İkinci ufak kazam hayırlı olsun. Bir kaç sorum var :/

Katılım
24 Eyl 2016
Mesajlar
185
Kazanın nasıl geliştiğini anlatayım ilk başta. Arkamda 90 kilo artçım ile şehir içinde dolaşırken bilmediğim 2-3 yer vardı oraları gezmeyi teklif ettim oda kabul etti. Hayatımda görmediğim kadar dik bir yokuştan aşağı indik ve karşıma aynı yokuşun yukarıya doğru olanı geldi. Attım 2. vitese 50 km hızla girdim bayıra , baktım devir düşüyor 3-4 bin devirde motosiklet. 2 den 1 attım bayılmasın diye gaza yüklendim baktım motosiklet tekerde. Aklıma hemen arka frene basmak geldi ki bastım da fakat gidon yamuk durduğundan veya artçım arkada heyecan yapıp hareket ettiğinden dolayı dengem kayboldu ve motosiklet sola yattı. Hızım 35-45 km arasıydı büyük ihtimal. Veya bana o anın etkisiyle hızlı gibiymişiz geldi :). Ayakta zor durulacak bir yokuştu. Kaza esnasında kafamı direk yere çarptım ve kaburgamın üstüne düştüm. Artçım direk kendini attığı için yerde 2-3 saniye sürünüp ayağa kalktı.

Şimdi benim sorum şu , kaskı yere vurduğumdan dolayı kaskın koruyuculuğu bitmiş midir ? Tabi ki bu soruyu doğru cevaplamak için çok etken var fakat kaskım shoei'nin gt-air modeli , maalesef ucuz bir kask değil ve yenilemem çok çok zor. Vizör ve kaskta 2-3 cm kadar 5-6 tane çizik var sadece. Siz olsanız kullanmaya devam eder miydiniz ? Birde böyle bir kaza yaşayan bir tek ben miyim acaba diye düşünüyorum :mrgreen: Var mı başka bu tür kazası olan birisi ?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
21 Ağu 2016
Mesajlar
1,151
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Geçmiş olsun. Evet kaskını yere vurdugun için artık kullanamassın. Polis kaskı olarak kullanırsın ancak. Eeee bugün muhabbetin döndü ugurkan ile aramızda. Böyle giderse patlar diyordum. R25 e geçme bence :)) Tekrardan geçmiş olsun... Sende ciddi birşey yoktur umarım...
 
Katılım
24 Ağu 2016
Mesajlar
394
Gelecek cevapları az buçuk sende tahmin etmişsindir de kabul etmek zor. Kask muhtemelen saksı oldu artık. Kullanıp kullanmamak da tamamen kişisel risk algısına bağlı. Benim başıma böyle bir durum gelse ve yenisini alma imkanım olmasa elbetteki kullanırdım ancak şehir dışına çıkmazdım o kaskla, en kısa zamanda da Mt ya da Ls2 gibi nispeten uygun fiyatlı bir kask edinirim.

Bir de şu yönden düşünün, kask görevini yaptı. 40 km hızla da olsa başınızı yere vurmuşsunuz. Kaskınız olmasaydı ya da "baret" kalitesinde bir kask takıyor olsanız?

Çok geçmiş olsun. Artçıyla sürüş tek başına sürmekten çok çok daha zor. Ben hala ısınamadım arkamda birinin oturmasına ve o anki sürüş dinamiğine.
 
Katılım
24 Eyl 2016
Mesajlar
185
Geçmiş olsun. Evet kaskını yere vurdugun için artık kullanamassın. Polis kaskı olarak kullanırsın ancak. Eeee bugün muhabbetin döndü ugurkan ile aramızda. Böyle giderse patlar diyordum. R25 e geçme bence :)) Tekrardan geçmiş olsun... Sende ciddi birşey yoktur umarım...

Remzi senin işin gücün yok mu bütün gün forumdasın :mrgreen: Hayır sanki nasıl kullanıyorum da "böyle giderse patlar" diyebiliyorsun bana :D Motosikletten beklemediğim tepki aldığım için yaptım kazayı ki kazada sayılmaz düştüm diyelim :) Hayatımda ilk defa o kadar dik bir bayırı çıkıyordum bide arkada artçı olunca tutamadım canavarı (9 beygircik makineyi :p) Yoksa trafikte apaçilik , gazlama gibi olayları en son yapacak kişi polis oğludur diye düşünüyorum. Kask konusunda da 1400 tl ye aldığım 30 km hızla bir düşüşte yere yan vurdum diye değiştirmek ticari satış için uydurulmuş bir şey gibime geliyor. Malum kişiler kaskı yarım metreden düşürdüğünüzde bile değiştirin dedikleri için burada daha tecrübeli kişilerin yorumlarını merak ediyorum. Sağol bu arada
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
21 Ağu 2016
Mesajlar
1,151
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaşlar bana öyle demedi :p . Neyse. Kendine cici bak :queen:
 
Katılım
24 Eyl 2016
Mesajlar
185
Gelecek cevapları az buçuk sende tahmin etmişsindir de kabul etmek zor. Kask muhtemelen saksı oldu artık. Kullanıp kullanmamak da tamamen kişisel risk algısına bağlı. Benim başıma böyle bir durum gelse ve yenisini alma imkanım olmasa elbetteki kullanırdım ancak şehir dışına çıkmazdım o kaskla, en kısa zamanda da Mt ya da Ls2 gibi nispeten uygun fiyatlı bir kask edinirim.

Bir de şu yönden düşünün, kask görevini yaptı. 40 km hızla da olsa başınızı yere vurmuşsunuz. Kaskınız olmasaydı ya da "baret" kalitesinde bir kask takıyor olsanız?

Çok geçmiş olsun. Artçıyla sürüş tek başına sürmekten çok çok daha zor. Ben hala ısınamadım arkamda birinin oturmasına ve o anki sürüş dinamiğine.

Hocam açıkçası ellerimde eldiven yoktu artçıma vermiştim o anda. Yere düştüğümüz anda ellerim neredeydi bilmiyorum fakat ellerimde bir çizik bile yok. O an ibreyede bakmadığım için bu hız değerlerini kafadan verdim fakat ellerimde ufacık sürtünme izi olmaması 15-20 km hızla düşmüşüz gibi hissettiriyor. Hala kaska şans verilemez mi :/ Bu sorduğum soru birazda dediğiniz gibi insanı kendisini rahatlatmaya yönelik anlamsız soruları fakat yinede sormak istiyorum :)
 
Katılım
16 Şub 2017
Mesajlar
159
Kaskın, darbe emici özelliğini kaybetti. Kocaeli'den İstanbul'a gitmesi basit. 15-20 gün sabret Turing Yol Emniyeti'nin yeni kayıtları açılır, kayıt yap atla motora git HJC kask dağıtıyorlar.
 
Katılım
8 Nis 2009
Mesajlar
1,023
Düşük CC motosikletlerde çapszlıktan dolayı artçılı kullanmak zordur. Amortisör kurtarmaz genelde, arkaya artçıyı alırsın çöker... Düz yolda bile tekere gelirsin, yokuşta kaçınılmaz olur. Fren de tutmaz haliyle... Tecrübe olmuş. Kaza yapmadım ama düşük cc olmasa da eski teknoloji ER-5' imde 100kg' a yakın 1.85 kuzenimi artçı olarak alınca benzer sorunları yaşamıştım. Su tahliye kanallarından düz yol da olsa ön teker havada geçiyordum. Fren de tutmuyordu. Bereket, yokuş da yok gezdiğim yerlerde...
 
Katılım
9 Mar 2016
Mesajlar
343
hızın 20 falandır. 1. viteste maks 40 yapsa ybr 2den 1e aldıgında hızın 50 olsa teker kitlenir frenlemıs olursun :D
 
Katılım
31 Eki 2016
Mesajlar
2,422
Valla dostum söyleyeyim,
Eğer kask her yere değdiğinde saksı yapacak olsam ev suan botanik bahçe olurdu.
Ama işte aramızda büyük bi fark var, ben çamurda toprakta çimende ormanda düşüyorum...
Bizde düşmek ata sporu malum.
Asfaltta yere çarpan bi kasktan ne kadar hayır gelir bilemedim.
Artçına selam söyle, bildiğim sağlam diyetler var.
Geçmiş olsun, en büyük kazanız bu olsun.
 
Katılım
30 Ocak 2017
Mesajlar
241
Geçmiş olsun ucuz atlatmissiniz. O kask artık çöp, ölü gibi şeyler demek bana biraz abartı geliyor. O zaman kafasında kask olmadan dolaşanlar çoktan ölmüş haberleri yok.
 
Katılım
25 Kas 2005
Mesajlar
407
kaskın malzemesi nedir bilmiyorum ama ben bunu fiber olan kaskımda test ettim defalarca çekiçle vurmama rağmen öyle karpuz gibi dağılmadı çöpe atıyordum deneyeyim dedim içindeki yumuşak malzeme zamanla sertleşiyor o yüzden ömrü dolmuştu zaten içinde şekil bozukluğu yoksa bence kullanılabilir okadar sert vurmama rağman delik bile açamadım kask max marka bşr kasktı öyle çok bilindik bir markada değildi
 
Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
Bir metre yükseklikten yere düştüğünde içerisindeki microfiber elyafların çatladığı ve zamanla bu çatlakların yürüdüğünden bahsediliyor. Yurt dışında Xray cihazı ile kaskın röntgenini çeken bir firma var, fakat işlem ücreti, kargo vs. 400 avro civarlarında tutuyor şeklinde bir iki duymuşluğum vardı. Sanırım sikintili bi sürec ;)
 
Katılım
21 Ara 2016
Mesajlar
645
Kask' a bir bak iyice bişey olmadığından emin oluyorsan kullan kaskı. Aynısı benim başıma geldi. Ön havaya kalktı gazı az kestim olmadı. Az firen yaptım durdum ki arkaya doğru kaymaya başladı merdivenin basamaklarına gelince durdu. Hanımı indirdim aşağıdan tek başıma motorla çıktım

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:49 ----------

Kask konusunda birkaç defa motordan yere düştü her düşürdüğümde kask alacaksam , o kaskı yapana küfrederim
 
Katılım
24 Eyl 2016
Mesajlar
185
Cevaplar için teşekkürler , konuyu bu kadar uzatmamın sebebini sizinde anlayacağınız üzere 17 yaşında öğrenci arkadaşınızım , kask konusunda çok çok hassas olduğum için dainese , revit mont ile düşük-orta sınıf kask almak yerine düşük sınıf mont alıp paramın çoğunu kaska yatırmıştım. Şimdi böyle aptal bir düşüş yüzünden kaskı çöpe at denilince ne hissettiklerimi tahmin edebiliyorsunuzdur :/ Kaskın kazadan sonraki fotoğrafları da şu şekilde : Edit: Kaskta parlama olduğu için bazı yansımalar çizik gibi görünmüş , tam olarak çizdiğim noktalar darbe almış yerler.

 
Son düzenleme:

c3y

Katılım
2 Mar 2017
Mesajlar
238
Dostum bosver degistirme kullan bir sure daha resimlerden olsugu anlasilmaz gerci
Bir daha kask alirken cok para vermeyin policarbon ozellikli sarptan 5 yildiz almis en ucuz kaski alin yazik giden paralara 20 30 ilr giderken motordan dusuyon kask cop bana cok sacma geliyor.ucuz biseyde degill
 
Katılım
15 Ocak 2005
Mesajlar
91
Geçmiş olsun Kardeşim. Kullanmaya devam et. Dikkatli ol.
 
Katılım
24 Eyl 2016
Mesajlar
185
Dostum bosver degistirme kullan bir sure daha resimlerden olsugu anlasilmaz gerci
Bir daha kask alirken cok para vermeyin policarbon ozellikli sarptan 5 yildiz almis en ucuz kaski alin yazik giden paralara 20 30 ilr giderken motordan dusuyon kask cop bana cok sacma geliyor.ucuz biseyde degill
Geçmiş olsun Kardeşim. Kullanmaya devam et. Dikkatli ol.

Teşekkür ederim yorumlarınız için abilerim. Kaska bu kadar para verme konusunda maalesef haklısınız fakat ne tür kaza yapacağı insanın hiç belli olmuyor. 400 tl lik 5 yıldız almış mt-revenge alıp 60-70 km ile kafayı arabaya geçirse belki hayatta olamaz insan ama bu tür yüksek güvenlikli kaska sahip adam için belki bir umut verir. Fakat nereye nasıl vuracağımızı bilmediğimiz için de yüksek süratte kaza yaparım ben diyip alınan kasklar düşük süratlerde saçma hatalar yüzünden heba olabiliyor benimki gibi. Bu kaskı maalesef kullanmaya devam edeceğim nasip olursa 1-2 yıl daha. Değerli yorumlarınız için tekrardan teşekkür ederim , eğer başına bunun gibi düşüş gelip de yazmak isteyen olursa hala yazabilir. Düşüşüm veya düşüşünüz yoruma hala açık :)

Valla dostum söyleyeyim,
Eğer kask her yere değdiğinde saksı yapacak olsam ev suan botanik bahçe olurdu.
Ama işte aramızda büyük bi fark var, ben çamurda toprakta çimende ormanda düşüyorum...
Bizde düşmek ata sporu malum.
Asfaltta yere çarpan bi kasktan ne kadar hayır gelir bilemedim.
Artçına selam söyle, bildiğim sağlam diyetler var.
Geçmiş olsun, en büyük kazanız bu olsun.

Hocam diyet konusunda yorumunuza güldüm fakat aşırı yağdan değil body building ile uğraştığından kas olarak bulk olan bir arkadaş :mrgreen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst