Moderatör (forrap)
- Katılım
- 5 May 2005
- Mesajlar
- 5,132
- Konu Yazar
- #1
Evet arkadaşlar,yaklaşık 4 ay önce bu işi organize etmiştim,ama sitede pek konusunu açmadık.Bu gün üyelik kartımın elime ulaşmasıyla bu konuyu açmaya karar verdim,çünkü bunun bizimle yani İzmir MT ile sınırlı kalmamasını,her gruba yayılmasını istiyorum,bu sadece İzmir MT nin değil hepimizin ortak davası..
Son Manisa da çıkan orman yangınından sonra iyiden iyiye kafamı meşgul eden bu konuyu hayata geçirmeye karar verdim.Çünkü ormanlarımız,ciğerlerimiz yanıp gidiyordu,biz ise sadece seyretmekle yetiniyorduk.Bu gerçekten kötü bir olay..
Hiç yangın çıkmamasını sağlayamayız belki ama çıkan yangınların yaralarını hep bir elden saldırarak sarabiliriz,minimuma indirmek için çaba sarfedebiliriz..
Bu yüzden gidip İzmir TEMA vakfı yetkilileriyle görüştüm bundan yaklaşık 4 ay önce..
Kendilerine teşekkür ediyorum,gayet sıcak kanlı ve ilgili davrandılar:rendeer:
Kendilerine bir grubumuz olduğunu ve bu grubumuzun sosyal sorumlulukar anlamında üstüne düşeni daima yaptığını belirttim.Kendilerine TEMA üyesi olmak istediğimizi,maddi manevi destekte bulunmak istediğimizi ilettim..
Uzun bir görüşmeden ve bilgilendirmeden sonra iyi ki böyle bir düşünceyle oraya gittim dedim kendi kendime..
Üyelik formlarını aldım ve isteyen(ki herkes sağolsun duyarlı davrandı,benim grubuma da o yakışırdı :wiinkk
herkese formları dağıttım.
Kimi üye arkadaşların bazı buluşmalara gelememesi üzerine formların TEMA İzmir temsilciliğine teslimi gecikti biraz.Neyse..
Sonuç olarak formları teslim ettim,formlar İstanbul a gönderildi ve bu gün sabah itibariyle üyelik kartım adresime ulaştı.Yalnız bu süre açıkcası biraz uzun oldu
Bu da normal geldi bana..İzmir den İstanbul a İstanbul dan tekrar İzmir e gönderim ve bir de basımı düşünürsek bu normal..
Bu gün itibariyle sanıyorum ki tüm İzmir MT li arkadaşlara kartları ulaşmaya başlamıştır.
Biz grup olarak daha önce de bir çok sosyal sorumlulukarımızı yerine getirdik,bu bir nevi borcumuz bu ülkeye dahası vicdanımıza..
Ben Tuncer olarak tek başıma bir şey yapamayabilirim,ama herkes elinden geleni yaptığı ve duyarlı olduğu sürece her katılan kişinin sonrasında sayımız binleri,milyonları bulabilir,kişilerin birleşmesi gücü doğurur..
Burada binlerce insanız,büyük bir güç var aslında elimizde.Bu gücü iyi kullanmalıyız..
Biraz da konunun amacından bahsetmek gerekirse,
TEMA ya neden üye olduk ?
TEMA ciddi anlamda ülkenin ağaçlanması,çoraklaşmaması adına adımlar atıyor.Çıkan yangınların yaralarının sarılmasına,yeni ormanlık alanların oluşturulmasına büyük katkılarda bulunuyor.Doğal zenginliklerimizin bilinçsizce yok olmaması,geliştirilmesi için bilgilendirmeler yapıyor..Bir hiç uğruna,birilerinin rant sağlaması için yok edilen,satılan arazilere karşı sessiz kalmıyor,direniyor.Her anlamda doğamız adına çalışıyor.Ve daha nice yaptıkları çalışmalar bulunuyor,burada kimsenin okumayacağı kadar uzun bir yazı yazmak istemiyorum
Üye olduk,çünkü böyle güzel bir amacın içinde yer almak istedik..
TEMA ya nasıl üye olunuyor ve ücretli mi ?
TEMA ya isterseniz net üzerinden,isterseniz de TEMA il temsilciliklerinden alacağınız üyelik formlarıyla üye olabilirsiniz.
İnternet üzerinden üye olduğunuzda da il temsilciliklerinden başvuru formu doldurararak üye olduğunuzda da yasal olarak zorunlu tutulan bir üyelik bedeli ödemeniz gerekiyor.Bu çok cüzi bir miktar,ve sürekli ödemek zorunda değilsiniz.
0-25 yaşa arası iseniz 5 ytl,25 yaş üzeriyseniz 20 ytl (bir defaya mahsus) üyelik bedeli ödüyorsunuz.Bu yasanın bu tür dernek,kurum ve kuruluşlara üyelik bedeli almaları konusunda kanundur,alınmak zorundadır.Dediğim gibi,cüzi miktarlar..
Tabi olay üye olmakla bitmiyor,üye olduktan sonra maddi manevi destek vermek gerekiyor.
Bir fidan bedeli en son 2,5 ytl idi.Yani diğer bir değişle ortalama bir paket sigara parası..
Sigara içerek çevrenize verdiğiniz zararı yine sigara parasına bir nebze olsun ortadan kaldırabilirsinz
Üyelik ve diğer konular hakkında sormak istediğiniz bir şey olursa bilgilerim dahilinde yanıtlamaya çalışırım.
Biz İzmir MT olarak üyelik formlarını teslim ederken ufak bir başlangıç yaptık,tabi ki devamları gelecek...
Bu da başvurunuz tamamlandıktan sonra adresinize gelecek olan üyelik kartınız;
Şimdi yangın ve çevre kirlilikleri haberlerine,gün geçtikçe çöl olan kuraklaşan topraklarımıza seyirci mi kalacaksınız?Yoksa siz de bir adım atacakmısınız ?Bu sorunun cevabını kendinizde bulup,size yakışanı yapacağınızdan eminim.
Her ilde benzer oluşumlar yapılabilir,lütfen duyarlı olalım..
Bu hafta yine sonuçlandıracağımız bir başka proje de TEGV (Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı)..
Daha önce kendileriyle görüşmüştüm,sanıyorum ki bu hafta bu işi de netliğe kavuştururuz.
Maalesef ki cehalet ve bilinçsizlik yüzünden çıkan yangınlar en az terör yüzünden bilinçli çıkartılan yangınlar kadar ormanlarımızda zarar veriyor.Bu yüzden cehaleti ortadan kaldırmadan,sorunların çıkış noktasına müdahale etmeden yapılacak her hareket sadece olan zararları kapatmamıza yarar,oysa ki amaç yaraları kapatmak kadar yaraların oluşmamasını sağlamak..
TEMA hakkında konuştuğum için o örneği verdim.Yoksa maalesef ki sadece ormanlarımızla ilgili problemlerde önümüze çıkmıyor cehalet,bir çok yerde oldukça geriyiz hala..
Türkiye eğitim gönüllüleri vakfı da bu ülkenin en büyük sorunlarından birine(ki bence en büyüğüne)parmak basıyor ve bunun ortadan kalkması için çaba sarfediyor.Eğitim herkesin hakkıdır,önündeki engelleri kaldırmak,elimizden geleni yapmak ise bizim borcumuzdur..
TEGV ile yaptığımız görüşmeler sonuçlanınca yine buradan ufak bilgilendirmeler yapacağız.Bu yazı biraz uzun oldu kabul ediyorum
Ama konu bir kaç cümleyle geçiştirilemeyecek kadar da önemli.
---
"Cahillik yok edilmedikçe, yerimizdeyiz... Yerinde duran bir şey ise geriye gidiyor, demektir. Bir taraftan genel olan cahilliği yok etmeye çalışmakla beraber, diğer taraftan toplumsal yaşamda bizzat faal ve faydalı, verimli elemanlar yetiştirmek lazımdır. Bu da ilk ve orta öğretimin uygulamalı bir şekilde olmasıyla mümkündür. Ancak bu sayede toplumlar iş adamlarına, sanatkarlarına sahip olur. Elbette milli dehamızı geliştirmek, hislerimizi layık olduğu dereceye çıkarmak için yüksek meslek sahiplerini de yetiştireceğiz. Çocuklarımızı da ayni öğretim derecelerinden geçirerek yetiştireceğiz."
1922
M.Kemal ATATÜRK
Son Manisa da çıkan orman yangınından sonra iyiden iyiye kafamı meşgul eden bu konuyu hayata geçirmeye karar verdim.Çünkü ormanlarımız,ciğerlerimiz yanıp gidiyordu,biz ise sadece seyretmekle yetiniyorduk.Bu gerçekten kötü bir olay..
Hiç yangın çıkmamasını sağlayamayız belki ama çıkan yangınların yaralarını hep bir elden saldırarak sarabiliriz,minimuma indirmek için çaba sarfedebiliriz..
Bu yüzden gidip İzmir TEMA vakfı yetkilileriyle görüştüm bundan yaklaşık 4 ay önce..
Kendilerine teşekkür ediyorum,gayet sıcak kanlı ve ilgili davrandılar:rendeer:
Kendilerine bir grubumuz olduğunu ve bu grubumuzun sosyal sorumlulukar anlamında üstüne düşeni daima yaptığını belirttim.Kendilerine TEMA üyesi olmak istediğimizi,maddi manevi destekte bulunmak istediğimizi ilettim..
Uzun bir görüşmeden ve bilgilendirmeden sonra iyi ki böyle bir düşünceyle oraya gittim dedim kendi kendime..
Üyelik formlarını aldım ve isteyen(ki herkes sağolsun duyarlı davrandı,benim grubuma da o yakışırdı :wiinkk
Kimi üye arkadaşların bazı buluşmalara gelememesi üzerine formların TEMA İzmir temsilciliğine teslimi gecikti biraz.Neyse..
Sonuç olarak formları teslim ettim,formlar İstanbul a gönderildi ve bu gün sabah itibariyle üyelik kartım adresime ulaştı.Yalnız bu süre açıkcası biraz uzun oldu
Bu gün itibariyle sanıyorum ki tüm İzmir MT li arkadaşlara kartları ulaşmaya başlamıştır.
Biz grup olarak daha önce de bir çok sosyal sorumlulukarımızı yerine getirdik,bu bir nevi borcumuz bu ülkeye dahası vicdanımıza..
Ben Tuncer olarak tek başıma bir şey yapamayabilirim,ama herkes elinden geleni yaptığı ve duyarlı olduğu sürece her katılan kişinin sonrasında sayımız binleri,milyonları bulabilir,kişilerin birleşmesi gücü doğurur..
Burada binlerce insanız,büyük bir güç var aslında elimizde.Bu gücü iyi kullanmalıyız..
Biraz da konunun amacından bahsetmek gerekirse,
TEMA ya neden üye olduk ?
TEMA ciddi anlamda ülkenin ağaçlanması,çoraklaşmaması adına adımlar atıyor.Çıkan yangınların yaralarının sarılmasına,yeni ormanlık alanların oluşturulmasına büyük katkılarda bulunuyor.Doğal zenginliklerimizin bilinçsizce yok olmaması,geliştirilmesi için bilgilendirmeler yapıyor..Bir hiç uğruna,birilerinin rant sağlaması için yok edilen,satılan arazilere karşı sessiz kalmıyor,direniyor.Her anlamda doğamız adına çalışıyor.Ve daha nice yaptıkları çalışmalar bulunuyor,burada kimsenin okumayacağı kadar uzun bir yazı yazmak istemiyorum
TEMA ya nasıl üye olunuyor ve ücretli mi ?
TEMA ya isterseniz net üzerinden,isterseniz de TEMA il temsilciliklerinden alacağınız üyelik formlarıyla üye olabilirsiniz.
İnternet üzerinden üye olduğunuzda da il temsilciliklerinden başvuru formu doldurararak üye olduğunuzda da yasal olarak zorunlu tutulan bir üyelik bedeli ödemeniz gerekiyor.Bu çok cüzi bir miktar,ve sürekli ödemek zorunda değilsiniz.
0-25 yaşa arası iseniz 5 ytl,25 yaş üzeriyseniz 20 ytl (bir defaya mahsus) üyelik bedeli ödüyorsunuz.Bu yasanın bu tür dernek,kurum ve kuruluşlara üyelik bedeli almaları konusunda kanundur,alınmak zorundadır.Dediğim gibi,cüzi miktarlar..
Tabi olay üye olmakla bitmiyor,üye olduktan sonra maddi manevi destek vermek gerekiyor.
Bir fidan bedeli en son 2,5 ytl idi.Yani diğer bir değişle ortalama bir paket sigara parası..
Sigara içerek çevrenize verdiğiniz zararı yine sigara parasına bir nebze olsun ortadan kaldırabilirsinz
Üyelik ve diğer konular hakkında sormak istediğiniz bir şey olursa bilgilerim dahilinde yanıtlamaya çalışırım.
Biz İzmir MT olarak üyelik formlarını teslim ederken ufak bir başlangıç yaptık,tabi ki devamları gelecek...
Bu da başvurunuz tamamlandıktan sonra adresinize gelecek olan üyelik kartınız;
Şimdi yangın ve çevre kirlilikleri haberlerine,gün geçtikçe çöl olan kuraklaşan topraklarımıza seyirci mi kalacaksınız?Yoksa siz de bir adım atacakmısınız ?Bu sorunun cevabını kendinizde bulup,size yakışanı yapacağınızdan eminim.
Her ilde benzer oluşumlar yapılabilir,lütfen duyarlı olalım..
Bu hafta yine sonuçlandıracağımız bir başka proje de TEGV (Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı)..
Daha önce kendileriyle görüşmüştüm,sanıyorum ki bu hafta bu işi de netliğe kavuştururuz.
Maalesef ki cehalet ve bilinçsizlik yüzünden çıkan yangınlar en az terör yüzünden bilinçli çıkartılan yangınlar kadar ormanlarımızda zarar veriyor.Bu yüzden cehaleti ortadan kaldırmadan,sorunların çıkış noktasına müdahale etmeden yapılacak her hareket sadece olan zararları kapatmamıza yarar,oysa ki amaç yaraları kapatmak kadar yaraların oluşmamasını sağlamak..
TEMA hakkında konuştuğum için o örneği verdim.Yoksa maalesef ki sadece ormanlarımızla ilgili problemlerde önümüze çıkmıyor cehalet,bir çok yerde oldukça geriyiz hala..
Türkiye eğitim gönüllüleri vakfı da bu ülkenin en büyük sorunlarından birine(ki bence en büyüğüne)parmak basıyor ve bunun ortadan kalkması için çaba sarfediyor.Eğitim herkesin hakkıdır,önündeki engelleri kaldırmak,elimizden geleni yapmak ise bizim borcumuzdur..
TEGV ile yaptığımız görüşmeler sonuçlanınca yine buradan ufak bilgilendirmeler yapacağız.Bu yazı biraz uzun oldu kabul ediyorum
---
"Cahillik yok edilmedikçe, yerimizdeyiz... Yerinde duran bir şey ise geriye gidiyor, demektir. Bir taraftan genel olan cahilliği yok etmeye çalışmakla beraber, diğer taraftan toplumsal yaşamda bizzat faal ve faydalı, verimli elemanlar yetiştirmek lazımdır. Bu da ilk ve orta öğretimin uygulamalı bir şekilde olmasıyla mümkündür. Ancak bu sayede toplumlar iş adamlarına, sanatkarlarına sahip olur. Elbette milli dehamızı geliştirmek, hislerimizi layık olduğu dereceye çıkarmak için yüksek meslek sahiplerini de yetiştireceğiz. Çocuklarımızı da ayni öğretim derecelerinden geçirerek yetiştireceğiz."
1922
M.Kemal ATATÜRK