iMPALA SS EFSANESİ...

Katılım
1 Haz 2004
Mesajlar
589
download9jx.jpg

19rh.jpg


60’li yillarin basinda hayata geçirilen Impala projesi dönemin bir sembolü olarak karsimiza çikiyor... ‘SS’ takisiyla da beraber performans kelimesinin gerçek hayattaki örnegi konumundaki bu otomobil, ileriki zamanlarda görkeminin önünü kesmeye çalisan ancak asla tam anlamiyla basarili olamayan rakiplerinin dedesi niteliginde…
Impala, önceleri firmanin ‘Bel Air’ serisinin en üst seviyesi olarak lanse edilmisti. Seleflerine göre gelistirilmis özellikler, daha konforlu rahat bir iç mekan ve haliyle oldukça siskin bir fiyat etiketi en büyük özellikleriydi. Dönemin en iyi V8 motoruyla donatilan bu canavarin ilk versiyonu tami tamina 315 HP güç üretiyordu. Kisa sürede ulasilan yüksek taleple beraber firma kurmaylarinin yüzü gülmeye basladi ve bir sonraki yilin stratejileri arasinda ilk sirayi bu efsanevi model aldi…
1959 yilina gelindiginde Impala basli basina bir model serisi olarak piyasaya sürüldü. Ayni yilin tüm ‘Chevy’leri gibi bu otomobil de daha uzun, alçak, genis ve tabii ki daha ‘kas’liydi. Kedi gözü farlari ve yarasa kanadina benzeyen arka tasarimin devasal bagaj kapagiyla olan uyumu gözlerden kaçmiyordu. Mekanik aksamda yapilan iyilestirmeler sonucunda motor gücünde bariz bir artis elde edilmisti.
Gerçek anlamda kasli bir Impala ise 1961 yilinda podyuma çikti. ‘SS’ takisini ismine ekleyen otomobil ayni yil tanitilan 409 kübik inçlik V8 motoru tasimaktaydi. Söz konusu motor, Ford firmasinin ayni dönemde tanittigi 390 kübik inçlik motoruna bir cevap niteligi tasimaktaydi. 360 HP güç çikisi sunan makine Ford’un 375 HP’lik gücünün yaninda daha az gibi dursa da 19 kübik inçlik hacim farki, performans anlaminda çok daha fazla getiri yaratmisti bile… Ayrica bu yeni motor yenilestirilen silindir baslari ve kam miliyle de daha göz aliciydi. Üzerinde yapilan modifikasyonlarla güç çikisi önce 380 HP’ye, daha sonraysa ismine yarasir biçimde 409 HP’ye ulasti… Efsane büyüdükçe büyüyordu…
Chevrolet 1963 yilinda Bel Air Coupe’nin üretimini tamamen durdurdu. Artik Impala SS zamaniydi ve aracin popülaritesi gün geçtikçe artiyordu. Motor gaminda da yenilige giden firma Z-11 motorunu ayni yil içerisinde tanitti. Standartta 430 HP güç üreten bu muazzam makine üzerinde yapilan modifikasyonlar sonucunda rahatlikla 500 HP güç üretir hale gelebiliyordu. Ancak bu motor seçenegi yalnizca firma tarafindan seçilen özel ve sadik müsterilere sunuldu.
Ertesi yil görücüye çikan Pontiac GTO, Impala’nin söhretine az da olsa bir darbe vurdu. Ayni performansi vadeden, ama bir yandan da daha zarif hatlara ve daha düsük bir etikete sahip olan GTO bir anda yogun bir taleple karsilasmisti… Firma kurmaylari hemen harekete geçti ve 1965 yilina gelindiginde Impala bastan asagiya yenilendi. Daha akici hatlara kavusturulan otomobil eski günlerin hatirasi olan o ‘kutumsu’ tasarimdan az da olsa siyrilmayi basarmisti. Ayni yilin subat ayinda emektar motor 409’a veda edildi ve “Mark IV 396 cid V8” kod adli yeni ürün motor gamina katildi. Yeni bir otomatik sanzimanla gücünü yola aktaran motor efsanenin devami için belki de en iyi seçim olmustu.
Ertesi yil Impala’nin tahti sallanmaya yüz tuttu. Caprice modeli, Chevrolet ürün gaminin yeni favorisi olarak göze çarpiyordu. Zamanla müsterilerin talep oklari gittikçe yön degistirmeye basladi ve SS’in popülaritesi gün geçtikçe düstü. Degisen zevk ve begeniler dogrultusunda artik performanstan çok, konfor ve zarafet önemliydi.
Sonbaharini ’69 yilinda yasayan Impala SS, son üretilen modeli olan SS 427 ile bantlara veda etti. ‘70’li yillara uzanan bir süreç boyunca diger Impala versiyonlari üretilmeye devam edildiyse de eski günlerin isiltisi asla geri gelmemisti...
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
Aşırı büyük saçma amerikanlardan biri. 1965 Porsche 911 2.0lt 130hp motorla çoğu pistte bu araçtan daha hızlıydı.
 
Katılım
28 Mar 2005
Mesajlar
1,841
walla süper arabadır bunlar ya.
4 teker olup da beni bir 2 teker kadar cezbeden arabalardan..
 
Katılım
24 Ocak 2006
Mesajlar
4,007
Çok nadide bir parçadır kendisi!Benim gibi ortayaşa gelmiş(34) birisi için bilinçaltında canavardır bunlar.
 
Katılım
12 Şub 2006
Mesajlar
312
tek kelimeyle MÜKEMMEL diyebilirim.:cat: Eski ve halen bir amerikan oto tutkunu olarak büyük bir zevkle baktım ve okudum. teşekkürler... yıl 1979 'da aynı bunun renginde ve iç kısmı aynen taban,tavan ve konsol siyah olan 1968 -impalam vardı. ama beni her zaman 1957 Bel Air cezb etmiştir.....:bounce:
 
Katılım
22 May 2004
Mesajlar
236
İçimdeki HOT ROD ruhunu uyandırdın,bunlardan elde etmek ve sefasını sürmek için çook para harcamak gerekli....İnşallah ileride haremimde(garajımda) bunlardan bir tane olur :mrgreen:
 
Katılım
27 Nis 2005
Mesajlar
64
Uğruna ruhumu teslim edebileceğim araçtır. Muscle Car budur, ötesi yalan...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
29 Ağu 2005
Mesajlar
531
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
*****************************
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Eyl 2005
Mesajlar
1,077
Khutuck' Alıntı:
Aşırı büyük saçma amerikanlardan biri. 1965 Porsche 911 2.0lt 130hp motorla çoğu pistte bu araçtan daha hızlıydı.
bir amerikan arabasına binmediğin ne kadar belli bu arabalar genelde zaten hız için değil konfor için üretilir fakat hızları da çok doyurucudur ve porsche den daha sağlam oldukları kesin bir sonuçtur :rendeer: bu arabaya oturan ın duruşu ve yürüyüşü bile değişir ben 65 model chevrolet aynı üstteki kasadan ve 74 chevrolet malibu ya bindim :rendeer:
 
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
4,387
Khutuck dostca bir tepkide benden. 1965 Porshe daha otomotik cam nedir bilmez iken bu arabada otomotik hiz sabitliyici secenegi vardi. Bu araba gercekten buyuktur ve cok yer ama bence o bir cizim harikasi onun icinde insan kendini imparator gibi hisseder. Bu araclarin sesi ni hic bir modifiye arac veremez. Sahsen kullandigim shellby Cobra icin soyleyim, gaza bastigimda o aractaki cekis bana porshe gibi gelmedi. Ve daha sonra fark ettim ki aracta daha basmadigim NOS dugmesi varmis. (Acikcasi yemedi basmak)
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
Düşüncelerimiz farklı :) Bence bu ve benzeri araçlar devasa ve aşırı gösterişli, ama son derece kabalar. 200+ km/s yapabiliyor, ama viraj dönemiyorlar. Son Muscle Car'larda 8000cc ve üzeri motorlar var, ama Porsche 911 3.3'ün gücüne yaklaşamıyorlar.

Bu aracın Porsche'lere göre daha konforlu olduğu kesin. Ama bence güzel değiller. 1959 Mini Cooper ile 59 Chevy'lerden birini yanyana koyunca Mini'nin güzelliği kendini belli ediyor. Bence ilk kasa 911'lerle karşılaştırılabilecek güzelliğe sahip tek amerikan da 60'ların Mustang'idir.

Güzellik göreceli bir kavram, bence sadece üç amerikan güzel oldu bugüne kadar: İlk kasa Mustang, Dodge Viper, Ford GT40. Bir İtalyan otomobilinin zerafeti veya bir Jaguar'ın asaletine sahip bir amerikan görmedim daha, zaten o araçlar amerikan düşünce yapısına da uzak.

Özetle alman otomobillerinin üzerine tanımam :)
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
9 Ocak 2006
Mesajlar
2,003
Ben de önceleri sizler gibi Amerikan arabalarının heybeti ve yüksek gücüne aşıktım
ama bu aralar bu makinalar bana nedense Amerika'nın bunların karınlarını doyurabilmek için sağa sola savaş açmasını hatırlattığı için tiksinç geliyor.:farao:

Olaya bir mühendis olarak yaklaşınca 427ci (yaklaşık 8000 cc) 400 bg süperchargerli makinanın (ki bunlar ss,hemi,ram, charger adı altındaki yüksekperformanslı modellerdi) litre başına 50 bg güç çıkarabilmesi çok komikti. Aynı yıllarda porsche 911 modelinib 2000cc 6 silindirli atmosferik boxer motoru 160 bg güç çıkarmaktaydı (litre başına) 80 bg gücü rahatça çıkarabilmişti.
 
Katılım
11 Eki 2005
Mesajlar
105
Kemik direksiyon, deri koltuklar, uzun yatay hiz gostergesi super. Su an bende 75 corolla var FM radyosu bile yok, aynen kemik direksiyon falan, hippi arabasi gibi. Eskilere bayiliyorum :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst