Hyosung Kanuni bağı

Katılım
18 Tem 2010
Mesajlar
641
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Merhaba dostlar,

Hayalimde ki motor Hyosung GV 650, inşaAllah alacağım, ama kanuni ile ne gibi bir bağı var, bunu çok merak ediyorum, nette araştırdım ama pek sonuca ulaşamadım, ve Hyosung aslen nereli.

Saygılar
 
Katılım
29 Ağu 2011
Mesajlar
2,951
Motosikleti
Suzuki GSX-S 1000 F ...S..... CGSUKİ 250 MELEZ KROSS
nereli oldugunu tam bılmıyorum ama hyo ya yedek parça alacagın zaman kanuniyi arayacaksın...:)
 
Katılım
10 Şub 2006
Mesajlar
6,827
Motosikleti
MV Agusta Brutale 800, Ducati 797
hyosung markasıyla bilinen motorlar güney koreli S&T group tarafından üretiliyor
kanuni firması bu firmayla anlaşıp motorlarını satıyor
yeni modeller Türkiyeye S&T Kanuni olarak giriyor
 
Katılım
18 Tem 2010
Mesajlar
641
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
hyosung markasıyla bilinen motorlar güney koreli S&T group tarafından üretiliyor
kanuni firması bu firmayla anlaşıp motorlarını satıyor
yeni modeller Türkiyeye S&T Kanuni olarak giriyor

Sayın hocam yani ben Hyosung GV 650 almak istesem güney koreli Hyosung alıyorum, ama kanuni üzerinden almış oluyorum. Kanuni ayrıca GV 650 veya GV 250 diye bir motor üretmiyor sadece satıyor, doğrumu anladım. :)
 
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
990
Sayın hocam yani ben Hyosung GV 650 almak istesem güney koreli Hyosung alıyorum, ama kanuni üzerinden almış oluyorum. Kanuni ayrıca GV 650 veya GV 250 diye bir motor üretmiyor sadece satıyor, doğrumu anladım. :)

evet. hyosung'lara S&T kanuni logosu basıp satıyorlar. bir de bilimum fren balatası gibi ihtiyaçları hyosungtan tedarik etmek yerine kendilerinin yan sanayi temin ettiği düşüncesindeyim.

zira benim gt650 için kanuniden aldığım en son balatalar 5 para etmez. motorun fren mesafesi rahat %50 uzadı.. ki, oem istemediğin kadar balata olduğundan sıkıntı değil :)
 
Katılım
4 Nis 2011
Mesajlar
1,752
Kuralkan firmasi Kanuni ve St Kanuni olarak motor satmaktadir.St ler Koreli Hyosung markasindan alinmaktadir.Amerika'da Avrupa' heleki Kanada' da oldukca yaygin.Hyosung Turkiye'de nerdeyse bos olan 250 sinifina model sokarak akillica yayildi.Modelleri daima goruntu olarak ve motor gucu olarak akranlarindan iyi oldu.fiyatida uygun.Artik parca sikintisi yok ve servisler hyosung'tan anlar oldu.Hyosunglar iyidir Kuralkan sadece pazarlamacisi gibi birsey sadece.Hic unutmam eski motorum Gv 250 nin ustundeki hyosung yazisini taslamis oyle birakmislardi birde.Gelelim Kanuni motorlara onlarida Cin den aliyorlar herhalde cogunu.Zaten bir cok marka ile ayni modelleri var.O yuzden Kanuni 'ye iyi diyecek olursak St yede super diyebiliriz rahatlikla ...
 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
4,756
Vakti zamanında Global isimli bir firma vardı. Bu firma hyosung ile anlaşma yapıp 250 ve 650 cc modelleri TR pazarına kazandıran firmadır.
İlk başlarda mutlu mesut bir birliktelik sürdürürlerken her ne olduysa St ile globalin arasına kara bulutlar çöktü.
ST bir anda tek taraflı olarak sözleşmeyi fesh edip kanuni ile anlaştı. Bu arada global de durumu mahkeme çoktaaaan iletmişti bile. Hamkeme kararı neticesinde anlaşma süreleri boyunca motorları hyosung adı ile getirebilme hakkını globale verdiler yalnız global artık hyosung getiremediği için o olay orada kaldı.( hani elinde patladı derler kaba tabirler)
ST nin aklına gelen dahiane fikir ise motosikletleri kanuni etiketi ile paraza sunmaktı. Durumdan böyle kıvırdılar.
Ve artık ST-kanuni doğmuştu.
Fakaaaat insanımız durumdan pek hoşnut olmadı eski yenilmiş kazıkların toplamından kaynaklanan tecrüberlerdenmidir , yerli marka lara karşı olan alarjimizdenmidir St- kanuni ismine kimse ısınamadı.
Çözümde etiketleri sökmekti . Ama oda nesi etiketler gidiyor gölgesi kalıyordu. Bu durumda da herkes kendi tatiğini geliştirip o kalan izlere kah ducati kah yamaha kahta hyosung yazarak ( bunu özellikle adıyamanlılar çok sevdi : ) Aslı ST astarı hyosung kendisi st- kanuni olan motorları ile mutlu mesut yaşamlarını sürdürmeye devam ettiler.

Globale neden kelek atıldı derseniz. Bir rivayete göre global firması çinden getirdiği diğer kıytırık modellleride hyosung muş gibi lanse etmeye başlamış ve ST amca bunu farketmişti. Büyüklerimiz böyle anlatır. Yalan dır yanlıştır bilemem.

Güzel motolar ama birde "çin malımı abii" sorusunu yanında standart olarak vermeseler süper olacamışş.
 
Son düzenleme:
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
ben uazatmadan kısacık değineyim gerçeklere global motor hyosung u ithal ederken uyanıklık yapıp markayı kendi adına tescil ettirmiş(patent almış) koreli firmada global motoru yaptığı uyanıklıktan mahkemeye vermiş koreli firma kendine kazık atan firma yerine kanuniyle anlaşmış fakat hyosung markası silinip st yazılınca motor bloklarına kanuni patenti yada her neyiyse motorların kendine ait olduğu için mahkemeye verip kazanmış aslında haksız ama patent nedeniyle kanunen haklı gözüküyor ve koreli firmada global motora parçada dağil mal vermediğinden kanuni satıyor bu olay böyle yakına gelinceye kadar mahkeme kayıtları int. gözüküyordu bizzat okudumda ama ne hikmetse bir şekilde yok edildi

hyosung un ismi değişip s-t olmasının nedeni global motorun korelilere attığı kazıktır
 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
4,756
ben uazatmadan kısacık değineyim gerçeklere global motor hyosung u ithal ederken uyanıklık yapıp markayı kendi adına tescil ettirmiş(patent almış) koreli firmada global motoru yaptığı uyanıklıktan mahkemeye vermiş koreli firma kendine kazık atan firma yerine kanuniyle anlaşmış fakat hyosung markası silinip st yazılınca motor bloklarına kanuni patenti yada her neyiyse motorların kendine ait olduğu için mahkemeye verip kazanmış aslında haksız ama patent nedeniyle kanunen haklı gözüküyor ve koreli firmada global motora parçada dağil mal vermediğinden kanuni satıyor bu olay böyle yakına gelinceye kadar mahkeme kayıtları int. gözüküyordu bizzat okudumda ama ne hikmetse bir şekilde yok edildi

hyosung un ismi değişip s-t olmasının nedeni global motorun korelilere attığı kazıktır


Doğrusun üstat şimdi hatırladım mevzuyu. Yaşlılık işte bir an toparlayamadım. :)
 
Katılım
18 Tem 2010
Mesajlar
641
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Hepinize teşekkür ederim.
 
Katılım
7 Haz 2009
Mesajlar
2,830
yani ha hyosung ha st kanuni 2side aynı mok :D:D
Sayın hocam yani ben Hyosung GV 650 almak istesem güney koreli Hyosung alıyorum, ama kanuni üzerinden almış oluyorum. Kanuni ayrıca GV 650 veya GV 250 diye bir motor üretmiyor sadece satıyor, doğrumu anladım. :)
kanunide nerde böle bi motoru kendi üretebilicek kapasite bunu sölemen bile kalbimi kırdı :D
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
Güzel motolar ama birde "çin malımı abii" sorusunu yanında standart olarak vermeseler süper olacamışş.
ahaha aynen katılıyorum :cherry: ama oda güzel oluyor kafama göre evet kanuni bu diyorum bence stickerda olamdığından bazen suzuki oluyo bazen 650cc oluyo bi keresinde hayabusa bile oldu :cherry:
-Hayabusa dedikleri bumu dedi
-bende evet bu dedim.
-340yapıyomuş dedi
-ben zorlamadım ama 300gördüm diye ekledim:queen:
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
ahaha aynen katılıyorum :cherry: ama oda güzel oluyor kafama göre evet kanuni bu diyorum bence stickerda olamdığından bazen suzuki oluyo bazen 650cc oluyo bi keresinde hayabusa bile oldu :cherry:
-Hayabusa dedikleri bumu dedi
-bende evet bu dedim.
-340yapıyomuş dedi
-ben zorlamadım ama 300gördüm diye ekledim:queen:

rüzgar arkandan eserkenmi ?:cherry::queen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst