Honda Honda Dio Kullanıcıları | Bilgi Paylaşım Başlığı

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,251
JycPuX7iyN1614078657687.webp


rkGu4DrdA51613742578314.jpg


s5oXzwY0zJ1613742623623.jpg


HtmEhRpTy41613742651544.jpg


TEKNİK ÖZELLİKLER
Motor Tipi
Kuvvetlendirilmiş hava soğutmalı, SOHC, tek silindirli

Maksimum Güç
6,4 kW @ 7500

Maksimum Tork
9,0 Nm @ 5750

Şanzıman Tipi
CVT

Ölçüler
Uzunluk x Genişlik x Yükseklik (mm)
1870 x 686 x 1100

Sele Yüksekliği (mm)
760

Dingil Mesafesi (mm)
1255

Boş Ağırlık
96 kg

Yakıt Kapasitesi (lt)
4,9

Lastikler
Frenler (Ön/Arka)
190 mm disk / 130 mm kampana

Lastikler (Ön/Arka)
80/90 R14 / 90/90 R14

Süspansiyon (Ön)
31 mm’lik teleskobik çatal, 81 mm esneme aralıklı

Süspansiyon (Arka)
Tek amortisörlü arka çatal, 76 mm esneme aralıklı
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
1,490
Damacana sığmıyormuş, olmadı şimdi..:p

 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,018
Kimse tipini begenmiyor ama youtube'da kolacan kanalinda 1lt benzin ile test ettiler, 53km yol aldi. Basit, kullanisli, ekonomik, hic elektronikli ve en onemlisi jantlari buyuk. Sele alti yok gibi :)
 
Katılım
14 Kas 2013
Mesajlar
132
Tipini pek beğenmedim ama, yakıtı güzel.
100 kmde ortalama 1,8-2 lt arası yakar gibi duruyor.
2018 model yeni pcx 125 ile sakin kullanımda 2 lt kadar tüketim vardı 100 km de.
 
Katılım
16 Ocak 2021
Mesajlar
478
Tasarımını bende beğenmediğim sanki cub motosikleti scooter yapmışlar ama yakıt konusunda başarılı gibi Kolaçan test etmiş yakıtını gayet başarılı tahminimce rodaj bitince dahada az yakacağını düşünüyorum, avantaj olarak jantlarının büyüklüğü aynı sınıftaki scooterlerden daha avantıjlı olur diye düşünüyorum. Tasarımını daha tatlı yapabilirdiler bence.
 
Katılım
24 Ara 2019
Mesajlar
2,053
suzuki adress ile sym sympony tarzı bir motor zaten.amaç büyük tekerler ile güvenli sürüş ve az yakıt tüketimi.amacına gayet uygun büyük teker scooter sürmesi güzel ama tipleri enteresan oluyor.sympony vardı bende benzin alırken pompacılar nası bir şey bu diye soruyorlardı jantları kocamandı scooter değildir heralde diyorlardı
 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,018
Tasarımını bende beğenmediğim sanki cub motosikleti scooter yapmışlar ama yakıt konusunda başarılı gibi Kolaçan test etmiş yakıtını gayet başarılı tahminimce rodaj bitince dahada az yakacağını düşünüyorum, avantaj olarak jantlarının büyüklüğü aynı sınıftaki scooterlerden daha avantıjlı olur diye düşünüyorum. Tasarımını daha tatlı yapabilirdiler bence.

Cub degil de baska ornekleri de var bu tasarimin yillardir kullanilan, Aprilia Scarabeo, Yamaha Xenter vs.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
7,156
Büyük jant candır, asıl (misâl;) yüksek cc Burgman'lardaki gibi 12-13 jant kullanımı çirkin bence...
 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,018
Büyük jant candır, asıl (misâl;) yüksek cc Burgman'lardaki gibi 12-13 jant kullanımı çirkin bence...

Muhtemelen sele alti bagaji buyuk tutabilmek icin kucuk jant kullaniyorlar, bir bildikleri vardir elbette. Buyuk jant kullanan scooterlarda sele altina ancak eldiven, cuzdan vs sigiyor :)
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
7,156
Muhtemelen sele alti bagaji buyuk tutabilmek icin kucuk jant kullaniyorlar, bir bildikleri vardir elbette. Buyuk jant kullanan scooterlarda sele altina ancak eldiven, cuzdan vs sigiyor :)

Çok doğru, ama ben zaten scooter'da mutlaka topcase olmalı kafasındayım; laptop çantamı falan sele altı bagaja koymak istemem, sıcak olur gibi geliyor. (Eski bir X City kullanısı olarak - ön 16", arka 15") Büyük tekerleğin getirdiği stabiliteyi tercih ederim. X City sele altı da o kadar ufak değildi, jet kask veya mont + dizlikleri sığdırabiliyordum.
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Ocak 2012
Mesajlar
1,379
Merhabalar tüm üyelere yaklasık 1 hafta öncesi 1 adet sıfır km dio aldım büyük motorumun yanına. 500 kmdeki deneyimlerim oldukca keyifli oldu. Yakıt olarak şu anki hesabıma göre 2.1 lt yakıyor. Ama her gün 2 km dimdik rampa cıkıyorum. Scooter olarak pcx x max deneyimlerim oldu. Pcx değil elbette x max ile mukayese dahi edilemez ama pcx i de aratmaz benim görüşüme göre aradaki fiyat farkından dolayı. Sadece pcx den daha az seri ve yokuslarda ona göre zayıf. Sele altı küçük. Lastikler değişim ister ama kötü değil. Parasının hakkını veriyor(şu dönemde emsallerine göre). Hondadan aldıgım kimbilir kacıncı motorum bu yedek parca ve servis konusunda sorun yaşayacağımı düşünmüyorum. Kısacası alacaklara tavsiye ederim. Barkın Bayoğlu'nunda dediği gibi fıtı fıtı şehir içi ihtiyacınızı görür. Tavsiye ederim alacaklara.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
10 Şub 2015
Mesajlar
47
Merhabalar tüm üyelere yaklasık 1 hafta öncesi 1 adet sıfır km dio aldım büyük motorumun yanına. 500 kmdeki deneyimlerim oldukca keyifli oldu. Yakıt olarak şu anki hesabıma göre 2.1 lt yakıyor. Ama her gün 2 km dimdik rampa cıkıyorum. Scooter olarak pcx x max deneyimlerim oldu. Pcx değil elbette x max ile mukayese dahi edilemez ama pcx i de aratmaz benim görüşüme göre aradaki fiyat farkından dolayı. Sadece pcx den daha az seri ve yokuslarda ona göre zayıf. Sele altı küçük. Lastikler değişim ister ama kötü değil. Parasının hakkını veriyor(şu dönemde emsallerine göre). Hondadan aldıgım kimbilir kacıncı motorum bu yedek parca ve servis konusunda sorun yaşayacağımı düşünmüyorum. Kısacası alacaklara tavsiye ederim. Barkın Bayoğlu'nunda dediği gibi fıtı fıtı şehir içi ihtiyacınızı görür. Tavsiye ederim alacaklara.

Çok teşekkürler, nedense Honda nın böyle kolay ulaşılabilir bir motorunda sitede sizinkisi gibi pek kullanıcı yorumu göremedim. Yazdıklarınız benim için önemli. Bu aralar arabamı satıp motosiklete dönmek zorundayım 15 yıl aradan sonra. Dio ile mi giriş yapsam diye ciddi ciddi düşünüyorum. Fiyatından ve kullanım kolaylığından dolayı. Amacım neredeyse sadece 6-7 km lik ev-iş güzergahı ihtiyacımı çözebilmek.
 
Katılım
18 Ocak 2012
Mesajlar
1,379
Çok teşekkürler, nedense Honda nın böyle kolay ulaşılabilir bir motorunda sitede sizinkisi gibi pek kullanıcı yorumu göremedim. Yazdıklarınız benim için önemli. Bu aralar arabamı satıp motosiklete dönmek zorundayım 15 yıl aradan sonra. Dio ile mi giriş yapsam diye ciddi ciddi düşünüyorum. Fiyatından ve kullanım kolaylığından dolayı. Amacım neredeyse sadece 6-7 km lik ev-iş güzergahı ihtiyacımı çözebilmek.

Benim de ev iş arası 5 km. Tek kişi kullanıyorum. Sıfır km bulundugu için dio aldım aslında pcx düşünüyordum ama iyi ki dio almısım aradaki fiyat farkı az değil. Ek olarak 2 motorum daha var ama terlik niyetine biniyorum dioya
 
Katılım
21 Ağu 2016
Mesajlar
1,008
Anladığım kadarıyla forumda Dio kullanan pek yok. Ben kendi izlenimlerimi yazayım. Bundan önce sırasıyla bajaj 150f, Pulsar ns200, dominar 400 kullandım ve o pandemi sebebiyle satma durumunda kaldım. Fakat yaza girerken işe gidip gelmek için tekrar motor almam gerekti fakat fiyatlar artık uçtuğu için uygun pek alternatif olmadığından ve Dio da vade farksız 12 taksit imkanı olduğundan bunda karar kıldım. Motor ile Antalya-kemer-side-belek arasında gidip geliyorum. Yani uzun yol sayılabilir. Motorsiklet sakin kullanımda 1.8 lt basarsam da 2.2 lt tüketiyor. Titreşim yok. Uzun kullanımda Toto rahatsız olmaya başlıyor çünkü oturuş pozisyonu dik. Öne gp kısa tur camı, arkaya da 40 lt topcase aldım ve çok memnunum. Şehir içinde çok pratik. Aralara çok rahat giriyor. Uzun yolda da maksimum 106 kmh yapıyor ve sonrasında da kesiciye giriyor. Uzun uzun son hız ile gittim ve şişme falan yapmıyor. Aydınlatma çok iyi değil. Servise bildirdim ve ayar ile daha iyi hale geldi. Bakın aralığı çok kısa. 1-2-4-6-8 bin km şeklinde gidiyor. Benim motor ile 6000 km'yi geçtim ve bakımlar ortalama 200-300 TL civarı tutuyor.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst