Honda Cbr 500r kaza

Katılım
27 Mar 2016
Mesajlar
214
öncelikle geçmiş olsun biraz konu dışı ama yazılanları okumadan fotoğraflara baktım ve ilk dikkatimi çeken lastiklerin (kötü) ve zincirin (bakımsız) durumu oldu. daha sonra kaza yorumunuzu okuduğumda daha da üzüldüm. bir kez daha geçmiş olsun diyorum ve bu konuya dikkat çekmek istiyorum
 
Katılım
15 Eki 2020
Mesajlar
168
Motosikleti
Ducati 848, Suzuki SV650
Geçmiş olsun. Hakikaten lastikte diş falan kalmamış. Bence toplanmayacak bir şey yok ortada. Her şey toplanır, sadece ne kadara patlayacağı ve doğru düzgün yapacak birinin bulunması önemli. Güvenilir bir yetkili servise götürüp toplam ne çıkar konuşmak lazım.
 
Super Moderator
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
4,360
Geçmiş olsun, beterinden korusun.

Motosiklet toplanmaz diye bir şey söz konusu değil. Burada önemli olan nokta ne kadar'a toplanacağıdır. Bu kurtarır, değiştirmeyelim, düzeltelim diye yoruma acik kalan bazı parçalarda kararı doğru vermek gerek, motosiklet gönyesi kayık kalabilir. Bu sebeple doğru ve konusunda uzman bir kişi tarafından expertiz edilip fiyat belirlenmesi gerekir.

Bu işi yapacak yer de kesinlikle yetkili bir servis değil (şahsi düşüncem) yine de bir fiyat alınabilir tabiki, fakat, orada her şeyin değişeceğini düşündüğümden, yeni motosiklet parasını geçen bir fiyat çıkması muhtemeldir kanısındayım.
 
Katılım
19 Ocak 2016
Mesajlar
1,484
Bu motoru düzeltebilecek bir usta Türkiye'de bulmak çok zor. Yetkili servisler de dahil olmak üzere doğru düzgün subap ayarı bile yapılamayan bir ortamda denge unsurunun çok önemli olduğu böyle bir motosikleti toplatmak çok zor. Hem maddi olarak zor, hem de yamuk yumuk yapıp, burası şöyle burası böyle dediğinizde "abi motor pertti bu kadar olur. Kafana takma" cevabı alırsınız. Jant-lastik, gösterge vs gibi parçaları internetten satmanız daha iyi gibi şahsi kanaatim.
 
Katılım
30 Eki 2020
Mesajlar
1,314
Motomania İzmir'e yakınsın. Ben olsam bir danışırdım. Belki işleri yoğun olduğu için yapılmaz diyip kabul etmeyebilirler ama yaparlarsa tertemiz yaparlar bence.
 
Katılım
30 Eki 2020
Mesajlar
1,314
Motorun pert olduğunu çok masraf çıkacağını bu şekilde satmamı söylediler. Çok üzgünüm şuanda


Toplanır toplanır da güven vermeyebilir toplanmış hali. Şasi yamulması boktan mevzu, sor soruştur sağa sola. Çıkma parça falan bak, toplayacak bir usta bulunur toplamak istedikten sonra. Neleri neleri topluyorlar. Ha için rahat eder mi orası ayrı. Parça parça satınca eline iyi para geçiyorsa dene derim şansını.
 
Katılım
26 Eki 2020
Mesajlar
31
Toplanır toplanır da güven vermeyebilir toplanmış hali. Şasi yamulması boktan mevzu, sor soruştur sağa sola. Çıkma parça falan bak, toplayacak bir usta bulunur toplamak istedikten sonra. Neleri neleri topluyorlar. Ha için rahat eder mi orası ayrı. Parça parça satınca eline iyi para geçiyorsa dene derim şansını.

Motoru verdigim usta sasiyi düzeltme taraftarı değil suan çıkma şasi bakıyor. Motomania ise bu halde satarsam 25-30 bin edeceğini söyledi o yüzden hiç satmak istemiyorum parca parca satışında yukarda sorunuma cevap veren arkadaslar zor olacağını söylemiş zor bozulan ve piyasada az bulunduğu için. Tek yol yaptırmak olacak eğer cok tutarsada elden cikarağız belliki.
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,543
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Motoru verdigim usta sasiyi düzeltme taraftarı değil suan çıkma şasi bakıyor. Motomania ise bu halde satarsam 25-30 bin edeceğini söyledi o yüzden hiç satmak istemiyorum parca parca satışında yukarda sorunuma cevap veren arkadaslar zor olacağını söylemiş zor bozulan ve piyasada az bulunduğu için. Tek yol yaptırmak olacak eğer cok tutarsada elden cikarağız belliki.

Yeni bir motorun başına ne gelecek ki şasisi çıkmaya düşecek? Bence şaibeli bir iş olur.

Senin şasi öldüyse şöyle bir şey de olabilir;
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Eki 2014
Mesajlar
1,521
Motorun pert olduğunu çok masraf çıkacağını bu şekilde satmamı söylediler. Çok üzgünüm şuanda


"Motosiklet pert" denmiş sana ama neden? Burada belirttiğin ifadeyi eksik bulduğum için, hala "düzelebilir" umudu ile bir şeyler açıklamaya çalışacağım. Hani demiş olsan ki; "usta ana şase eğilmiş, motosikletin artık pert" dedi. Diyeceğim ki "ok, o zaman iş sıkıntılı." Bence sana ezbere bir şey söylenmiş olabilir. Şimdi, aşağıdaki görsele bir bakmanı istiyorum.



Burada sarı ile işaretlediğim yerlere dikkat et! Bu ana şase falan değil. Burada IKEA tarzı diyebileceğimiz basit bir vidalı montaj durumu söz konusu. Hali ile bu kısım eğilir de, bükülür de, kırılır da .. Önemli olan, ana şaseye zarar verdi mi?

Motosikleti tam soymadan ne olduğu zaten anlaşılmaz. Motosikletin soyuldu mu? Sana neye göre "pert" dendi.

Yapılacak iş;

Motosikleti soyacaksın, "sadece" gösterdiğim kısım hasar gördü ve ana şaseye zarar gelmediyse, servisten alacaksın yeni bir kuyruk şase, vidaları sık devam et. Honda'nın bu dandik montajı özellikle yaptığını düşünüyorum, hatta motosikletin "pert" olmaması için yaptığını düşünüyorum. Çünkü ben de düzelttirdim. Düşme esnasında bahsettiğim noktayı tutan vidalardan biri bile kırılsa kuyruğun bakışı değişir. Bu durumda motosiklet pert mi oluyor? Belki de bu durumlarda kolay kırılsın, bir nevi darbeyi karşılasın diye böyle üretildi?

Ha bununla kim uğraşır? İnan en zor kısım orası. Ben bile arkadaşım usta olduğu halde rica-minnet yaptırmıştım. Çünkü ustalar hiç bu işe bulaşmak istemiyorlar. Bu sebeple durum tespitini SEN yapmadıkça, kimse sana yardımcı olamaz.

Motosikleti soyarsın, bakarsın. Dersin ki "hmmm sadece kuyruk sorunlu". Alırsın yeni bir kuyruk şase ve diğer eksiklerini, çat-çat yaptırırsın istediğin yere.

Benim görüşüm yukarıdaki gibi, ha dersin "şasem yamuldu çözümü var mı?" Ona bile çözüm var ... O da aşağıda, belki sizin oralarda da vardır böyle şeyler yapanlar.

http://www.bilgemotor.com.tr/motosiklet-sase-duzeltme/sase-duzeltme-gorselleri/honda
 
Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
3,624
Resimleri göremiyorum. Arkadaşlar zaten yorumlamış ancak belki resimleri görebilsem yapılacaklar hakkında detaylı bilgi ve yönlendirme yapabilirim sanıyorum.
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,543
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Resimleri göremiyorum. Arkadaşlar zaten yorumlamış ancak belki resimleri görebilsem yapılacaklar hakkında detaylı bilgi ve yönlendirme yapabilirim sanıyorum.

Resim yükleme sitesine zaman kısıtlı yüklediği için görülemiyor sanırım.
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Eki 2020
Mesajlar
31
https://imgyukle.com/i/En1V3x
https://imgyukle.com/i/En1Jk6
https://imgyukle.com/i/En1QHp

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:00 ----------

"Motosiklet pert" denmiş sana ama neden? Burada belirttiğin ifadeyi eksik bulduğum için, hala "düzelebilir" umudu ile bir şeyler açıklamaya çalışacağım. Hani demiş olsan ki; "usta ana şase eğilmiş, motosikletin artık pert" dedi. Diyeceğim ki "ok, o zaman iş sıkıntılı." Bence sana ezbere bir şey söylenmiş olabilir. Şimdi, aşağıdaki görsele bir bakmanı istiyorum.

[url]https://i.hizliresim.com/jdqeqdr.JPG[/url]

Burada sarı ile işaretlediğim yerlere dikkat et! Bu ana şase falan değil. Burada IKEA tarzı diyebileceğimiz basit bir vidalı montaj durumu söz konusu. Hali ile bu kısım eğilir de, bükülür de, kırılır da .. Önemli olan, ana şaseye zarar verdi mi?

Motosikleti tam soymadan ne olduğu zaten anlaşılmaz. Motosikletin soyuldu mu? Sana neye göre "pert" dendi.

Yapılacak iş;

Motosikleti soyacaksın, "sadece" gösterdiğim kısım hasar gördü ve ana şaseye zarar gelmediyse, servisten alacaksın yeni bir kuyruk şase, vidaları sık devam et. Honda'nın bu dandik montajı özellikle yaptığını düşünüyorum, hatta motosikletin "pert" olmaması için yaptığını düşünüyorum. Çünkü ben de düzelttirdim. Düşme esnasında bahsettiğim noktayı tutan vidalardan biri bile kırılsa kuyruğun bakışı değişir. Bu durumda motosiklet pert mi oluyor? Belki de bu durumlarda kolay kırılsın, bir nevi darbeyi karşılasın diye böyle üretildi?

Ha bununla kim uğraşır? İnan en zor kısım orası. Ben bile arkadaşım usta olduğu halde rica-minnet yaptırmıştım. Çünkü ustalar hiç bu işe bulaşmak istemiyorlar. Bu sebeple durum tespitini SEN yapmadıkça, kimse sana yardımcı olamaz.

Motosikleti soyarsın, bakarsın. Dersin ki "hmmm sadece kuyruk sorunlu". Alırsın yeni bir kuyruk şase ve diğer eksiklerini, çat-çat yaptırırsın istediğin yere.

Benim görüşüm yukarıdaki gibi, ha dersin "şasem yamuldu çözümü var mı?" Ona bile çözüm var ... O da aşağıda, belki sizin oralarda da vardır böyle şeyler yapanlar.

http://www.bilgemotor.com.tr/motosiklet-sase-duzeltme/sase-duzeltme-gorselleri/honda

Hocam çok sağol ne kadar teşekkür etsem az verdigin bilgiler için şuradaki lanet ustalarin dilinden iki kelime koparmak o kadar zor ki sanki naz yapsınlar diye para veriyoruz sanki. Pazartesi günü motorun çıplak halinin fotoğraflarını ve hasarli yerleri paylaşacağim herkese teşekkürler tekrardan

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:03 ----------

https://www.ebay.com/itm/174117057890

Ebayde kuyruk şasisini buldum ama turkiyeden almak mi mantıklı yoksa yurt dışından getirtmek mi acaba
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
29 Haz 2020
Mesajlar
937
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Yeni duke ,390 lar iki ayre sase,on ve arka.maksat kazada arka sase kirilirsa degisimi kolay olsun.sizinki de oyleyse yeni bir arka kuyruk saseyle sorun cozulur.biz uzaktan konusuyoruz.siz motorun yanindasiniz daha iyi bilirsiniz
 
Katılım
30 Eki 2020
Mesajlar
1,314
Yeni duke ,390 lar iki ayre sase,on ve arka.maksat kazada arka sase kirilirsa degisimi kolay olsun.sizinki de oyleyse yeni bir arka kuyruk saseyle sorun cozulur.biz uzaktan konusuyoruz.siz motorun yanindasiniz daha iyi bilirsiniz

Aynen bu da iki farklı şasiymiş Gökhan Aygün'ün dediğine göre. Şemada da öyle gözüküyor. Arka maşa, asıl şasi, motor kulakları falan hasarsızsa çok yüksek tutmaz bence fiyat. Pahalı olabilecek şeyler arka amörtisör, kuyruk şasi, arkada elektronik bir şeyler varsa onlar. Sürücü selesinden ön taraf hasarsız gibi duruyor inşallah düzeltilebilir.

Motosiklet anladığım kadarıyla yerde sürüklenip kuyrukla teker arasından bariyere saplanmış. Kötü denk gelmiş, geçmiş olsun tekrar.
 
Katılım
6 May 2018
Mesajlar
3,069
Motosikleti
Yok
En1V3x.jpg

En1Jk6.jpg

En1QHp.jpg
 
Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
3,624
Büyük geçmiş olsun. Böyle bir kaza ancak bu kadar ucuz atlatılırmış. Neyse ki bariyerlere vuran motosiklet olmuş siz değil, gerisini çok düşünmeyin. Tabi ki motosikletinizi tamamen kullanılmaz hale getirdiğinizi düşünebilirsiniz, lakin yapılması gereken bazı şeyler kesin, bazıları ise kontrol edilerek yapılması gerekenler olacak. Bazılarıysa sizin insiyatifinize kalacak.

Resimlerden anlayabildiğim kadarı ile kısıtlı bilgimle de olsa yorumlamak isterim. Genel hasar şasede görünüyor, motor ve göstergenin hasarsız veya hasarsıza yakın kazayı atlatmış olması muhtemel görünüyor. O konudaki tek endişem Sağ koruma takozunun bağlantı noktası ve kaza esnasında darbe ile bloğa verebileceği hasar. Umarım bunlar gerçekleşmemiştir. Ancak gerçekleşmiş olsa da;

Motor debriyaj kapağı zımpara ile temizlenerek boyanabilir, gerekirse aluminyum kaynağı ile tamamen yenilenebilir.

Koruma takozu motora bir hasar vermiş ise hasar gören kısma göre yine aluminyum kaynağı ile tamir söz konusu olabilir veya kritik bir konumda ise parça değişimi gerekebilir. Her iki durumda da silindir kapak contasını da içeren motor takım contası almanız gerekir, motoru açmaya gerek yoksa buna da gerek kalmayacaktır.

Şase sn. Gökhan_Aygün' in de belirttiği gibi iki parçalı bir şase. Kuyruk şase değişimi uygun olur ancak ön şasenin eğrilmemiş olması pek muhtemel görünmüyor ama bu canınızı sıkmasın. Doğru olanı; kuyruk şaseyi temin eder, şase düzeltilmesi için değişimden önce komple şasenin düzeltilmesi için bir firmaya gönderir, ön şasenin düzeltilmesini, arkanın değiştirilmesini isterdim. Gereken işlemi yapar gönderirlerdi. Şase toparlanamayacak gibi görünmüyor, en azından pahalı olanı. [Parça kodu: 50240-MGZ-J02 (877€)] Rakkam malum döviz kuru nedeniyle astronomik görünüyor, bu yüzden "abi bunu düzeltmemiz lazım, ellerinizden öper" de diyebilirsiniz. (bana kalsa o parayı vereceğime kendim sıfırdan imal ederdim)

İhtiyacınız olabilir, motosikletinizin parçalarını tespit edip parça kodlarına ulaşabileceğiniz hatta arzu ederseniz sipariş verebileceğiniz, ülkemizdeki yetkili servis fiyatlarını öğrendiğinizde kıyaslama yapabileceğiniz (benim de sık kullandığım) güzel sitelerden birisinin linkini BURAYA ekliyorum. Siz yine de model numarasından v.s. emin olmadan siparişe geçmeyin. Mutlaka göz atın.

Egzoz kullanılmaz halde ama orjinali duruyorsa bedavaya halledebilirsiniz. Ön teker miliniz kesinlikle eğri, değişmesi gerekecek. Arka teker mili de eğrilmiş olabilir. Bunları direk sipariş vermeden önce mutlaka bir tornacıya uğrayın ve düzelttirilmesini isteyin. Bir diğer ana sorun arka amortisör, malesef ki tahminim doğru ise tamamen kullanılmaz hale gelmiştir, yapabilirseniz ikinci el sağlam bir tane bulmaya çalışmalısınız. Bunun için dürüst olduğunu düşündüğünüz kişilerle iletişime geçimeye çalışın. Sigortadan ihaleyle motosiklet alıp bunları parçalayıp satanlar var, herkes hırsız değil. İkinci el parçalar yenisi kadar sağlam ve yarı fiyatından düşük temin edilebilir ki buna sizin yarım şase de dahil.

Hasar alış şeklinden dolayı arka çatalda bir sorun olacağını düşünmüyorum. Ancak Arka sele altı çamurluk değişecek, çok pahalı olmayan boyasız plastik bir parça. Sağ ayaklık braketi değişecek, sağ ayaklık(peg) değişecek veya eskisi varsa parça parça da tamir edilebilir. Orjinal peg' ler komple alındığında anormal pahalı, bu nedenle yan sanayi tercih edebilir, emsali uyumlu modelleri kullanabilirsiniz(sağ sol ayaklık takımınız CBR250R ile uyumludur, yan sanayi sağ sol setini 130TL' ye TR' deki alışveriş sitelerinden sipariş verebilirsiniz).

Ön tarafta amortisörler ve alt mesnet eğrilmiş olabilir, sizden güzel para isterler. Oysa yapacağınız şey tıpkı ön amortisör yağı değişiyormuş gibi ön amortisör borularını sökmek ve yağını da değiştirirken boruları bir tornacıya gönderip düzelttirmek olacak. Kovanlarda kırık çatlak varsa onlar da kaynakla tamir edilebilir, yeter ki kovan eğrilmemiş olsun. Kovanlar eğrilmiş ise (amortisörün alt gövdesi) değişmeniz gerekebilir. Yine de korkacak bir durum yok, kovanlar da ayrı satılıyor. alt mesnette eğrilik varsa değişmesi gerekebilir, düzeltilmesi genellikle pek mümkün olmuyor.

Jant eğri ise düzelttirmeyi deneyin, ancak jantınız göbekten eğrilmiş ise (bunu motosiklet lastiğinizi değiştiren şahıs veya tecrübeli birisi size söyleyebilir) malesef ki değiştirmekten başka şansınız yok. 8000 TL' ye yenisini satarlar, bu durumda yine çıkmalara bakın. Göbekten eğri olmayan ancak yanaktan eğri bir jant alıp düzelttirerek kullanabilirsiniz, çok çok daha ucuza gelecektir.

Sağ ve sol gidonda eğrilik varsa yine bir tornacı tarafından düzelttirilebilir, çıkmasına bakılabilir. Sağ artçı pegi bir ihtimal düzelttirilebilir, veya çıkmasına/yenisine bakılabilir. O da önemli bir parça, egzozunuzun son dayanak noktası ve arka çataldan uzaklığını ayarlayan sabit kısım.

Grenajların doğru oturması için kafa demiri değişmesi gerekebilir. Ön camın "Biadil" marka olanlarını öneririm. Çok kaliteli ve fiyatı uygundur.

Aslında görüntünün aksine toplanabilir bir motosiklet. Sadece emek ve sabır istiyor. Şanslıysanız 20.000TL gibi bir rakkama yeniden keyifle binilebilir hale getirilebilir. Şanssızsanız da unutmayın ki gerçek anlamda sadece şase hasarlı. Motoru bitmiş ve sadece şase (o durumda ön amortisörler v.s. birlikte satarlar) olarak satılan aynı model bir motorsiklet bulursanız sadece sağlam parçaları aktarmak ve ruhsat işlemleri ile de çözebilirsiniz. Yani moralinizi bozmayın :cat:

Tekrar tekrar geçmiş olsun. Mala gelmiş, inanın ki önemli değil. Düşünün, motosiklet sizin yerinize hasarsız atlatsaydı da siz bariyerlere çarpsaydınız... Düşünmesi dahi yeterince korkunç. Daha önce yaralanmalı kaza geçiren arkadaşlar çok daha iyi anlayacaktır eminim. Motosikleti bir yerden sonra düşünmemek gerek, siz var oldukça daha çoğuna sahip olabilirsiniz, kendinizi o kadar üzmeyin.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:51 ----------

Tekrar baktım da, egzoz susturucusu da onarılabilir durumda. Sadece dilinden anlaycak birini istiyor. Belki Ferik Egzoz gibi sıfırdan egzoz imal eden firmalar uygun bir rakkama tamirini yapıp gönderebilirler.
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Eki 2020
Mesajlar
31
Büyük geçmiş olsun. Böyle bir kaza ancak bu kadar ucuz atlatılırmış. Neyse ki bariyerlere vuran motosiklet olmuş siz değil, gerisini çok düşünmeyin. Tabi ki motosikletinizi tamamen kullanılmaz hale getirdiğinizi düşünebilirsiniz, lakin yapılması gereken bazı şeyler kesin, bazıları ise kontrol edilerek yapılması gerekenler olacak. Bazılarıysa sizin insiyatifinize kalacak.

Resimlerden anlayabildiğim kadarı ile kısıtlı bilgimle de olsa yorumlamak isterim. Genel hasar şasede görünüyor, motor ve göstergenin hasarsız veya hasarsıza yakın kazayı atlatmış olması muhtemel görünüyor. O konudaki tek endişem Sağ koruma takozunun bağlantı noktası ve kaza esnasında darbe ile bloğa verebileceği hasar. Umarım bunlar gerçekleşmemiştir. Ancak gerçekleşmiş olsa da;

Motor debriyaj kapağı zımpara ile temizlenerek boyanabilir, gerekirse aluminyum kaynağı ile tamamen yenilenebilir.

Koruma takozu motora bir hasar vermiş ise hasar gören kısma göre yine aluminyum kaynağı ile tamir söz konusu olabilir veya kritik bir konumda ise parça değişimi gerekebilir. Her iki durumda da silindir kapak contasını da içeren motor takım contası almanız gerekir, motoru açmaya gerek yoksa buna da gerek kalmayacaktır.

Şase sn. Gökhan_Aygün' in de belirttiği gibi iki parçalı bir şase. Kuyruk şase değişimi uygun olur ancak ön şasenin eğrilmemiş olması pek muhtemel görünmüyor ama bu canınızı sıkmasın. Doğru olanı; kuyruk şaseyi temin eder, şase düzeltilmesi için değişimden önce komple şasenin düzeltilmesi için bir firmaya gönderir, ön şasenin düzeltilmesini, arkanın değiştirilmesini isterdim. Gereken işlemi yapar gönderirlerdi. Şase toparlanamayacak gibi görünmüyor, en azından pahalı olanı. [Parça kodu: 50240-MGZ-J02 (877€)] Rakkam malum döviz kuru nedeniyle astronomik görünüyor, bu yüzden "abi bunu düzeltmemiz lazım, ellerinizden öper" de diyebilirsiniz. (bana kalsa o parayı vereceğime kendim sıfırdan imal ederdim)

İhtiyacınız olabilir, motosikletinizin parçalarını tespit edip parça kodlarına ulaşabileceğiniz hatta arzu ederseniz sipariş verebileceğiniz, ülkemizdeki yetkili servis fiyatlarını öğrendiğinizde kıyaslama yapabileceğiniz (benim de sık kullandığım) güzel sitelerden birisinin linkini BURAYA ekliyorum. Siz yine de model numarasından v.s. emin olmadan siparişe geçmeyin. Mutlaka göz atın.

Egzoz kullanılmaz halde ama orjinali duruyorsa bedavaya halledebilirsiniz. Ön teker miliniz kesinlikle eğri, değişmesi gerekecek. Arka teker mili de eğrilmiş olabilir. Bunları direk sipariş vermeden önce mutlaka bir tornacıya uğrayın ve düzelttirilmesini isteyin. Bir diğer ana sorun arka amortisör, malesef ki tahminim doğru ise tamamen kullanılmaz hale gelmiştir, yapabilirseniz ikinci el sağlam bir tane bulmaya çalışmalısınız. Bunun için dürüst olduğunu düşündüğünüz kişilerle iletişime geçimeye çalışın. Sigortadan ihaleyle motosiklet alıp bunları parçalayıp satanlar var, herkes hırsız değil. İkinci el parçalar yenisi kadar sağlam ve yarı fiyatından düşük temin edilebilir ki buna sizin yarım şase de dahil.

Hasar alış şeklinden dolayı arka çatalda bir sorun olacağını düşünmüyorum. Ancak Arka sele altı çamurluk değişecek, çok pahalı olmayan boyasız plastik bir parça. Sağ ayaklık braketi değişecek, sağ ayaklık(peg) değişecek veya eskisi varsa parça parça da tamir edilebilir. Orjinal peg' ler komple alındığında anormal pahalı, bu nedenle yan sanayi tercih edebilir, emsali uyumlu modelleri kullanabilirsiniz(sağ sol ayaklık takımınız CBR250R ile uyumludur, yan sanayi sağ sol setini 130TL' ye TR' deki alışveriş sitelerinden sipariş verebilirsiniz).

Ön tarafta amortisörler ve alt mesnet eğrilmiş olabilir, sizden güzel para isterler. Oysa yapacağınız şey tıpkı ön amortisör yağı değişiyormuş gibi ön amortisör borularını sökmek ve yağını da değiştirirken boruları bir tornacıya gönderip düzelttirmek olacak. Kovanlarda kırık çatlak varsa onlar da kaynakla tamir edilebilir, yeter ki kovan eğrilmemiş olsun. Kovanlar eğrilmiş ise (amortisörün alt gövdesi) değişmeniz gerekebilir. Yine de korkacak bir durum yok, kovanlar da ayrı satılıyor. alt mesnette eğrilik varsa değişmesi gerekebilir, düzeltilmesi genellikle pek mümkün olmuyor.

Jant eğri ise düzelttirmeyi deneyin, ancak jantınız göbekten eğrilmiş ise (bunu motosiklet lastiğinizi değiştiren şahıs veya tecrübeli birisi size söyleyebilir) malesef ki değiştirmekten başka şansınız yok. 8000 TL' ye yenisini satarlar, bu durumda yine çıkmalara bakın. Göbekten eğri olmayan ancak yanaktan eğri bir jant alıp düzelttirerek kullanabilirsiniz, çok çok daha ucuza gelecektir.

Sağ ve sol gidonda eğrilik varsa yine bir tornacı tarafından düzelttirilebilir, çıkmasına bakılabilir. Sağ artçı pegi bir ihtimal düzelttirilebilir, veya çıkmasına/yenisine bakılabilir. O da önemli bir parça, egzozunuzun son dayanak noktası ve arka çataldan uzaklığını ayarlayan sabit kısım.

Grenajların doğru oturması için kafa demiri değişmesi gerekebilir. Ön camın "Biadil" marka olanlarını öneririm. Çok kaliteli ve fiyatı uygundur.

Aslında görüntünün aksine toplanabilir bir motosiklet. Sadece emek ve sabır istiyor. Şanslıysanız 20.000TL gibi bir rakkama yeniden keyifle binilebilir hale getirilebilir. Şanssızsanız da unutmayın ki gerçek anlamda sadece şase hasarlı. Motoru bitmiş ve sadece şase (o durumda ön amortisörler v.s. birlikte satarlar) olarak satılan aynı model bir motorsiklet bulursanız sadece sağlam parçaları aktarmak ve ruhsat işlemleri ile de çözebilirsiniz. Yani moralinizi bozmayın :cat:

Tekrar tekrar geçmiş olsun. Mala gelmiş, inanın ki önemli değil. Düşünün, motosiklet sizin yerinize hasarsız atlatsaydı da siz bariyerlere çarpsaydınız... Düşünmesi dahi yeterince korkunç. Daha önce yaralanmalı kaza geçiren arkadaşlar çok daha iyi anlayacaktır eminim. Motosikleti bir yerden sonra düşünmemek gerek, siz var oldukça daha çoğuna sahip olabilirsiniz, kendinizi o kadar üzmeyin.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:51 ----------

Tekrar baktım da, egzoz susturucusu da onarılabilir durumda. Sadece dilinden anlaycak birini istiyor. Belki Ferik Egzoz gibi sıfırdan egzoz imal eden firmalar uygun bir rakkama tamirini yapıp gönderebilirler.

hocam bu kadar yazmışsınız uğraşmışsınız çok güzel bir yazıydı elinize sağlık okurken aslında ağlayasım geldi üzüntüden hele 20 bin lira kısmını görünce ama bilgi sahibi olmuş oldum belliki motoru tek seferde toplayamayacağız yavaş yavaş toparlamak en nasibi olacak.
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
KURAL Z güzel bir şekilde durumu açıklamış bu motor toplanmaz halde değil millet ne motosikletler topluyor ne arabalar topluyor hatasızın oğlu oluyor buda öyle olur
sakarya da olsan sana bi esnaf söylerdim git oraya bırak bu motosikleti toplasınlar sana hatasız diye geri itelerler derdim
millete ne motorlar itelemişler pertten motosiklet toplamakta bi sektör bu işler sadece araba sanayinde olmuyor motosiklette aynı
 
Katılım
26 Eki 2020
Mesajlar
31
Son durum

Çıkma sapasağlam kuyruk şasi buldum 3200 tl verdim arka amortisör ve bağlantı parçası 2000 tl, konjektör 800 tl. şuan o kadar mutluyum ki önemli tüm parçaları toparladım
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst