hyosung gt 650 comet talaş problemi

Katılım
6 Eki 2006
Mesajlar
30
arkadaşlar selam
geçenlerde motorun yagını degiştirirken karterdeki yag tıpasını açtım tıpa mıknatıslı oldugundan bir sürü demir talaşı yapışmış bu durum bana anormal geldi birde sizin fikrinizi almak istedim bu olay normal midir anormal mi
:cyclopsan
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
çok normal değil. muhtemelen şanzıman dişli vb yerlerden kırpılıyor. çok zararlı motor sağlığı açısından
 
Katılım
6 Eki 2006
Mesajlar
30
birde şöyle bi durum var benim vitesler zor geçiyor motor vitesde iken rolantide gitmeye çalışıyor muhtemelen şanzıman dişlilerini sıyırıyor olabilir aşınmadan dolayı mıdır aceb
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
birde şöyle bi durum var benim vitesler zor geçiyor motor vitesde iken rolantide gitmeye çalışıyor muhtemelen şanzıman dişlilerini sıyırıyor olabilir aşınmadan dolayı mıdır aceb

şöyle anlatayım. 2 adet şanzıman mili var bunlarda dişliler birbiri üzerine basıyorlar. bu milleri kenarlarda bloğa sabitleyip döndürenlerse rulmanlar.

vites atarken debriyaja basmamızdaki amaç bu iki milin birbirine ağırlık yapmasını engellemek.rulmanlar boşluk yapmışsa debriyaja bastığında rulmanlar boşluklu olduğu için debriyaj tası yalpalar ve tam ayıramaz. şanzıman mili de boşa çıkmaz yük altında olur ve vitesin zor geçer.


eğer şu an viteslerin çok çok sert değilse ve çıkan talaş 1-2 ayçekirdeği toplamı kadarsa idare eer ama ileride dişlilerin biri uğuldamaya başlar ve rulmanlar boşluklu olduğundan dişli boşlukla moment alıp kırılır.tabi ilerde


şimdilik idare et veya kore malı rulmanlar japon mallarıyla değiştir motoru komple sötürüp.

şanzımanı değişmene gerek kalmaz en kaliteli rulmanları takarsan. rulmancıdan al,

o zaman viteslerinin nasıl yumuşadığını görürsün. bazen debriyaj tasının da değişmesi lazımdır.











son olarak debriyaj halatının tam kavradğını kontrol et. gevşek halatsa yine talaş ve zor geçme olur
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst