Honda Honda Shadow 750 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
25 Mar 2010
Mesajlar
4
hayırlı olsun diyelim.Kullanımı için pratik yapmalısınız. hiç tecrübeniz yoksa, ağırlığı, trafik vb diğer hususlarda sıkıntı yaşayabilirsiniz.. dikkat edin..

Kartal'ın neresindesiniz? bende Kartaldayım..

kartal da real a kus ucusu 200 metredeyım ama reallle aramızda otoban bağlantı yolu var.amotor top sahasının yanındayım.
trafık tecruben var en azından ayda 5000 km yapıyorum arac ile.fakat motor ıcın yeterlı olmadıgını bılıyorum.ufak ufak baslıyacaz artık dıkkatlıce
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
kartal sahilde bulunan koçtaş yapı marketin hemen yanındaki cafede oluyorum/z arada bir..
mekan olarakda müsait bizler için..
haberleşip takılıyoruz.. bekleriz
 
Katılım
29 Ağu 2009
Mesajlar
15
kaldera yardımların için çok teşekkür ederim. Dediğin gibi motor boğulmuş. Gazı sonuna kadar açtım ve marja bastım. Sonunda motor çalıştı.

Herşey için çok teşekkürler
 
Katılım
5 Haz 2006
Mesajlar
1,037
Ben babamı kaybettim..

Bizlere bıraktığı en büyük mirası doğruluğu, dürüstlüğü,yardımseverliği,eli açık ,cömert oluşu ve hiç kimseyi incitmemesidir..
Bu meziyetlerine layık olmaya gayret edeceğiz..

Hoşçakal BABACIĞIM.


Kaldera;
Başın sağolsun arkadaş. Allah makamını cennet yapsın inşallah. Geriye biraktığı kederli ailesine , sevenlerine sabır ve sağlıklı uzun ömürler nasıb etsın inşallah.
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
kaldera yardımların için çok teşekkür ederim. Dediğin gibi motor boğulmuş. Gazı sonuna kadar açtım ve marja bastım. Sonunda motor çalıştı.

Herşey için çok teşekkürler

motor boğulması tabir edilen olay karbüratörlü yakıt sistemlerinde aksi durum oluşmamışsa olağan bir durumdur.
marşa basılmadan önce kazara veya park halinde iken birilerinin özellikle çocukların gaz kolunu kurcalaması ilede sık karşılabilinen bir durumdur..

netice itibari ile silindir yanma odasına giren hava -yakıt karışımı bozulup daha fazla oranda benzin doluyor ve boğulma meydana geliyor.
neden gazı sonuna kadar açarak marşa basıyoruzda çalışıyor derseniz eğer;
teknik olarak meydana gelen reaksiyonu açıklamak uzun olduğundan ingilizcesi flooded engine yani bir nevi baskın yapılıyor yakıt sistemine.

enjeksiyonlu yakıt sistemlerinde durum biraz daha farklıdır.oradaki boğulma enjeksiyonun eşit oranda püskürtme yapmamasından tutunda bir çok elektronik parçanın arızasına kadar gidebilir.

eskiler bileceklerdir yakıt sistemleri karşılaştırmaları konusundaki yazılarımda '' ne kadar elektronik alet çoksa o kadar dertte çoktur '' diye

boğulma konusunda teşhisi koyduktan sonra tedavisinide biliyorsunuz artık.
burada önemli olan sıradan bir boğulma olup olmadığıdır..
egsozdan siyah duman , veya hava filtresi aşırı kirli ise ,veya süpap ayarları bozulmuş ise boğulmalar daha sık meydana gelecektir.

Kaldera;
Başın sağolsun arkadaş. Allah makamını cennet yapsın inşallah. Geriye biraktığı kederli ailesine , sevenlerine sabır ve sağlıklı uzun ömürler nasıb etsın inşallah.
Allah cümlemizin ölmüşlerine rahmet eylesin..Hepimizin yardımcısı olsun...
 
Katılım
16 Ağu 2008
Mesajlar
363
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bu toplantı nezaman yaw..gelmek isterim birileri önderlik yapsın :)
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
bence shadow sürücüleri birbirlerine yakın mekanlarda olmadığı için bir araya gelemiyor, herhangi bir program olmadan veya yapmadan dolaşıyor gibi.

ama orta mesafade bir uzun yol programı yapsak katılım olabilir belki..

örnek olarak yalova- bursa-çanakkale gibi..
ayrıca yarın saat 10.00 gibi kartal koçtaş ın yanındaki cafedeyim. 3 km kadar yürüyorum buralarda, müsait olan gelebilir.. yol planları yapılabilir duruma göre..
 
Katılım
6 May 2007
Mesajlar
35
Herkese merhaba,

Ben de kısmet ise motor hayatıma Honda Shadow ile başlayacağım 1.5 ay içerisinde. Motor deneyimim var ancak genelde scooter tarzı motorlar ile oldu.

1 Mayıs'ta BMW Motor Academy'de 2 günlük bir eğitim alacağım.

Yurtdışı değerlendirme sitelerinde Honda Shadow 750'nin aynı zamanda başlangıç seviyelerindeki kullanıcılar için uygun motor olduğunu da görünce bugün gidip hemen bir tanesinin üzerine oturdum. 2008 model çok hoşuma giden bir motor buldum. Üzerinde de kendimi çok rahat hissettim. Ağırlığı da sanırım boy ve kiloma uygun geldi.

Göztepe'de oturuyorum. Özellikle kısa mesafeli gezi amaçlı almayı düşünüyorum. Elbette uzun mesafeler de zaman zaman olacaktır. Şimdiden bir merhaba diyeyim dedim herkese.

Kısa zamanda inşallah motorumla beraber aranıza katılmış olurum.
 
Katılım
8 Nis 2010
Mesajlar
1
Herkese merhaba,

Bende yakin zamanda bu motorla ilgilenmeye basladim. Gordugum kadariyla hondanin web sitesinde bu motorun 2010 modeli cikmis. Bir eski model ile aralarinda ne gibi farkliliklar oldugu sitede belirtilmemis. Sadece motorun isminden ekstra bir ABS'nin oldugunu anlamak mumkun. Yakin zamanda yeni modeli goren oldu mu? Goren yada bilen varsa yeni modelin eskisinden ne gibi farkliliklarla ayrildigini yazabilir mi? Arada 2400 tlilik bir fark var. Ayrica kisisel fikirlerinizi de belirtirseniz cok sevinirim.
VT 750C ABS SHADOW (2010) 20.400 TL
VT 750C SHADOW 18.000 TL olarak belirtilmis.

Ayrica bu fiyatlara ne zaman zam geldigini, zamdan onceki fiyatini ve pesin alimlarda yüzde kaclik indirim yaptiklarina dair ufak bir bilgi de verebilirseniz cok sevinirim.
Saygilarimla,
 
Katılım
16 Ağu 2008
Mesajlar
363
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Herkese merhaba,

Bende yakin zamanda bu motorla ilgilenmeye basladim. Gordugum kadariyla hondanin web sitesinde bu motorun 2010 modeli cikmis. Bir eski model ile aralarinda ne gibi farkliliklar oldugu sitede belirtilmemis. Sadece motorun isminden ekstra bir ABS'nin oldugunu anlamak mumkun. Yakin zamanda yeni modeli goren oldu mu? Goren yada bilen varsa yeni modelin eskisinden ne gibi farkliliklarla ayrildigini yazabilir mi? Arada 2400 tlilik bir fark var. Ayrica kisisel fikirlerinizi de belirtirseniz cok sevinirim.
VT 750C ABS SHADOW (2010) 20.400 TL
VT 750C SHADOW 18.000 TL olarak belirtilmis.

Ayrica bu fiyatlara ne zaman zam geldigini, zamdan onceki fiyatini ve pesin alimlarda yüzde kaclik indirim yaptiklarina dair ufak bir bilgi de verebilirseniz cok sevinirim.
Saygilarimla,
kardeşim öncelikle hoşgeldin shadow seçmekle dogru yapmışşsın..ama ben fikrimi söyleyeyim..yeni modeller yani 2006 üstü enjeksiyonludur onun için ben pek tutmam nekadar çok elektronik okadar sıkıntı ben yerinde olsam 2006 temiz düşük km de birtane alırım hemde ucuza gelir nebilim şimdi sıfır alıpta sonra bişey olurda satmak istersen baya bi zarar olur diye düşünüyorum tabi bu benim fikrim
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
merhabalar..
23464703 ilan numarası sahibinden.com da ile motorumu özel nedenlerden ötürü satılığa çıkardım. ilgilenenler var ise bir bakabilirler..
 
Katılım
30 Haz 2005
Mesajlar
215
merhaba arkadaşlarr bu motorlarr kaç kmrede rakdefeye giriyor yada kaç kmrede modor kapagıı açılıyorr. 60 bin km bu motorlarda nasıldır üzermi beni bu kmrdeen sonra tamircile ahbab olurmuyumm
 
Katılım
4 May 2010
Mesajlar
153
arkadaşlar öncelikle hepinize merhaba diyorum, motor dünyasına ilk adımımı cahil cesaretiyle büyük bir motorla yaptım.2006 model Honda Shadow VT750C motorumu 29bin kilometrede aldım.

Satıcının bakım konusundaki ifadeleri güven vermediği için motor yağı(3lt?), hava filtresi, yağ filtresi değişimi yaptırdım.Bakım yaptırdığım usta bujilerin iyi olduğunu söyledi ve değiştirmedi.Ayrıca su seviyesi ve antifriz kontrolü? yapıldı.Bütün bunlar için serviste yüksek meblağların talep edildiği, bu tip işler için sıradan servislerin kullanılabileceği önerildi.

Şimdi kafamda birçok soru işareti gezinmekte, söylediğim gibi ilk motorum olduğu için teknik bilgim sıfır düzeyinde:

İlk olarak motorun vites değişimlerinde çıkan sesin normal olup olmadığını sormak isterim, birinci viteste duyulan "şak" sesi yükseltme anında yok denecek kadar azalmakta(2-3-4-5) ancak vites küçültürken tekrar duyulur hale geliyor.

İkinci sorum motorun dönüşünün gerçekten zor olup olmadığı, çünkü ben gerçekten zorlanıyorum, bazı yerlerde durup baş çevirip dönüyorum.Bir de arka fren çok zayıf gibi geliyor, pedalı sonuna kadar basmama rağmen yavaşlatıcı etkisini tam olarak hissedemiyorum.

Üçüncü sorum ve sanıyorum ki benim tecrübesizliğimden vites değişimleri özellikle düşüş ve nötr konumuna almak beni oldukça zorluyor, bunu aşabilmek için tavsiyeniz var mı?

Aklıma ilk gelenler bunlar, deneyimledikçe başka sorularında kafamda belireceğini düşünmekteyim, bilgilerinizden biraz da olsa faydalanabilirsem daha bilinçli bir kullanıcı olma yolunda ilerleyeceğimi düşünüyorum.
 
Katılım
26 Eki 2009
Mesajlar
14
arkadaşlar öncelikle hepinize merhaba diyorum, motor dünyasına ilk adımımı cahil cesaretiyle büyük bir motorla yaptım.2006 model Honda Shadow VT750C motorumu 29bin kilometrede aldım.

Satıcının bakım konusundaki ifadeleri güven vermediği için motor yağı(3lt?), hava filtresi, yağ filtresi değişimi yaptırdım.Bakım yaptırdığım usta bujilerin iyi olduğunu söyledi ve değiştirmedi.Ayrıca su seviyesi ve antifriz kontrolü? yapıldı.Bütün bunlar için serviste yüksek meblağların talep edildiği, bu tip işler için sıradan servislerin kullanılabileceği önerildi.

Şimdi kafamda birçok soru işareti gezinmekte, söylediğim gibi ilk motorum olduğu için teknik bilgim sıfır düzeyinde:

İlk olarak motorun vites değişimlerinde çıkan sesin normal olup olmadığını sormak isterim, birinci viteste duyulan "şak" sesi yükseltme anında yok denecek kadar azalmakta(2-3-4-5) ancak vites küçültürken tekrar duyulur hale geliyor.

İkinci sorum motorun dönüşünün gerçekten zor olup olmadığı, çünkü ben gerçekten zorlanıyorum, bazı yerlerde durup baş çevirip dönüyorum.Bir de arka fren çok zayıf gibi geliyor, pedalı sonuna kadar basmama rağmen yavaşlatıcı etkisini tam olarak hissedemiyorum.

Üçüncü sorum ve sanıyorum ki benim tecrübesizliğimden vites değişimleri özellikle düşüş ve nötr konumuna almak beni oldukça zorluyor, bunu aşabilmek için tavsiyeniz var mı?

Aklıma ilk gelenler bunlar, deneyimledikçe başka sorularında kafamda belireceğini düşünmekteyim, bilgilerinizden biraz da olsa faydalanabilirsem daha bilinçli bir kullanıcı olma yolunda ilerleyeceğimi düşünüyorum.


Hayırlı olsun, güzel motor, keyfini çıkar.. Vites geçişlerinde çıkan sesi dert etme 1 ve belki 2. viteste bu sesin çıkması normaldir. Kullanılan yağın da önemi var tabi, akdeniz iklimi için 15-40 yarı sentetik bir yag idealdir. Motor yağı debriyaj sistemini de yağladığından her iki işi de yapabilmesi açısından idealdir diyorum,
Shadow dönüşlerde pratik bir motor değil elbette, buna da güzelliğinin bir cilvesi olarak bakmalısın, hem zamanla, kullandıkça dönüşlerde daha da ustalaşacaksın, ayrıca kıyas yapacaksan kendi segmentinde bir motorla kıyaslamalısın.
Arka frenin kampana olması bir dezavantaj. ani ve sert frenlerde kilitlenerek kaymaya başlıyor ve sağa veya sola çekme yapıyor. 2010 modellerin ön arka frenlerini disk yapmışlar. güvenlik açısından isabetli bir değişim. Kampana olan arka frene sonuna kadar bastığında tekerin dönüşü engellenir. en azından 0 km bir shadow öyle yapar. bana sorarsan tam olarak kilitlememesi iyi birşey , zaten freni ön ve arka, ikisini orantılı olarak kullanmalısın. en güvenli ve etkili yol budur. Servis şemasına göre her 6000 km de bir Frenlerin kontrol edilmesi, eğer gerekiyorsa parça değişimine gidilmesi gerektiği belirtilmiştir, yani kontrol ettirmende fayda var.
Tecrübe edindikçe vites geçişlerini daha seri ve sorunsuz yapabileceksin, yavaşlarken sırası ile tüm vitesleri kullanmaya çalış, debriyajı sıkıp 2. 3. veya yüksek vitesler içindeyken durma (acil durumlar hariç). kalkışta sana sorun yaratacaktır. hatta durduktan sonra vitesi boşa alamaya bilirsin.

Güvenli sürüşler keyifli günler dilerim..
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
1,892
arkadaşın yazdıklarına ek olarak;
1- 1.vites in sesli olması yapısından kaynaklanan bir özelliktir.normaldir.(amerikan classic lerdeki sesi duysanız şanzıman kırıldı sanırsınız..)
2-arka fren pedal bitecek kadar zayıf olmaması gerekir. muhtemelen 29 bin km hiç sökülmemiştir. orijinal balatalardır. nasıl kullanıldığı bilinmediği için balata bitmiş olabilir.kampanadaki fren ayarı toleransı varsa ayar yükseltilebilir. pedal yukarı kalkacak ve fren basıncı artacaktır. yok ise balata bitmiştir. değiştirin..
3-diğer sıkıntılar ise tamamen tecrübe ile alakalı..motora alıştıkça düzelecektir..
 
Son düzenleme:
Katılım
6 May 2007
Mesajlar
35
Motorunuz hayırlı olsun. Ben de bugün itibariyle 2008 model 8.500 km'de Honda Shadow Spirit modelini aldım. Ancak henüz ehliyet almadığım için motora binmiyorum. Benim de ilk motorum.

Bu arada BMW'nin düzenlediği başlangıç eğitimine de katıldım. Kesinlikle öyle bir eğitim almanızı tavsiye ediyorum. Dönüşlerde zorlanmanızı çok daha çabuk çözersiniz.

Benim motorumun sizinkisinden farkı spor bir cruiser olması. Ön tekerleği hem biraz daha büyük hem de daha ince. Dönüşlerde sanırım biraz daha rahat olacaktır benim açımdan. Ancak diğer arkadaşların da söylediği gibi tecrübe kazandıktan sonra eminim hiçbir dönüş zor gelmeyecektir size de.

Umarım kazasız belasız keyifle kullanırsınız motorunuzu. Hayırlı olmasını dilerim. Güle güle kullanın.
 
Katılım
4 May 2010
Mesajlar
153
Hayırlı olsun, güzel motor, keyfini çıkar.. Vites geçişlerinde çıkan sesi dert etme 1 ve belki 2. viteste bu sesin çıkması normaldir. Kullanılan yağın da önemi var tabi, akdeniz iklimi için 15-40 yarı sentetik bir yag idealdir. Motor yağı debriyaj sistemini de yağladığından her iki işi de yapabilmesi açısından idealdir diyorum,
Shadow dönüşlerde pratik bir motor değil elbette, buna da güzelliğinin bir cilvesi olarak bakmalısın, hem zamanla, kullandıkça dönüşlerde daha da ustalaşacaksın, ayrıca kıyas yapacaksan kendi segmentinde bir motorla kıyaslamalısın.
Arka frenin kampana olması bir dezavantaj. ani ve sert frenlerde kilitlenerek kaymaya başlıyor ve sağa veya sola çekme yapıyor. 2010 modellerin ön arka frenlerini disk yapmışlar. güvenlik açısından isabetli bir değişim. Kampana olan arka frene sonuna kadar bastığında tekerin dönüşü engellenir. en azından 0 km bir shadow öyle yapar. bana sorarsan tam olarak kilitlememesi iyi birşey , zaten freni ön ve arka, ikisini orantılı olarak kullanmalısın. en güvenli ve etkili yol budur. Servis şemasına göre her 6000 km de bir Frenlerin kontrol edilmesi, eğer gerekiyorsa parça değişimine gidilmesi gerektiği belirtilmiştir, yani kontrol ettirmende fayda var.
Tecrübe edindikçe vites geçişlerini daha seri ve sorunsuz yapabileceksin, yavaşlarken sırası ile tüm vitesleri kullanmaya çalış, debriyajı sıkıp 2. 3. veya yüksek vitesler içindeyken durma (acil durumlar hariç). kalkışta sana sorun yaratacaktır. hatta durduktan sonra vitesi boşa alamaya bilirsin.

Güvenli sürüşler keyifli günler dilerim..



arkadaşın yazdıklarına ek olarak;
1- 1.vites in sesli olması yapısından kaynaklanan bir özelliktir.normaldir.(amerikan classic lerdeki sesi duysanız şanzıman kırıldı sanırsınız..)
2-arka fren pedal bitecek kadar zayıf olmaması gerekir. muhtemelen 29 bin km hiç sökülmemiştir. orijinal balatalardır. nasıl kullanıldığı bilinmediği için balata bitmiş olabilir.kampanadaki fren ayarı toleransı varsa ayar yükseltilebilir. pedal yukarı kalkacak ve fren basıncı artacaktır. yok ise balata bitmiştir. değiştirin..
3-diğer sıkıntılar ise tamamen tecrübe ile alakalı..motora alıştıkça düzelecektir..

Motorunuz hayırlı olsun. Ben de bugün itibariyle 2008 model 8.500 km'de Honda Shadow Spirit modelini aldım. Ancak henüz ehliyet almadığım için motora binmiyorum. Benim de ilk motorum.

Bu arada BMW'nin düzenlediği başlangıç eğitimine de katıldım. Kesinlikle öyle bir eğitim almanızı tavsiye ediyorum. Dönüşlerde zorlanmanızı çok daha çabuk çözersiniz.

Benim motorumun sizinkisinden farkı spor bir cruiser olması. Ön tekerleği hem biraz daha büyük hem de daha ince. Dönüşlerde sanırım biraz daha rahat olacaktır benim açımdan. Ancak diğer arkadaşların da söylediği gibi tecrübe kazandıktan sonra eminim hiçbir dönüş zor gelmeyecektir size de.



Umarım kazasız belasız keyifle kullanırsınız motorunuzu. Hayırlı olmasını dilerim. Güle güle kullanın.

Arkadaşlar hepinize değerli bilgilerinizi paylaştığımız için teşekkür ederim, motorun sürüş profiline alışmak için sık sık kullanmaya çalışıyorum, özellikle çevre yolunda vites değişimleri ve frenleme çalışmaları yapıyorum.Şehir içinde doğal olarak zorlanıyorum ancak söylediğiniz gibi tecrübe ettikçe iyileşeceğine inanıyorum.

Bu arada arka fren konusunda edişem sürüyor, @kaldera arkadaşımın bahsettiği ayar mekanizmasını tespit ettim, kampana kapak takımı üzerinde sabit bir ok işareti, fren pedalından gelen mil'in gövde merkezine bağlandığı noktada ise bir başka ok işareti mevcut.Fren pedalına bastığımda birbirlerini karşılamıyorlar, bunun ne anlama geldiğini bilemiyorum tabi, ancak fren seviye ayarı milin bitiş noktasındaki yay yüklü somundan yapılacak sanırım, doğru muyum?Bu konuda servise bir görünsem iyi olacak galiba.

@dwain umarım sen de yeni makinenle kazasız belazsız sürüşler gerçekleştirirsin, hayırlı olsun.Bahsettiğin sürüş eğitimlerine katılmayı ben de düşünmüştüm ancak bulunduğum ilde bu tip eğitimler düzenlenmiyor.

.@iuscommunex motor yağı hakkında belirttiğin 15-40 yerine bakım yaptırdığım usta 3litre castrol 10-40 yağ kullandı, ben marmara bölgesindeyim, sence bu sorun çıkarır mı ve uygun yağ seçimi yapılmış mı?
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Eki 2009
Mesajlar
14
.@iuscommunex motor yağı hakkında belirttiğin 15-40 yerine bakım yaptırdığım usta 3litre castrol 10-40 yağ kullandı, ben marmara bölgesindeyim, sence bu sorun çıkarır mı ve uygun yağ seçimi yapılmış mı?

10-40 zaten Hondanın önerdiği değerdir.. yani isabetli bir yağ seçimi yapılmış. kıbrısta havalar genellikle sıcak olduğundan 15-40 kullanmayı tercih ediyorum, eğer bulunduğunuz yerin kış ayında sıcaklığı -10 C a kadar düşüyorsa 10-30, -20 c lere kadar düşüyorsa 5- 30 kullanmanda fayda var.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:17 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:00 ----------

yukarıda hataen 10-30 ve 5-40 dşye yazmışım.. 10-40 ve 5- 40 olacaktı.. :):pale:
 
Katılım
24 Ocak 2007
Mesajlar
484
Hayırlı olsun, güzel motor, keyfini çıkar.. Vites geçişlerinde çıkan sesi dert etme 1 ve belki 2. viteste bu sesin çıkması normaldir. Kullanılan yağın da önemi var tabi, akdeniz iklimi için 15-40 yarı sentetik bir yag idealdir. Motor yağı debriyaj sistemini de yağladığından her iki işi de yapabilmesi açısından idealdir diyorum,
Shadow dönüşlerde pratik bir motor değil elbette, buna da güzelliğinin bir cilvesi olarak bakmalısın, hem zamanla, kullandıkça dönüşlerde daha da ustalaşacaksın, ayrıca kıyas yapacaksan kendi segmentinde bir motorla kıyaslamalısın.
Arka frenin kampana olması bir dezavantaj. ani ve sert frenlerde kilitlenerek kaymaya başlıyor ve sağa veya sola çekme yapıyor. 2010 modellerin ön arka frenlerini disk yapmışlar. güvenlik açısından isabetli bir değişim. Kampana olan arka frene sonuna kadar bastığında tekerin dönüşü engellenir. en azından 0 km bir shadow öyle yapar. bana sorarsan tam olarak kilitlememesi iyi birşey , zaten freni ön ve arka, ikisini orantılı olarak kullanmalısın. en güvenli ve etkili yol budur. Servis şemasına göre her 6000 km de bir Frenlerin kontrol edilmesi, eğer gerekiyorsa parça değişimine gidilmesi gerektiği belirtilmiştir, yani kontrol ettirmende fayda var.
Tecrübe edindikçe vites geçişlerini daha seri ve sorunsuz yapabileceksin, yavaşlarken sırası ile tüm vitesleri kullanmaya çalış, debriyajı sıkıp 2. 3. veya yüksek vitesler içindeyken durma (acil durumlar hariç). kalkışta sana sorun yaratacaktır. hatta durduktan sonra vitesi boşa alamaya bilirsin.

Güvenli sürüşler keyifli günler dilerim..

Dostum diger uyelerin de belirttigi gibi, shadow'larin vites degisimleri gurultuludur :)

Dusuk hizda donmek konusunda soyle bir tavsiyem var. Dusuk hizda donmek icin, hangi yone doneceksen once agirligini da o yone ver. Donra gidonu o yone cevir. Gidonu cevirdigin zaman agirligini vermenle yatmis olan motorun duzeldigini ve eskiye gore daha rahat dondugunu goreceksin.

Buna alismak icin de bos bir park alaninda egzersiz yapabilirsin. Dusuk bir hizda (kendini guvende hissedecegin) zig-zag yapmaya basla. Zig-zag yaparken hangi yone doneceksen ayni yone dogru agirligini ver. Daha sonra gidonu cevir ve motoru duzelt.

Ilk baslarda gidonu cok cevirme ve agirligini cok verme. Yavas yavas alistikca gidonu daha cok cevirmeye ve agirligini daha cok vermeye basla. Zamanla gobek, park yeri vb. yerlerde daha rahat donmeye basladigini goreceksin :cat:

Ben de bundan onceki motorum olan shadow'u aldigimda gobeklerde vs. ayagimi koymadan donemiyordum :queen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst