İstanbul Park'a rakip geliyor!

Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
Motosiklet Federasyonu Başkanı Süleyman Memnun, Ankara Büyükşehir Belediyesi'nin kente yarış pisti yapmayı planladığını söyledi.

Süleyman Memnun, yaptığı açıklamada, Ankara'da (A) lisansı olan pist için çalışmalar yürütüldüğünü kaydetti.

Ankara Büyükşehir Belediyesi Başkanı Melih Gökçek'in bu yönde planlarının bulunduğunu ve incelemeler yaptırdığını dile getiren Memnun, ''Görevlendirdiği kişilerle yurtiçi ve yurtdışında bazı pistleri inceledik. Çünkü Büyükşehir Belediyesi (A) lisanslı bir pist istiyor'' diye konuştu.

Ankara'ya pistin yapılması durumunda büyük bir eksikliğin de giderilmiş olacağını anlatan Memnun, şunları söyledi:
''İstanbul Park gibi bir yer düşünüyorlar. Fakat şu an İstanbul'daki sadece israf pisti olmaktan öteye gidemiyor. Pist (A) lisanslı olacak. Uluslararası federasyonlardan bu lisans alındığında Formula 1 ve MotoGP yarışları düzenlenebiliyor. Uluslararası federasyonlar pistler için büyük yatırımlar, VİP veya köşkler istemiyor. Uygun pistin yanında makul padok alanı ve güvenlik alanları istiyor. Avrupa'nın hiç bir yerinde bir anda 100 milyon dolar harcanarak yapılan pist yok.''

Pistin Esenboğa Havalimanı yolu üzerinde düşünüldüğünü kaydeden Memnun, ''Aslında yer aramaya gerek yok. Belirli törenler için kullanılan hipodrom pist için çok uygun bir yer. Yine törenler yapılabilir. Sadece törenler için arazinin atıl durması doğru değil'' diye konuştu.

Motosiklet Federasyonu ve Kenan Sofuoğlu'nun da 3-11 Temmuz tarihleri arasında gerçekleştirilecek olan Büyük Ankara Festivali'ne davet edildiklerini belirten Süleyman Memnun, başarılı yarışçının gösteri sürüşü yapacağını sözlerine ekledi.

Kaynak:Ajans Spor
 

Ekli dosyalar

  • istanbulpark.jpg
    istanbulpark.jpg
    14.5 KB · Görüntüleme: 5,879
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
1,564
Mevcutta kullanılabilecek bir pist varken neden yeni bir pist yapılmak isteniyor ?Çok paramız var heralde:bounce:
 
Katılım
28 Nis 2009
Mesajlar
1,946
gec bile kaldılar param olsun ben yapcam isteyen herkese kiraya vercem sanki çok pahalı bir olay ufakta olsa pist yapmak, motorlular arabalar herkes hız zevkini tatmin eder yollarda temizlenir...ankarada potansiyel yüksek kendi çapında bir pist çok iş yapar ancak fahiş kiralar olmayacak...istanbul park pistinin sorumlusu eccolstone dur o kadar geniş bir yarış pisti yaparsanız o kdar zevksiz yarıslar olur yarıs alanı kadar kacma alanı bırakırsanız bır tane kaza olmaz pist o kdar geniş olunca f1,dtm moto gp dısındaki aracların seyir hızı cok yavas gözükmekte tribunler piste cok uzak...
 
Katılım
9 Şub 2009
Mesajlar
1
bence bu tür pistlerimizin cogaltilmasi bile lazim cok iyi düsünmüsler hic olmazsa motorcularin stres atabilecegi pistlere ulasmasi kolay olur
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
İstanbulPark'ı yaptık, işlettik, yenisi eksik kaldı sanki. DTM tarzı bir yurt içi yarış serisi düzenlenmedikçe yeni pist sadece israf olur.

DTM: Alman Turing Otomobilleri Şampiyonası, Audi A4, Mercedes CLK, Opel Vectra gibi fabrika araçları yarışıyor.

Web sitesi: http://www.dtm.com/

DTM_Finale_Hockenheim.jpg



Yerli versiyonu: Ford, Fiat, Renault'un Türkiye'deki firmaları kendi otomobillerini kendileri modifiye eder, yarışırlar. Hem yerli malına dikkat çekilir, hem ucuza reklam yapılır, hem de pistler bir işe yarar. Ülkemizde üç tane yarış pisti var, Monaco tarzı sokak yarışları da eklenirse sezonda 5-6 pistte 8-10 yarış yapılabilir. Düşünsenize Fiat Doblo, Renault Kangoo, Ford Transit Connect gibi %100 Türk malı araçların olduğu bir yarış serisini. "Kamyonet yarışır mı hiç" demeyiniz, bakınız:

TonyRaines1999NASCARCraftsmanTruckSeriesTruck.jpg
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Suleyman Memnun pist bittikten sonra isletme hakkinin kendilerine verilmesini ister.
Gokçek bunu kabul etmez.
Kendileri de isletemez.
Sonra baska bir enayi bulur satarlar.
Kendisine isletmesi verilmeyen piste kizan Memnun, Istanbulpark'a yaptigi muamelenin aynisini bu piste de yapar ve yaris duzenlemez.
Boylece bu pistin akibeti de ayni olur.
Bir kaç sene sonra, Memnun gazetecileri çagirarak, Izmir de yeni bir pistin mujdesini verir!!!!!:)

Sonra Antalya, Adana, Bursa......

Bu boyle 81 il boyunca surer gider.


Turkiyemizin muhtelif yerlerindeki, uçak konmayan havaalanlari gibi, motor surulmeyen, yarisilmayan pistlerimiz olur.

Sonra yakin koy muhtarlari buralari ister ve mera yaparlar.

Yaris pistlerinde yetismis inek sutu içen, saglikli ve sporcu bir nesil yetisir.
Bugun dunyaca unlu sampiyon pilotlar, hep bu ineklerin sutleriyle beslenmislerdir............. mi acaba?
 

aya

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,155
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ankara'da yaşamayanlar, adam gibi bir pistin eksikliğini de bilemezler. şiddetle destekliyorum ve sabırsızlıkla bitmesini bekliyorum...
 
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
5,134
Yaris pistlerinde yetismis inek sutu içen, saglikli ve sporcu bir nesil yetisir.
Bugun dunyaca unlu sampiyon pilotlar, hep bu ineklerin sutleriyle beslenmislerdir............. mi acaba?

ahahaha bencede bu şekilde olur gibi kmsenin spora pek desteği yok gibi ego tatminediyorlar ve ceplerine girecek para önemli tabi...:cat:
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
Tabii tabii, Çorlu'ya yapacaklardı, sonra Adapazarı Pamukova'ya yapacaz dediler, şimdi de Ankara zırvası. İğrenç adamlar :farao:

Sen elindeki pistte bi yarış düzenle önce paraları çarçur edecek yer arayacağına...Sanki çok var da. Ayranı yok içmeye, tahtırevanla gider .....ya.
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
İstanbulpark tıkır tıkır işletiliyor da bir Ankara eksikti. Nasıl pişkinliktir bu yahu..
 
Katılım
16 Ocak 2009
Mesajlar
416
mevcuttakine sahip cıkamadık .:)
koca istanbulda pist olmaması cok ayıp zaten .
bi tane drag pistimiz bile yok . yarışlar konya ve akhisarda yapılıyor
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
10,340
Düzgün işletilecekse neden olmasın ama sonu diğer pistler gibi olacaksa kalsın ...
 
Katılım
26 Kas 2006
Mesajlar
131
Türkiye'ye nürburgring gibi bi pist lazım aslında.Otoyol gibi parayı veren girsin istediği gibi hız yapsın yarışsın :)
 

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
Süleyman Memnun adlı şahsın dediği herşey yalandır!
Kimse inanmasın, heveslenmesin!
 
Katılım
3 Haz 2008
Mesajlar
254
Suleyman Memnun pist bittikten sonra isletme hakkinin kendilerine verilmesini ister.
Gokçek bunu kabul etmez.
Kendileri de isletemez.
Sonra baska bir enayi bulur satarlar.
Kendisine isletmesi verilmeyen piste kizan Memnun, Istanbulpark'a yaptigi muamelenin aynisini bu piste de yapar ve yaris duzenlemez.
Boylece bu pistin akibeti de ayni olur.
Bir kaç sene sonra, Memnun gazetecileri çagirarak, Izmir de yeni bir pistin mujdesini verir!!!!!:)

Sonra Antalya, Adana, Bursa......

Bu boyle 81 il boyunca surer gider.


Turkiyemizin muhtelif yerlerindeki, uçak konmayan havaalanlari gibi, motor surulmeyen, yarisilmayan pistlerimiz olur.

Sonra yakin koy muhtarlari buralari ister ve mera yaparlar.

Yaris pistlerinde yetismis inek sutu içen, saglikli ve sporcu bir nesil yetisir.
Bugun dunyaca unlu sampiyon pilotlar, hep bu ineklerin sutleriyle beslenmislerdir............. mi acaba?

Hay ağzına diline sağlık kardeş.
 
Katılım
26 Eki 2006
Mesajlar
907
İzmit te bulunan Körfez Pisti' nin yenilenmesi, mümkünse büyütülmesi, daha modern bir görünüme kavuşmasını, konumuzun dışı olsa da destekliyor burada bu konuyu da yoruma açıyorum.

Ne dersiniz?
 
Katılım
29 Mar 2007
Mesajlar
399
ankarada piste ne gerek var çaorluda pist yaptık bütün yarışları orda yapacaz diyen kimdi,ben hatırlayamadım elma iyordum...:) ?
 
Katılım
22 Nis 2009
Mesajlar
61
buda yapılırsa ıstanbul parka nasılkı bızler turkıyede yasayan moto tutkunları

burayada gıremıcez onu ıcın bızı pek ılgılendırmıyo arkadaslar yazık sadece yazıklar olsun

kendı ulkemızde kendı pıstımıze gıremıyoruz
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst