yazmistim (Su sitenin birkac gun kapali kaldigi donem oncesinde).Sanirim firsatin olmadi.Antalyadaki arkadaslarla gorusmek isterim.En azindan motorlari beraber test etme firsati buluruz.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst