İlk Motor için Tavsiyeler

Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
5
Merhaba Arkadaşlar

Motor almaya karar verdim daha önce hiç motor kulanmadım ehliyetimde yok pazartesi kursa başlıyacağım almak istediğim motor ktm duke 200 öncelikle öğrenmek istediklerim kurs kaç ay sürer motoru alınca 1-2 haftalık gece pratikleri ile trafiğe çıkacak düzeye gelebilirmiyim - motor lar evinin onune koyan görmedim bu sakıncalı bir durummudur çalınma riskimi doğurur birde yeni başlayan biri için bu motor tehlikelimidir ayrıca motor 2.el olacağı için üstüne alma falan ne kadara mal olur teşekkürler
 
Katılım
3 Kas 2011
Mesajlar
318
Merhaba kardeşim önce biraz kendini tanıtsaydın daha iyi olurdu adın ne nerede oturuyorsun kilon ne boy ne? Şimdi 100 cc lik bir motoru 120 kiloluk birine öneremezsin öyle değil mi?

Motor olarakta ilk etapta scooter ile başlaman daha mantıklı olur. Sebebi ise trafiğe alışman için ilk etapda daha kolay durup kalkabileceğin bir araca ihtiyacın olacak. Vitesli ilk başlayanlar için zor olur çünkü yokuşta kalkması zordur araç gibidir ayrıca debriyaj olayı var bence en mantıklısı scooter ile başlaman.
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
5
hocam istanbuldayım ısmım serkan boy 1.75 kilo 82 scooter çok çirkin gözüküyor gözüme tabiki alışmak için tabvsiyene uymak çok mantıklı ama gerçektem binemem o tarz motora hiç umut yokmu dersin ayrıca kursta öğrendiklerimle idare etmek zorundayım öğretecek kımse yok bulaşmamı dersin
 
Katılım
23 Nis 2012
Mesajlar
205
Bence 100 ile 125 arasında bi çin malı ile başlamalısın. cub olur scooter olur
 
Katılım
19 Eki 2012
Mesajlar
920
KTM Duke bence 2.motosikletin olması gerekiyor. Bence Yamaha YBR bak. 2.elleri çok tutuluyor. 2.el temiz bitaneyle baslayabılırsın. Duke'a verecek kadar paran varsa YBR'yi al-sat senın ıcın cok problem yaratmaz gıbıme gelıyor. bi 2-3 ay YBR'yle pratik tarzı bi sürüş yapsan, hem keyifliir YBR seni üzmez. onu satar Duke'a gecersın. Biliyorum Duke çok güzel motosiklet, param olsa hıc dusunmeden alırım ben de Duke'u fakat, en az 2-3aylık bi acemilik sürüşü senin için çok faydalı olucaktır.

Sürücü kursuna gelince, ben 2 ay diye biliyorum burda bana öyle söylendi. bu 2 ayın içine sınav ve kurslar dahil ki baska bısey de yok.

Evinin önüne motosiklet koymak bence sakıncalı. Mesela ben, motosiklet için yanıp tutusuyorum. üstünde anahtar olan senın tarz motosiklet gorsem dusunmeden alır kacarım. şaka şaka o kadar da değil :mrgreen: ben o tür insanlardan degılım fakat bu anlatımıma uyan insanlar da var tabi. Hırsızlar. en kötü ihtimal hırsız fakat onun bı dusugu, motosikletini çizip tekerini patlatıp ne bılıyım tekme atıp plastik aksamını kıran gerizekalı insanlar. yani evinin önünde tutmak tehlikeli. mini garaj türü bişey özellikle Duke gibi bi motosiklet için şart bence.
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
5
anladım arkadaşlar ama zaten toplamda 130 km çıkan bir motor neden tehlikeli olsunki (kendimi kandırıyorum belkı sizin tavsiyeniz kesinlikle doğrudur) ama hakkaten vuruldum bu makıneye alırsam yavaş yavaş takılırım ugrgnr hocam arka sokak ta oto partk var ama 75 tl istiyor aylık vijdansız :) yapacak birşey yok pazartesi kredi çıkarsa alacağım bu motoru kafaya koydum sizi dinlemediğim için ölmem inşallah :)
 
Katılım
19 Eki 2012
Mesajlar
920
Duke'u kafana koyduysan hiçbi allahın kulu cıkaramaz onu kafandan :) sakin kullanmaya bakıcaksın artık ilk zamanlar ne diyim. bu arada Duke en fazla 130 mu cıkıyor ? 130 az yav. 15 beygir duke. yani Mondialin 135cc Drift'i 13.5beygiriyle 125-130yapıyor redline. duke redline'a girmeden 130 yapar gibime geliyor. tabi tahmin ediyorum ama 15beygirden 130 az be abi. neyse bakalım sen alınca denersin artık :p ( bak bak şimdiden kotu yola surukledım senı :mrgreen: )

bu arada ayda 75tl istiyo demıssın otopark. eger tasınmıcaksan 1 yıllık ver 300-400tl. bıraz konus hem de abi motorun kaplıcagı yer ne kadar yapma allah askına falan dıye kapatırsın belkı 300e :) kapı önü Duke için tehlikeli. Haftaya bekliyoruz yeni Duke'un fotograflarını o zaman :)
 
Katılım
5 Şub 2013
Mesajlar
39
Bence ehliyet kursundan ziyade önce bi honda, yamaha gibi şirketlerin kursları daha mantıklı olur gibi geliyor. Motor konusunda ise scooter dengeydi trafikti alıştırır ancak bence küçük cc li bi vitesli motorda en az onun kadar iş görür. YBR 125,CBR 125-250, KTM 200 duke, CBF 150, Ninja 250 bana kalırsa en uygunları tabi hepsine bakman dikkatle incelemeni öneririm. Şimdiden hayırlı olsun :D :D
 
Katılım
3 Kas 2011
Mesajlar
318
hocam istanbuldayım ısmım serkan boy 1.75 kilo 82 scooter çok çirkin gözüküyor gözüme tabiki alışmak için tabvsiyene uymak çok mantıklı ama gerçektem binemem o tarz motora hiç umut yokmu dersin ayrıca kursta öğrendiklerimle idare etmek zorundayım öğretecek kımse yok bulaşmamı dersin

İstanbul'da yaşıyan biri için ilk motor kesinlikle scooter olmalı neden mi sıralayayım

1- Trafiğimiz berbat acemi biri için ise çok tehlikeli. Gerektiği yerde hızlıca durup ve hızlanmak için ideal.(bisiklet gibi)
2- Bilgi ve tecrübe az olunca örn. yokuşta durmak zorunda kaldın kalkması zor, acemi isen daha da zor.
3- Kullanması çok basittir, yola odaklanıp trafiği okumayı öğrenirsin.

Benim görüşüm böyle ama başka bir ilde olsan orada trafiğin daha seyrek olması durumunda o motoru kullanmana pek karşı çıkmam kontrolsüz hız hariç. :)

Kilo boyun bence sana maxi scooter gider diyor yada bi cup bir kaç ay idare edersin böyle sonra ktm duke 200 alırsın paşa paşa kullanırsın ve kendi güvenliğini hiçbir zaman unutma önce ekipman sonra motor :)

Park konusuna gelince kapı önüne bırakırsan sabaha yerinde olmaya bilir bir otopark bulmakta fayda var.
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
5
saolun arkadaşlar önce ekipmanları alıcam hafta içi onlar içinde konu açarım sonra hondanın temel sürüş eğitimine yazılacağım 1 gün için 350 tl vermek ne kadar mantıklı bilmiyorum ama hiç bilmediğim için gideceğiö çare yok sonra kursa yazılacağım bu arada motoru olan arkadaşım var onunla da trafiğe kapalı alanda bol bol pratik yapacağım 2-3 ay dolmadan e-5 çıkma gibi bir düşüncem yok zaten çok masraflı işler bunlar hep bu para mevzuları yüzünden vaz geçiyordum ama kredi de bugün onaylandı mesajı gelince geri dönüşü yok artık bakalım hayırlısı :)
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
saolun arkadaşlar önce ekipmanları alıcam hafta içi onlar içinde konu açarım sonra hondanın temel sürüş eğitimine yazılacağım 1 gün için 350 tl vermek ne kadar mantıklı bilmiyorum ama hiç bilmediğim için gideceğiö çare yok sonra kursa yazılacağım bu arada motoru olan arkadaşım var onunla da trafiğe kapalı alanda bol bol pratik yapacağım 2-3 ay dolmadan e-5 çıkma gibi bir düşüncem yok zaten çok masraflı işler bunlar hep bu para mevzuları yüzünden vaz geçiyordum ama kredi de bugün onaylandı mesajı gelince geri dönüşü yok artık bakalım hayırlısı :)

arkadaş bak san sana bi ata sözü hatırlatmak isterim
zevk in veresiye si olmaz
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst