- Katılım
- 25 Haz 2005
- Mesajlar
- 1,892
çekiş düşüklüğü
arkadaşım motorunuzla ilgili sorunlarınızın çözümü için dostum viceroyun teşhisine pek katılamayacağım..hava soğutmalılarda egsoztaki değişiklikler etki yapabilir.
su soğutmalılarda ise çekiş düşüklüğü sorununa daha geniş bakış açısıyla bakılması gerekir.. çünkü o kadar çok neden varki buna sebep olacak..
madde madde sıralıyacak olursak;
1)kötü kirli yakıt karbüratörlerde hasara neden olmuş olabilir..motor gaz yemez,sersem çalışır,çekmez,sebepsiz stop edebilir..
çözüm: iki karbüratörde sökülüp temizlenmeli.
2)ateşlemede düzensizlik,kesiklik olabilir.
çözüm:ateşleme tertibatının bujiler dahil iyi bir şekilde kontrolü..
3)hava filtresi tıkalı olabilir.
çözüm:yenisi ile değişecek
4)sürekli sakin kullandı iseniz süpaplarda kurumlanma olabilir.
çözüm:üst kapak sökülüp temizlik yapılmalı.
bu konu ile ilgili daha detaylı yazım aşağıdaki gibidir.
5)belli bir devirden sonra çekmiyor ise debriyaj sistemi ve soğutma sistemi kontrol edilmeli
balata bitmeye başlamış olabilir.hararet yapıyor olabilir.blok contasından gereksiz hava alıyor olabilir
çözüm :debriyaj balata değişimi,soğutma tertibatı genel kontrolü
5)gaz teli, ve jikle tertibatı.. gaz telinde gevşeklik olabilir, jikle ayarsız ve çekik kalmış olabilir..kurumlanma yapar.bu kurumlanma çekişi düşürür..
çözüm:kontrol edilmeli
6)süpaplar kontrol edilmeli (hararet yaptı ise )hasar olabilir ve parça değişimi , ayarı gerekebilir.
çözüm:üst kapak açıldıktan sonra genel amaçlı kontrol edilmesi
7)motoru kompresöre bindirdiğinizde ;
eğer eskisi gibi değilse segmanlarda kurumlanma olabilir,yada segman değişimi gerekebilir.(yağ eksiliyormu bilmiyoruz)
çözüm:en son bakılacak konu.
8)egsozda kurum yaptığını yazmışsınız..bunun nedeni karbüratördeki zengin yakıt hava karışımdır..
çözüm: jikle ve karbüratör ayarları kontrol edilmeli
9)egsozla ilgili olduğunu hiç sanmıyorum..eğer öyle olsaydı orijinal egsozu çıkarıp performans egsozu takanlardada buna benzer şikayetler olmalıydıki bendede var.arada bir egsozu değiştiriyorum..
ayrıca sizin gibi egsozunda delik açanlarıda biliyorum..çekişlerinde sorun duymadım..
dediğim gibi bunun bir çok sebebi olabilir.madde madde yazdıklarımı en kolay olanından başlayıp iyi bir serviste tüm bunlar iyice kontrol edilmeli..
motordan soğumanıza gerek yok..bunlar çok basit olağan durumlar.
çözüm bulunduğu zaman bizleride bilgilendirirseniz seviniriz.
Merhaba Shadow tutkunları.arkadaşlar motorum karbüratörlü.15 bin km'de.geçen yıl orijinal egzozumun çıkışlarındaki üstüste duran delikleri matkaplala deldirdikten sonra kronik sorun ortaya çıktı.motorum egzostuma müdahale etmediğim vakitlerde artcıyla beraber sıkı bir eğimi 140 civarında torklu bir şekilde tırmanırken deldirme işleminden sonra TEK BAŞIMA olduğum halde aynı eğimleri 120 ve biraz üzeri süratte düşük torkla katedebiliyor.sonraki yaz motoruma bir ümitle highway hawk egzost taktırdım.ilk gün biraz yüksek verim alsam da kısa sürede ciddi kurumlanan egzostumun sesten başka hiçbir özelliği kalmadı.yani çekiş sanki giderek düşüyor.ve düşecek.motorum kılıfsız evin önünde günlerce yağmura maruz kaldı.acaba bunun karbüratörde bir etkisi var mı? bu arada motorum gaz yemiyor.ilk gazda kekeliyor şaşırıyor adeta.motor sanki sıkışmış nefes alamıyor gibi.bakımları günü gününe yapılmaktadır.aldığım günden beri sübap ayarı yapılmadı.kendi eski şoförlüğümden sübap ayarına ümit bağladım.hypercharger uygulamasının da sonuç vereceğini sanmıyorum.motorum düz yolda 135 km ve üzerine çıkamıyor.eskiden pati çeken motorum şu anda sanki 400-500 ccclik motor gücünde gibi; patinaj çekmesi mümkün görünmüyor.kullanabilmek ayakta kalabilmek için gaza yükleniyorum.motorda önce ön cam uygulandı ve hala ön cam mevcut.ancak sorun ne hikmetse egzost deldirmekle başladı ve performans tabir edilen egzosta beraber hiç bir değişiklik göstermedi.motor son derece tatsız ve soğudum.aydınlatırsanız minnettar kalırım tavsiyelerini bekliyorum.saygı ve sevgilerimle
(motorum honda shadow vt750)
arkadaşım motorunuzla ilgili sorunlarınızın çözümü için dostum viceroyun teşhisine pek katılamayacağım..hava soğutmalılarda egsoztaki değişiklikler etki yapabilir.
su soğutmalılarda ise çekiş düşüklüğü sorununa daha geniş bakış açısıyla bakılması gerekir.. çünkü o kadar çok neden varki buna sebep olacak..
madde madde sıralıyacak olursak;
1)kötü kirli yakıt karbüratörlerde hasara neden olmuş olabilir..motor gaz yemez,sersem çalışır,çekmez,sebepsiz stop edebilir..
çözüm: iki karbüratörde sökülüp temizlenmeli.
2)ateşlemede düzensizlik,kesiklik olabilir.
çözüm:ateşleme tertibatının bujiler dahil iyi bir şekilde kontrolü..
3)hava filtresi tıkalı olabilir.
çözüm:yenisi ile değişecek
4)sürekli sakin kullandı iseniz süpaplarda kurumlanma olabilir.
çözüm:üst kapak sökülüp temizlik yapılmalı.
bu konu ile ilgili daha detaylı yazım aşağıdaki gibidir.
bazı yorumcuların aksine zaman zaman motora yüksek devirde kullanmak ona iyilik etmek anlamına gelir.
pistonlar ile silindir duvarları arasında segman adı verilen çemberler bulunur.
bunlar sayesinde silindirdeki yanma odası yağlama yapılan kısımdan ayrılır.
piston yukarı çıkarken yağlanan silindir duvarları , piston aşağı inerken segmanlar tarafından süzülür. böylece yağ ile yakıt birbirine karışmaz. ayrıca segmanlar olmasa silindire alınan hava yakıt karışımı da sıkıştırılamaz.
bu segman denen çemberler piston kafasının içinde kendileri için ayrılmış yarıklarda oturur ve kapalı çember şeklinde değilde ,
ısındıklarında genleşebilmeleri için bir tarafları açıktır.
sürekli düşük devirlerde sakin ,sakin kullanılan motorlarda segman yarığında kurumlanma olur.
tıkanan segman yatağı yüzünden basınçlı hava segmanı silindir duvarına itemez, silindir basınç kaybeder.
üretilen güç düşer, motor yağ yakmaya başlar.
bunu önlemek için sıcak motoru zaman zaman yüksek devirlerde kullanmak yeterlidir.
yanan kurum segmanların normal çalışmasını sağlayacaktır.
araçları olan arkadaşlar bilecektir.bazı servislerde kurum temizliği yapılır..silindir kapak sökülür.bu kurumlar manuel olarak temizlenir
işte olay budur.
arada bir uygun yolda inletin motorlarınızı dahafaydalıdır,ömürüne ömür katarsınız motorun..
yakıtını,tüketimini,azmı yaktı,çokmu kaçtı düşünmeyin bunları.
5)belli bir devirden sonra çekmiyor ise debriyaj sistemi ve soğutma sistemi kontrol edilmeli
balata bitmeye başlamış olabilir.hararet yapıyor olabilir.blok contasından gereksiz hava alıyor olabilir
çözüm :debriyaj balata değişimi,soğutma tertibatı genel kontrolü
5)gaz teli, ve jikle tertibatı.. gaz telinde gevşeklik olabilir, jikle ayarsız ve çekik kalmış olabilir..kurumlanma yapar.bu kurumlanma çekişi düşürür..
çözüm:kontrol edilmeli
6)süpaplar kontrol edilmeli (hararet yaptı ise )hasar olabilir ve parça değişimi , ayarı gerekebilir.
çözüm:üst kapak açıldıktan sonra genel amaçlı kontrol edilmesi
7)motoru kompresöre bindirdiğinizde ;
eğer eskisi gibi değilse segmanlarda kurumlanma olabilir,yada segman değişimi gerekebilir.(yağ eksiliyormu bilmiyoruz)
çözüm:en son bakılacak konu.
8)egsozda kurum yaptığını yazmışsınız..bunun nedeni karbüratördeki zengin yakıt hava karışımdır..
çözüm: jikle ve karbüratör ayarları kontrol edilmeli
9)egsozla ilgili olduğunu hiç sanmıyorum..eğer öyle olsaydı orijinal egsozu çıkarıp performans egsozu takanlardada buna benzer şikayetler olmalıydıki bendede var.arada bir egsozu değiştiriyorum..
ayrıca sizin gibi egsozunda delik açanlarıda biliyorum..çekişlerinde sorun duymadım..
dediğim gibi bunun bir çok sebebi olabilir.madde madde yazdıklarımı en kolay olanından başlayıp iyi bir serviste tüm bunlar iyice kontrol edilmeli..
motordan soğumanıza gerek yok..bunlar çok basit olağan durumlar.
çözüm bulunduğu zaman bizleride bilgilendirirseniz seviniriz.
Son düzenleme:
