İncil - Romalılar 13

Katılım
17 Eki 2009
Mesajlar
1,090
Hristiyanlık forumlarında dolanırken karşıma çıktı ve okuduğumda ilginç geldi. Yönetimlerin tanrının hizmetinde olduğu ve tanrı adına adaleti sağladığından bahsediliyor.
Sizce de öyle mi, bunu basıl bir mantığa oturtabiliriz?
Kuranı Kerimde de buna benzer ayetler var mı?

“Bölüm 13

Yönetime bağlı olmak

1 Herkes, altında bulunduğu yönetime bağlı olsun. Çünkü Tanrı'dan olmayan yönetim yoktur. Var olanlar Tanrı tarafından kurulmuştur.

2 Bu nedenle, yönetime karşı direnen, Tanrı'nın düzenlediğine karşı gelmiş olur. Karşı gelenler yargılanır.

3 İyilik yapanlar değil, kötülük yapanlar yöneticilerden korkmalıdır. Yönetimden korkmamak ister misin? İyi olanı yap, yönetimin övgüsünü kazanırsın.

4 Çünkü yönetim, senin iyiliğin için Tanrı'nın hizmetindedir. Ama kötü olanı yaparsan, kork! Yönetim, kılıcı boş yere taşımıyor; kötülük yapanın üzerine Tanrı'nın gazabını salan öç alıcı olarak Tanrı'nın hizmetindedir.

5 Bunun için, yalnız Tanrı'nın gazabı nedeniyle değil, vicdan nedeniyle de yönetime bağlı olmak gerekir.

6 Vergi ödemenizin nedeni de budur. İşte yöneticiler, Tanrı'nın bu amaç için gayretle çalışan hizmetkârlarıdır.

7 Vergi hakkı olana vergiyi, gümrük hakkı olana gümrüğü, korku hakkı olana korkuyu, saygı hakkı olana saygıyı, herkese hakkını verin.”
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Nis 2015
Mesajlar
855
Hristiyanlık forumlarında dolanırken karşıma çıktı ve okuduğumda ilginç geldi. Yönetimlerin tanrının hizmetinde olduğu ve tanrı adına adaleti sağladığından bahsediliyor.
Sizce de öyle mi, bunu basıl bir mantığa oturtabiliriz?
Kuranı Kerimde de buna benzer ayetler var mı?

“Bölüm 13

Yönetime bağlı olmak

1 Herkes, altında bulunduğu yönetime bağlı olsun. Çünkü Tanrı'dan olmayan yönetim yoktur. Var olanlar Tanrı tarafından kurulmuştur.

2 Bu nedenle, yönetime karşı direnen, Tanrı'nın düzenlediğine karşı gelmiş olur. Karşı gelenler yargılanır.

3 İyilik yapanlar değil, kötülük yapanlar yöneticilerden korkmalıdır. Yönetimden korkmamak ister misin? İyi olanı yap, yönetimin övgüsünü kazanırsın.

4 Çünkü yönetim, senin iyiliğin için Tanrı'nın hizmetindedir. Ama kötü olanı yaparsan, kork! Yönetim, kılıcı boş yere taşımıyor; kötülük yapanın üzerine Tanrı'nın gazabını salan öç alıcı olarak Tanrı'nın hizmetindedir.

5 Bunun için, yalnız Tanrı'nın gazabı nedeniyle değil, vicdan nedeniyle de yönetime bağlı olmak gerekir.

6 Vergi ödemenizin nedeni de budur. İşte yöneticiler, Tanrı'nın bu amaç için gayretle çalışan hizmetkârlarıdır.

7 Vergi hakkı olana vergiyi, gümrük hakkı olana gümrüğü, korku hakkı olana korkuyu, saygı hakkı olana saygıyı, herkese hakkını verin.”

bütün monarşilerde kral, Tanrı adına ülkeyi yönetir, O'nun yeryüzündeki gölgesidir. Türk'lerde de böyle olmuştur. Hatta "kut" kavramı tam da budur. kut, yeni hakanın Tanrı tarafından onaylandığını gösteren bir çeşit işarettir, dağdan inen sise denir. o yüzden "kutlu olsun" deyince aslında "tanrının onayı üzerinde olsun" demiş oluruz, bir çeşit "inşallah" gibi yani.

her neyse bu yönetim şekli insanlığa sadece zarar getirir. bizim de başımıza geldi biliyorsunuz.
 
Katılım
17 Eki 2009
Mesajlar
1,090
kısaca
"göklerden gelen bir karar vardır."

Yok o şiir daha başka şeylerden bahsediyor.

bütün monarşilerde kral, Tanrı adına ülkeyi yönetir, O'nun yeryüzündeki gölgesidir. Türk'lerde de böyle olmuştur. Hatta "kut" kavramı tam da budur. kut, yeni hakanın Tanrı tarafından onaylandığını gösteren bir çeşit işarettir, dağdan inen sise denir. o yüzden "kutlu olsun" deyince aslında "tanrının onayı üzerinde olsun" demiş oluruz, bir çeşit "inşallah" gibi yani.

her neyse bu yönetim şekli insanlığa sadece zarar getirir. bizim de başımıza geldi biliyorsunuz.

Monarşilerde durum böyleyken, hristiyan ülkelerde de durum böyle mi yani?
Çok politik değil mi?
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
4,154
güç sahibi gücün sürekliliği için gücü, yönetilenin sorgulamaya cesaret edemeyeceği bir kaynağa dayandırması gerekir.
yönetim şeklinin ismi ile değil yönetebilme şekli ile ilgili sosyolojik bir durum.


esas itibari ile kaotik belirtmiş,
orta asyadan avrupaya,
oradan insanın olduğu her yere kadar gerekli görülen bir bakış açısı.
şamanizmden krallıklara, oradan imparatorluklara kadar bu durum bu şekilde, değişmiyor.

insan yerleşik hayata geçerek artık ürün üretimine başlayınca bu ürünler ile yönetici ve asker beslemeyi başarmışlardır.
bu başarıyı yakalayanlar daha organize toplumsal yapılara kavuşarak görece daha geri toplumlar üzerinde baskı kurabilmişlerdir.
nihayetinde içinde yaşadığımız dünya sistemi ortaya çıkıyor.

romalılar (romulus kardeşler), yaşadıkları dünya içerisinde en sistemli ülke idi,
bir çok açıdan yaşadıkları dünyanın medeniyet temsilcileri oldukları söylenebilir.
oldukça tartışmalı.

insan değişmediği bu sistem de değişmeyecektir.
 
Katılım
20 Nis 2015
Mesajlar
855
Yok o şiir daha başka şeylerden bahsediyor.



Monarşilerde durum böyleyken, hristiyan ülkelerde de durum böyle mi yani?
Çok politik değil mi?

elbette hristiyan ülkelerde de böyle(idi eskiden). bugün isveç'te, birleşik krallık'ta, ispanya'da filan devam eden monarşiler tamamen göstermeliktir. ülkeyi yönetmiyorlar, turistik mekanlar gibi ilgi çekmeye yarıyorlar.

bizde de çok iyi padişahlar olduğu gibi, çok kötü ve ülkeyi batıran padişahlar da oldu. hepsi de ülkeyi Tanrı adına yönetiyordu.
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
nisa suresi 59. ayet bu hususla alakalıdır.

kime itaat edileceği hususunda zerre benzerlikleri yok

1 Herkes, altında bulunduğu yönetime bağlı olsun. Çünkü Tanrı'dan olmayan yönetim yoktur. Var olanlar Tanrı tarafından kurulmuştur.
2 Bu nedenle, yönetime karşı direnen, Tanrı'nın düzenlediğine karşı gelmiş olur. Karşı gelenler yargılanır.

Ey İnananlar! Allah'a itaat edin, Peygambere ve sizden buyruk sahibi olanlara itaat edin. Eğer bir şeyde çekişirseniz, Allah'a ve ahiret gününe inanmışsanız onun halini Allah'a ve Peygambere bırakın. Bu, hayırlı ve netice itibariyle en güzeldir.

birinde her türlü yönetime itaat emredilirken ve yönetim makamı her halükarda kutsanırken diğerinde "sizden olanlara" (yani iman sahibi olanlar ki orası hakkaten zor bir makamdır) denmiş
iman sahibi olanların özelliklerini de Kuranda genişçe bulabilirsiniz

batuhank
sen isra 16 ya bak daha çok
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
4,216
Kuranı Kerimde de buna benzer ayetler var mı?

Hristiyanlıkla ilgili şeyleri okuyup, araştırıp paylaşıyorsun ama iş Kuranı Kerime gelince kulağının üstüne yatıyorsun bize soracağına onuda oku araştır paylaş.

Neyse maksat Hristiyanlığın reklamı olunca olur böyle şeyler.
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Şub 2017
Mesajlar
4,123
Ya arkadaş canınız mı sıkılıyor gene kavga edecek bir konu bulmuşsunuz..:mrgreen:
 
Katılım
11 Eyl 2012
Mesajlar
3,105
Arkadaş ne maçtı bee, Roma 5-0 geriye düşünce bu iş bitti dedim, ama 5-2 olunca artık tura ortak oldular, bunlar kendi evinde 3 tane atabilir valla !
Benim Roma konusunda bilgim bu kadar, idare edin.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Arkadaş ne maçtı bee, Roma 5-0 geriye düşünce bu iş bitti dedim, ama 5-2 olunca artık tura ortak oldular, bunlar kendi evinde 3 tane atabilir valla !
Benim Roma konusunda bilgim bu kadar, idare edin.

merak etme, roma'da ingilizlere 3 tane döşeyip evlerine göndereceğiz.

1 gol cengiz'den gelecek. aha buraya yazıyorum.
 
Katılım
11 Eyl 2012
Mesajlar
3,105
Ha bir de bir kafeteryaya gitmişdim,wi-fi şifresi istedim, duvarda bir matematik sorusu vardı, onun çözümü şifre imiş :)Böyle de bir anım vardır. Roma güzel be...
 
Katılım
15 Tem 2014
Mesajlar
1,037
Özetle; bütün hükmedenler, hükümetler, otoriteler sizin iyiliğiniz için tanrı tarafından görevlendirilmiştir ve tanrının hizmetkarlarıdır. Lütfen onlara uyalım ve vergilerimizi ödeyelim.

Dinler neden ortaya çıktı sorusunun cevabı gibi.

Gerçi incil de üstünde çok oynanmış ve çeşit çeşit versiyonları bulunan bir kutsal kitap. Yani o zamanki otoriteler araya bu pasajı eklemiş olabilir.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Özetle; bütün hükmedenler, hükümetler, otoriteler sizin iyiliğiniz için tanrı tarafından görevlendirilmiştir ve tanrının hizmetkarlarıdır. Lütfen onlara uyalım ve vergilerimizi ödeyelim.

Dinler neden ortaya çıktı sorusunun cevabı gibi.

Gerçi incil de üstünde çok oynanmış ve çeşit çeşit versiyonları bulunan bir kutsal kitap. Yani o zamanki otoriteler araya bu pasajı eklemiş olabilir.

"vergimizi ödeyelim" kısmı önemli.

vergiyi de zaten romalılar icat etmiş.
 
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
4,154
roma oldukça enteresan bir kuruluş mitolojisine sahiptir.

remus ve romulus kardeşlerin babası olarak aenas isimli truvanın düşüşünden kaçan Truvalı bir kahraman olduğu yazılır,
kardeşlerin bir kurt tarafından beslenildiği betimlenen heykel oldukça ünlüdür.

55ea5080f018fbb8f877ca14.jpg


tanıdık bir öykü,
roma şehri kurulduktan sonra şehri kimin yöneteceğine karar veremediklerinden dolayı romulus remusu öldürmüştür, (bu da oldukça tanıdık).
romalıların köken olarak Etrüsklere dayandığı,
Etrüsklerin ise Anadolu kökenli olduğu dahi söyleniyor,
esas itibari ile kökenleri pek bilinmiyor.

güç ve gücün kaynağına dair bir ek daha yapayım,

gautama buddha bildiğimiz ismi ile buda öğretilerinin yayılması neticesinde ardından yazılanlar ile göksel bir kimliğe kavuşturulmuş kişidir.
kendisinden sonra yazılan veda-lar ve diğer metinler ile tanrılaştırılarak ya da tanrı katına konumlandırılarak,
ulaşılamayacak bir yere konulmuş ve süreklilik sağlayacak ölümsüz formunu almıştır.

tarih içerisinde bir çok fikir sahibi ise bu konuma ulaşmakta zorlanmıştır.

popüler kültür içerisinden örnek verecek olur isek;
herhalde yıldız savaşlarını bilmeyen kalmamıştır,
jedi ve sith arasındaki "güç" üzerinden ve gücün kullanımı üzerinden yürüyen mücadele silsilesinde,
yakın zamanda vizyona giren last jedi filminde skywalker "jedi dini" kelimelerini kullandı,
esasında gereksiz gibi görünen bu ayrıntı,
gerek kendi dünyalarındaki temelleri gerek protest kararları itibari ile kendisinin jedi dinine mensup olduğunu söyleyenler için enteresan bir pas oldu.

kayıtsız ve sorgusuz itaat yani (kula) kulluk medeni dünyada yer bulmakta zorlanan bir kavram,
daha geriye gidersek orta asya türklerinde "han" tanrı tarafından görevlendirilmiş olsa da bu görevi beceremediği düşünülünce görevden alınabiliyordu.

ek: Hristiyan metinlerinin okunmasında bir sakınca olduğunu sanmıyorum, yakın zamanda Judas (isaya ihanet eden) hakkında bir kaç yazı okudum, ilginç bir karakter "judas kiss" sembolüne ilham veren kişi.
 
Katılım
11 Eyl 2012
Mesajlar
3,105
Zaten Roma'lılar sonradan Hristiyan olmuş. Bakmışlar bunlar vergi vermeye gönüllü,hatta kitaba bile yazmışlar, balıklama atlamışlardır.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:44 ----------

romalıların köken olarak Etrüsklere dayandığı,
Etrüsklerin ise Anadolu kökenli olduğu dahi söyleniyor,
esas itibari ile kökenleri pek bilinmiyor.
Etrüsk'lerin Türk kökenli olduklarına dair araştırmalar çokça var, hatta latin alfabesi onlara aittir,bu alfabenin kökeni de Türklere dayanır, o nedenle de Atatürk Arapça alfabeyi kaldırmış, aslı Türk olan latin alfabesine geçmiştir. Ha bu alfabe nerede kardeşim,biz öyle bir şey bilmiyoruz diyenler varsa, yollarda arabaların üzerinde kurt başı ve yanında 4 simge olan alfabe işte, orada "Türk" yazıyor.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Zaten Roma'lılar sonradan Hristiyan olmuş. Bakmışlar bunlar vergi vermeye gönüllü,hatta kitaba bile yazmışlar, balıklama atlamışlardır.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:44 ----------

Etrüsk'lerin Türk kökenli olduklarına dair araştırmalar çokça var, hatta latin alfabesi onlara aittir,bu alfabenin kökeni de Türklere dayanır, o nedenle de Atatürk Arapça alfabeyi kaldırmış, aslı Türk olan latin alfabesine geçmiştir. Ha bu alfabe nerede kardeşim,biz öyle bir şey bilmiyoruz diyenler varsa, yollarda arabaların üzerinde kurt başı ve yanında 4 simge olan alfabe işte, orada "Türk" yazıyor.

bir gecede cahil kaldık.

benim dedem osmanli zamanında mikrobiyoloji uzmanı imiş. latin alfabesine geçince bir gecede cahil kalmış.

diğer büyük dedem moleküler kimya üzerine mastır yaparken latin alfabesine yakalanmış ve hoopp bir gecede. ya işte böyle.
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
1- Dinler neden ortaya çıktı sorusunun cevabı gibi.
2- Yani o zamanki otoriteler araya bu pasajı eklemiş olabilir.

1- dinlerin neden ortaya çıktığı' nın değil, otoritenin dinleri nasıl kullandığının göstergesidir bu
tıpkı bu konunun açılmasından amaçlanan gibi

2- olabilir değil, öyle oldu. otoriteye uymayan isa peygamberi öldürüp, ayetleri kendi emelleri doğrultusunda değiştirdiler.
firavun' da otoriteyi temsil ediyordu. musa peygamber neden karşı çıktı veya neden bunun hikayesi bize örnek verilir Kuranda?
dinde zalime itaat yok
 
Katılım
11 Eyl 2012
Mesajlar
3,105
İlginç bir şekilde Türkler kökenini keşfediyor, Araplaşma macerasının ters teptiği günler başlıyor. Osmanlı zamanında hakarete uğrayan halk kendini keşfetmeye başlıyor. 2 bebeği emziren kurt simgesi Roma simgesi, aslında bir Hun mitolojisi, onu da koyalım buraya.Macaristan'da bir Türk Partisi var, ve ciddi oy oranı var,kendilerini Hun kökenli olarak tanımlıyorlar, milliyetçi bir parti. O da yan köşede dursun.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst