Jawa 250cc Elektirik

Katılım
19 Tem 2007
Mesajlar
53
ARKADAŞLAR JAWA 250 CC MOTORUM VAR AKÜSÜ ÇOK ÇABUK BOŞALIYOR BEN KENDİM AKÜYÜ DOLDURAMAMMI YADA AKÜNÜN ÇABUK BİTMEMESİNİ NASIL SAĞLAYABİLİRİM BİRDE AKÜ BOŞALIYOR DİYE DİNAMO ALDIM BİRAZ FAYDASI OLDU AMA SORUN YİNE DEVAM EDİYOR ŞİMDİDEN SAĞOLUN...........:cat::cat::cat::cat:
 
Katılım
30 Mar 2005
Mesajlar
295
ARKADAŞLAR JAWA 250 CC MOTORUM VAR AKÜSÜ ÇOK ÇABUK BOŞALIYOR BEN KENDİM AKÜYÜ DOLDURAMAMMI YADA AKÜNÜN ÇABUK BİTMEMESİNİ NASIL SAĞLAYABİLİRİM BİRDE AKÜ BOŞALIYOR DİYE DİNAMO ALDIM BİRAZ FAYDASI OLDU AMA SORUN YİNE DEVAM EDİYOR ŞİMDİDEN SAĞOLUN...........:cat::cat::cat::cat:


TEK ÇARE VAR SARGIYI DEĞİŞTİR KURTUL
 
Katılım
30 Haz 2006
Mesajlar
762
platin ateşlmeli bir motorsa kömürleri kontrol et.. bakalım aküye voltaj gönderiyormu?.
 
Katılım
19 Tem 2007
Mesajlar
53
sargı ney yaw arkadaşım demek istediğini anlamadım
 
Katılım
2 Mar 2006
Mesajlar
1,215
Akü çabuk boşalıyorsa bunun bir kaç nedeni olabilir.
-dinamon (alternatör) arızalıdır ve yeterince enerji üretmiyodur. Bu nedenle aküye yüklenip boşaltıyosundur.
-Konjektörün (regulator/rectifier) arızalıdır. Şarj etmiyodur.
-Motorun herhangi bir yerinde kaçak vardır kısa devre nedeniyle akü boşalıyodur.
-akün çok eskidir ve şarj tutmuyodur hemen boşalıyodur.
-Elektrik tesisatına gereğinden fazla yükleniyorsundur. İlave sis farı neon vırt zırt bağlıdır.
Bunlar akünün boşalmasına yol açabilecek başlıca sorunlar. Tek tek kontrol edip hatayı bulmak ve gidermek gerekir.
Dinamo çıkışından ürettiği voltajı, konjektörün akü çıkışından şarj voltajını ve motorun şasisinden kaçak akım miktarını ölçmelisin.
İlave elektrik tesisatı varsa da sökmelisin.
 
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
20
yucika abi sen varken burda otoriteye gerek yok bence... WIN 98 oku ve yap kesin çözümdür sana..hayırlı tamirler :)
 
Katılım
19 Tem 2007
Mesajlar
53
sağolun

biradeerler

sizde olmasanız varya

yucika abi bir sorum olacak benim jawa rolantide ikenn şarz etmiyor ama biraz gaz verdiğinde şarz oluyor bunu ön konsoldaki şarz lambasından anlıyorumm acaba rolantideyken şarz etmemesinin sebebi ne bunu nasıl ayarlıyacam
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Eki 2006
Mesajlar
110
akünün ömrü bitmiş de olabilir..deiştirmeyi denesen..ya da sağlam bi aküyle dene istersen önce..
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
19 Nis 2007
Mesajlar
270
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ya çokmu paranız var kaç yaşındaki motor ondan bence kurtulmalısın ya
 
Katılım
2 Mar 2006
Mesajlar
1,215
sağolun

biradeerler

sizde olmasanız varya

yucika abi bir sorum olacak benim jawa rolantide ikenn şarz etmiyor ama biraz gaz verdiğinde şarz oluyor bunu ön konsoldaki şarz lambasından anlıyorumm acaba rolantideyken şarz etmemesinin sebebi ne bunu nasıl ayarlıyacam
Normal ya rölantide benimkide şarj etmiyo.
6 volt dinamolarda bu sorun oluyo
Rölanti devri düşük geldiği için dinamo şarj için yeterli voltajı üretemiyo ve motosiklet aküden akım çekmeye başlıyo.
Aslında çok büyük bir sorun teşkil etmez. Rölanti devrini arttırma sakın benzi sarfiyatın ciddi boyutta artar. Motosiklete bindiğinde motor giderken sürekli şarj olacağı için sorun olmaz. Rölantide harcadığını hareket edince doldurur. Ellektronik ateşleme ve elktronik konjektör durumun düzelmesine biraz yardım ediyo diye durdum. Ben kullanmadım ama elektronik konjektörle rölantide bile şarj ediyo diye söyleniyor.
Elektronik ateşleme diye teknik forumda arat devrelere ulaşabileceğin başlıklar var.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst