Gazı fazla kıvırmadan sakin bir şekilde gezerek tasarruf yapmak uygun olanı bu durumda. :bounce:
maalesef dostum bunada pek katılamayacağım..aslında yazdıklarım çok yerde bahsi geçen rodajıda ilgilendirmekte...şöyleki;
bazı yorumcuların aksine zaman zaman motora yüksek devirde kullanmak ona iyilik etmek anlamına gelir.
pistonlar ile silindir duvarları arasında segman adı verilen çemberler bulunur.
bunlar sayesinde silindirdeki yanma odası yağlama yapılan kısımdan ayrılır.
piston yukarı çıkarken yağlanan silindir duvarları , piston aşağı inerken segmanlar tarafından süzülür. böylece yağ ile yakıt birbirine karışmaz. ayrıca segmanlar olmasa silindire alınan hava yakıt karışımı da sıkıştırılamaz.
bu segman denen çemberler piston kafasının içinde kendileri için ayrılmış yarıklarda oturur ve kapalı çember şeklinde değilde ,
ısındıklarında genleşebilmeleri için bir tarafları açıktır.
sürekli düşük devirlerde sakin ,sakin kullanılan motorlarda segman yarığında kurumlanma olur.
tıkanan segman yatağı yüzünden basınçlı hava segmanı silindir duvarına itemez, silindir basınç kaybeder.
üretilen güç düşer, motor yağ yakmaya başlar.
bunu önlemek için sıcak motoru zaman zaman yüksek devirlerde kullanmak yeterlidir.
yanan kurum segmanların normal çalışmasını sağlayacaktır.
araçları olan arkadaşlar bilecektir.bazı servislerde kurum temizliği yapılır..silindir kapak sökülür.bu kurumlar manuel olarak temizlenir
işte olay budur.
arada bir uygun yolda inletin motorlarınızı dahafaydalıdır,ömürüne ömür katarsınız motorun..
yakıtını,tüketimini,azmı yaktı,çokmu kaçtı düşünmeyin bunları..
yada alın birer tane scooter 50 cc olsun bitsin...