İkinci el motor alırken nelere dikkat etmem gereki?

Katılım
18 May 2024
Mesajlar
45
Bugun yine bir motor bakmaya gittim yağ kaçaklarına, amartisörlerine, zincirine, gaz tepkisine, debriyaj sıyırmasına bakıyorum sizce doğru mu?
Ek olarak düşük deviride(örn 2 vites düşük devir) gazı bıraktığımda motorun sesinin artması normal mi?
 
Katılım
28 Mar 2024
Mesajlar
838
Bugun yine bir motor bakmaya gittim yağ kaçaklarına, amartisörlerine, zincirine, gaz tepkisine, debriyaj sıyırmasına bakıyorum sizce doğru mu?
Ek olarak düşük deviride(örn 2 vites düşük devir) gazı bıraktığımda motorun sesinin artması normal mi?
Prosofi'nin bir videosunda duymuştum almaya karar verdiğiniz motosikleti almadan önce eksper + yağ değişimi yaptırın yağından çoğu şeyini anlarsınız. Örn. yağda metal parçaları veya balata kalıntıları varsa vs. o motosikletin bloğu az da olsa o süre boyunca zarar görmüştür. Amörtisör keçeleri , yağ kaçakları , zincirde ki baklaların bozulmasına , egzoz takmak için önceden kaynak vs. yapılıp yapılmadığına, gaz tepkisine.
 
Katılım
25 Eki 2022
Mesajlar
868
Örn. yağda metal parçaları veya balata kalıntıları varsa
Bu zaten oluyor. Ne kadar düzgün kullanırsan kullan illa ki oluyor. Ben sıfır dominar 400de bütün bakımlarda çapak gördüm. Hem de çok zorlanmadan kullanıldı motor. Hatta rodaj hariç sürekli uzun yolda ortalama devirlerde kullanıldı. Yine de hem rodaj, hem 5000 hem de 10000 bakımında yağ süzgecinde çapaklar vardı.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
3,975
Bu zaten oluyor. Ne kadar düzgün kullanırsan kullan illa ki oluyor. Ben sıfır dominar 400de bütün bakımlarda çapak gördüm. Hem de çok zorlanmadan kullanıldı motor. Hatta rodaj hariç sürekli uzun yolda ortalama devirlerde kullanıldı. Yine de hem rodaj, hem 5000 hem de 10000 bakımında yağ süzgecinde çapaklar vardı.
Aslında rodaj 1000 kilometrede bitmiyor, daha sonrasındada devam ediyor fakat ilk 1000 kilometre kadar önemli değil. Göz ile görülen çapağın nereden gediği bilmek zordur, bu yüzden yağ testi analiz yapan firmalar var.
 
Katılım
12 May 2007
Mesajlar
152
Hocam ikinci el motorda bircok seye bakarsin, motoru acilmismi acilmamismi, gaz tepkisi nasil vs. ben ikinci el alirken artik kendimde cogu seyi anliyorum ama sana tavsiyem motor kullanan, uzun suredir binen birisi ile git. artik eksperler heryerde ve yuzeysel bakiliyor maalesef. yada sanayiide tanidigin varsa ona gotur. alacagin ikinci el motorda lastik, fren vs ne kadar onemli o sana kalmis.
 
Katılım
26 Mar 2023
Mesajlar
316
Zamanında bu forumda paylaşılan bilgileri toparladığım bir kontrol listesi var.
Belki çok detaylı gelebilir ama istediğiniz adımları atlayabilirsiniz.
(En sondaki madde motoruna göre değişebilir. Bazı motorlarda egzoz büyüklüğü nedeniyle kendinden bir sağa çekme vs. olabiliyor)

5r3mjh9.jpg


4ojnyd3.jpg


https://hizliresim.com/5r3mjh9

https://hizliresim.com/4ojnyd3
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Mar 2024
Mesajlar
838
Bu zaten oluyor. Ne kadar düzgün kullanırsan kullan illa ki oluyor. Ben sıfır dominar 400de bütün bakımlarda çapak gördüm. Hem de çok zorlanmadan kullanıldı motor. Hatta rodaj hariç sürekli uzun yolda ortalama devirlerde kullanıldı. Yine de hem rodaj, hem 5000 hem de 10000 bakımında yağ süzgecinde çapaklar vardı.
Dediğim şey rodaj ve normal çapak dışında . Balata kalıntısı vesaire. CBR250R blok toplamaların hepsine bakarsan yağın içinden parça parça balata çıkıyor.
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
19,580
Zamanında bu forumda paylaşılan bilgileri toparladığım bir kontrol listesi var.
Belki çok detaylı gelebilir ama istediğiniz adımları atlayabilirsiniz.
(En sondaki madde motoruna göre değişebilir. Bazı motorlarda egzoz büyüklüğü nedeniyle kendinden bir sağa çekme vs. olabiliyor)

5r3mjh9.jpg


4ojnyd3.jpg


https://hizliresim.com/5r3mjh9

https://hizliresim.com/4ojnyd3
Adam beyzbol sopasıyla kovalar bizi eğer bunların hepsine bakarsak.. :)
Aslında doğru maddeler.. Ama gel gör ki hiç birimiz bu kadar detaylı incelemiyoruz.. Çalışıyor mu? çalışıyor.. Gidiyor mu? gidiyor...
Deposu dolu mu? doluysa oh kebap deyip saldırıyoruz..
 
Katılım
28 Mar 2024
Mesajlar
838
Zamanında bu forumda paylaşılan bilgileri toparladığım bir kontrol listesi var.
Belki çok detaylı gelebilir ama istediğiniz adımları atlayabilirsiniz.
(En sondaki madde motoruna göre değişebilir. Bazı motorlarda egzoz büyüklüğü nedeniyle kendinden bir sağa çekme vs. olabiliyor)

5r3mjh9.jpg


4ojnyd3.jpg


https://hizliresim.com/5r3mjh9

https://hizliresim.com/4ojnyd3
Bunların hepsini ben çaktırmadan yapıyorum :D ama bilmediğim onlarca şey var cidden çok sağlıklı bir rehber teşekkürler.
 
Katılım
4 Haz 2016
Mesajlar
601
Teknik konuları arkadaşlar belirtmiş zaten. Ben farklı birşeyler yazayım. Üç sefer ikinci el motosiklet aldım. İlk motorum 2012 model Tvs apache rtr150'yi 2015 yılında 6,8 bin km.de ilk sahibi olan yaşıtım bir polis memurundan, ikinci motorum 2015 model SYM Wolf 250'yi 2018 Ekim ayında 9,8 bin km'de 2.sahibi olan genç bir uzman çavuş arkadaştan, Üçüncü motorum 2015 model Triumph Tiger 800XRx'i Nisan ayında 36,4 bin km.de 2 sahibi olan 50'li yaşlarda beden eğitimi öğretmeni bir meslektaşımdan aldım. Hiçbir motorumu önceden görmedim, binmedim ve sürmedim. Apache'mi memleketim Muğla'dan, Wolfümü Tekirdağ'dan, Tiger'ımı ise Mersin'den aldım ve hepsini sürerek getirdim. Hepsinde de doğru, dürüst, güzel insanlarla karşılaştım ki bence en önemli unsur budur. Telefonda ya da yüzyüze konuşurken dikkat ederseniz karşınızdaki kişiyle ilgili birçok ipucu yakalarsınız. Benim aldığım arkadaşların üçü de motosikletlerin bakımlarını ve geçmişlerini çok iyi biliyorlardı. Konuştuklarımızdan farklı bir durumla karşılaşmadım. Motorları aldıktan sonra da hiçbir sürpriz ya da en ufak bir sorun yaşamadım. Hepsine çiçek gibi baktım, sattığım kişiler de hâla sorunsuz sıkıntısız biniyorlar. Doğru, dürüst, İyi ahlâk sahibi insanlarla karşılaşmanız ve gönlünüzdeki motosiklete kavuşmanız temennisiyle.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
725
Maddeler yerli yerinde, kesinlikle güzel liste. Eklemek istediğim şey hepsinden önce alınan insana bi bakmak lazım.
 
Katılım
18 May 2024
Mesajlar
45
Maddeler yerli yerinde, kesinlikle güzel liste. Eklemek istediğim şey hepsinden önce alınan insana bi bakmak lazım.
RTR200 ile anlaştım benim vitesli hevesimi görünce motordan 7.500 Lira fiyat kırdı. Babamın pazarlığı da var tabi kendiside melek gibi bir insan yoksulluk içinde büyümüş bir kurye. Abi ile beraber sohbet ettik sonra ticaretimizi yaptık inceledim güzelce tek sorunu zinciri yağsız kalmış oda halledilir. Dediğiniz gibi kullanıcı çok önemli
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
725
RTR200 ile anlaştım benim vitesli hevesimi görünce motordan 7.500 Lira fiyat kırdı. Babamın pazarlığı da var tabi kendiside melek gibi bir insan yoksulluk içinde büyümüş bir kurye. Abi ile beraber sohbet ettik sonra ticaretimizi yaptık inceledim güzelce tek sorunu zinciri yağsız kalmış oda halledilir. Dediğiniz gibi kullanıcı çok önemli
Öyle insana can kurban zincir feda olsun. Motor da güzel üzmez zaten pek, yeni rtr200leri çok beğeniyorum.
 
Katılım
28 Eyl 2024
Mesajlar
113
Teknik konuları arkadaşlar belirtmiş zaten. Ben farklı birşeyler yazayım. Üç sefer ikinci el motosiklet aldım. İlk motorum 2012 model Tvs apache rtr150'yi 2015 yılında 6,8 bin km.de ilk sahibi olan yaşıtım bir polis memurundan, ikinci motorum 2015 model SYM Wolf 250'yi 2018 Ekim ayında 9,8 bin km'de 2.sahibi olan genç bir uzman çavuş arkadaştan, Üçüncü motorum 2015 model Triumph Tiger 800XRx'i Nisan ayında 36,4 bin km.de 2 sahibi olan 50'li yaşlarda beden eğitimi öğretmeni bir meslektaşımdan aldım. Hiçbir motorumu önceden görmedim, binmedim ve sürmedim. Apache'mi memleketim Muğla'dan, Wolfümü Tekirdağ'dan, Tiger'ımı ise Mersin'den aldım ve hepsini sürerek getirdim. Hepsinde de doğru, dürüst, güzel insanlarla karşılaştım ki bence en önemli unsur budur. Telefonda ya da yüzyüze konuşurken dikkat ederseniz karşınızdaki kişiyle ilgili birçok ipucu yakalarsınız. Benim aldığım arkadaşların üçü de motosikletlerin bakımlarını ve geçmişlerini çok iyi biliyorlardı. Konuştuklarımızdan farklı bir durumla karşılaşmadım. Motorları aldıktan sonra da hiçbir sürpriz ya da en ufak bir sorun yaşamadım. Hepsine çiçek gibi baktım, sattığım kişiler de hâla sorunsuz sıkıntısız biniyorlar. Doğru, dürüst, İyi ahlâk sahibi insanlarla karşılaşmanız ve gönlünüzdeki motosiklete kavuşmanız temennisiyle.
Ne kadar güzel tecrübeler bunlar.
Kesinlikle motosikletin sahibi ile dikkatli bir şekilde konuşmak çok önemli.
Fazlaca laflar, aaa şu da vardı ya unuttum, ya bu var ama bunlar bu modellerde normal bisey olmaz vb sohbetler geçiyorsa orada bir bit yeniği illa ki vardır.
Adam ilan vermiş motorunu satıyor 7.000 km olmuş. İlanda yazmadığını bana telefonda anlatıyor, diyor ki arıza göstergesi yandı, marş motoru değişti, değişince ışık söndü. Bir müddet sonra yeniden yandı, yine gittim servise, arıza beyne işlenmiş, silinmiyor, yeni beyin sipariş edildi, bekliyoruz takılacak.
Yani şimdi bu bilgiler doğrudur ama ister istemez daha 1 yaşındaki ve bu km deki motordan soğutuyor adamı.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst