Hyosung S&T Kanuni Hyosung (S&T) GT 650 Comet Kullanıcıları...

Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
990
Üstad bırak ne aşığı olkacaksın yaa.. Statör konjektör ...vb :) Herif yemin ederim ocağıma incir ağacı dikti!! Yaptırmıcam kedilere yuva olsun serefsiz TOKUR!!! :)

Şimdi statör sardır 150-200 kağıt, konjektör kaç para bilemiyorum.. Bitmişiz abicim biz bu paranın yoklugunda sürekli masraf yeter lan!!!

stator sardırma genç :) yeni model statörler düzgün. yeni bi statör al. sardırdığında, düzgün saracak adam bulmak zor iş. kaldı ki izolasyonu vs iyi yapılmazsa yeniden sarmanın anlamı yok.

konjektör de muhtemelen yeni versiyonlar sağlamdır. olmadı başka bir motorun yada uygun bir otomobilin konjektörünü uydurcan. olcak bitcek.



eyv sağol. evet öyle. orj kafa da bende.sahibinden.com daki bursadan 1.5 yıldır ilânda olan motor :)
sorun olsa olsa far ayarından olur ki o da düzgün 2014 e kadar muayenesi var

ben de epeyce görmüştüm onu. son anda tesadüfen gt650 aldığım için ona bakmadım. benim aldığım gt650 olmasaydı belki de onu ben almış olabilirdim. sana kısmetmiş. zaten türkiyede yenisi satılmıyor. yakında az bulunan klasik sınıfa giricek bizim motorlar
 
Katılım
14 Mar 2005
Mesajlar
537
Arkadaşlar bu konjektör işini neden bu kadar kafaya takıyorsunuz anlamadım. Benim şu andaki motorumda da konjektör problemli ama alıyorsunuz e-bay'den bir MOSFET konjektör, bir daha arkanıza bakmıyorsunuz. 2002-2003 sonrası birçok motosikletin veya kar motorunun konjektörü MOSFET konjektör. Ben 2. el bir kar motorunun (Yamaha RX1) konjektörünü 20 dolara aldım. Yapmanız gereken tek şey soketlerini motorunuza uyarlamak
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
Arkadaşlar bu konjektör işini neden bu kadar kafaya takıyorsunuz anlamadım. Benim şu andaki motorumda da konjektör problemli ama alıyorsunuz e-bay'den bir MOSFET konjektör, bir daha arkanıza bakmıyorsunuz. 2002-2003 sonrası birçok motosikletin veya kar motorunun konjektörü MOSFET konjektör. Ben 2. el bir kar motorunun (Yamaha RX1) konjektörünü 20 dolara aldım. Yapmanız gereken tek şey soketlerini motorunuza uyarlamak

voltaj değerleri filan uyuyor mu peki?

bir de şey diyecektim.
abi, 2-3 kişi birleşip topluca getirtin.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:10 ----------

Üstad bırak ne aşığı olkacaksın yaa.. Statör konjektör ...vb :) Herif yemin ederim ocağıma incir ağacı dikti!! Yaptırmıcam kedilere yuva olsun serefsiz TOKUR!!! :)

Şimdi statör sardır 150-200 kağıt, konjektör kaç para bilemiyorum.. Bitmişiz abicim biz bu paranın yoklugunda sürekli masraf yeter lan!!!

kürşat'ınkine değil, sağlam ve arıza çıkarmayana aşığım yanında olamasamdaaaa :p:flower:
 
Katılım
18 Nis 2006
Mesajlar
1,602
Stator problemi olmayabilir... Konjektor de olabilir problem sadece.. Yarin akuy sarj ettirip bir daha deneyecegim.. Bugun mars basar gibi oldu ama sonradan gene nefesi bitti akunun.. Once aku sonra konjektoru olcecegim.. Birde su artci selesinin ordaki zimbirti sıkısmıs acilmadi.. O yuzden sol kapagi cikartamadim.. Onu nasil halledebilirim?
 
Katılım
14 Mar 2005
Mesajlar
537
Dostum bu voltaj, akım değeri uyuyormu efsanesini de bir tarafa bırakın. Dünya üzerinde 12V sistemler için üretilmiş tüm konjektörlerin amacı, statör denen ve 60-70 VAC üreten cihazlardan aldığı alternatif gerilimi yaklaşık 13.5-15 VDC'ye çevirip sabit tutmaktır. Yani abartısız söylüyorum teorik olarak dünya üzerindeki herhangi bir motorun konjektörünü alıp (12V için üretilmiş olması kaydıyla), soketlerini kendi motorunuza uyarlayıp kullanabilirsiniz. En adi çin malı konjektör de, japon malı Shindengen konjektör de 13.5-15 VDC arası bir voltaj üretecektir. Aralarındaki fark şudur. Biri 10A akıma dayanır, Diğeri 50 A akıma dayanır. Yani sen motoruna sis farı, korna, elcik ısıtma, koltuk ısıtma vb. bir sürü şey takar ve sonunda konjektörüm yandı dersen o konjektöre haksızlık etmiş olursun.

Konjektör neden yanar ? Yukarda da anlattığım gibi kapasitesinin üzerinde yüklenildiği zaman konjektör zortlar. Nasıl zortlar ? Isındığından zortlar. İşte burda MOSFET konjektör devreye girer. MOSFET dediğimiz şey konjektörün içerisinde kullanılan transistörün tipinden başka bir şey değil. Bu transistör tipi neredeyse hiç ısınmıyor ve ömrü de haliyle daha uzun oluyor.

Daha fazla uzatmadan son birşey söyleyip bırakayım. Alacağınız en "ilkel" MOSFET konjektörün amper değeri 35 A olacaktır. 2 adet 55W kısa farın çekeceği akım yaklaşık 8 amperdir ki bir motosiklette en yüksek akım çeken parça fardır. Stop lambaları, sinyaller, parklar ve diğer ıvır-zıvır parçanın çekeceği amper 3-5 amperi geçmez. Dediğim gibi uygun amperajlı bir konjektör takıp, 2 gün sonra yakıyorsanız aynaya bakıp ben napıyorum diye bir sorun bence :)
 
Katılım
14 Mar 2005
Mesajlar
537
Bildiğim kadarıyla 2004-2005 ve üzeri Yamaha R1 ve Honda 600 RR motosikletlerin konjektörleri MOSFET konjektör. Araştırman lazım.
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
Dostum bu voltaj, akım değeri uyuyormu efsanesini de bir tarafa bırakın. Dünya üzerinde 12V sistemler için üretilmiş tüm konjektörlerin amacı, statör denen ve 60-70 VAC üreten cihazlardan aldığı alternatif gerilimi yaklaşık 13.5-15 VDC'ye çevirip sabit tutmaktır. Yani abartısız söylüyorum teorik olarak dünya üzerindeki herhangi bir motorun konjektörünü alıp (12V için üretilmiş olması kaydıyla), soketlerini kendi motorunuza uyarlayıp kullanabilirsiniz. En adi çin malı konjektör de, japon malı Shindengen konjektör de 13.5-15 VDC arası bir voltaj üretecektir. Aralarındaki fark şudur. Biri 10A akıma dayanır, Diğeri 50 A akıma dayanır. Yani sen motoruna sis farı, korna, elcik ısıtma, koltuk ısıtma vb. bir sürü şey takar ve sonunda konjektörüm yandı dersen o konjektöre haksızlık etmiş olursun.

Konjektör neden yanar ? Yukarda da anlattığım gibi kapasitesinin üzerinde yüklenildiği zaman konjektör zortlar. Nasıl zortlar ? Isındığından zortlar. İşte burda MOSFET konjektör devreye girer. MOSFET dediğimiz şey konjektörün içerisinde kullanılan transistörün tipinden başka bir şey değil. Bu transistör tipi neredeyse hiç ısınmıyor ve ömrü de haliyle daha uzun oluyor.

Daha fazla uzatmadan son birşey söyleyip bırakayım. Alacağınız en "ilkel" MOSFET konjektörün amper değeri 35 A olacaktır. 2 adet 55W kısa farın çekeceği akım yaklaşık 8 amperdir ki bir motosiklette en yüksek akım çeken parça fardır. Stop lambaları, sinyaller, parklar ve diğer ıvır-zıvır parçanın çekeceği amper 3-5 amperi geçmez. Dediğim gibi uygun amperajlı bir konjektör takıp, 2 gün sonra yakıyorsanız aynaya bakıp ben napıyorum diye bir sorun bence :)

kızma yahu, elektronikten anlamam.
bunu öğrendiğim çok iyi oldu.

Bildiğim kadarıyla 2004-2005 ve üzeri Yamaha R1 ve Honda 600 RR motosikletlerin konjektörleri MOSFET konjektör. Araştırman lazım.

demişsiniz ya. yurt dışında neden bu kadar ucuz da ülkemizde çok pahalı?

1-türkiyede en uygun nasıl elde edilebilir?
2- bu parçanın büyüklüğü ne kadar? diyelim ki almanyadan bir arkadaştan rica etsek postayla gönderebilir mİ*
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Üstad bırak ne aşığı olkacaksın yaa.. Statör konjektör ...vb :) Herif yemin ederim ocağıma incir ağacı dikti!! Yaptırmıcam kedilere yuva olsun serefsiz TOKUR!!! :)

Şimdi statör sardır 150-200 kağıt, konjektör kaç para bilemiyorum.. Bitmişiz abicim biz bu paranın yoklugunda sürekli masraf yeter lan!!!
Kürşat, yeni nesil statorler gayet sağlıklı çalışıyor. 250-300 arası birşeydi bende almıştım. Lakin statorüm yandığı için almamıştım, parçalandığı için almıştım. :mrgreen:
Statorün hemen karşısındaki rotor kapağının civatalarından biri yolda giderken gevşeyip statorü bir güzel traşlamıştı. :) 20 bin km'dir sorunsuz çalışıyor stator.
 
Katılım
14 Mar 2005
Mesajlar
537
Parça dışarıda da çok ucuz değil. Sıfırı en az 100 dolar civarında. Ama dediğim gibi hangi motorun MOSFET konjektör kullandığını bilirsen 2. el bir parçayı daha rahat araştırabilirsin. Ben mesela 2005 model bir RX1 (yamaha 1000 lik kar motosikleti) çıkması bir konjektör kullanıyorum. Tam tamına 14.4 volt gerilim alıyorum konjektörde ve ısınma neredeyse yok. Ebay'den 20 dolara almıştım.

GT650 için yapabileceğin diğer bir elektrik modifiyesi, direkt olarak konjektörün (+) çıkışından çekeceğin bir kabloyu, akünün (+)'sına bağlamak. Araya en az 30A bir sigorta koymayı unutma. Şarj voltajın en az 0.4-05 V artacak.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:44 ----------

Küçük bir tüyo vereyim. Alacağınız konjektörün altına bakın. Numarası SH ile başlıyorsa eski tip konjektördür. FH ile başlıyorsa MOSFET konjektördür. Fiziksel olarak yerine sığdırabildiğiniz müddetçe rahatça kullanabilirsiniz...
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
bu bilgiler çok kıymetli...
gerçekten de ufkum açıldı.
ama bunu ebay değil de, yurtdışından gönderen bir arkadaş olsa. yani o bir yerlerden bulup bize kargolasa sorun yaşar mıyız?
 
Katılım
14 Mar 2005
Mesajlar
537
http://www.ebay.co.uk/itm/Yamaha-R1-Regulator-Rectifier-2002-/121088755151?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item1c3173c5cf

http://www.ebay.co.uk/itm/Yamaha-R1-Regulator-Rectifier-/221207570056?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item3380ffa688
 
Katılım
18 Nis 2006
Mesajlar
1,602
Evet ama şu an yurt dışından alışveriş yapamıyorum :( buyüzden mecburen Türkiye den halletmem lazım.. :(
 
Katılım
18 Nis 2006
Mesajlar
1,602
Akumu olctum, 11.45 v deger veriyor.. Aku saglam bu durumda.. Arabamdan takviye yaptim gene basmadi.. Problem hala devam ediyor.. Mars motoru olabilir mi acaba? Konjektor ve statoru nasil olcecegimi bilemedim?

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:47 ----------

Cok kritik bir soru geliyor hazirmisiniz?

Bu aq!!! Mars motoru nereyedur? Hacen cöremeyirum sinir olayirum!!!
 
Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
2,592

sağol düşünmüyorum. beni tanısaydın önermezdin:)
bendeki 250r o da bu şekilde 20bin km kullandım. şimdi bunu da bu şekilde kullanırım

---------- Post added at 20:38 ---------- Previous post was at 20:36 ----------

Akumu olctum, 11.45 v deger veriyor.. Aku saglam bu durumda.. Arabamdan takviye yaptim gene basmadi.. Problem hala devam ediyor.. Mars motoru olabilir mi acaba? Konjektor ve statoru nasil olcecegimi bilemedim?

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:47 ----------

Cok kritik bir soru geliyor hazirmisiniz?

Bu aq!!! Mars motoru nereyedur? Hacen cöremeyirum sinir olayirum!!!
geçen birisinin marş motorunun kömürleri bittiydi gibi bir muhabbet olmuştu. seninde öyle olmasın?
deponun altında silindirlerin arasında olması lazım

---------- Post added at 20:44 ---------- Previous post was at 20:38 ----------

Parça dışarıda da çok ucuz değil. Sıfırı en az 100 dolar civarında. Ama dediğim gibi hangi motorun MOSFET konjektör kullandığını bilirsen 2. el bir parçayı daha rahat araştırabilirsin. Ben mesela 2005 model bir RX1 (yamaha 1000 lik kar motosikleti) çıkması bir konjektör kullanıyorum. Tam tamına 14.4 volt gerilim alıyorum konjektörde ve ısınma neredeyse yok. Ebay'den 20 dolara almıştım.

GT650 için yapabileceğin diğer bir elektrik modifiyesi, direkt olarak konjektörün (+) çıkışından çekeceğin bir kabloyu, akünün (+)'sına bağlamak. Araya en az 30A bir sigorta koymayı unutma. Şarj voltajın en az 0.4-05 V artacak.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:44 ----------

Küçük bir tüyo vereyim. Alacağınız konjektörün altına bakın. Numarası SH ile başlıyorsa eski tip konjektördür. FH ile başlıyorsa MOSFET konjektördür. Fiziksel olarak yerine sığdırabildiğiniz müddetçe rahatça kullanabilirsiniz...
benim motora sahibi 2 fazlı araba konjektörü takmıştı. çalışıyor bir sıkıntı yok fakat kontağı açıp marşa basmadan uzun süre beklerseniz bobinleri yakar durumdaydı.
bende orjinali ile değiştirdim. her konjektör uyar derken şunu unutmamak lazım. kontak açıldığında bobin üzerindeki akımı kesmesi kazınMIŞ.
mış çünkü bende sonradan öğrendim.
 
Katılım
14 Mar 2005
Mesajlar
537
Akumu olctum, 11.45 v deger veriyor.. Aku saglam bu durumda.. Arabamdan takviye yaptim gene basmadi.. Problem hala devam ediyor.. Mars motoru olabilir mi acaba? Konjektor ve statoru nasil olcecegimi bilemedim?



Statörü iki şekilde kontrol edebilirsin. Önce motor çalışmazken fazların şase yapıp yapmadığına bak. Statörden gelip konjektöre giren 3 kablo var. Multimetre ile bu kabloların her birinin tek tek şaseyle kısa devre olmadığını kontrol et. Sonra motoru çalıştır ve bu 3 ucun voltajını 5000 devirde kontrol et. Şöyle kontrol edeceksin. Kablolara 1, 2 ve 3 nolu kablolar diyelim. Multimetre ile; önce 1 ve 2. uçları, sonra 1 ve 3. uçları, en son 2 ve 3. uçları kullanarak voltajı ölç. Tüm ölçümlerde 70 V civarı görmen gerekir. Yalnız dikkat bu voltaj AC voltajdır. Multimetrenin ayarını AC'ye getirmeyi unutma.

Konjektörü ise motor çalıştıktan sonra direk olara akü voltajını ölçerek bulabilirsin. O da 5000 devirde 13.5-15 V arası olmalı. Tabi buradaki voltaj DC.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:17 ----------

benim motora sahibi 2 fazlı araba konjektörü takmıştı. çalışıyor bir sıkıntı yok fakat kontağı açıp marşa basmadan uzun süre beklerseniz bobinleri yakar durumdaydı.
bende orjinali ile değiştirdim. her konjektör uyar derken şunu unutmamak lazım. kontak açıldığında bobin üzerindeki akımı kesmesi kazınMIŞ.
mış çünkü bende sonradan öğrendim.

Abi anlamadım, ne marşı, ne bobini, kontak neyi kesermiş ?
 
Katılım
18 Nis 2006
Mesajlar
1,602
Statörü iki şekilde kontrol edebilirsin. Önce motor çalışmazken fazların şase yapıp yapmadığına bak. Statörden gelip konjektöre giren 3 kablo var. Multimetre ile bu kabloların her birinin tek tek şaseyle kısa devre olmadığını kontrol et. Sonra motoru çalıştır ve bu 3 ucun voltajını 5000 devirde kontrol et. Şöyle kontrol edeceksin. Kablolara 1, 2 ve 3 nolu kablolar diyelim. Multimetre ile; önce 1 ve 2. uçları, sonra 1 ve 3. uçları, en son 2 ve 3. uçları kullanarak voltajı ölç. Tüm ölçümlerde 70 V civarı görmen gerekir. Yalnız dikkat bu voltaj AC voltajdır. Multimetrenin ayarını AC'ye getirmeyi unutma.

Konjektörü ise motor çalıştıktan sonra direk olara akü voltajını ölçerek bulabilirsin. O da 5000 devirde 13.5-15 V arası olmalı. Tabi buradaki voltaj DC.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:17 ----------



Abi anlamadım, ne marşı, ne bobini, kontak neyi kesermiş ?

öncelikle cevapladığın için teşekkür ederim.. Lakin motor çalışırken kontrol et derken? :) motor çalışmıyorki.. bekleyince ilk marşta gıv gıv ediyor.. sonraki marşlarda akünün arka kısmındaki sigorta kutularından yada oralardan bir yerden tak tak tak diye ses geliyor :) nasıl anlattım ama :)

motoru calıstıramıyorum bir türlü yani..
 
Katılım
14 Mar 2005
Mesajlar
537
O ses marş rölesinden geliyor dostum :) Ya düşük aküyle çok fazla marşa basmışsın, rölenin kontakları ısınıp cortlamış ya da akün iyice bitik, biraz bekleyince marş motorunu ancak 1-2 kere döndürüyor, ardından gücü ancak marş rölesinin kontaklarını kapatmaya yetiyor. O tık tık sesi de oradan geliyor. Bu 2. şık daha olası. Bence aküyü sök, tamamen şarj ettir, tekrar motoru çalıştırmayı dene. Eğer çalışırsa dediğim ölçümleri yap. Muhtemelen statör veya konjektör arızalı, akün şarj olmuyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst