Honda Honda VFR 800 ABS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
24 Eyl 2005
Mesajlar
211
Dostum bu motorun tek bir müzmin sorunu var oda alıştıktan sonra bırakamaman.:p:p
Yaşayabileceğin en büyük sorun TA ten sonra birazdaha yatık kullanım olabilir.Ama VFR nin özel bir oturma pozisyonu var bir racing kadar asla yatmıyorsun(yüksek hızlarda popoyu geriye atıp yatabilirsinde). Bacaklarınla motoru kavrayıp 65-70 derecelik bir açıyla oturuyorsun. Böylece bileklere racinglerdeki gibi yük binmemiş oluyor. Ama TA ten sonra alışana kadar zorlanabilirsin.
Gelelim bahsettiğin düşük hızlardaki(yürüme hızı) dönüş tekniğine. Hiç bir zaman TA teki kolaylığı bekleme. Konbine Abs fren sisteminde sadece arka freni sıktığında arka iki kaliperle birlikte önde tek kaliperde devreye giriyor, dolayısıyle bansettiğin dönüş tekniğini uygulamak biraz zor(deneyen biri olarak söylüyorum;motoru yıkma riski büyük). Bir kere gidonun turu gerçekten kısa, Trafikte zorlanabilirsin ama alıştıktan sonra sorun edeceğini zannetmiyorum. Zaten Enduro ile sport turing arasında dağlar kadar fark var. Anlıyacağın VFR gitmek için imal edilmiş bir motosiklet, Endurolardaki gibi yavaş dönüşler yapayım gibi düşünceleri unutmak lazım. Ama İstanbul içinde VFR kullanan biri olarak trafikte hiç rahatsız olmadım açıkçası.
Gelelim artılara;
Her şeyden öte çok dengeli bir makina, yapabileceğin hataları en iyi şekilde tolere ediyor. Virajlar ve yol tutuş inanılmaz. Çok ani hızlanmalarda bile tek tekere kalkma eğilimi kolay kolay göstermiyor. Frenleri anlatmaya gerek yok bastığın anda ABSyi bile devreye sokmadan yerinde çakılıyorsun. VTEC başlı başına bir efsane Motosiklet dünyasında tek örnek.
Benim makina 2005 olduğu için 6300 devirde vteci açıyor. Yeni modellerde 7000 devir yani bunun anlamı 6300 de açtığında biraz daha agresif kullanıma yatkın. ama bu farkı anlamak için gerçekten iyi motorcu olmak lazım.

Sonuç olarak alabileceğin en iyi sport turing makina ,tartışmasız bu grubun lideri.



Dostum cbf 500 ile Vfr 800 farklı makinalar. Biri 2 silindir biri 4, bunu göz önünden ayırmamak lazım diye düşünüyorum.
Ayrıca bahsettiğin benzin tüketimlerini neye dayandırarak yazdığını bilemiyorum ama
VFR ile benim tüketim değerlerini yazarak sana yardımcı olabilirim.

Şehir içinde Vteci açmadan sakin kullanarak;
17,71 lt ile 248 km. Bu 100 km'de 7,14 lt eder.
yine şehir içinede hızlı kullanımda;
17,92 lt ile 220 km. Bu 100 km'de 8,14 lt eder.

Yukardaki verilerden yola çıkarak şehir içinde sakin kullanımda 22 lt ile 310 km yapabilirsin.
Bu şehir dışına çıktığında tüketimin dahada düşecektir anlamına geliyor.. Yani CBF500 19litre yakıt kapasitesiyle VFR 800'ün 22 litre kapasitesi arasında menzil olarak çok fark yaratmıyor sonucu ortaya çıkıyor:)
Güzel tercih olur VFR ;) Hemide KIRMIZI ise tam yanar döner olur heehhee



dostum bigi için teşekkür ederim bu gün tekrar bayiğe uğrayıp biraz daha inceleyip pazarlık edeyim. birde şunu merak ediyorum bu kasa yaklaşık 3-4 yıldır çıkıyor önümüzdeki yıl kasa değişirmi sizce
 
Katılım
19 Mar 2005
Mesajlar
31
k1200s bence sport touring de son nokta ancak tabiki o paraya(23300 euro) 2 tane kırmızı vfr alırım:mrgreen:
K 1200 S spor motosiklet kapsamında, R 1200 ST'den bahsediyorsun sanırım. Eğer ekonomin buna uygunsa BMW alırsın. Bu bir tercih meselesi. Şahsen benim bütçem uygun olsa gözüm kapalı DUCATI ST3 alırım...

dostum bigi için teşekkür ederim bu gün tekrar bayiğe uğrayıp biraz daha inceleyip pazarlık edeyim. birde şunu merak ediyorum bu kasa yaklaşık 3-4 yıldır çıkıyor önümüzdeki yıl kasa değişirmi sizce
Dostum bundan 2 ay önce internette VFR 1000 geliyor diye haberler çıktı. Hiçbirinin doğruluğu yok açıkçası. Pazarbaşı (Yeniköy) Honda'dan Engin Pazarbaşı ile çok uzun konuşmalarım sonucu 2008 içinde bu kasanın değişmesi öngörülmediği ortaya çıktı. 2009'dan önce böyle bir şey ufukta gözükmüyor. Büyük firmalar Pazarlama staratejilerinden dolayı ser verip sır vermiyorlar. Dolayısıyla bunun öngörmek biraz zor. Ama belki ufak bir makyaj gelebilir 2009 gibi...
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Eyl 2005
Mesajlar
172
K 1200 S spor motosiklet kapsamında, R 1200 ST'den bahsediyorsun sanırım. Eğer ekonomin buna uygunsa BMW alırsın. Bu bir tercih meselesi. Şahsen benim bütçem uygun olsa gözüm kapalı DUCATI ST3 alırım...


K1200S sport touring bir motordur.Başka bir motoru kastederek yazmadım.
 
Katılım
24 Eyl 2005
Mesajlar
211
K 1200 S spor motosiklet kapsamında, R 1200 ST'den bahsediyorsun sanırım. Eğer ekonomin buna uygunsa BMW alırsın. Bu bir tercih meselesi. Şahsen benim bütçem uygun olsa gözüm kapalı DUCATI ST3 alırım...


K1200S sport touring bir motordur.Başka bir motoru kastederek yazmadım.

önerin güzel fakat Honda bende bir saplantı olmuş nedendir bilmiyorum diğer markalarda çok beğendiğim ve zevkle bineceğim makinala olmasına rağmen nedense honda dan bir türlü vaz geçemiyorum. Ayrıca dün tekrar honda bayisine gittim 250 km de bir vfr 3'lü çanta seti taktırmıştı (renk bordo). Tek kelime ile muteşemmmmmm.
Motora aşık oldum ama yined acele etmiyecem zaten 2008 modelleri Nisan sonunda gelecekmiş o zamana kadar iyice düşünmüş olurum.
 
Katılım
19 Mar 2005
Mesajlar
31
önerin güzel fakat Honda bende bir saplantı olmuş nedendir bilmiyorum diğer markalarda çok beğendiğim ve zevkle bineceğim makinala olmasına rağmen nedense honda dan bir türlü vaz geçemiyorum. Ayrıca dün tekrar honda bayisine gittim 250 km de bir vfr 3'lü çanta seti taktırmıştı (renk bordo). Tek kelime ile muteşemmmmmm.
Motora aşık oldum ama yined acele etmiyecem zaten 2008 modelleri Nisan sonunda gelecekmiş o zamana kadar iyice düşünmüş olurum.

Dostum bendede orjinal side caseler var gerçekten çok hoş duruyor ama istanbul içinde çıkarmak gerekli.
Aldın gibi düşünüyorum, Şimdiden aramıza hoş geldin, hayırlı olsun:):)

K 1200 S spor motosiklet kapsamında, R 1200 ST'den bahsediyorsun sanırım. Eğer ekonomin buna uygunsa BMW alırsın. Bu bir tercih meselesi. Şahsen benim bütçem uygun olsa gözüm kapalı DUCATI ST3 alırım...


K1200S sport touring bir motordur.Başka bir motoru kastederek yazmadım.

Dostum BMW'nin sitesine bakarsan K1200S in sport kategorisinde olduğunu görebilirsin...
 
Katılım
26 Eki 2006
Mesajlar
83
Dostum bu motorun tek bir müzmin sorunu var oda alıştıktan sonra bırakamaman.:p:p
Yaşayabileceğin en büyük sorun TA ten sonra birazdaha yatık kullanım olabilir.Ama VFR nin özel bir oturma pozisyonu var bir racing kadar asla yatmıyorsun(yüksek hızlarda popoyu geriye atıp yatabilirsinde). Bacaklarınla motoru kavrayıp 65-70 derecelik bir açıyla oturuyorsun. Böylece bileklere racinglerdeki gibi yük binmemiş oluyor. Ama TA ten sonra alışana kadar zorlanabilirsin.
Gelelim bahsettiğin düşük hızlardaki(yürüme hızı) dönüş tekniğine. Hiç bir zaman TA teki kolaylığı bekleme. Konbine Abs fren sisteminde sadece arka freni sıktığında arka iki kaliperle birlikte önde tek kaliperde devreye giriyor, dolayısıyle bansettiğin dönüş tekniğini uygulamak biraz zor(deneyen biri olarak söylüyorum;motoru yıkma riski büyük). Bir kere gidonun turu gerçekten kısa, Trafikte zorlanabilirsin ama alıştıktan sonra sorun edeceğini zannetmiyorum. Zaten Enduro ile sport turing arasında dağlar kadar fark var. Anlıyacağın VFR gitmek için imal edilmiş bir motosiklet, Endurolardaki gibi yavaş dönüşler yapayım gibi düşünceleri unutmak lazım. Ama İstanbul içinde VFR kullanan biri olarak trafikte hiç rahatsız olmadım açıkçası.
Gelelim artılara;
Her şeyden öte çok dengeli bir makina, yapabileceğin hataları en iyi şekilde tolere ediyor. Virajlar ve yol tutuş inanılmaz. Çok ani hızlanmalarda bile tek tekere kalkma eğilimi kolay kolay göstermiyor. Frenleri anlatmaya gerek yok bastığın anda ABSyi bile devreye sokmadan yerinde çakılıyorsun. VTEC başlı başına bir efsane Motosiklet dünyasında tek örnek.
Benim makina 2005 olduğu için 6300 devirde vteci açıyor. Yeni modellerde 7000 devir yani bunun anlamı 6300 de açtığında biraz daha agresif kullanıma yatkın. ama bu farkı anlamak için gerçekten iyi motorcu olmak lazım.

Sonuç olarak alabileceğin en iyi sport turing makina ,tartışmasız bu grubun lideri.



Dostum cbf 500 ile Vfr 800 farklı makinalar. Biri 2 silindir biri 4, bunu göz önünden ayırmamak lazım diye düşünüyorum.
Ayrıca bahsettiğin benzin tüketimlerini neye dayandırarak yazdığını bilemiyorum ama
VFR ile benim tüketim değerlerini yazarak sana yardımcı olabilirim.

Şehir içinde Vteci açmadan sakin kullanarak;
17,71 lt ile 248 km. Bu 100 km'de 7,14 lt eder.
yine şehir içinede hızlı kullanımda;
17,92 lt ile 220 km. Bu 100 km'de 8,14 lt eder.

Yukardaki verilerden yola çıkarak şehir içinde sakin kullanımda 22 lt ile 310 km yapabilirsin.
Bu şehir dışına çıktığında tüketimin dahada düşecektir anlamına geliyor.. Yani CBF500 19litre yakıt kapasitesiyle VFR 800'ün 22 litre kapasitesi arasında menzil olarak çok fark yaratmadığı sonucu ortaya çıkıyor:)
Güzel tercih olur VFR ;) Hemide KIRMIZI ise tam yanar döner olur heehhee

guccamve oguzyilmazer çok açıklayıcı ve doyurucu bir yorum olmuş.dar mesafe dönüş işi kolay alıştıkça halledilir zaten alır almaz koruma yan takozlarıda beraberinde taktırmayı düşünüyorum nolur nolmaz :D yarıca yaşadıgım yerin şehiriçi trafigi ile istanbulunuki çok farklı burası daha tenha:)Dün itibari ile motorumu sattım bir kaç kuruş eksigim var 10güne kalmaz tamamlarım ve gidip motoru alıcam allah kısmet ederse.alır almaz 550km geri getirmem gerekiyo ki buda onu tanımak için çok iyi bir fırsat olucaktır :)grii 2004 22000 kmde :)
 
Katılım
16 Eyl 2006
Mesajlar
517
Ben de bi transalp kullanıcısı olarak bu motorun hastasıyım... Zaten trump ın sprint modeli dışında hiçbir motoru vfr ile aynı kategoriye koymuyorlar tamamiyle farklı super bir motor
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
74
Bende 2008 modeli var malum..
1) ABS yi sadece 1 kere devreye sokabildim, o da öndeki araç hızla durunca ve ben olayı geç fark edince :) vaktinde durdum.. fiyuu.. VFR'den birisi düşmüşse, kendi acemliğini motora yüklemeye çalışıyordur.
Honda'nın en RAFİNE edilmiş modeli VFR'dir.

2) Biliyorsunuz VTEC, 6800 RPM devire varınca diğer 2 valfı da açıyor. bunu bugun denedim: 6800RPM e varmak için, 1. viteste 55 km/s ye hız yapmak gerekiyor. Diğer arkadaş sormuştu, "garajda vtec devreye girerse ne olur".. Ona hala cevabım hem vtec in oylesine bir gazlama yapmadıgı, ve garajda 1. viteste 55 e varmasına luzum olmadıgı :)

Selamlar, -turgut

merhaba!

rahatsız ediyorum kusura bakmayın ama,vfr konusunda tecrübeli olduğunuzu düşündüğüm için size danışmak istedim!
gelelim konumuza!şuanda bende suzuki nin vz800m intruder var!4000km ye yakındır kullanıyorum,ve beni tatmin etmemeye başladı!
hem yamaha dan,hemde özel bir hoca dan ileri sürüş eğitimi aldım!bütün eğitimlerde en iyi bendim diyebilirim!ama vfr ye yeter mi bilmiyorum!
sorduğum arkadaşlar vfr hata kabul etmez diyorlar ama bildiklerinden değil!sizce kullanımı gerçekten hata kabul etmez tarzda mı?yabancı sitelerde
kullanıcı dostu olduğuğ söyleniyor ama!bide normal vites değişim aralığı nedir?race motorlarında hızlı gitmediğin zaman motor hararet yapıyormuş,
böyle birşey vfr de de var mı?ilgilenirseniz çok sevinirim!teşekkürler:)))
 
Son düzenleme:
Katılım
28 May 2006
Mesajlar
687
Sorması ayıp VFR konusunda neden daha aşagı motorlardan söz ediliyor burada? :) (şaka)

* * * * İkinci Mesaj (sistem birleştirdi.. ne kadar kıl bu özellik) * * *

merhaba!
sorduğum arkadaşlar vfr hata kabul etmez diyorlar ama bildiklerinden değil!sizce kullanımı gerçekten hata kabul etmez tarzda mı?yabancı sitelerde
kullanıcı dostu olduğuğ söyleniyor ama!bide normal vites değişim aralığı nedir?race motorlarında hızlı gitmediğin zaman motor hararet yapıyormuş,
böyle birşey vfr de de var mı?

Hata kabul etmezden neyi kastediyor acaba bu insanlar?
Ben hatasız kullandığımı hiç düşünmüyorum, ama VFR'den hiç düşmedim.

Büyük motorların sanki tümü yavaş giderken ( = şehir trafiğinde bol dur-kalk olacak, hava da sıcak olacak) ısınır, hepsi yapıyor bunu.. VFR nin 3 radyatörü var, 2 tane fanı var. otomatik devreye gidiyor -- hatta yavas gidiyorsanız fanlar TERS çalışarak dışarıdan içeri hava emiyor, hızlı giderken yönü değişiyor. Ama genelde hızlı giderken (mesela 70KM ve üstü) fan gerekmiyor VFR ye.

Benim VFR yi en çok zorladıgım yolculuk bir dağ yolundaydı: Haziran yada Temmuzdu, yer İzmir, dağ yolundan 1 saat kadar tırmandık, artçım vardı, hava çok sıcaktı, ve orada 109 derece radyatör sıcaklıgı gördüm VFR'de. Kitapçıgı "122 dereceyi geçerse durdurup sogumasını bekleyin" diyor.. Yani o zaman bile tehlike sınırına (bereket) ulaşmadı..


Vites değişim aralığı? Yaklaşık 1000 devirde bir sanki.. Yani 2'den 3 e atınca mesela bakıyorum devir 1000 düşüyor. Normal sürüş devri size kalmış, ben yakıt ekonomisi için 4500 RPM civarında tutmaya çalışıyorum, tabi yük, artçı veya yokuş yoksa.. varsa, deviri biraz daha yuksek tutuyorum..

Kimileri daha spor olsun, motor daha atak olsun diye 7000 devir civarında tutuyorlar, ki o zaman biliyorsunuz tüm valfler çalışıyor oluyor (VTEC devreye girmiş oluyor).. Size kalmış yani.

Şunu diyeyim: Müthiş bir motor, yani 1 saniyede falan -- ozellikle alt viteslerde, motorun minimum devrinden maksimum devrine varıyor, inanılmaz birşey, sanki üstünde benim ağırlıgım yokmuş gibi :)

Sevgiler, -turgut
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Kas 2007
Mesajlar
11
arkadaşlar ben bu hafta aldığım vfr m için orjinal çanta seti veya mevcut givi çantalarım için winreack arıyorum. ucuza bilen var mı???
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
74
çok çok teşekkür ederim turgut bey!telefon ettiğimde de beni çok kibar karşıladınız!onun içinde ayrıca teşekkür ederim!inşallah önümüzde ki hafta alıyorum motoru!ha bu arada intruder ıda sattım!beraber yol almak dileğiyle!
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
74
evet arkadaşlar,bende dün bir vfr800 sahibi oldum!süper bişey,aldığım anda yağmur yağmaya başladı!hevesim kursağımda kaldı!
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
74
sanki bilmiyorsun bilader!2008 in yeni rengi füme!bozcaada yolları bizi bekler bilader!ona göre programını yap,satış yok
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
74
teşekkürler,özellikle turgut bey e sonsuz teşekkürler!karar vermemde son noktayı koyduğu için!tek kelimeyle mükemmel bir alet!bütün istediklerimi sonunda bulduğum motor vfr800!ama 1.viteste vtec devreye girdiğinde tek teker biraz sürpriz oldu!onu atlamışsınız turgut bey:))
 
Katılım
24 Eyl 2005
Mesajlar
211
evet arkadaşlar,bende dün bir vfr800 sahibi oldum!süper bişey,aldığım anda yağmur yağmaya başladı!hevesim kursağımda kaldı!

Hayırlı olsun iyi günlerde kullanırsın İnşaallah

Bkelemedeyim benim makinaya müşteri çıkarsa alacağım tek makina
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
28
arkadaslar vfr ile ilgili butun yorumlarınızı okudum gerçekten hepsi mukemmeldi bende bir vfr 800 kullanıcısıyım 2008 modelini geçen ay aldım bu motorun gecmisinde sayısız kupalar kazandığını ve honda için bir prestij motor olduğunu, baktığım yabancı sitelerde gördum yanlız benim bir sorunum var frame slider nerden temin edebilirim.
 
Katılım
28 May 2006
Mesajlar
687
arkadaslar vfr ile ilgili butun yorumlarınızı okudum gerçekten hepsi mukemmeldi bende bir vfr 800 kullanıcısıyım 2008 modelini geçen ay aldım bu motorun gecmisinde sayısız kupalar kazandığını ve honda için bir prestij motor olduğunu, baktığım yabancı sitelerde gördum yanlız benim bir sorunum var frame slider nerden temin edebilirim.

TEBRİK EDERİM!! Çok iyi etmişsin.. Her gün kullandıgım ve her kullandıgımda zevk aldıgım çılgın bir alet almışsın.

FRAME SLIDER: Çok iyi edersin! Ben durdur yerde yatırdıktan sonra akıllandım ve taktım.. Motovation frame slider ları gayet guzel: http://www.motovationusa.com/mvstore/Scripts/prodView.asp?idproduct=18
ben bundan taktım.. ANCAK, biraz iş var.. takmak çok kolay degil çünkü en ideal yer, motor askı cıvatası (diğer yerler zayıf).. Fakat sol tarafta motor askısının önünde radyatörün plastik genleşme kabı var. Bunu delip içine bir tüp yapıştırmak gerekiyor.
Zor degil ama uğraştırıcı (hafta sonu projesi yani).. Yukarıdaki sitede bir INSTALL linki var.. resimlerle gosteriyor nasıl montajının yapılacagını..

-turgut
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst