Honda Honda CBR 500R Kullanıcıları/Bılgı Paylasım Baslıgı

Katılım
20 Mar 2017
Mesajlar
1,365
Evet yeni kasa 2016 ama 2019da kasa yine yenilendi. Malum ülkemize gelmedi,bu hondanın asyada çok guzel modelleri var ne diye getirmezler anlamadım ki

Honda bunu genelde yapıyor ticari sebepler ile , NC de yaptılar , africa twin de de .

Motor dışı makyaj olayı .
 
Katılım
8 Eki 2016
Mesajlar
236
Yeni bir sorunla sizlerleyim.
Pazar günü biraz gazladım kapının önüne geldiğimde motorumdan devir daim pompası (su pompası) kısmından yeşil renki antifiriz aktığını gördüm, bu olayı yaşamadan önce sol ayak peginde titreşim vardı çömez olduğumdan anlayamamıştım neden olduğunu.
arkadaşlara ve bir bilene danıştıktan sonra ve yabancı forumlarda biraz araştırdıktan sonra devir daim pompasının ayvayı yediğini öğrendim ağlama deliği veya tahliye deliği ne derseniz oradan su atıyor sürekli, yabancı forumlarda fabrika montajından kaynaklandığı falan yazılmış ingilterede çoğu motorun garantiden değişmiş.
sigortamın çekici hizmeti yokmuş, başına böyle bir olay gelen oldu mu bilmiyorum, servise sürerek yolda su ilave ederek 20 km mesafe gitsem motora zarar verirmiyim ?
Motorum 2015 model 15.2k km de her yıl bakımları düzenli olarak yapıldı, servisi arıyorum bazısı garanti şartlarını karşıladığı için 4 yıllık garanti dahilinde diyor garantisi var diyor, olayı anlattığımda ise garanti yok falan demeye başlıyorlar, sizce ne yapmalıyım. birazdan video ekleyeceğim


 
Son düzenleme:
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,005
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Honda bunu genelde yapıyor ticari sebepler ile , NC de yaptılar , africa twin de de .

Motor dışı makyaj olayı .

Şimdi gördüm, aslında epeyi değişiklik var 2019'larda; en önemlileri: *kaydırmalı debriyaj, *çift çıkış egzost, *vites göstergeli çok daha şık ve kullanışlı tft ekran (önceki modellerinki msx 125 / grom ile aynısıydı...)
 
Katılım
20 Mar 2017
Mesajlar
1,365
Şimdi gördüm, aslında epeyi değişiklik var 2019'larda; en önemlileri: *kaydırmalı debriyaj, *çift çıkış egzost, *vites göstergeli çok daha şık ve kullanışlı tft ekran (önceki modellerinki msx 125 / grom ile aynısıydı...)

Egsoz görsel işlevsel değil.

Ekran şimdi baktım hoş olmuş. Kaydırmalı debriyajda işe yarayan işlevsel değişiklerden .

Ama motor aynı motor 2013 (TR de 2014 den sonra geldi) de ki motor ile ,Yürür aksam değişik bu önemli faktör.
2-3 senede bir honda bu işlemi yapıyor ama .

NC 2013-2016
2016-2018
2019-xxx

Eskiden günceleme olayında daha fazla değişiklik olurdu .Motor da günceleme yapılırdı , Revizyonlar komple yapılırıdı .
Örnek ;
VFR 800 crosruner X ..

Şimdi para olmadıgından çok masarafa girmeden motor gibi aksamları yenilemeden uydur kaydır makyaj yapılıyor .
Bunun sebebi de ticari satış olayı...
 

pea

Katılım
14 Şub 2016
Mesajlar
1,365
Motosikleti
Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
Bildiğim kadarıyla 2019 500'lerde ekstra olarak;
hava emiş bölümü geliştirildi,
subaplar somunlu sistemden şimliye geçti,
arka salıncak değişti,
sinyaller led oldu.

Subap ayarının değişmesi dışında %95 kozmetik değişiklik yapmışlar.
 
Katılım
27 Nis 2016
Mesajlar
1,857
Bildiğim kadarıyla 2019 500'lerde ekstra olarak;
hava emiş bölümü geliştirildi,
subaplar somunlu sistemden şimliye geçti,
arka salıncak değişti,
sinyaller led oldu.

Subap ayarının değişmesi dışında %95 kozmetik değişiklik yapmışlar.

Arka salıncak gözüme aynı gibi geldi benim. Ama yazılı bir kaynak varsa doğrudur elbet. Asıl değişiklik süspansiyon ve yeni göstergede bence. Arka amortisör ve ön çatalların içi tamamen yeni. Ve göstergede yok yok.

zHonda-CBR500R-04.jpg


Kaynak: https://www.motorcyclenews.com/bike-reviews/honda/cbr500r/2019/
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,005
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Güzel oldu 2019'lar. Getirseler ben yükseltmeyi düşünürdüm. Kısmet...

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:17 ----------

2016'ların bile süspansiyonları gayet iyi, NC'ninkiler bomboktu, ön yay ve yağ ile arka komple üniteyi değiştirmiştim. Motor bambaşka bir şey olmuş çıkmıştı. CB500F'te hiç öyle bir ihtiyaç hissetmedim, çok stabil ve güvenli geliyor.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,005
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Tek taraflı maşa lazım, zincir gerginliği ayarlamak çok kolay tek taraflılarda.
 

pea

Katılım
14 Şub 2016
Mesajlar
1,365
Motosikleti
Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
Tek taraflı maşa lazım, zincir gerginliği ayarlamak çok kolay tek taraflılarda.

Ben bu haliyle zinciri yağlarken diski de yağlamayı başarıyorum. Tek taraflı olursa ayağımı yere sürterek dururum artık.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,005
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
:) o nasıl yağlamadır yahu?
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,005
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Vites göstergesi 19 modellerde geldi ama 19 modeller memlekete gelmedi :)
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,005
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Getirseler çok az kişi NC alır, ondan getirmiyorlar... Ancak NC satışları projeksiyon altına düşerse CB500X'i düşünürler herhalde. (NC çok tutan bir model olduğu için de zor...)
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
896
2018 modeliyle 2 3 gün önce aranıza katıldım. Şimdilik çok memnunum motor kendine güvendiriyor. Uzun yıllar kullanmayı planlıyorum. İnşallah sorun yaşamadan kazasız belasız kullanırım.
 
Katılım
5 Eki 2015
Mesajlar
337
Selamlar, bu yakınlarda almayı düşünüyorum herhangi bir modelinde bir kronik sıkıntı var mıdır?
Bu arada pulsar rs 200 motorum var takas düşünen olursa bana yazabilir (22 bandına kadar arıyorum)
 
Katılım
8 Eki 2016
Mesajlar
236
Arkadaşlar yardımınız gerekiyor :)
Yanlış hatırlamıyorsam zincir ayarladıktan sonra oldu tam emin değilim daha sonra tekrar gevşettim falan sorun devam etti, sorun şu.
Sol ayak peginde titreşim var 70km hızdan sonra başlıyor gaz açıkken yapıyor, sanki gazı kapattığımda sağdada oluyor ama motor yükteyken sadece solda.
Zincirim yeşil seviyede dişlilerin durumuda iyi motosiklet 16 bin kmde.
Honda esengüle götürdüm geçen hafta, test sürüşü yaptılar sıkıntı yok dediler, ama bariz var.
Daha önce başına gelen oldumu yardımcı olabilecek var mı ?
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,005
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Arkadaşlar yardımınız gerekiyor :)
Yanlış hatırlamıyorsam zincir ayarladıktan sonra oldu tam emin değilim daha sonra tekrar gevşettim falan sorun devam etti, sorun şu.
Sol ayak peginde titreşim var 70km hızdan sonra başlıyor gaz açıkken yapıyor, sanki gazı kapattığımda sağdada oluyor ama motor yükteyken sadece solda.
Zincirim yeşil seviyede dişlilerin durumuda iyi motosiklet 16 bin kmde.
Honda esengüle götürdüm geçen hafta, test sürüşü yaptılar sıkıntı yok dediler, ama bariz var.
Daha önce başına gelen oldumu yardımcı olabilecek var mı ?

Ayarlarken arka lastiği önle bire bir hizalayamamış olabilir misiniz? (Yani arka dişli ile ön dişli paralel ve aynı düzlemde kalmamış olabilir mi?) Bir ona bakın isterseniz...
 
Katılım
8 Eki 2016
Mesajlar
236
Ayarlarken arka lastiği önle bire bir hizalayamamış olabilir misiniz? (Yani arka dişli ile ön dişli paralel ve aynı düzlemde kalmamış olabilir mi?) Bir ona bakın isterseniz...

3-4 defa ayar yaptım en son kumpasla ölçerek yaptım tabi dıoğrumudur bilemiyorum

Kırmızı ile işaretlediğim şase ucuyla somun altındaki zımbırtıdan ölçerek yaptık iki tarafıda o şekilde yaptım, ama aynı.
Siz nasıl yapıyorsunuz ?

66215664_10220063791089804_8552167016125956096_n.jpg
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst