İstanbul-Antalya-Mersin

Katılım
17 Nis 2007
Mesajlar
519
Merhaba arkadaşlar, 18-26 Temmuzda yaptığım ilk uzun yol motor gezimi sizlerle paylaşmaktan onur duyarım!.. :)

Toplam 2700km. 9 gün süren gezimizin ilk gününde İstanbul-İzmit-Sakarya-Bilecik-Kütahya-Afyon-Burdur üzerinden Pataradan Antalyaya giriş yaptık ve planladığımız gibi geceyi orda geçirdik. Bu ilk etap 825km./15 saat sürdü. İşte resimler;

Afyon civarında lastik basınçlarını kontrol etmek istedim. Evhamlıyım biraz sanırım. Gezi boyunca en fazla 1-2 bar düştü basınçlar genel olarak diyebilirim.
img0118f.jpg


Patarada yemekten sonra küçük bir akşam yürüşü.
img0120jju.jpg


Boncuk uykuda. Tatlı tatlı rüyalar görsün :)
img0129hrh.jpg


Ertesi sabah hızı bir kahvaltı ve doğru Patara sahili. Giriş ücretli yada müze kart ile girebiliyorsunuz. Biz tarihi eserleride gezeceğimiz için müze kart aldık. Kişi başı 20TL.'ye bir yıl boyunca tüm türkiyedeki müze ve ören yerlerini bu kartla ekstra ücret ödemeden gezebiliyorsunuz. Tabi o bölgenin belediyelerine ait ören yerleri hariç.
Geniş kumsaldan hoşlananlar mutlaka görmeli. Beni pek sarmadı çünkü taşlık yada kayalık yerlerden denize girmeyi daha çok severim.
img0138mwa.jpg

img0141onh.jpg


Kısa bi deniz keyfinden sonra ver elini Kalkan ve işte havuzun duruluğu aratmayacak bir deniz kalitesi.
img0143q.jpg

img0145y.jpg

img0147yjt.jpg


Zaman kaybetmeden KAŞ'a geçiyoruz. Malum Üçağız'a daha yolumuz var ve özellikle bilmediğim yollarda motorla gece yolculuğu yapmaktan pek kaçınırım. Motorun ve aşırı sıcakların yorgunluğunu atabileceğimiz ve denize girebileceğimiz bir yeri şıp diye buluveriyoruz :)
img0152t.jpg

img0153wvj.jpg


Ve nihayet Üçağız köyü. Burası kekova adasının karşısında (anakarada) konaklayabileceğiniz bir sürü pansiyon olan küçücük bir köy. Ama köy demeye bin şahit lazım. Bizim köyde bakkal bile yok :mrgreen:
img0163ttv.jpg


Kekovaya gelinirde batık kenti, masmavi koylarını görmeden gidilirmi diyoruz ve tekne turuna çıkıyoruz. Tabi bu kentin denizin altındaki bölümünü görmek daha doğrusu görememek bir hüsran oldu ama artık yapacak bişey yok. Teknenin altında camlı bir böümden aşağı bakıp bişiler görmeye çalışıyoruz ama televizyondakiler kadar açık ve net bişiler göremedim hiç.
img0172uqf.jpg

img0182kix.jpg

img0183ioi.jpg

img0186ork.jpg

img0187c.jpg

img0188tek.jpg

img0192xge.jpg

img0193bnc.jpg

img0194d.jpg

img0196huy.jpg

img0198y.jpg

img0204med.jpg

img0212xio.jpg

img0213vwb.jpg

img0223kje.jpg

img0225n.jpg


Kekova adası ve Kale
img0227seb.jpg

img0228ecw.jpg

img0233j.jpg

img0238o.jpg

img0240o.jpg

img0243tyz.jpg

img0247l.jpg

img0250r.jpg

img0251iul.jpg

img0253mwc.jpg


Tekne turundan sonraki hedef olimpos. Bol bol denize girip yorulduğumuz için aradaki koyları ve güzel mekanları transit geçiyoruz. Tekne turunda yeni arkadaşlar ediniyoruz. Olimpostan üçağıza tekne turuna gelmişler. Akşam olimposta görüşmek üzere ayrılıyoruz ve olimposda buluşup akşam sahil sefası yapıyoruz.
img0257i.jpg


Ertesi sabah kano turu. Her tatilde olmazsa olmazımdır kano.
img0258ijx.jpg

img0268vwx.jpg


Kano turundan sonra akşam hava kararmak üzereyken beldibine varıp hemen bi pansiyon bulup yerleşiyoruz. Yemek ve üzerine bir buz gibi efes ekstra ve tabiki yine sahilde :)
img0284c.jpg


Ertesi gün Antalya Merkezdeyiz. Antalyaya girince tabelalarda tesadüfen Düden şelalesi diye bir yer olduğunu okuyoruz ve pansiyona yerleştikten sonra soluğu orda alıyoruz. Serin ve ferah bir yer.
img0304v.jpg

img0308dta.jpg


Sonra Konyaaltı plajı
img0336jqg.jpg

img0342ypt.jpg


Boncuk akşam serinliğinde günü yorgunluğunu atarken :)
img0333vjy.jpg

img0347vmn.jpg

img0356h.jpg


Sahilde canlı müzik ve hoş bir akşam yemeği.
img0364i.jpg


Ertesi sabah pansiyon terasından kale içi manzaraları. Antalyanın en eski yerleşimi kaleiçiymiş. Dar sokaklı sakin bir muhit.
img0367vnd.jpg

img0369bkf.jpg


Aspendos, Dünya'nın en iyi korunan antik tiyatrosu.
img0384j.jpg

img0387djq.jpg

img0396sce.jpg


Sidede kaldığımız pansiyon. Süslemeler ve tercih edilen renkler hoşumuza gitti.
img0398t.jpg


Manavgat şelalesi.
img0403m.jpg


Eşim fahri fotoğrafçılık yapıyor :)
img0404r.jpg


Burda manavgat şelalesinden akan suya ayarlarınızı sokabileceğiniz güvenli bir yer yapmışlar. Su buz gibi 5dk.dan fazla durabileceğimi sanmıyorum. Zaten klima gibi ortamı serinletiyor. Rüzgar çay yatağı tarafından esince bi serinlik çarpıyor teninize. Aksi yönden esincede klasik sıcak nemli hava hissi:)
img0406kbk.jpg


Side orta plajı ve yine tarzım olan kayalık sahilimi buldum.
img0409c.jpg

img0418t.jpg


Uyanık yengeçler bizi gördükleri gibi kayalardaki o küçücük deliklere saklanıveriyorlar.
img0414pvq.jpg



Apollo tapınağı kalıntıları.
img0429x.jpg


Tam hayallerimdeki gibi bir yelkenli.
img0440klm.jpg


Eeee birazda medeniyet canım her akşamda sahilde içecek değiliz ya :)
img0444m.jpg


Sidedeki antik tiyatro. O kavurucu sıcağın altında hala kazı çalışmaları sürüyor.
img0448isb.jpg

img0452mmc.jpg

img0456ffq.jpg

img0459wve.jpg


Dayanamadım birde gündüz gözüyle resmini çekeyim dedim. Nede olsa resim çekip hayal kurmak bedava :(
img0461e.jpg


Tarihi kalıntılarla denizin iç içe olmasıda ayrı bi hava katıyo bence.
img0463aol.jpg


Alanayadayız. Damlataş mağarası. Burada sıcaklı ve nem yaz kış hiç değişmezmiş. Liman inşaatı sırasında tesadüfen bulunmuş.
img0474b.jpg

img0475hls.jpg

img0484tye.jpg


Öğle yemeği zamanıııı.
img0486byv.jpg

img0489c.jpg


Alanya kalesinden manzara süper.
img0505k.jpg

img0506t.jpg


Esas yüksekliği sandalın ne kadar küçüldüğünü görünce farkettim.
img0507zer.jpg


Polis abilerimiz uygulamada. Tabiki herşeyimiz tam. Şükür hiç sürat cezasıda yemeden bitirdik yolculuğumuzu. Birer sigara içip yol hakkında uyarılarımızı alıp, bir hatıra resmi çektiriyoruz.
img0512xzk.jpg


Sessiiz Sakiin Anamur sahilleri. Sakinliği tam bana göre.
img0515d.jpg

img0516c.jpg

img0518i.jpg


Dikkat Deniz Kaplumbağası yuvasıdır tarzında bir uyarı. O kadar bahsi geçiyor ama kano turunda sanırım bir tane görebilidim sadece.
img0525g.jpg


Antik Anamur şehri.
img0528qgh.jpg

img0539w.jpg

img0548h.jpg

img0552b.jpg

img0559r.jpg

img0562r.jpg


Anamur Mamure kalesinin önündeki küçücük bi su bendinde yaşamlarını sürdürmeye çalışan tatlı su kaplumbağaları.
img0575bqw.jpg


Mamure kalesi.
img0584w.jpg

img0585u.jpg

img0587r.jpg

img0590nlu.jpg


Eski çağlardan kalma küçük bir top bir el arabası ve bir su şişesi. Su şişesinin 1500 yıllık olduğu tahmin ediliyor :D :farao:
img0591djm.jpg


img0594nsy.jpg


img0597e.jpg


Pazar sabah artık dönüş zamanı. Saat altı civarında yola koyuluyoruz ve Ermenek civarında bir yayla köyünde sabah kahvaltısı yapma şansı buluyoruz. Börek yapalım dediler pide geldi. Onlar börek diyolar heralde :)
img0607d.jpg

img0608xnm.jpg


Başlarda bol yayla manzaralı olan dönüş yolculuğumuz Karaman-Konya-Ankara-Bolu üzerinden 1030km ve bol bol molalarla 19 saat sürdü.
img0610dts.jpg

img0614u.jpg

img0615a.jpg

img0616mit.jpg

img0617s.jpg

img0622r.jpg

img0623i.jpg


Konyaya uğrayıpda mevlana türbesine uğramak olmaz dedik ama saate bakınca sadece manzarasında yemek yiyip yola devam ettik.
img0624n.jpg


Başka bir gezi raporunda görüşmek üzere, tekeriniz düz bassın :wiinkk:
 
Son düzenleme:
Katılım
22 Tem 2009
Mesajlar
250
imrenmemek elde değil banane bende istiyorummmmmmm :queen:

Paylaşım için teşekkürler gerçekten çok güzel bir gezi olmuş fotoğraflardan anlaşıldığı kadarıyla
 
Katılım
31 Tem 2009
Mesajlar
9
Çok güzel bir gezi olmuş ve bu geziyi bizlerle paylaştığın için teşekkürler. Emeğine sağlık...
 
Katılım
15 Haz 2005
Mesajlar
129
elinize sağlık. ilerde bana referans olabilecek bir paylaşım.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
17 Mar 2008
Mesajlar
1,647
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
elinize ayağınıza sağlık :) çok güzel bir gezi yapmışsınız , resimlere diyecek yok :) teşekkürler ...
 
Katılım
6 Tem 2009
Mesajlar
60
Çok güzel bir gezi olmuş. Özellikle güneyin tarihi ve doğal güzelliklerini insan gezmeye doyamaz.
Paylaştığınız için teşekkürler.
 
Katılım
29 Mar 2008
Mesajlar
77
çok alakasız olacak ama acaip bana benziyorsun, yada ben sana benziyorum :silent:
 
Katılım
17 Nis 2007
Mesajlar
519
Bazı şeyler paylaştıkça artar. Sanırım böyle güzel anları paylaşıncada aynısı oluyor. Ben teşekkür ederim arkadaşlar. Umarım sizlerde en kısa zamanda gönlünüzdeki makinelerle, gönlünüzdeki hedeflere doğru gaz açarsınız.

çok alakasız olacak ama acaip bana benziyorsun, yada ben sana benziyorum :silent:

Eeee insanlar çift yaratılmıştır derler :)
 
Katılım
7 Ara 2006
Mesajlar
1,842
Anamur'a kadar gelmişken Silifke'ye de uğrasanız daha güzel olurdu.Sahillerine "Akdeniz Akşamları" şarkısının yazıldığı bu cenneti görmeden geçmemiş olurdunuz.Gezi paylaşımı için teşekkürler...
 
Katılım
17 Nis 2007
Mesajlar
519
Yıllık iznim iş değişiminden ötürü bu sene 1 hafta olabildi. Bunada şükür :) İki hafta olsaydı Adanaya kadar gidip Kayseri Nevşehir Ürgüp üzerinden dönerdim sanırım. Böylece Silifkeyide görmek kısmet olurdu. :cat:
 
Katılım
5 Eki 2006
Mesajlar
15,037
çookk güzel bir gezi olmuş... keşke imkan olsada bende ybr ile yollara çıksam....
 
Katılım
18 Tem 2008
Mesajlar
2,327
kesinlikle güzel gezi olmuş.elinize sağlık,emeğinize ve yüreğinize de tabii :cat:
 
Katılım
17 Nis 2007
Mesajlar
519
:cyclopsan Printman dikkatin için çok teşekkür ederim hemen Temmuz olarak düzelteyim
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst