Honda Honda Shadow 750 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
1 Ocak 2011
Mesajlar
822
Honda Shadow kullanıcılarını göreve çağırıyorum! Benim motorun aküsü Yuasa YTX12-BS 12V 10Ah internette baktığım aküler ise(vt750c için gösterilenler) genelde YTX14-BS serileri yani 12V 12Ah olarak gösteriliyor. Akü almayacağım arkadaşlarında önerdiği gibi şarj ettirip motoru garaja kapatacağım. Yani sezon bitti yeni sezona akü alacağım. Araştırdım ama sizler hangi aküyü kullanıyorsunuz yardım edebilir misiniz?
Ölçüler uyuyorsa,ne kadar yüksek amper o kaaa iyi:)
Yanisi 12V / sınırsız amper....:):)
 
Katılım
21 Mar 2012
Mesajlar
723
Teşekkürler yardımınız için. Sanırım bende 12Ah ile devam edeceğim. Sevgiler.
Özer Bey, size sorum şu olacak bende sizin gibi ikinci motorumu almayı planlıyorum muhtemelen önümüzdeki sezondan sonra almayı planlıyorum. Boyum 1.82. Sorum ise BMW R1200GS ya da asıl istediğim XRV750 Africa Twin olacak. Bu iki motoruda deneme şansım hiç olmadı. Problem şu sizce boy sorun olur mu? Şehir içi trafiğinde ışıklarda sorun yaşar mıyım .........? Böyle uzayıp gidiyor :)
 
Katılım
1 Ocak 2011
Mesajlar
822
Hayırlısı olsun,afrika twini deneme şansım olmadı,kullanan arkadaşların kimi memnun,kimi eski teknoloji orta sehpaya almak bile sorun diyorlar,ancak düşünceler kişiye özeldir.
Bana göre BMW son noktadır,onu enson almalısınız,kullanıma gelince boyunuz ikisi içinde yeterli ,amacınız yol yapmak ise bmw iyi seçimdir.Araştırdı iseniz 2008 ve üstü 1200gs leri tavsiye ederler elektroniğinden sebeb.
Ben bütçem ve kullanım olarak 1150 adv yi tercih ettim ve şu an çok mutluyum.
 
Katılım
2 Ağu 2012
Mesajlar
106
Merhaba Shadow Dostları,
Zıppırman'ın ayrılışına üzüldüm. Tamam şeriatin kestiği parmak acımasın da; eksozunda karıncalanma var imdat diye koşana, hızır gibi yetişen bir arkadaşımızdı. Hatta İstanbul'a gidildiğinde ziyaret edilecekler listesindeydi. Gerçekten forumdan uzaklaştirilmasi için geçerli nedenlerin olduğuna inanmak istiyorum. Telefonu olan arkadaşlardan rica edeceğim. Selamlar.
 
Katılım
1 Ocak 2011
Mesajlar
822
Merhaba Shadow Dostları,
Zıppırman'ın ayrılışına üzüldüm. Tamam şeriatin kestiği parmak acımasın da; eksozunda karıncalanma var imdat diye koşana, hızır gibi yetişen bir arkadaşımızdı. Hatta İstanbul'a gidildiğinde ziyaret edilecekler listesindeydi. Gerçekten forumdan uzaklaştirilmasi için geçerli nedenlerin olduğuna inanmak istiyorum. Telefonu olan arkadaşlardan rica edeceğim. Selamlar.
Kendisi de biraz dinlenmek istedi,siz yazmaya devam edin:)
cevaplar bazen geçte olsa gelir:)
 
Katılım
18 Tem 2011
Mesajlar
337
Honda Shadow kullanıcılarını göreve çağırıyorum! Benim motorun aküsü Yuasa YTX12-BS 12V 10Ah internette baktığım aküler ise(vt750c için gösterilenler) genelde YTX14-BS serileri yani 12V 12Ah olarak gösteriliyor. Akü almayacağım arkadaşlarında önerdiği gibi şarj ettirip motoru garaja kapatacağım. Yani sezon bitti yeni sezona akü alacağım. Araştırdım ama sizler hangi aküyü kullanıyorsunuz yardım edebilir misiniz?

Aynı akü bende de vardı. 2 deneme motot çalışmazsa 3. Denemeyi kurtarmıyordu. Yeterli ateşleme olmayınca da motor boğuluyordu. Yuasa Ytx 14bs aldım taş gibi çıktı. 9 aydır haftada 3 kere kullanmaktayım, hiç sorunum yok. Bu arada en ucuz fiyatı yetkili servisten aldım.

Ayrıca aküyü şarj ettikten sonra motora takıp lkaldırmana gerek yok. Zira kışın akü bağlantısını söküyoruz.
 
Katılım
5 Haz 2006
Mesajlar
1,037
Merhaba Shadow Dostları,
Zıppırman'ın ayrılışına üzüldüm. Tamam şeriatin kestiği parmak acımasın da; eksozunda karıncalanma var imdat diye koşana, hızır gibi yetişen bir arkadaşımızdı. Hatta İstanbul'a gidildiğinde ziyaret edilecekler listesindeydi. Gerçekten forumdan uzaklaştirilmasi için geçerli nedenlerin olduğuna inanmak istiyorum. Telefonu olan arkadaşlardan rica edeceğim. Selamlar.

Ben şahsen üzülmedim. Bir yerde ayrıldığı iyi oldu. Hiç olmazsa arkadaşımız olmayan boş vakitlerini bulduğu sürece belki sırt üstü yatıp dinlenerek birazcık kendine zaman ayırmış olur.
motosiklet.net sitesinin amacı; Motosiklet severlerin bilgi, tecrübe ve deneyimlerini paylaşacakları, bir birleri ile tanışıp kaynaşacakları bir site dir. Bu yolda emek sarf edip bilgi ve becerileri ile binlerce motosiklet tutkunlarına faydalı olan birçok arkadaşımız çeşitli nedenlerle bu siteden kopup gittiği aşikardır. Giden bu arkadaşlar mumla aranır nitelikte olan dostlardı. Onların asla birşey kaybettiklerini düşünmüyorüm. Asıl kaybeden sitede kalan bizlerdir. Ve bu arkadaşlarımızı kazanmak için çeşitli yolları deneyen motosiklet siteleri ile bir sürü insanlar var. Fakat tanıyanlar tanır. Onlar kolay kolay kazanılacak kadar ucuz insanlar değil malesef.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:51 ----------

Arkadaşlar merhabalar, acil yardımınıza ihtiyacım var bu sabah motorla işe gitmeyi planladım güneşli bir gün olacak diye ama malesef motoru çalıştıramadım. Sanırım akü bitmiş zaten akü bitikti ama sezonu kapatırım diye düşünüyordum. Akü fiyatlarına baktığımda Yuasa YTZ12S için 290-320 gibi fiyatlar dendi. Şimdi motoru garaja kapatacağım bana lazım olan şöyle haftada 1 çalıştıracak kadarı lazım. Şarj etmeyi deniycem ama olmazsa ne yapabilirim yardımlarınızı bekliyorum. Daha önceki yazılarda sanırım 83. ya da 84. sayfada bi arkadaşımız Haze HZS12-12 akü alıp kullanmıştı ve olmuştu. Boyutları 97x150x99 12V 12Ah 100 tl gibi bir fiyatı vardı ama dediğim gibi bana haftada 4 kereden 4 ay yatsa 16 kez motoru çalıştıracak akü lazım sizce ne yapmalıyım. Çünkü fuardan ya da sezon başında Yuasa akü alcaktım şimdi o kadar parayı veripte aküye yazık etmek istemem. Sevgiler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:42 ----------

Akü Modeli: HZS12-12
Gerilim: 12 Volt
Ah (20 saat): 12 Ah
En Boy Yük: 97x150x99
Ağırlık: 3.93 kg
Akü Fiyatı: 21,30 USD ~ 40 TL gibi
Site:
Haze http://www.acdc.com.tr/tr/kuru-aku-hakkinda.htm?id=112012
Yuasa http://www.acdc.com.tr/tr/kuru-aku-hakkinda.htm?id=278
Şimdi arkadaşlar fikirleriniz ve önerileriniz acil lazım

Arkadaşım; Motosikletin veya arabanın aküsü hepten yeni dahi olsa bir müddet beklemeden sonra onlarda deşarj olur. Bu sıkıntıyı hepimiz yaşadık. sanayide akü elde dolaşmaktansa 50TL. ye satılan akü şarj aletlerinden bir adet alırsanız motosikletiniz olduğu sürece kendi işinizi görmüş olursunuz. Birçok arkadaşımız aküyü şarj ettirme fırsatı bulamadığı için şarj edilerek çok uzun süre daha kullanılabilecek aküsünü atıp yeni almaktadır. Benim motosikletimin üstünde Navigasyon, Zaman saatı, Radio, ısı göstergesi gibi aksesuarlar faal vaziyette olduğu için şayet motosikleti 15 gün kullanmasam aküm sıfırlanıyor. Almış olduğum şarj cihazı beni kimseye muhtaç etmediği gibi çevremdeki birçok motorcu ve otomobil sahiplerine de hizmet veriyor. (Benim cihaz sanayı tipi dir)
 
Katılım
2 Ağu 2012
Mesajlar
106
Ben şahsen üzülmedim. Bir yerde ayrıldığı iyi oldu. Hiç olmazsa arkadaşımız olmayan boş vakitlerini bulduğu sürece belki sırt üstü yatıp dinlenerek birazcık kendine zaman ayırmış olur.
motosiklet.net sitesinin amacı; Motosiklet severlerin bilgi, tecrübe ve deneyimlerini paylaşacakları, bir birleri ile tanışıp kaynaşacakları bir site dir. Bu yolda emek sarf edip bilgi ve becerileri ile binlerce motosiklet tutkunlarına faydalı olan birçok arkadaşımız çeşitli nedenlerle bu siteden kopup gittiği aşikardır. Giden bu arkadaşlar mumla aranır nitelikte olan dostlardı. Onların asla birşey
kaybettiklerini düşünmüyorüm. Asıl kaybeden sitede kalan bizlerdir. Ve bu arkadaşlarımızı kazanmak için çeşitli yolları deneyen motosiklet siteleri ile bir sürü insanlar var. Fakat tanıyanlar tanır. Onlar kolay kolay kazanılacak kadar ucuz insanlar değil malesef.


Bahsettiğin gibi Gürol gibilerin sıradan hemen hergün karşılaşılabilecek insanlar olmadığı kesin. Hakkında umarım en iyisi olur. Önemli olan böyle insanların küstürülmemesidir. Aslında bu başlık altında toplanan hiçbir arkadaşımın da küstürülmesini istemem. Okuduğum kadarı ile, gelmiş geçmiş arkadaşların hepsi oldukça seviyeli insanlar. Eğer bir şekilde Gürol buraları okursa ve yolu Ankara'ya düşerse bir çay içip kendisi ile yüzyüze tanışmak bana keyif verirdi. Kalan arkadaşlarla klavye eskitmeye, yol aşındırmaya devam. Selamlar.
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
Marauder'ımı satmış bulunuyorum.

Ankara'dan aksesuarlı ve temiz 2006 ve üzeri kasa bulursam %90 aranızdayım.
 
Katılım
5 Haz 2006
Mesajlar
1,037

Hayırlı olsun arkadaşım. Ne istemen gerektiğini bilirsen SHADOW utandırmaz merak etme. Önemli olan sağını solunu olur olmaz servislere kurcalatma.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:17 ----------

Marauder'ımı satmış bulunuyorum.

Ankara'dan aksesuarlı ve temiz 2006 ve üzeri kasa bulursam %90 aranızdayım.

SHADOW' cular Mevlana gibidir. Yeterki gel.:)
 
Katılım
1 Eyl 2010
Mesajlar
108
Hayırlı olsun arkadaşım. Ne istemen gerektiğini bilirsen SHADOW utandırmaz merak etme. Önemli olan sağını solunu olur olmaz servislere kurcalatma.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:17 ----------



SHADOW' cular Mevlana gibidir. Yeterki gel.:)

Mümkün olduğunca kendim uğraşmayı seviyorum... Sizlerden öğrenebileceğim ipuçlarına hazırım. Mesela motor yağı/ şaft yağı/ fren hidrolik yağı/ buji / akü vs. bu gibi bilgi ve tecrübe yardımlarınızı beklerim. Saygılarla,
 
Katılım
5 Haz 2006
Mesajlar
1,037
Mümkün olduğunca kendim uğraşmayı seviyorum... Sizlerden öğrenebileceğim ipuçlarına hazırım. Mesela motor yağı/ şaft yağı/ fren hidrolik yağı/ buji / akü vs. bu gibi bilgi ve tecrübe yardımlarınızı beklerim. Saygılarla,
Motor yağını shel ADVANCE 10-40 ile (Litresi 22 TL). Yağ filtresini Sanayideki filtreciden Trio TRO-567 ile (10 TL.) Şart yağında herhangi bir sızıntı yoksa (Zaten olacağını tahmin etmem) elleme, varsa biraz ilave et. Fren hidrolik yağın gösterge camında eksik ise ilave et. Büji NKG katologta belirtilen kodlarda 4 adet dğiştir ( Tanesi 6 TL:) Akü orjinal ise bunlar çok sağlamdır. Şarj gerekli ise ettir. Zaten yenisini almaya kalkarsan piyasada daha düşük amper aküler var. Onun için kolay kolay elinden çıkartmamaya çalış. Ve başka çeşitli konularda her zaman yardıma hazırım. Tekrar hayırlı olsun.:)
 
Katılım
21 Mar 2012
Mesajlar
723
"ZIPPIRMAN" yani Gürol abinin çayını bende içmek isterdim sohbeti eminim güzeldir. Umarım yöneticiler kısa süreliğine hesabını kısıtlamışlardır. Aküyü şarj ettirdim. Ankarada bilinen bir ustada bana aynı öneride bulundu ya motomax'taki 30 tl'lik şarj cihazlarından ya da http://batterytender.com/battery-tender-plus-12v-at-1-25a.html bundan alabilirsin dedi. Bide kıyak yapıp 80 tl dedi sizce nasıldır. Bana dediği olabildiğince düşük Amperde şarj etmem yalnız zamanım olmamasından dolayı aküyü daha motora takamadım :( ama aküyü evde odanın içinde tutuyorum yarın sabaha takacağım. Bakalım sonuç ne olacak.
@osmanba teşekkürler bilgiler için not ettim dediklerinizi :cat:
 
Katılım
1 Eyl 2010
Mesajlar
108
Motor yağını shel ADVANCE 10-40 ile (Litresi 22 TL). Yağ filtresini Sanayideki filtreciden Trio TRO-567 ile (10 TL.) Şart yağında herhangi bir sızıntı yoksa (Zaten olacağını tahmin etmem) elleme, varsa biraz ilave et. Fren hidrolik yağın gösterge camında eksik ise ilave et. Büji NKG katologta belirtilen kodlarda 4 adet dğiştir ( Tanesi 6 TL:) Akü orjinal ise bunlar çok sağlamdır. Şarj gerekli ise ettir. Zaten yenisini almaya kalkarsan piyasada daha düşük amper aküler var. Onun için kolay kolay elinden çıkartmamaya çalış. Ve başka çeşitli konularda her zaman yardıma hazırım. Tekrar hayırlı olsun.:)

Şuan için aklımdaki tek soru. Ankaradaki hava şartları, şuan 4 derece... eksiler yakındır... Bu su soğutmalı motosikletlerde antifriz ekleme sorunsalı... Siz nasıl çözüyorsunuz.?
 
Katılım
21 Mar 2012
Mesajlar
723
Arkadaşlar motora aküyü taktım (2 saat önce) 40-50 dk kadar boşta çalıştırdım sonra yerine çektim stop ettim sonra yeniden çalıştırmayı denedim ve :pr: gene aynısı :salut:
Ne yapmam lazım acaba motor aküyü mü şarj etmiyor nedir problemi? Yoksa aküdemi problem var usta aküyü 6-7 saat şarj etti ve ölçtü gayet iyi dedi bi yardım lazım çalıştıramadım en azından servise götüriyim diyorum ama motoru çalıştıramıyorum yardımlarınızı bekliyorum
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst